Judaísmo Talmudismo No es bíblico

זה נושא רגיש מאוד מאוד

הוא היה גם רגיש אצל גדולים וחכמים מאיתנו תקופות מאוחרות.

הנןודע ביהודה, מהדורא קמא, יורה דעה סימן צ"ג: "אשר שאל בנוסח 'לשם ייחוד' אשר חדשים מקרוב נתפשט ונדפס בסידורים, הנה בזה אני משיב – עד שאתה שואלני נוסח אמירתו, יותר ראוי לשאול אם נאמר כי טוב באמירתו, ולדעתי זה רעה חולה בדורנו, ועל הדורות שלפני זמננו שלא ידעו מנוסח זה ולא אמרוהו, והיו עמלים כל ימיהם בתורה ובמצות, הכל על פי התורה ועל פי הפוסקים אשר דבריהם נובעים ממקור מים חיים ים התלמוד, עליהם נאמר 'תומת ישרים תנחם' והם הם אשר עשו פרי למעלה וגדול מעל שמים חסדם, אבל בדורנו הזה כי עזבו את תורת ה' ומקור מים חיים שני התלמודים בבלי וירושלמי לחצוב להם בורות נשברים, ומתנשאים ברום לבבם כל אחד אומר אנכי הרואה ולי נפתחו שערי שמים ובעבורי העולם מתקיים, אלו הם מחריבי הדור. ועל הדור היתום הזה אני אומר 'ישרים דרכי ה' וצדיקים ילכו בם וחסידים יכשלו בם'".

ותקשיב טוב איך הוא משקשק בסיום: "והרבה היה לי לדבר מזה אבל כשם שמצווה לומר דבר הנשמע, כך מצווה שלא לומר דבר שאינו נשמע וה' ירחם עלינו..".
 
בדרשותיו שלא נדפסו הוא כותב על הזוהר

"לאו עזקתא דרשב"י חתים עליה" והוא גם מתייחס בפירוש לנושא ייחוד ה' כמבואר במורה...
אחד היה מארי יחיא קאפח זצ"ל שלא חת מפני איש וקנא קנאת ה' ברמה.
 
ומעניין לעניין באותו עניין

יש גם את ר' אלחנן ואסערמאן זצ"ל שדעתו בעניין נחרצת וחריפה אבל אמרו לי כאן שהוא התבטל כאסקופה הנדרסת לחזון איש. זה נכון?
 
אני שמח שסוף סוף יש בינינו הבנה

בדיונים הקודמים היה בינינו קצר עמוק בתקשורת ובדרך כלל - כמו בתחילת דיון זה - הבנת מדברי היפך ממה שרציתי לטעון
 
למעלה