ואולי ההסברים שלך לחנוכה הם כאלה...
בעזי"ת מה אכפת לי מה תעשו ואיך... אבל מה על יושר אינטלקטואלי? אני מצטט דברי פלונית שמביאה מאמר מעיתון "סלעית": "" ...שמקור החג מהאדם הקדמון שכשהגיע החורף והימים התקצרו הוא נבהל שהאור, בלעדיו אין חיים, הולך ועוזב אותו וכשגילה שהשמש חוזרת לזרוח בבוקר כ"כ שמח שקבע חג לכבוד האורים. ואח"כ במשך הזמן כל קבוצה הכניסה בדתה את החג הזה וגם היהודים, איזה שטויות... קראתי את זה בעלון "סלעית"! אז מה שוים הנרות אם זאת האמונה? "" והיא ממשיכה: "" הגליון די ישן, מקוה שבכ"ז הוא יעזור, אז כך: זה ירחון "סלעית" לבני הנעורים, יוצא ע"י החברה להגנת הטבע, גליון ט"ו, כסליו תשמ"ז, 1986. הכתבה נקראת "באנו חושך לגרש" נכתבה ע"י הרצליה רז. את כולה אין לי כח לצטט, אך כותרתה: חג האורים אינו רק חג יהדי. לחג המנצים את נצחון האור על החושך שורשים עמוקים בתרבויות כל העמים. בואריאציה היהודית נקשר נצחון האור לנצחונם ההיסטורי של בני משפ` חשמונאי. ואח"כ כתוב מה שתארתי, עם תוספות, ולסיום "מנהיגי העם השכילו לקשר את החג ההסטורי המאוחר אל הקדמוני והעתיק וכך מכיל החג שני גרעינים, הנצחון בתוך האורים. התוספת הלאומית דתית ע"ג התוכן הכלל אנושי מעניקה לחג עוצמה ושומרת על קיומו לאורך שנים! מקורי, לא? אם אוכל לעזור עוד, אשמח! "" וזה היה עוד ב-1986, לפני שמערכת החנוך הממלכתית התקרבה כל כך לפשיטת רגל, ומערכת התקשורת כילתה את כל מלאי הצבע הצהוב בטמבור. וכבר אמרתי שלא אטען שמאכילים את חלקכם הגדול לוקשים, אבל בסופו של דבר, כרגע, זה מה שבני המעיים של חלקכם גדושים בו. אתה תחליט לבד איך הבטן התמלאה בכל הלוקשים האלה. ויה"ר שתמצא אושר ושמחה, גשמיים ורוחניים, בכל אשר תפנה.
בעזי"ת מה אכפת לי מה תעשו ואיך... אבל מה על יושר אינטלקטואלי? אני מצטט דברי פלונית שמביאה מאמר מעיתון "סלעית": "" ...שמקור החג מהאדם הקדמון שכשהגיע החורף והימים התקצרו הוא נבהל שהאור, בלעדיו אין חיים, הולך ועוזב אותו וכשגילה שהשמש חוזרת לזרוח בבוקר כ"כ שמח שקבע חג לכבוד האורים. ואח"כ במשך הזמן כל קבוצה הכניסה בדתה את החג הזה וגם היהודים, איזה שטויות... קראתי את זה בעלון "סלעית"! אז מה שוים הנרות אם זאת האמונה? "" והיא ממשיכה: "" הגליון די ישן, מקוה שבכ"ז הוא יעזור, אז כך: זה ירחון "סלעית" לבני הנעורים, יוצא ע"י החברה להגנת הטבע, גליון ט"ו, כסליו תשמ"ז, 1986. הכתבה נקראת "באנו חושך לגרש" נכתבה ע"י הרצליה רז. את כולה אין לי כח לצטט, אך כותרתה: חג האורים אינו רק חג יהדי. לחג המנצים את נצחון האור על החושך שורשים עמוקים בתרבויות כל העמים. בואריאציה היהודית נקשר נצחון האור לנצחונם ההיסטורי של בני משפ` חשמונאי. ואח"כ כתוב מה שתארתי, עם תוספות, ולסיום "מנהיגי העם השכילו לקשר את החג ההסטורי המאוחר אל הקדמוני והעתיק וכך מכיל החג שני גרעינים, הנצחון בתוך האורים. התוספת הלאומית דתית ע"ג התוכן הכלל אנושי מעניקה לחג עוצמה ושומרת על קיומו לאורך שנים! מקורי, לא? אם אוכל לעזור עוד, אשמח! "" וזה היה עוד ב-1986, לפני שמערכת החנוך הממלכתית התקרבה כל כך לפשיטת רגל, ומערכת התקשורת כילתה את כל מלאי הצבע הצהוב בטמבור. וכבר אמרתי שלא אטען שמאכילים את חלקכם הגדול לוקשים, אבל בסופו של דבר, כרגע, זה מה שבני המעיים של חלקכם גדושים בו. אתה תחליט לבד איך הבטן התמלאה בכל הלוקשים האלה. ויה"ר שתמצא אושר ושמחה, גשמיים ורוחניים, בכל אשר תפנה.