<<<
אני לא מתעקש ללכת לתנ"ך. אני סך הכל מעיר שלדת ישראל היסטוריה של מאות שנים לפני חכמינו. אני מודע היטב למהפכה של חז"ל, ששינתה את פני דת ישראל לנצח, ואני אף מקבל על עצמי את מסקנותיה של אותה מהפכה. אני לא קראי, אם כי אני סומך ידיי על הגיונות קראיות:
"יש להוציא חובות הדת רק מלימוד [המקרא] וחקירה בו. מה שהחקירה מחייבת ומה שהלימוד מוביל אליו יש לקבל, לא משנה אם זו דעתם של הרבניים או של ענן או של אחרים. יתר על כן, אם מלומדים או חוקרים מסיקים מסקנה שאף אחד לא העלה אותה מקודם, יש לקבל אותה, כל עוד שאין הוכחה כנגדה ואין בה פגם" [חכם יעקב הקירקיסאני]
אני סבור שהיהדות בדרגתה הטובה ביותר, המועילה ביותר, והנכונה ביותר התקיימה בימיהם של ראשוני התנאים, במדרשי ההלכה של חכמינו טרם נחתמה המשנה. כשחכמים והמון העם יושבים ודורשים את המקראות, על פי הכללים המקובלים באומה. בזה, אגב, אין שום הבדל בין התנאים לקראים [אך יש הבדל רב בין האמוראים, רבנן סבוראי והגאונים לבין הקראים]. היהדות הרבנית קידשה את הפסיקות הזמניות ושימרה אותן מדור לדור. זה מנוגד בתכלית לגישה התנאית האותנטית.