Whats in a name
סיפורו של אורי וכטל (פלטיאל) מעלה אצלי שני נושאים הקשורים לאימוץ. האחד הוא עניין השמות. ברוב המקרים בתהליך האימוץ נותנים ההורים המאמצים שם חדש לילד/תינוק המאומץ גם אם בלידתו קיבל שם אחר. התינוק מקבל תעודת לידה חדשה. במקרה הזה נולד פלטיאל ומאז שאומץ נקרא אורי. לפני שאנחנו מכירים מישהו, שמו מהווה רק צירוף אותיות וצלילים חסר משמעות בשבילנו, ולאחר שאנחנו מכירים אותו שמו מתקשר לעולם שלם של אדם. משמעות השם, משמעות האדם בשבילנו, למה נקרא כך ועוד ועוד. כאשר אנחנו משנים שמו של אדם/ילד/תינוק אנחנו משאירים עולם שלם מאחור. הזהות ה"ישנה" מוחלפת בזהות "חדשה". הורי המאמצים קראו לי גילעד. עם י'. כוונה של wishful thinking
אני לא יודע אם בימים הראשונים היה כתוב שם אחר איפושהו בבית החולים שאולי אמי הביולוגית נתנה לי עם לידתי. אני מניח שרבים מכם אם לא כולם, נתתם לילדיכם שמות ישראלים עם אימוצם. האם אתם יודעים את השמות הקודמים שלהם? האם הם יודעים? אשמח לשמוע מחשבות ותחושות בעניין השמות.
הנושא השני הוא אימוץ תרבותי. אימוץ מצד הילד של התרבות אליה אומץ. אורי וכטל אומץ על ידי זוג "ייקים", במהלך הכתבה הוא מדבר על האיפוק הרגשי הכל כך אופייני לתרבות הגרמנית הזו ואשתו מדברת על איך הוא היה בהתחלה עם ילדיהם ורק אחרי טיפול לא קצר למד להפגין חום. הילד התימני הזה גדל להיות סוג של "ייקה" בעצמו. ביטוי שראיתי בסרט אחר על אימוץ בין גזעי בארה"ב black skin, white heart
האם עכשיו בגיל 63 הוא גם זה וגם זה, או שאולי כבר לא זה ולא זה?
(הערה: אני בכוונה לא נכנס בכלל לנושא של "חטופי תימן" שהוא הכותרת של הסיפור הזה)
סיפורו של אורי וכטל (פלטיאל) מעלה אצלי שני נושאים הקשורים לאימוץ. האחד הוא עניין השמות. ברוב המקרים בתהליך האימוץ נותנים ההורים המאמצים שם חדש לילד/תינוק המאומץ גם אם בלידתו קיבל שם אחר. התינוק מקבל תעודת לידה חדשה. במקרה הזה נולד פלטיאל ומאז שאומץ נקרא אורי. לפני שאנחנו מכירים מישהו, שמו מהווה רק צירוף אותיות וצלילים חסר משמעות בשבילנו, ולאחר שאנחנו מכירים אותו שמו מתקשר לעולם שלם של אדם. משמעות השם, משמעות האדם בשבילנו, למה נקרא כך ועוד ועוד. כאשר אנחנו משנים שמו של אדם/ילד/תינוק אנחנו משאירים עולם שלם מאחור. הזהות ה"ישנה" מוחלפת בזהות "חדשה". הורי המאמצים קראו לי גילעד. עם י'. כוונה של wishful thinking

הנושא השני הוא אימוץ תרבותי. אימוץ מצד הילד של התרבות אליה אומץ. אורי וכטל אומץ על ידי זוג "ייקים", במהלך הכתבה הוא מדבר על האיפוק הרגשי הכל כך אופייני לתרבות הגרמנית הזו ואשתו מדברת על איך הוא היה בהתחלה עם ילדיהם ורק אחרי טיפול לא קצר למד להפגין חום. הילד התימני הזה גדל להיות סוג של "ייקה" בעצמו. ביטוי שראיתי בסרט אחר על אימוץ בין גזעי בארה"ב black skin, white heart
האם עכשיו בגיל 63 הוא גם זה וגם זה, או שאולי כבר לא זה ולא זה?
(הערה: אני בכוונה לא נכנס בכלל לנושא של "חטופי תימן" שהוא הכותרת של הסיפור הזה)