הלכה: לא תחנם לא שייך בישמעאלים
דעת החזו"א שונה. דעת רוב הפוסקים אינה כך, וזוהי הלכה. כשם שיש יותר מתירים, ראשונים ואחרונים, לאכול עוף בחלב, ובכ"ז קיימא לן שאסור לאכול עוף בחלב - על אף שיש דעת מתירים. בתרינן אחרי הרוב.
עניין לא תחנם לא קשור בהשקפה - אלא בהלכה - האם באלו המקלים על עצמם ז מצוות בני נוח, שייך בהם עניין זה או לא - וכמדומני שמלבד החזו"א, איחן דעה המתירה זאת. מומלך ביבלוגרפית לקרוא את יב"א של הגר"ע, המביא פריסה רחבה מאוד של כל הראשונים והאחרונים בעניין זה. אין ספק שהחזו"א זו דעה יחידאה.
(והגילוי דעת בשנת 2005, שכבר נודע כזיוף דתי לאומי פר-סה, ביום בו הופץ, בה חתומים מקצת הפוסקים, הוא אחד הדברים החמורים ביותר שעשו אלו האחרונים, וכבר נרעשו ראשונים ר' חיים, הגר"נ קרליץ, והרב אליישיב על עניין זה)