הראיתי לך כבר מספר פעמים ואתה טוען שלא ראית
בפרק א' אלוהים ברא את האדם יש מאין ובפרק ב' יצר אותו מעפר, השמיים לא נבראו כלל מכיוון שהם אשליה אופטית. בסופו של דבר ציטטת "מעפר באת ואל עפר תשוב", דהיינו לדעתך האדם נוצר מעפר, אם כך, לשיטתך אלוהים יצר את האדם מעפר ולא ברא אותו יש מאין, אך זה מנוגד למה שנכתב בפרק א', אותו פרק בו כתוב שאלוהים ברא את השמים, אך מכיוון שהשמים הם אשליה אופטית זה אין מאין ולא יש מאין, לכן זו לא בריאה. בכך לא מסתיימות הטעויות בפרק א'.
בראשית א' ג'-ה': "וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, יְהִי אוֹר; וַיְהִי-אוֹר. וַיַּרְא אֱלֹהִים אֶת-הָאוֹר, כִּי-טוֹב; וַיַּבְדֵּל אֱלֹהִים, בֵּין הָאוֹר וּבֵין הַחֹשֶׁךְ. וַיִּקְרָא אֱלֹהִים לָאוֹר יוֹם, וְלַחֹשֶׁךְ קָרָא לָיְלָה; וַיְהִי-עֶרֶב וַיְהִי-בֹקֶר, יוֹם אֶחָד." - אלוהים ברא את האור ביום הראשון וגם את מחזור היום והלילה ביום הראשון למרות שאת המאורות ברא ביום הרביעי כשהן האור והן המחזור תלוי במאורות. לו היו אור יום ולילה יכולים להתקיים ללא המאורות לא היה בורא את המאורות ולעומת זאת אם ברא את המאורות כדי שיהיה אור וכדי שיהיו יום ולילה (וגם ערב ובוקר) ביום הרביעי הרי לא עשה זאת ביום הראשון, אחרת זו כפילות. אם תטען שאין בעיה עם כפילות התירוץ היחיד יכול להיות שבפעם הראשונה זה לא הצליח ולכן נאלץ לנסות שוב. אם ניסוייו של אלוהים מתפקששים הרי אינו כל יכול ואם אינו כל יכול אינו אלוהים, לכן טיעון הכפילות (הגורר את טיעון הכשלון בנסיון הראשון) אינו מתקבל, לכן אנו נותרים עם אפשרות אחת בלבד והיא סתירה בין בראשית א' ג'-ה' לבראשית א' י"ד - י"ט.
בראשית א' י"ד - י"ט "וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, יְהִי מְאֹרֹת בִּרְקִיעַ הַשָּׁמַיִם, לְהַבְדִּיל, בֵּין הַיּוֹם וּבֵין הַלָּיְלָה; וְהָיוּ לְאֹתֹת וּלְמוֹעֲדִים, וּלְיָמִים וְשָׁנִים. וְהָיוּ לִמְאוֹרֹת בִּרְקִיעַ הַשָּׁמַיִם, לְהָאִיר עַל-הָאָרֶץ; וַיְהִי-כֵן. וַיַּעַשׂ אֱלֹהִים, אֶת-שְׁנֵי הַמְּאֹרֹת הַגְּדֹלִים: אֶת-הַמָּאוֹר הַגָּדֹל, לְמֶמְשֶׁלֶת הַיּוֹם, וְאֶת-הַמָּאוֹר הַקָּטֹן לְמֶמְשֶׁלֶת הַלַּיְלָה, וְאֵת הַכּוֹכָבִים. וַיִּתֵּן אֹתָם אֱלֹהִים, בִּרְקִיעַ הַשָּׁמָיִם, לְהָאִיר, עַל-הָאָרֶץ. יח וְלִמְשֹׁל, בַּיּוֹם וּבַלַּיְלָה, וּלְהַבְדִּיל, בֵּין הָאוֹר וּבֵין הַחֹשֶׁךְ; וַיַּרְא אֱלֹהִים, כִּי-טוֹב. וַיְהִי-עֶרֶב וַיְהִי-בֹקֶר, יוֹם רְבִיעִי." - אלוהים ברא את המאורות כדי להבדיל בין יום ובין לילה, משמע, בלעדיהם היה הדבר בלתי אפשרי (סותר את בראשית א' ד'), הוא ברא אותם כדי להאיר על הארץ, משמע לפני שברא אותם לא היה אור (סותר את בראשית א' ג'), כמו כן בימים הראשון השני והשלישי לא יכלו להתקיים ערב ובוקר מכיוון שלא היו מאורות.