אונס כאקט מיני

C H 4

New member
3.

(כי אין לי כח לטחון מים) ברור שיש צורך בקיומו של עוד גורם, גם אצל בנות יש צורך בעוד גורם אתה מתנהג קצת כאילו בעולם שלנו אם יבוא אליי עכשיו ג'וני דפ ויציע את עצמו ללילה נהדר (יאמי) אני אבכה ואחווה טראומה. הנקודה היא שאפילו בחור צנום כמו ג'וני הוא בעל מימדים גדולים ממני, בזמן שאשה תצטרך ברוב המקרים נשק כדי להשתלט על גבר, רוב הגברים יכולים (כפועל יוצא של הנתונים הפיזיים שלהם) להשתלט על אישה בידיים ריקות. ולכן הגורם לא חייב להיות נשק חם, ואפשר להסתפק ב"כח פיזי בילט אין" 2. אני לא יודעת כמה שונה הפגיעה של אדם שעובר טראומות פיזיות אחרות שהן תוצר של איום כוחני. בסופו של דבר אנחנו מנגנון די מוגבל. צריך לזכור שאמנם המניעים/גורמים בסיסיים של דפוסי התנהגות שונים הם שונים זה מזה ברמה הרעיונית, אך התגובות לכולם מתועלות בתוך אותו יצור חי ולכן לא מפתיע כל כך שהתגובות שלנו לסיטואציות שונות הן תגובות דומות, באם זה מתאים. למשל אישה שהולכת בג'ונגל ונתקלת ביגואר רעב, ואישה שרואה את התינוק שלה כמעט נדרס על ידי אוטובוס יזכו למנה הגונה של אנדרנלין אע"פ שמדובר בסיטואציות שונות מאוד שהמטרות שלהן והתוצאות שלהן והאיום שבהן שונים.
 
42

3. אם יהיה מדובר בג'וני דפ, כנראה שעבור חלק לא מבוטל מהנשים אכן לא יהיה צורך באונס. אבל - עדין מספר המתנגדות יהיה גבוה בהרבה ממספר המתנגדים לאנג'לינה ג'ולי. אבל ג'וני דפ הוא מותג, ובכוונה לא בחרתי אותו (או את בראד פיט, למען האמת) בדוגמא ההיפותטית (הגרועה). דיברתי על בחור מושך כמו ג'וני דפ, אבל שאינו ג'וני דפ. 2. אוו קיי, את לא יודעת כמה שונה הפגיעה של אדם שעובר טרואמות פיזיות אחרות, שהן לא אונס אבל כן תוצר של איום כוחני. זכותך לא לדעת, גם אני לא יודע. אבל לי יש השערה. ההשערה שלי היא שאצל נשים, העובדה שמדובר באונס ולא בשוד מזוין היא משמעותית הרבה יותר מאצל גברים. זאת הטענה היחידה שלי, ולכן כל ויכוח מעבר לשאלה הזו הוא, להגדרתך, טחינת מים. הדוגמא של יגואר רעב לא כ"כ טובה לדעתי, כי היא טומנת בחובה סיכון די גבוה למוות (שהוא גרוע לפחות כמו אונס). אבל, לפי מה שמשתמע מהדברים שלך, שוד מזוין אמור להותיר באישה את אותה הצלקת שמעשה אונס יותיר באישה. אני די בטוח שזה לא נכון. האמת, אני בטוח שזה לא נכון.
 

C H 4

New member
:-{

איך אפשר להשוות בין ג'וני דפ לבראד פיט? מה שווה בחור שאי אפשר לשחק לו בשיער?
וכן, לצורך ההדגמה יכולתי לכתוב גם על בחור שנראה כמו ג'וני דפ אבל הוא לא ג'וני דפ, אבל אם הייתי כותבת כאן "המהממם ההוא שהיה מסתובב בכינרת לפני 7 שנים לא היה לנו בסיס משותף לדיון. לא הבנת את דוגמת היגואר. הגוף שלנו מגיב לאיומים שונים מהותית זה מזה באותו אופן גם אם המקור/צורך האבולוציוני שלהם שונה. ואז הדגמתי שגם בסיטואציה של סכנת חיים מיידית, וגם בסיטואציה של סכנת חיים מיידית לצאצא התגובה של הגוף היא אותה תגובה (הפרשת אנדרנלין). אגב, זו גם התגובה לקראת קרב בין שני זכרים על נקבות, זו התגובה לכל מיני דברים..
 

C H 4

New member
אגב, לצורך הדיון

אותו מהמם מכינרת לא שאל יותר מידי שאלות, והיה עם כל אחת שרצה ולא היו יותר מידי התנגדויות אי פעם למרות שהגישה שלו היתה מאוד ישירה.
 
אוו קיי, מקובל

ובואתה מידה, הגוף (ובעיקר הנפש) יכולים להגיב שונה לאיומים שונים. השאלה היא האם במקרה שלנו, האישה תגיב לשוד מזוין כמו שהיא תגיב לאונס (ובכלל עזבנו לגמרי את הגברים) - את באמת מאמינה שהתשובה היא כן? ולא ראית ראיון עם ערפד? גם לבראד פיט היה שיער.
 

C H 4

New member
לא'דעת

מעדיפה אותם צנומים ולא בלונדינים. (חוץ מכמה יוצאים מן הכלל, כמו למשל דניאל ג'ונס לפני שהוא הפסיק להיות אנורקס) אני חושבת שבמידה רבה אישה תגיב מבחינה גופנית לאיומים פיזיים אחרים באופן דומה.
 
תראי, אני באמת מעריך את זה שאת עונה באריכות

ושאת משקיעה זמן בהודעתך, אבל ככה לא מנהלים דיון בפורום. את סוטה מהנושא. יש בהודעה שלך 700 טענות שונות, עם חלק אני מסכים, עם חלק אחר לא. הן שזורות אחת בשניה בצורה כזאת שאני באמת מתקשה להבין מה את מנסה לומר והאם הן מתכנסות לטענה מרכזית אחת. אני באמת מתקשה לברור את המוץ מהתבן בהודעתך. ואני אומר את זה בלי שום רצון להכפיש או משהו כזה. קשה לי, זה הכל. אבל באופן כללי, אם בכל זאת אנסה לסכם. ברוב ההודעה את מנסה להסביר לי שקיימת אפליה בין נשים וגברים ובין היתר גם מאשימה אותי בשוביניזם (אני מניח שאם היית מכירה אותי, היית יודעת כמה זה מגוחך). מהחלק הזה אני מתעלם, ברשותך ומנסה לקחת את החלקים הרלוונטים לנושא: (טוב, מצטער, אני נאלץ לעזוב באמצע ההודעה, אמשיך אותה כשאחזור)
 
חזרתי

אוקי, מצד אחד את אומרת דברים כמו "הדוגמה מתעלמת מכל מה שבפועל (כלומר מבחינה פרקטית ולא מבחינה תיאורטית) משמעותי באונס" ו"האקט עצמו הוא בסופו של דבר אקט של פגיעה ואלימות וזה לא משנה אם המבצע הוא נאה או מוצלח וכו'. התפיסה הזו של אם תבוא אישה מוצלחת ותכפה מין על בחור יוצאת מתוך בסיס לא נכון, משום שזה לא מה שקורה באונס. מרכיב ראשי ומרכזי באונס הוא אלימות." אך מצד שני גם דברים כמו "אלימות, להזכירכם, לא מתחילה ונגמרת בהחלפת מהלומות. אלימות יכולה להיות גם נפשית, היא יכולה גם להיות מילולית... מעבר לזה בין אם מישהו תאנס תוך מכות רצח, או שהיא תאנס תוך כדי ליטופים ונשיקות בעובדה מעורבת אלימות פיזית משום שמעורבת כאן כפיה פיזית לגבי גופה של מישהי בניגוד לרצונה. מכאן עולה בבירור שאת חושבת שגם ב'אונס בליטופים' מעורבת אלימות פיסית, כהגדרתך. כלומר, העובדה שכן/לא מעורבת אלימות במובן של מכות היא לא זו שמשמעותית באונס. בעצם, את נותנת לאקט האונס עצמו משמעות של אלימות פיסית. אבל אם תבוא אשה ותנסה לאנוס גבר, כל אותם הגורמים רלוונטים כי האלימות היא אותה אלימות, לפי הגדרתך שלך, מעצם אקט האונס, מתקיימת 'אלימות פיסית'. אז אני לא מבין איך שתי המשפטים "מרכיב ראשי ומרכזי באונס הוא האלימות" ו"הדוגמה מתעלמת מכל מה שבפועל משמעותי באונס" אם בבירור אמרת שלא החלפת המהלומות היא מה שחשוב, אלא אקט האונס עצמו (שאת הגדרת אותו כאלימות פיסית). ואם באמת אקט האונס עצמו הוא זה שמשמעותי, למה זה כ"כ מופרך שגבר במקרה היפותטי שכזה לא יחווה טראומה? האם זה לא ברור שעצם העובדה שאין כזה דבר אונס גברים ע"י נשים נובעת מהעובדה שגברים לא רואים בדבר כזה אונס בכלל? ואם גברים לא רואים בדבר כזה אונס (לעומת המקרה הסימטרי שכן נתפס כאונס לכל דבר), האין זה מעיד על הבדלים בהתייחסות של כל צד אל אקט של אונס?
 
אני מקדים תרופה למכה, בקשר לפסקה האחרונה

"ואם באמת אקט האונס עצמו הוא זה שמשמעותי, למה זה כ"כ מופרך שגבר ****בד"כ****במקרה היפותטי שכזה לא יחווה טראומה? האם זה לא ברור שעצם העובדה שאין כזה *****כמעט******* דבר אונס גברים ע"י נשים נובעת מהעובדה שגברים ****בד"כ****** לא רואים בדבר כזה אונס בכלל? ואם גברים ***** בד"כ******** לא רואים בדבר כזה אונס (לעומת המקרה הסימטרי שכן נתפס כאונס לכל דבר), האין זה מעיד על הבדלים בהתייחסות של כל צד אל אקט של אונס? "
 

C H 4

New member
קצר

כי כבר אין לי כח לעניין הזה. הבעיה המרכזית שלי עם הטיעון הוא שבמילים שלך הוצג כאן "מקרה סימטרי" כשבפועל לא הוצג מקרה סימטרי. כי הסימטריה היא לא באקט הבעילה- זה לא שכל פעם שבחורה מקבלת קצת סקס היא חווה טראומה, גם אם הסקס קצת קשוח. מקרה סימטרי הוא מקרה שבו גבר יעמוד באיום, בכפיה, בפגיעה כשהוא מצוי במצב של חוסר אונים וחוסר יכולת להתנגד.
 
אוו קיי

כי בפשע של גזענות יש השפלה קולקטיבית של הגזע המדוכא ובאונס יש, לשיטתך, השפלה קולקטיבית של הנשים כמעמד מדוכא, בניגוד לשוד מזוין שהוא כנגד אינדיבידואל, או משהו כזה ? (אני לא ציני, אני מנסה להבין). אז התגובה לשוד מזוין תהיה שונה מלאונס?
 

C H 4

New member
לא

זה כי באונס ובפגיעה גזענית המטרה היא (הגוף של) המותקף ואילו בשוד מזויין למרות שקיים איום, המטרה היא גורם חיצוני ולכן אני לא בטוחה שזו דוגמה מספיק מדוייקת. הכל בהסתייגות, אני לא פסיכולוגית.
 

angela8

New member
למשל אם תיפול בשבי

ויפשיטו אותך עד לתחתונים יקשרו לך את העיניים ואת הידיים לשורה ארוכה של שבויים כמוך, שהולכים ונופלים ואתה יודע שהצילומים האלה מגיעים לקרובים ולחברים שלך בארץ. יש אין סוף צורות שהבם אפשר לגרום לאדם תחושות קשות של השפלה חוסר אונים ואיבוד צלם אנוש. ראית את הסרט חקירה מעבר לקווים? סרט לא רע ביחס לסרט אמריקאי. לך לראות.
 
לא לא. המקרה החיצוני הוא אכן סימטרי לגמרי.

הפרשנות הפנימית היא זו שאינה סימטרית - וזאת בדיוק הנקודה.
 

C H 4

New member
אבל המקרה הסימטרי שלך

מוכיח שנשים הן חלשות יותר פיזית וצריך פחות אמצעים כדי להכניע אותן! לא שאם יאנסו אישה היא תיקח את זה יותר קשה
 
לצורך יצירת סימטריה גם פה וינסטון נתן לאשה

אקדח, או סם מכל סוג שבו תבחר. (או בקיצור, ניטרל את העסק)
 
למעלה