אם פורום פילוסופיה שם את מדע הפיזיקה על שולחן הניתוחים,

aetzbarr

Member
אם פורום פילוסופיה שם את מדע הפיזיקה על שולחן הניתוחים,

הוא יכול לשים גם מדע המתמטיקה, על שולחן הניתוחים.


האם המתמטיקה היא מדע מדויק ? לא תמיד

כאשר המתמטיקה מנסה לעסוק בכמויות רציפות, היא לא מדויקת.

כמויות רציפות מופיעות בתחום הגיאומטרי, (אורך, שטח, נפח) ובתחום הפיזיקלי.
חישוב כמויות רציפות בתחום הגיאומטרי מבוסס על משפט פיתגורס.

משפט פיתגורס הוא משוואת שטחים ( בלי מספרים ) המופיעה במשולש ישר זווית.

משוואת השטחים אומרת.
שטח הריבוע היתרי = סכום השטחים של שני הריבועים הניצביים.

כדי להביע את משפט פיתגורס במספרים, המציאה המתמטיקה את הריבו"ז.
ריבו"ז הוא ריבוע זעיר, שאורך צלעו מיוצג על ידי 1 של אורך, ושטחו מיוצג על ידי 1 של שטח.
בריבו"ז מתקיימת המשוואה הבאה....... 1 של אורך בחזקת 2 = 1 של שטח

לאחר המצאת הריבו"ז מופיע חשבון ריבו"זי , והוא דומה למדידת שטחים, בעזרת אמת מידה של ריבוע קטן נבחר.

משפט פיתוגרס בחשבון ריבו"זי אומר:
סכום הריבו"זים המשובצים בשלמות בריבוע היתרי =
סכום הריבו"זים , המשובצים בשלמות בשני הריבועים הניצביים.

אחרי שיבוץ כזה, יופיעו מספרי אורך לכל ניצב וגם ליתר , ומספרי שטח לכל ריבוע.

מכאן נובע משפט פיתגורס במספרים, ומתחת לו מופיעה המשמעות שלו.

מספר אורך ניצבי בחזקת 2 + מספר אורך ניצבי בחזקת 2 = מספר אורך יתרי בחזקת 2
כמות של ריבו"זים + כמות של ריבו"זים = כמות של ריבו"זים.

ואולם, שיבוץ כזה לא תמיד אפשרי בשלושת הריבועים.
לכן, אי אפשר להשיג תמיד, מספרי אורך מדויקים, של משולש ישר זווית

ואולם, גם אם נמדוד עם סרגל ,לא נשיג מספרי אורך מדויקים של משולש ישר זווית

לכן, אין כל הבדל עקרוני בין מדידה לחישוב ריבו"זי, ורק רמת הדיוק מבדילה בינהם.

יש דעה כי "המתמטיקה זה עיסוק מדויק "
דעה זו נכונה כאשר המתמטיקה עוסקת בתוך עצמה,
( כלומר במספרחדים , באנטי מספרחדים ובמספרפמים ).

ואולם, כאשר המתמטיקה מנסה לעסוק בכמויות רציפות, מיד מתברר שהיא אינה מדויקת ממש, והיא דומה למדידה ( שבהכרח אינה מדויקת)
את רמת הדיוק אפשר להעלות אם "נקטין את הריבו"ז" , אבל גם הקטנה זו לא תביא למצב של דיוק מושלם.

החישוב הריבו"זי דומה ממש למדידה, והוא למעשה מחקה את פעולת המדידה הממשית.
אין חישוב אחר לכמויות רציפות, פרט לחישוב ריבו"זי.

א.עצבר
 

aetzbarr

Member
כן, כן, קלעת בול.....

שאלת חקר : איך באו המספרים לעולם ?

המספרים הם המצאה של האדם.
המצאה זו מבוססת על ידיעתו הטבעית של האדם, ששמה המוסכם הוא כמות.
האדם יודע מה זה כמות ? באופן טבעי, ואין צורך ללמדו.

אדם התופס קיסם בידו, מבחין בכמות המרחק בין קצותיו.
אדם זה יודע, כי כמות המרחק בין קצות עיפרון – גדולה יותר.
אדם זה גם יודע, כי כמות הקיסמים בחבילה, גדולה יותר מכמות הסיגריות בחפיסה.

כך יודע האדם להבדיל בין כמות בדידה, לכמות רציפה.
כמות המטבעות בכיס היא כמות בדידה.
כמות המשקל של האדם, היא כמות רציפה.
כמות בדידה, לא ניתנת לחלוקה, כמות רציפה כן ניתנת לחלוקה.

ועתה, האדם מוכן להמציא שפה של כמויות, ( שפת הכמתנות)
המצאה זו מתחילה בהסכמות.

נסכים כי לצורה ייחודית זו 1 נעניק את השם אחד.
ונסכים כי צורה ייחודית זו 1 תביע כמות ערטילאית.
וגם נסכים, כי כאשר צורה מביעה כמות ערטילאית, שמה יהיה מספר.

כך נוצר המספר הראשון, 1 והוא יכול להיות גם בדיד וגם רציף.
מספר זה ייצור עתה – בתהליך של צבירה עצמית - את שורת המספרים הגדולים מ 1 ,
2...3....4....5.....6.....וכן הלאה ( שם המספרים האלה יהיה מספרחדים )

1 רציף ייצור עתה את שורת המספרים הקטנים מ 1 , בתהליך של חלוקה אחידה, ושימוש
בחלק יחיד מחלוקה זו. שם המספרים האלה יהיה אנטי מספרחדים.
2'.....3'.....4'......5'......6'.....וכן הלאה.
(4' נוצר מחלוקת 1 ל 4 חלקים שווים, ושימוש בחלק יחיד מחלוקה זו)

מספרים מביעים תמיד כמויות ערטילאיות.
המספרחדים הם מספרים, אנטי מספרחדים הם מספרים, וגם מספרפמים הם מספרים.
מספרפם לדוגמה הוא 8 פעמים 13' שירשם בקיצור 8פם13'

כלל שימור הזהות העצמית, בפעולות הגדל עצמי.
מספרחד בהגדל עצמי , תמיד יפיק מספרחד ( 7 בהגדל 7 = 49 )
אנטי מספרחד בהגדל עצמי , תמיד יפיק אנטי מספרחד ( 7' בהגדל 7' = 49' )
מספרפם בהגדל עצמי , תמיד יפיק מספרפם ( 3פם7' בהגדל 3פם7' = 9פם49' )

מכלל שימור הזהות העצמית בהגדל עצמי, נובע
" יש כמויות ערטילאיות שאין להם ייצוג מספרי"
לכמות הערטילאית שאמורה ליצור את 7 , בפעולת הגדל עצמי, אין ייצוג מספרי.
כך באו המספרים לעולם, בהמצאה פשוטה המבוססת על ידיעתו הטבעית של האדם,
ששמה המוסכם הוא כמות.
מספרחדים, אנטי מספרחדים, ומספרפמים , הם מספרים המייצגים כמויות ערטילאיות.

הפעולות היסודיות בהמצאת המספרים, הם צבירת 1 וחלוקה אחידה של 1.

א.עצבר
 

ה כ ל

New member
אתה חוזר על עצמך באופן קיצוני

להבא אתייחס להודעותיך כספאם ואפעל בהתאם. אין מקום לפרסומות בפורום למעט הפרסומות מטעם אתר תפוז.
&nbsp
 

ה כ ל

New member
SO?

זה לא מצדיק חזרה רפטטיבית על אותם התכנים שוב ושוב, שוב ושוב. זה מה שנקרא שיווק אגרסיבי.
לא בבית ספרנו.
 

ה כ ל

New member
אתה כמובן מוזמן להוסיף ולתרום לפורום מחוכמתך

אם זה רצונך, אך בבקשה ללא החזרתיות.
 

aetzbarr

Member
אני מרגיש שחירות הביטוי שלי נבלמת. אין יצירה במצב כזה. תודה.

 

ה כ ל

New member
בטח שיש יצירה במצב כזה

היצירות הטובות ביותר נוצרו בתנאים מגבילים.
אתה רוצה חירות ללא גבול, אתה רק שוכח שיש עוד בני אדם שיש לקחת בחשבון את הצרכים שלהם, וכאן בדיוק נכנס לתמונה התפקיד שלי. לא מתאים לך? שלום!
 

aetzbarr

Member
על איזה צרכים אתה מדבר ? הצורך בחירות ביטוי ? מה יש עוד ?

 

aetzbarr

Member
דבר כמותית וכולנו נבין. כמה פעמים מותר לי לחזור על אותו

רעיון.
אם תאמר 7 פעמים אדע כיצד לנהוג.

דבר כמותית וכולנו נבין.

א.עצבר
 

aetzbarr

Member
אתה מבין עתה את חשיבות הרעיונות של כמות ומדידה, שאני חוזר

עליהם.
 

ה כ ל

New member
ככה?

סבבה...
מותר שיהיו לך עד שני שירשורים (הודעה ראשית) בדף הראשון בכל רגע נתון.
מותר לך לפרסם עד שתי הודעות/תגובות בעלות תוכן זהה או דומה מאד.
 

aetzbarr

Member
עכשיו אני מבין אותך, ותודה לך שבאמצעות הדו שיח שלנו,

נתגלתה החשיבות העליונה של מושג הכמות, בקשר בין בני אדם.

ועתה נשאר רק לגלות, אם המגבלות שאתה מטיל, מקובלות על הנהלת הפורומים.
אנא השלם את המלאכה, ותוכיח לכולנו כי אלה אינן מגבלות שרירותיות שלך,
אלא הן מקובלות על הנהלת הפורומים.

בברכה
א.עצבר
 

ה כ ל

New member
כולנו?


 

aetzbarr

Member
המגבלות שאתה מטיל, חלות על כולנו, או רק עלי ?

במקרה שהן חלות רק עלי, אני חוזר בי מכולנו, ומייצג רק את עצמי.

א.עצבר
 
למעלה