התפיסה שלך לגבי "חייב אדם לברך על
הרעה כשם שמברך על הטובה" קצת מעוותת, לדעתי. ההלכה הזו נקבעה לגבי הלכות אבלות. כשלאדם נפטר קרוב משפחה. נכון שמשליכים זאת על תחומים רבים אחרים- אבל זה המקור. ומה הרעיון של: הקב"ה נתן לי כאבים- אז הוא לא רוצה שאשתיק אותו עם אפידורל
זוהיא תפיסה נ-ו-צ-ר-י-ת במהותה
מה יעשה אדם שחולה וסובל כאבים
- לא ינסה לשכך את כאביו "כי הקב"ה נתן לו אותם"
אולי שלא ילך לרופא, כי הכל מאת ה'
אבל זו רחוקה מלהיות תפיסה יהודית. אין קשר למקרה שלנו כלל. לבד מזאת- ברור לחלוטין שכאבי הלידה שונים בתכלית מכאבי מכות, מחלות ופציעות- כייון שבסופם מחכים חיים
בסופם מחכה נזר- הבריאה, האושר הגדול, היצירה הנשגבה ביותר בעולם הזה
אין לי ספק בכך- אך מה לעשות שהכאבים הללו יכולים להיות בלתי- נסבלים, איומים ונוראים, מתישים, קורעים, מזעזעים ומטלטלים