דפנה כבר ענתה על הרוב, ובכל זאת,
אני מכיר מספיק אנשים בתכניות דומות לשלי שעושים ווריאציות על בחינות. לחלקם יש מבחן בית של כמה שעות, לאחרים של 24 שעות, אחרים מקבלים שבוע, ויש כאלה שכותבים עבודה במשך חודש או אפילו יותר. אני לא טוען שאבסולוטית מבחן של 3 שעות (אצלי זה היה 6 שעות אצל מרצה אחד, 4 אצל אחר, ו 3 אצל האחרון) עם חומר סגור הוא הדבר הנכון היחידי. אני טוען שהוא עובד היטב. מניסיון. אתה מדבר על לחץ, וזה כבר דבר מאוד סובייקטיבי. אני מכיר אנשים שנלחצים הרבה יותר כשיש להם שבוע במקום 3 שעות ולהיפך. מה שכן, ככל שיש לתלמיד יותר אפשרויות לפתוח ספרים, אינטרנט וכיוב' כך הצורך שלו להפנים ידע בזכרון (טווח קצר, נכון, שוכחים, נכון, אבל מאידך אתה לומד לזה כמה חודשים טובים, כך שלא מדובר בבחינה שלמדת יום לפניה) פוחת. אולי זה OLD SCHOOL, אבל זה עובד. האם אני אשכח חלק גדול מהחומר? ברור, כבר שכחתי. האם כשעולה נושא מסוים יש לי איזה גיץ במוח שמזכיר לי שכבר נתקלתי בו, ומאפשר לי לינק לחומר כדי להזכר במה שכבר קראתי? גם כן. האם זה יעיל וחשוב? לטעמי כן, מאוד. למעשה, ואני מסכים מאוד עם דפנה גם בזה, רק לקראת סיום הלימוד לבחינות הייתה לי נקודת הארה מסויימת שבה פתאום שמתי לב לכמות הידע שצברתי באופן ספציפי מההתכוננות למבחנים. וכל זה אחרי הרבה מאוד סמינרים, קורסים מתודולוגיים, ומה-לא, ועדיין, ההתכוננות הביאה את הכל למצב צבירה אחר לגמרי. אז האם בסוף הייתי צריך לקחת את השאלות הבייתה ולכתוב עבודה או לכתוב תשובות באורך הגלות כשאני ספון בחדר באוניברסיטה? לא בטוח שזה מאוד משנה לתהליך בגדול, אבל נראה לי שלמרות שזה יותר קשה עם חומר סגור, זה הועיל לי יותר. לי, בכל אופן.