איפה אלוהים היה בשואה- תשובה

tagademalhuta

New member
זאוס??

חחחחחחחח.. מצטערת אני בדיוק בדרך לתת מרגוע לבטן כואבת מצחוק. שיהייה לכם לבריאות ומחכה לשמוע על דוגמאות אותן זאוס עשה. <להבין את מה שכתבתי? גדל וסה"כ דברי ישארו לא מובנים לך.> ביי
 
לא כולם

פרובוקטורים.. יש כאלה שרואים עצמם בחיפוש אחר אמיתות ושיופן וכו'. אני באופן אישי חושב שהדיון על האל לוקה בשטחיות מחרידה- גם מצד הדתיים וגם מצד האתאיסטיים להכעיס.
 
אוי השנינות השנינות...

זכית בפרס "הטמבל ה-5,000 שניסה לומר משהו שנון על הניק שלי". ליטר אויר הרים צלול כיין בדרך אליך. אני מסכים איתך שהשאלות על האל לוקות בשטחיות, גם מפי מי שמאמין בו בקונסטלציה כלשהי וגם מפי מי שמבקש להקשות. אבל עם זאת, לא ענית לשאלה שלי - לאן אתה מכוון בשאלות שלך?
 
RE

מצטער על העקיצה- הייתי צריך להוסיף איזה סמיילי שתבין שזו ברוח טובה. אני לא "מכוון" לשום מקום, סתם באופן מסוים אני באמת "פרובוקטור", כי להבדיל אלף הבדלות, כמו סוקרטס אני לא מאמין שדיון חייב להסתיים במשהו אחר מלבד א-פוריה.
 
מראה מקום /דוד אבידן

אחרי הברירה הטיבעית ירד דרוין מעל עצו הפרטי ובקש פרטים נוספים. עתה הוא היה בטוח שהטעו אותו, ללא צל של ספק, ללא צל של אפרסק, ללא צל. בשמש הכל נראה מדעי מידי, אבל אחר כך, בלילה, למעלה עשרה מטרים לערך של ברירה טבעית מעל לפני האדמה, נראו בעליל הסיכויים הרחוקים של הבררה האחרונה הממשמשת ובאה לאט, בלי, מוטציות, בלי קפיצות הדרך, בלי חילוקי דעות על מהות התורשה, כלה שלו, פרטית, כמו העץ שמעליו ירד ושאליו יחזור ועליו יירש.
 
הערה לציטוט שמעל..

בגלל שזה לא מעבד תמלילים, כמו בWORD, יצא פחות יפה מהמקור.. בשיר של אבידן המילים סדורת במסגרת מרובעת שלמה... מתוך הספר סיכום ביניים.
 
שאלה...

על בסיס מה אתה קובע שאלוהים הוא הכח המניע של העולם? ומה ההשפעה של האל על האירועים?
 
RE

אריסטו הראה במטאפיזיקה שכל דבר מוחשי בעולם מצוי בשינוי, וכל מונע שכזה זקוק למניע, וכח חייב להיות מניע בלתי מונע. הוא ואחרים הגיעו להכרח הלוגי (וגם אם תאמין במפץ הגדול לצורך העניין זה לא סותר) דרך הרבה שיטות אחרות, למשל הצורך בצורה טהורה, תכליתיות חסרת תכלית, ידיעה קבועה ולא נפרדת, פועל טהור (בכל דבר יש פוטנציאל והמצב בפועל) ושאר קטגוריות אמפיריציסטיות ורציונליות, כמו דקארט עם הדדוקציה שלו ואחרים. הרמב"ם ואחרים קיבלו עליהם את הדברים ובעיקרי אמונה הוא מבאר את הנבואה כהתחברות אל הפועל הטהור. מונח כאמור אריסטוטלי.
 
למעלה