אין טרנסימות באולימפיאדה

sha na na revol

New member
אני אצטרך מכונת זמן בשביל זה

ובעצם גם שינוי מין קל ולא כואב כדי להביון את 'כל הקטע'. לי זה לא נראה ביג דיל
 

אורי 0

New member
ועוד משהו

למוסיקה יש חשיבות עצומה בקידום חלופות מגדריות ומיניות. אני זוכר את הפעם הראשונה ששמעתי את Bronsy Beat, השיר היה You and me together fighting for our love או משהו כזה. הייתי אז חייל - אפילו שלא השתגעתי על המוזיקה, זו היתה הפעם הראשונה שבה הבנתי שהומואים הם קודם כל אנשים שאוהבים, ושצריך להתייחס אליהם ככאלה (ומבחינתי, אז ועדיין, אהבה היא דבר קדוש), ולא כ"מוזרים" או "סוטים", או בכל הצורות שהתרגלתי לחשוב עליהם קודם. או למשל, השיר הבא, שבביצוע של גרייס סליק ממש עושה לך רצון להיכנס למערכת יחסים פולאמורית (אהבה שבה יש יותר משני שותפים), למרות שבמציאות זה אולי לא כ"כ פשוט: Triad Lyrics Artist(Band):Jefferson Airplane (Print the Lyrics) Triad Lyrics Sponsored Link: 100% Legal MP3 Downloads You want to know how it will be Me and him OR you and me You both stand there your long hair flowing Your eyes alive your mind still growing Saying to me--"What can we do now that we both love you", I love you too-- I don't really see Why can't we go on as three You are afraid--embarrassed too No one has ever said such a thing to you Your mother's ghost stands at your shoulder Face like ice--a little bit colder Saying to you--"you can not do that, it breaks All the rules you learned in school" I don't really see Why can't we go on as three We love each other--it's plain to see There's just one answer comes to me --Sister--lovers--water brothers And in time--maybe others So you see--what we can do--is to try something new-- If you're crazy too-- I don't really see Why can't we go on as three.
 

sha na na revol

New member
נ.ב-

בקשר למסרי שנאה\עימות, יש את השיר ההוא שנקרא נדמה לי f*** you, מין מסר בוטה כזה לחברה לשעבר שמושר ע"י מישהו שנשמע כמו מובטל בוי-בנדס. כשאני חושב על זה, זה הסינגל היחיד ש*אני* מכיר על מישהו שזורק בחורה. וכמה שירים אתם מכירים שאומרים לבחורות להיפטר מהחבר שלהן? יש יותר 'תזרקי אותו' בשירי פופ מאשר אצל ורדה רזיאל-ז'קונט בהתהוותה המוקדמת. הגבר תמיד צריך להיות האביר על הסוס הלבן והנשים צריכות להיות אנטאגוניסטיות. שירי אהבה\פרידה בכלל דוחים אותי ברוב המקרים, וזה גם בגלל העובדה ששירי אהבה מהסוג הקיטשי תמיד נשמעים לי אובססיביים יתר על המידה. הדוגמה הראשונה שבאה לי לראש היא everything i do- i do it for you של בראיין אדאמס. כאילו, אתה מרגיש שאין לך אישיות? יש היום טיפול בכדורים נגד הפרעות כאלה. בכלל, עם כל השירים שאומרים i'll die for you, אני לא מופתע בכלל מהתופעה של מאהבים קנאים. אבל הייתי בנושא של שירי פרידה- אוי, איך הם גורמים לנשים להיראות רע. כמה שנשים לא רוצות להראות, חלשות, מסכנות, תלותיות רגשנוית- תסלחנה לי בריטני (אני כן אוהב כמה שירים שלה) וכל השאר- אבל כשאת שרה על כמה שאת stronger than yesterday במין מנטרה כזאת זה נשמע כמו שכנוע עצמי ועלי זה עושה את האפקט ההפוך, אני כל כך רואה את השקיפות. או שבכלל גברים כותבים את השירים האלה וגורמים לנשים להישמע כך, זה הסבר הגיוני אבל זה הופך את זה לרק יותר גרוע. ואגב הספייס גירלס, אגודה ששכנעה ילדות בנות 4 שפמיניזם זה למרוח ליפסטיק ולהגיד מילים גסות בטלוויזיה. זה כל כך עלוב. ובכלל אני לא רוצה להתייחס לכך שהם גנבו את 'סוד ההצלחה' שלהם מלהקת 'שמפו' ומלהקות הriot grrrl, רק שהן עיוותו את המסר. מה שכן, שמעתי תאוריה נגדית שהן הראו לבנות שלהיות נשיות זה כיף, אבל כאן עדיין לא מתחיל ונגמר הנושא של פמיניזם, ואני יודע כי פעם גם אני הייתי ליפסטיק פמיניסט
 

אורי 0

New member
דווקא שיר כמו peace of my heart

של ג'ניס (ג'ופלין). נשמע מה זה חזק, למרות שהמסר שלו הוא בדיוק להיפך: "אתה יכול לשחק בי כמה שאתה רוצה, אני תמיד אקבל אותך בחזרה". פעם, בקבוצת הקריאה הפמיניסטית, הבאתי שני שירי פרדה: אחד You Oughta Know של אלניס מוריסט הסטרייטית (שאני אוהב, ד"א), שאתנם בטח מכירותים - מרושע, מתמסכן, "נושאת צלב" וכאלה. ולעומתו I'm the Only One האובססיבי מצ'ואיסטי של מליסה את'רידג' הלסבית. הטענה שלי היתה שסטרייטית לא תכתוב שיר כזה (אוהו, צריך לשמוע אותו!), וחברות הקבוצה, סטרייטיות פרט לאחת, כמעט עשו לי שמיכה. I'm the Only One Please baby can't you see My mind's a burnin' hell I got razors a rippin' and tearin' and strippin' My heart apart as well Tonight you told me That you ache for something new And some other woman is lookin' like something That might be good for you Go on and hold her till the screaming is gone Go on believe her when she tells you nothing's wrong But I'm the only one Who'll walk across the fire for you I'm the only one Who'll drown in my desire for you It's only fear that makes you run The demons that you're hiding from When all your promises are gone I'm the only one Please baby can't you see I'm trying to explain I've been here before and I'm locking the door And I'm not going back again Her eyes and arms and skin won't make it go away You'll wake up tomorrow and wrestle the sorrow That holds you down today Go on and hold her till the screaming is gone Go on believe her when she tells you nothing's wrong But I'm the only one Who'll walk across the fire for you I'm the only one Who'll drown in my desire for you It's only fear that makes you run The demons that you're hiding from When all your promises are gone I'm the only one
 

ליטל ו

New member
סקרנות -

אני לא מבינה (ופתוחה להשתכנע כאן, פשוט לא מבינה) למה אתה מתכוון, איפה ההבדל המהדהד בין הגישות לפרידה בשירים. כלומר, הם שונים, כן, אבל איפה אחד פחות פמיניסטי, או...?
 

אורי 0

New member
אה, זה פשוט

השירים של ג'ניס מאוד לא פמיניסטיים, הגבר עוזב, האהובה תמיד מוכנה לקבל אותו חזרה ותמיד נשבעת שלא תעשה את זה בפעם הבאה, איך ג'ניס שרה - women is losers כי men always end up on top. אבל אלאניס מוריסט פשוט מספרת לאהובה שעזב אותה כמה היא מסכנה, היא חושבת שהוא צריך לדעת, ומזכירה לו את זה. הקטע הזה, של "כמה אני מסכנה בלעדיך", הוא מה לעשות, לא הכי פמיניסטי. משום מה מובן מאליו שהיא צריכה אותו, ושהיא מקנאת באחרת. מליסה, לעומת זאת אומרת לאהובה שלה: אהבה כמו שלי לא תקבלי מאף אחת אחרת - כלומר במקום להתאבל ולבכות, היא אומרת לאהובה שזה הפסד שלה (ולכן זה גם קטע קצת מצ'ואיסטי, כאילו במקום לחשוף את הרגשות שלה, היא משויצה בכמה שהיא גדולה, כמה האהבה שלה ענקית וכו').
 

sha na na revol

New member
לא שיר פרידה, אבל

Hole- Doll Parts i am doll eyes doll mouth, doll legs i am doll arms, big veins dog bait yeah, they really want you they really want you, they really do yeah, they really want you they really want you, and i do too i want to be the girl with the most cake i love it so much it just turns to hate i fake it so true, i am beyond fake and someday, you will ache like i ache someday, you will ache like i ache i am doll parts bad skin, doll heart it's stands for knife for the rest of my life yeah, they really want you they really want you, they really do yeah, they really want you they really want you, and i do too i want to be the girl with the most cake he only loves those things because he loves to see them break i fake it so true i am beyond fake and someday, you will ache like i ache someday, you will ache like i ache someday, you will ache like i ache someday, you will ache like i ache someday, you will ache like i ache מבחינתי, זה קצת 'ברבי גירל' כועס על גיטרה אקוסטית- שאגב, מאוד כעסתי על אנשים שלא הבינו את ברבי גירל, המסר מאוד בולט גם אם מסתכלים על זה במובן המילולי, לדעתי זה סינגל הפופ המשמעותי ביותר לתקופתו.
 

ליטל ו

New member
גם אני אהבתי את ברבי גרל,

ואת הגרסא של עברי לידר גם :) והה, בדיוק ניסיתי להזכר אם ל Hole יש שירים בנידון :)
 

אורי 0

New member
וכדי להדגים את עליונותם ה-מוח-לטת

של כותבותי שנות הששים. הנה שני שירי "טרום פרדה" (זה בלי ספק הרגע הכי רומנטי לשיר עליו, הרגע הכי כואב, שבו נראה שהעסק גמור אבל עוד מנסים, עוד חושבים, עוד קצת), אחד של גבר, השני של אשה - אולי בכלל אחת לשני, כי זו בדיוק התקופה שג'וני מיטצ'ל נפרדה מסטיבן סטילס מהקרוסבי, סטילס וכו' - אבל זה באמת לא משנה. אז הנה של סטיבן סטילס: SUITE: JUDY BLUE EYES (7:22) by Stephen Stills, Gold Hill It's getting to the point Where I'm no fun anymore I am sorry Sometimes it hurts so badly I must cry out loud I am lonely I am yours, you are mine You are what you are And you make it hard - Remember what we've said and done and felt about each other Oh babe, have mercy Don't let the past remind us of what we are not now I am not dreaming. I am yours, you are mine You are what you are And you make it hard- Tearing yourself away from me now You are free and I am crying This does not mean I don't love you I do, that's forever, yes and for always I am yours, you are mine You are what you are And you make it hard- Something inside is telling me that I've got your secret. Are you still listening? Fear is the lock, and laughter the key to your heart And I love you. I am yours, you are mine, you are what you are And you make it hard- And you make it hard- Friday evening, Sunday in the afternoon What have you got to lose? Tuesday mornin', please be gone I'm tired of you. What have you got to lose? Can I tell it like it is? Help me I'm sufferin' Listen to me baby-Help me I'm dyin' It's my heart that's a sufferin', it's a dyin' That's what I have to lose I've got an answer I'm going to fly away What have I got to lose? Will you come see me Thursdays and Saturdays? What have you got to lose? Chestnut brown canary Ruby throated sparrow Sing a song don't be long Thrill me to the marrow Voices of the angels ring around the moonlight Asking me, said she so free How can you catch the sparrow? Lacy, lilting, lady, losing love, lamenting Change my life, make it right Be my lady. Doo doo doo doo doo, doo doo doo doo doo doo At the end of the Suite, Stephen Stills sings the following Spanish lines: Que linda me la traiga Cuba, la reina de la Mar Caribe. Cielo sol no tiene sangreahi, y que triste que no puedo vaya, Oh va, oh va, va. Loosely translated that is: How happy it makes me to think of Cuba, the smiles of the Caribbean Sea, Sunny sky has no blood, and how sad that I'm not able to go Oh go, oh go go ושל ג'וני מיטשל: Artist Joni Mitchell Album Blue Song All I Want I am on a lonely road and I am traveling Traveling, traveling, traveling Looking for something, what can it be Oh I hate you some, I hate you some I love you some Oh I love you when I forget about me I want to be strong I want to laugh along I want to belong to the living Alive, alive, I want to get up and jive I want to wreck my stockings in some juke box dive Do you want - do you want - do you want To dance with me baby Do you want to take a chance On maybe finding some sweet romance with me baby Well, come on All I really really want our love to do Is to bring out the best in me and in you too All I really really want our love to do Is to bring out the best in me and in you I want to talk to you, I want to shampoo you I want to renew you again and again Applause, applause - life is our cause When I think of your kisses My mind see-saws Do you see - do you see - do you see How you hurt me baby So I hurt you too Then we both get so blue I am on a lonely road and I am traveling Looking for the key to set me free Oh the jealousy, the greed is the unraveling It's the unraveling And it undoes all the joy that could be I want to have fun, I want to shine like the sun I want to be the one that you want to see I want to knit you a sweater Want to write you a love letter I want to make you feel better I want to make you feel free Hmm, Hmm, Hmm, Hmm, Want to make you feel free I want to make you feel free וזהו, לפני שאדם מוחק לי פה הודעות
 

sha na na revol

New member
זו הייתה צורת ביטוי

אם עדיין בא לך להסביר לי מה לאומצה-אומצה ויליציאה מעזה או מה שלא עמד על הפרק בזמן המסיבות הנוראיות האלה, חוץ מזה שזו דרך למשוך אנשים, אבל דווקא בגלל זה אני מבטיח שהיו שם אנשים בלי קשר לדיעות שלהם או כמה הם יודעים על מה באמת מדובר אפילו.
 

ליטל ו

New member
*אנחה*

נו, באמת, עכשיו כשכבר יצא לי החשק לענות?! ;) בקיצור - מוסיקה היא הרבה פעמים דבר שמוביל/מבטא/מסמל השתייכות אל תנועות פוליטיות מסויימות. למה? כי ככה זה עובד. כי יש מצב שיותר משיהיה לי דחוף לכתוב שיר על איך נפרדתי ממישהו, יהיה לי דחוף לבטא את רגשותי/רעיונותי/הצעותי בעניין, נגיד, יחס החברה לטרנסים. יכול להיות, במקרה כזה, שאנשים שגם להם אכפת מהנושא יאמצו את המוסיקה שלי. יותר מזה - אם חבורת אנשים תפגש כל שבוע לעצרת מחאה מול חנות פרוות, והם ישבו שם וינגנו, נגיד, אביב גפן, לא בלתי סביר שחלק מהזהות הקבוצתית שלהם כאנשי עצרת המחאה מול חנות הפרוות תכלול את אביב גפן, למרות שהוא בכלל לא קשור כביכול. זה חלק מהחוויה המשותפת וחלק מיצירת הזהות הקבוצה. כמו זוגות שיש להם את "השיר שלהם" וכאלה. אז אם תנועה עם דעה פוליטית זו או אחרת רוצה לבטא את עצמה על ידי מוסיקה, דבר שמאחד אותה ומזהה אותה, במקום על ידי הפגנה נורמאלית - מה רע? ואם אנשים יבואו רק בשביל המסיבה ויתמכו באותה הזדמנות במטרה פוליטית ש, נגיד, הם די מסכימים איתה (שאני חושבת שהם כן. כמה אנשים יבואו לרייב להעלאת מיסים?), אבל סביר שלא היו טורחים לצאת להפגין למענה - גם כן מה רע.
 

אורי 0

New member
למשל

לפני עשר שנים עבדתי בשמירה (עוד דבר שאתם לא יודעים עלי), ובשלב מסוים, בנקודה מסוימת, יצא לי לשמור בזוגות. אחד משותפי היה גֵר בוגר וייטנאם (או שהוא סתם עבד עלי) שאהב מאוד מוסיקת קאונטרי. אני, בעווונותי, לא כל כך הבדלתי בין פולק לקאונטרי, וכך, לילה אחד כשהיה שיר לגמרי לא פוליטי ברדיו, של זמר פולק בשם טים הרדין (אני חושב A Lady From Baltimore), חשבתי שהוא נורא יאהב את זה, ולא הבנתי למה הוא רוצה להעביר. "זאת המוסיקה ששמעו האנשים שקראו לי רוצח תינוקות!" (הסטודנטים שהיו מפגינים נגד וייטנאם).
 

ליטל ו

New member
lol

אם הוא עבד עליך, נשמע שהוא היה מאד מושקע בדמות :) והאמת שמוסיקלית (בניגוד לחברתית) אני גם לא בהכרח יודעת להבדיל. זה לא תמיד נשמע אותו דבר, אבל אני לא יודעת להגדיר, לא... מבינה בזה, בקיצור :)
 

אורי 0

New member
הוא טען שהוא היה במרינס

והסביר לי ש Search and Destroy זה בעצם להרגו את כל מי שרואים בכפר. זו היתה השיטה אם היה להם מידע שהכפר תומך בוייטקונג. הם היו מקבלים ריבוע שטח, ועובדים עליו במשך זמן מה. הוא תאר כל מיני מלכודות ומארבים וכולי. אז כשהוא התלונן על אלה שקראו לו רוצח תינוקות, השבתי לו "אבל היית רוצח תינוקות, סיפרת לי!". איכשהו זה לא קלקל את היחסים ביננו. הוא גם סיפר שהוא גילה שהמשפחה שלו, שמוצאה מצרפת, היתה משפחת אנוסים, שהם נהגו להדליק נרות שבת בתוך ארון וכל מני סיפורים כאלה. מתישהו אחרי וייטנאם - אני לא זוכר את הסיפור המלא - הוא החליט לחזור לשורשים ולהתגייר. הוא בחר לעצמו את השם "מוריה" אבל לפעמים חתם "מורא" והדעות שלו היו כמובן קרובות ל"מולדת". במציאות הוא היה אדם די מסכן, גרוש, חולה סכרת - אחרי כמה זמן ראיתי אותו, וקטעו לו את כף הרגל.
 
למעלה