אז אני אתחיל
בעיקר כי יש לי זמן עכשיו ואחה"צ כבר לא יהיה לי. לא אהבתי את ארבעה בתים וגעגוע. אמנם לזכותו יאמר שהוא כתוב בצורה שוטפת ונעימה, כיף לקרא אותו אבל לי זה לא מספיק. יותר מדי ספרים ישראלים מסתפקים בלהיות נעימים ולא באמת מעוררים ריגוש או אתגר אצל הקורא(ת). עמיר, גיבור הספר, מעורר אנטגוניזם כה רב אצלי שלא יכולתי לראות מעבר לזה (ואולי כאן הבעיה שלי עם הספר שהיא סובייקטיבית לחלוטין, אבל גם לא). הטיפוס הזה קורבני כל כך, מרחם על עצמו כל כך, ומרגיש שכל העולם חייב לו על היותו הבחור הטוב המושלם, שלא עברה לי ולו לשניה תוך כדי קריאה ההרגשה שהוא לא סתם גיבור אלא מבטא את הרהורי ליבו של המחבר וכשאני שומעת את המחבר בצורה כל כך ברורה בכל פסיק זה מפריע לי לקרא ולהרגיש אמינות של דמות. ההרגשה שנעה ועמיר מסתבכים ביחסים שלהם, מעושה גם כן בעיני, המחשבות הילדותיות שלהם מתאימות לתיכוניסטים שלא סגורים על עצמם. כאילו המחבר חיפש בכח במה לא יעבוד להם או איך לא יעבוד להם. בעיני זאת תרצנות של הכותב שמנסה ליצור קונפליקט באמצעים לא מספקים, רק לשם הקונפליקט (בעיה תסריטאית ידועה, אגב). אני לא כל כך מבינה באופן כללי מה בחורה כמו נעה עושה עם פוץ כמו עמיר. ברור לי שאחרי שהם יתחתנו או יחיו כמה שנים יחד, היא תמות משעמום. פשוט שקוף.