אירוח בפורום - מורה לספורט טיפולי

Kalla

New member
הוא לא צריך לשחק כדורגל!

הוא צריך להיות מסוגל לבעוט בכדור (בהנחה שהוא אכן מסוגל בפוטנציה). מעבר לזה - שישחק במה שהוא רוצה. אני לא מקבלת את הגישה שלהתמודד עם קושי פירושו בהכרח לנטוע בילד תחושה של חוסר בטחון או חוסר אהבה. זו בעיני בריחה מקשיים והילד בתוך תוכו תמיד ירגיש זאת. לדעתי ההפך הוא הנכון. אם עובדים על הילד לא מתוך גישה שלילית של אם לא תעשה זאת אתה לוזר, אלא מתוך גישה חיובית של אתה ילד נפלא ואהוב ולכן שווה את המאמץ, זה רק יכול להעלות את תחושת הערך העצמי. ברור שאם מסיבה כלשהי יש מגבלה שמונעת מראש הצלחה, צריך לאהוב ולקבל את הילד עם המגבלה ללא כל סייג. אבל, כמובן, כל אחד והגישה שלו.
 

לורליי43

New member
אני לא טענתי בשום מקום שצריך לברוח

מהקושי. טענתי שיחד עם הטיפול (במקביל) צריכה להיות המון קבלה של השונות. מה שאת כמבוגר רואה כ- "אם עובדים על הילד לא מתוך גישה שלילית של אם לא תעשה זאת אתה לוזר, אלא מתוך גישה חיובית של אתה ילד נפלא ואהוב ולכן שווה את המאמץ" זה לא פשוט כפי שאת מציגה את זה, והילד לא תמיד רואה את זה ככה. הוא הרבה פעמים רואה שהוא לא בסדר וצריך לתקן אותו. רואה בקורת של ההורים על מה שהוא.
 
לורליי, כאשה ללא קואורדינציה

אני לא מסכימה עם דברייך. הבעיה היא לא בקבלת השונות: גם אמא שלי חסרת קואורדינציה ודי "נשמה לרווחה" כשהתגלתי כילדה אינטלקטואלית, קוראת ספר ולא תזזיתית ופיזית. גם אני בילדותי חשבתי שכוח המוח צריך להספיק. היום אני יודעת, גם עקב המפגש עם בעלי (שהיה מאלה שהכל נופל להם מהידיים והפך לשחקן כדורסל ברמה די גבוהה, כולל משחק חצי מקצועי בגיל 18) שהתחושה של חוסן גופני משפיעה על המון תחומים בחיים. הידיעה שיש לך שליטה על גופך, גורמת לך להרגיש הרבה פעמים בשליטה בסיטואציות אחרות, ותורמת לחוסן הנפשי. כנראה שאנחנו לא לחלוטין משוחררים ממנטליות של בעל חיים ושל השרדות גופנית. אחד הדברים שהכי השפיעו עלי בהקשר הזה, היתה הלידה שלי. אני פחדתי מאד מהלידה שלי, כמי שאין לה מספיק כושר גופני כדי לעלות כמה קומות במדרגות. בסופו של דבר היתה לי לידה קלילה, שאני קוראת לה מעצימה. הרגשתי שליטה מדהימה בעצמי וגם תחושת כוח משכרת הנובעת ממתן חיים ליצור אחר, וההנקה התנקזה אצלי לאותו המקום. אולי כאן כדאי גם לציין שעברנו טיפולי פוריות רבים וגם שם הרגשתי ש-איך לא צפיתי את זה מראש, שהרי הגוף שלי מאכזב אותי פעם אחר פעם. אחרי הלידה המעצימה הזו ולידה אפילו יותר מעצימה בפעם השניה, בלידת התאומים שלי, יש לי המון בטחון בגוף שלי. נרשמתי לשיעורי התעמלות, ירדתי במשקל קצת ומאד התחזקתי. בסופו של דבר, יש לי תחושה נהדרת עם הגוף שלי (בגדול) ואני מצטערת שכל השנים האלה טיפחתי איזה פחד מטיולים, כי קשה לי, ובכלל מסיטואציות שדורשות יכולת פיזית. בעקבות התובנה הזו החלטתי לנהוג אחרת עם ילדי שלי, ואנחנו הולכים הרבה בטיולי שטח ובכלל אני מאד מעודדת אותם להבין שיש להם יכולת פיזית. הבת שלי גם חסרת קואורדינציה כמוני, ואני מקבלת את זה אבל אומרת לה שתמיד לומדים ותמיד צריך להשתפר, ואני רושמת אותה השנה לספורט טיפולי.
 

פלגיה

New member
מאיה, זה סיפור מרגש ביותר

ונראה לי שאפשר ללמוד ממנו הרבה, אבל בעיקר - שאף פעם לא מאוחר ללמוד להפעיל את הגוף. גם אני הייתי מאוד מסורבלת, והייתי בכיתה ספורטיבית נורא. מה ששינה לי את זווית ההסתכלות היתה האמירה של המורה לספורט "לא אכפת לי שתעשי סלטה כזאת או אחרת. אכפת לי שתגידי לגוף שלך משהו, ושהוא יידע לבצע"
 

לורליי43

New member
זה מה שהיוגה עושה

1. מלמדת אותנו על הגוף מהבסיס. 2. מאפשרת לנו לעבוד על הגוף בכל גיל.
 
וזה עבד?

עד היום מעטים הדברים שאני אומר לגוף שלי והוא יעשה... יש לי הרגשה שאין לי בכלל תחושת מרחב נכונה (איפה אני נגמרת ואיפה מתחיל האויר, למשל). תודה.
 

לורליי43

New member
אנחנו מדברות מנקודות ראות שונות

אנחנו לא נמצאים במקום כזה בכלל. כל הילדים שלי היפוטוניים ברמה מסויימת ותמיד עושים ספורט ומתחזקים ככל האפשר (ותמיד יהיו חייבים לעשות ספורט כי זו תחזוקה מתמדת). אבל בגלל הגנטיקה שלהם- יש דברים שלא יעשו.
 
גם אני לא עושה משהו מיוחד

ואני לא רצה מרתון, אבל אני בהחלט מאלה שנחשבים היום "יכולים" וככה אני רואה את עצמי. כמו שכתבו לך כאן, אף אחד לא מדבר על הצטיינות. אני מדברת על הרגשה נוחה בתוך הגוף של עצמי, גם כשאני יושבת מול הטלביזיה.
 

Kalla

New member
בילים אחרות.

לדעתי תחושת בטחון עצמי נבנית מהתמודדות עם קשיים ולא מהתחמקות מהם.
 

noa128

New member
אז לא כדורגל...

לגו. סתם. לורליי ודאי יודעת, כמו כל הורה לילד עם קושי, שלפעמים "חוסר המשיכה" של ילד לפעילות או תחום מסויים נעוצים באותו "עיקוף" שהם עושים סביב התחום הבעייתי, שמטרתו הימנעות מהקושי, מההתמודדות עימו ועם עוגמת הנפש שטומן בחובו פוטנציאל הכשלון. מסכימה עם קאלה שבמאמץ שלנו לפתוח בפני הילד את כ-ל האפשרויות, אנחנו למעשה מאפשרים לו בחירה "נקייה", כזו שנובעת נטו מנטיות הלב, ולא משום מסקנה שגויה (רגשית או אחרת) של הילד שמקורה ברצון להמנע מקושי או כשלון.
 

לורליי43

New member
והנקודה הבעייתית שלי היא עם

אותו- "מאמץ שלנו לפתוח בפני הילד את כ-ל האפשרויות". בסך הכל, נכון שהמנעות ממשהו יכולה לנבוע מקושי, עדיין כל המאמץ- לא תמיד יפתור את הקושי. זו הנקודה של הקבלה של השונות.
 
לורלי,

קבלה ועזרה לא חייבים להיות מנוגדים אחד לשני. אף אחד לא צריך לנסות "לתקן" את הילד שלו או לשנות אותו. בטח לא לנסות ולהשוות אותו כל הזמן לאחרים או לנסות ולהביא אותו ליכולת ולרמה שלהם. אבל במסגרת הפוטנציאל של הילד עצמו - להביא אותו למיצוי היכולת שלו ביחס לעצמו ולאפשר לו ליצר את הקשרים שנוח לו איתם מתוך עמדה שנוח לו איתה ולא מתוך חוסר ברירה או חולשה. זו לדעתי החובה שלנו כהורים כלפיו- להעצים אותו לחשוף אותו ולאפשר לו,
 

לורליי43

New member
השאלה היא למול מה מנסים לתקן אותו

וזו למעשה הנקודה שניסיתי לשים עליה את הדגש. האם ל"תקן" אותו לעומת עצמו, או "לתקן" אותו לעומת החבר'ה שלו. לפעמים העצמה של הילד היא דווקא לתת לו את הגיבוי מבית, שזה בסדר (למשל)שהוא לא משחק כדורגל כמו כולם.
 
למעלה