אני בהלם

the new L

New member
היה ראיון במעריב

של סוף השבוע עם אחת הבנות שהתלוננה על הפרופסור הזה, והדברים שהיא כתבה פשוט זעזעו אותי. הם מציגים את החוג לסוציולוגיה כחוג חשוך ופרימיטיבי. בין יתר דבריה היא טענה שם שיש אפליה כלפי סטודנטים מזרחיים באקדמיה. במחלקה שלי יש אנשים מסין, מניגריה, מאיטליה, מהודו ומעוד מגוון מקומות בעולם ואף אחד לא מעלה בדעתו לבצע אפליה כנגדם. שופטים אנשים לפי התוצאות המקצועיות שלהם. לא ברור לי איך הגיעו אנשים כאלה לחוג לסוציולוגיה, ואני מקווה שהם מיעוט זעום. עוד מזעזע בעיני היה שהבחורה טענה שאין לה רצון חופשי בגלל לחצים חברתיים. אני לא מצליח להבין איך בן אדם שמודע ללחצים חברתיים יכול להצהיר שאין לו רצון חופשי בגלל הלחצים הללו. אני כן שמח שאורית קמיר מכירה בכך שלמרות שקשר סטודנטית-מרצה הוא בעייתי מאוד, גם היא סבורה שבמקרים מסויימים הוא יכול להתקיים.
 
בוא נגיד שהחלק שזעזע אותי לא היה קשור למה

שקרה לסוציולוגיה כדיסציפלינה (בטח לא בתצורתה הישראלית הנוכחית אה-לה חבורת יהודה שנהב) החלקים המזעזעים (בעיני) היו קשורים לדיקן - נחצן בן יהודה (שהיה דיקני, כמו שאייל בן ארי הוא זה שאישר את המאסטר שלי כראש הרשות): "ממה את כל כך מרוצה, עוד מעט את מטפטפת", "אין לך בעיה לתת למישהו להעביר את כרטיס האשראי בחריץ שלך" ". בן יהודה לא חושב להכחיש או להתנצל. ההיפך, בתגובתו הוא מבהיר בגאווה: "כן, אני אוהב מאוד לצחוק ולהצחיק. אני חובב בדיחות ידוע – גם אם חלקן בעלות גוון כחלחל". ולצערי, לא להבדיל, עמיתו דוד אוחנה, מבן גוריון, שצוטט בעיתונות כמי שנהג לומר "את כזו כוסית שהייתי מזיין אותך כאן על השולחן". מה זה? עם פייר בורדייה ופראנץ פאנון נסגור עניין בהזדמנות.
 
מה זה?

הרמות להנחתה. הייתי שמחה לפגוש בהם *מחככת ידיים*. בחיאת רבאק, כל דביל עם צורת דיבור של ערס צריך להכתיר כעבריין מין? (שלא לומר פרופסור לסוציולוגיה...)
 
אמירות כאלו, במידה והן נאמרו

הינן הטרדה מינית נקודה. במידה ואותה אחת שהדברים נאמרו כפופה לו, היא איננה צריכה כלל להביע את התנגדותה לדברים. אותה אחת, יכולה להגיש תלונה ותלונתה תימצא מוצדקת במידה והוא אכן אמר את הדברים. רק הערה קטנה -למרות שאני חושב שאמירות כאלו הינן בפירוש הטרדה מינית, הרי אני חרד למידת ההוכחה הנדרשת. במציאות של ימינו, ניתן להרשיע אדם על סמך עדות יחידה. הייתי מאד שמח, אם סף ההוכחה היה גבוה יותר. במציאות של ימינו כל גבר חשוף לתלונת שווא על סמך עדות יחידה. מצב מסוכן למדי. מכאן, כי אין לי מחלוקת לגבי סיווג הדברים כהטרדה מינית בוטה. אם אכן אמר את מה שאמר, ראוי שיענש. יש לי בעיה עם נטל הראיה בלבד.
 

Unicorn98

New member
אני הכי בעד לעשות צדק,

ולהביא לדין כל מרצה או אדם אחר שביצע עבירות הקבועות בחוק, ללא כל הסתייגות. אבל המשפט שאורית קמיר ודומותיה (ולא "דומיה", ברוב המקרים..) עורכות בתקשורת לאנשים שהם סה"כ אנשים פרטיים, מחליאה אותי. אני מזהה כאן ניסיון לקדם אג'נדה, ניסיון לנקום, ניסיון לומר "אמרתי לכם" (בין אם נאמן למציאות אם לאו) ובעיקר - ניסיון להכפיש אנשים, שאפילו אינם עדיין חשודים. כל הנקמנות הפתאטית של אורית קמיר, שמתמחה בזה כבר שנים, רק מעמידה בצל את העבודה האקדמית שבעבר הרשימה אותי. כשאתה עובר מעמדה של חוקר ותיאורטיקן, לעמדה של נקמנית מזדקנת (ואני לא אערוך ניתוחים פסיכולוגיסטיים בעשרים ושתיים אגורות, כמו שעשתה הגברת קמיר ברשימה שקושרה כאן), אתה מאבד את כל עולמך. גועל נפש, גועל נפש. לפני שבועיים קיבלתי בחילה מהטענות נגד המרצה שנעצר, ועכשיו אני מלא בחילה מהרשימה המגעילה של אורית קמיר. פשוט עלבון לאינטליגנציה ולמוסר.
 

LastFlowers

New member
../images/Emo45.gif

בדיוק מה שאני חשבתי כשקראתי את הרשומה האחרונה - פוסט פמיניזם במלוא כיעורו. מה שעצוב הוא שהתנהלות מסוג זה רק פוגעת בנשים בכלל, ובקורבנות בפרט.
 
תני לי לנחש

פעם ראשונה שאת קוראת פרי בלוג של קמיר?
אני אפילו כבר לא טורחת יותר להזדעזע...
 
אני מופתעת שהרשימה היא גועל נפש בעיניך

כי נחמן בן יהודה הדיקן לשעבר של הפקולטה (שאם אני לא טועה גם אתה שייך אליה) לא הכחיש ולא התנצל על שאמר משפטים כמו: ממה את כל כך מרוצה, עוד מעט את מטפטפת", "אין לך בעיה לתת למישהו להעביר את כרטיס האשראי בחריץ שלך" ". ומאחר ולא הכחיש ולא התנצל אני לא רואה איך חורצים את משפטו. בעיני זה הרבה יותר גועל נפש. מעניין אותי למה אתה בוחר להתמקד באורית קמיר ולהגעל מפועלה במקום להקיא ולהוקיע את נחמן מחורמן שלנו.
 

LastFlowers

New member
זאת בדיוק הנקודה שלי

הנקמנות והיומרנות שמטפטפות מהרשומה הזאת מסיטות את את תשומת הלב מהגועל האמיתי, גם ממי שהתחלחל עד עמקי נשמתו מפרטי הפרשה הזאת. זאת אחת הבעיות הקשות שלי עם הפמיניזם בן זמננו - עצם העובדה שהמטרה (=לזעוק חמס ולהפוך בדבר עד דלא ידע) בסופו של דבר מקדשת אמצעים כמו ירייה ברגלי הנשים והקורבנות.
 

Unicorn98

New member
נו באמת...

אני תמכתי בדיקן לשעבר? העובדה שאני לא מצטרף לציד מכשפות משמעה שאני תומך בעברייני מין לכאורה? הרי ציינתי בפתח דבריי שאני בעד להעיף לכלא כל אדם שהורשע בעבירות מין, ואני מקבל לחלוטין את הטענות על כך שהאקדמיה חייבת להתערב ולתקנן את כל אלו בתקנוניה הפנימיים. אני הראשון שמסכים. אבל כל הרשומה הזו נגועה בארס מגעיל, שלא ברור לי מאילו מניעים היא נכתבה. באיזו זכות כותבת קמיר ניתוחים פסיכולוגיסטיים כאלה על אנשים פרטיים? ועוד מפרסמת את שמותיהם? הרי אם יש ממש בחשדות, נא יתערבו רשויות אכיפת החוק ובתי המשפט, ויאמרו את דברם. במידת הצורך גם להשליך אל הכלא את כל מי שצריך. הרי אפילו קמיר טוענת בסוף דבריה שאחד המרצים כלל לא עבר על החוק, גם אם מה שנטען נגדו נכון. אז באיזו זכות היא מפרסמת את שמו ותיאורי הגוף ונפש? מי שמהּ לכל הרוחות?? אלות הפמיניזם שבסהדיי המרומים? זו חוצפה שאין כדוגמתה. מה גם, שראוי לציין שלמרות הניסיון הכושל והפאתטי לשוות נימה של פרשנות אובייקטיביסטית, או לחילופין לטענות רפות השכל והלשון של קמיר לגבי הניסיון של הכללה של "הטיפוסים הגנריים" לעברייני מין בעלי כוח באקדמיה, ברור לכל דעת, שהתיאורים הללו הם לגופם של אנשים ספציפיים. היא תיארה אנשים ספציפיים ונתנה לכל הקוראים הצצה לפרשנויות האישיות שלה אודות האנשים מהכרותה עימם. זה פשוט מגעיל, לא ייעשה ובלתי מתקבל על הדעת. כמעט כמו העבירות המיוחסות לאותם עבריינים לכאורה. ומילה אחת לסיום - אני אמנם לוקח כמה קורסים ב-MA במחלקה לסוציולוגיה המדוברת, אבל לא למדתי אצל איש מהאנשים הללו, אין לי היכרות אישית עימם (עם כמה מתלמידותיהם כן), ואין לי עניין להגן עליהם. להיפך, אני מצפה שיתקיים הליך חקירתי ומשפטי בהתאם לנדרש, ובמידת הצורך להעיף אותם מהיכלי האוניברסיטה, שאותה אני אוהב מאוד ומעריך ומוקיר.
 

אומי 3

New member
אם דיקן הפקולטה שהתבטא כפי שהתבטא

הרי דבריו ושמו ראויים לפרסום ולגינוי גם אם לא עבר על החוק. הוא דמות ציבורית בהחלט ודבריו מעוררים עניין והד ציבורי.
 

FPNH

New member
האמת, הכתיבה שלה היא תת רמה

וזה בכלל בלי קשר לסלידה מהמעשים ומהדיבורים שמתוארים שם. ההצהרה שאנשים כאלו נמצאים בכל מחלקה היא חסרת בסיס, החלוקה לטיפוסים ותיאורם הפיזי נשמע כמו רומן משרתות גרוע במיוחד, והעדות האישית על הבחורה עם ארבעת הילדים נשמעת לא אמינה. העובדה שהיא הייתה צריכה לתאם דרך מזכירה פגישות עם המנחה שלה לדוקטורט לא מצביעה על איזה מנהל תקין של האוניברסיטה (ולא שמעתי על כזה דבר בשום מקום), ואני הייתי נמנע מעבודה עם מנחה כזה. קצת מטריד שעם מסטר בספרות ודוקטורט במשפטים מוציאים כזאת כתיבה עלובה.
 

22ק ו ס ם

New member
הבעייה אם הצגת הנשים כקורבנות תמידיות

בלי קשר לסיטואציה. לדידה של קמיר, כל יחסים שיש ביניהם אי שיוויון מסוים שבה לצד אחד (לרוב לגבר) יש עמדת כח גדולה יותר, אז בהכרח מדובר בניצול מרות לפחות. הצגה כה פשטנית של הדברים מאוד מקוממת. היא מציגה את הנשים כחלשות תמידית, ככאלה שלא יכולות לעמוד על דעתן אף פעם. לא שאין כאלו נשים, אבל להציג את זה כאילו זו הנורמה או זה הבסיס זו סתם דמגוגיה. לא עולה אפילו בדעתה שיש נשים, רחמנא ליצלן, שאולי נמשכות לבעלי הכוח ומנסות להפיק מהן טובות הנאה? גם הנשים יכולות להיות המנצלות בסיטואציה. שלא לדבר בכלל על ההשוואה המקוממת בין הסטודנטיות לנשים מוכות, זה באמת נשגב מבינתי.
 
אני הכי בעד שלא ניסחף

מלא בחילה, רשימה מגעילה, מה קורה? אורית קמיר כותבת כמו שאורית קמיר כותבת. אורית קמיר, כידוע, עברה בעצמה מסכת לא פשוטה באוניברסיטאות שבהן היתה, ולא בכדי היא כותבת על העוולות של האוני'. כתיבה פמיניסטית או פוסט פמיניסטית או קומוניסטית - נו די, לא רוצ הלתת לזהכותרות, לא רוצה לת לשזה שמות, ולא רוצה לנתח את הכתיבה שלה. אני מצטרפת לקיסרית לעניין - אני רוצה להתייחס לדברים החמוריים שעולים שם. קראתי היום את הכתבות שהיו בעיתון "מעריב" על הענין (שתיים, אחת של בילי מוסקונה לרמן, ואחת של שרי מקובר), קראתי גם את ה"אייטמים" שהיו ב"הארץ". נתחיל מזה - שהפוסט שהופנינו אליו לפני כשבועים, כשהתפוצצה הפרשה- היה בעצם של מישהי, שלא דיברה על בן-ארי, אלא על מרצה אחר באותו חוג, באותה אוני' ... וממנו הכל התחיל, וממנו אורית קמיר כתבה והתגלגלה הלאה, ואפשר לומר - שאילולא היא ואילולא א' (הלא רלוונטית לכאורה)- הפרשה כולה לא היתה רואה אור. נמשיך בזה - שגם בעיתונים כתבה קמיר טורים, טיפה יותר מעודנים, טיפה פחות בעלי עמדה אישית, אולי, אבל - הביאה בהם תמונה לא קלה בכלל של מציאות אקדמית. היא דיברה שוב ושוב על עניין המעמדות , האפליה הגזעית שיש באקדמיה, והביאה דוגמאות קונקרטיות לדברים שנאמרים שם. אני לא חושבת שיש מקום לכעוס דווק א עליה. את היכול לומר -ש אתה לא אוהב את אופן הכתיבה שלה, אבל אי אפשר להתעלם מהתוכן שלה. ואי אפשר לבטל את התוכן ואת משמעותו, בזה שאתה פוסל את ה"דרך" שלה. ואינ לא חושבת שיש כאן נקמנות פתטית. אני חושבת - שהיא מנצלת את מעמדה, ואת העניין שיש לציבור ואמצעי התקשורת בשמיעת דעתה ופרשנות - ואומרת. וז המשהו שאסור לצאת נגדו, כי - היא אולי האישה היחידה שיש לה אומץ לצאת לתקשורת ולומר דבירם. עד היום לא ראיתי ולו אישה אחת מכל האוני' הזו, או מאחרות - שיוצאת ומגנה, יוצאת ומתריעה, יוצאת - ופורשת את משנתה נגד הדברים הללו. אז אתה יודע מה, לא אכפת לי שהיא "לא נחמדה". . גם הפנתרים השחורים לא היו נחמדים.... אלב - הם הצביעו על בעיה אמתית!!! וזה בדיוק מה שגם היא עושה. והיא לא חוששת להעמיד את שמה ואת מעמדה שוב בסכנה (והיא כבר שילמה מחירים כבדים על דבריה ואמונותיה ודיעותיה)
 

LastFlowers

New member
אני נאלצת לחזור על עצמי בפעם השלישית

זה מה שקורה כשנתפסים לדמגוגיות וחוסר פרופורציה - מרוב עצים מפספסים לחלוטין את היער או מפתחים רצון עז לכרות כמה ענפים, למרות שאנחנו שוחרי טבע מושבעים. אם לאורית קמיר מותר להתחלחל מהתבטאויות של אנשים, גם לאחרים מותר להיגעל מהדרך בה היא בוחרת להתנסח - אני לא רואה איפה פה בדיוק הבעיה, בעיקר כשאופן ההתבטאות שלה עומד במהופך לתפיסת עולמי ולאינטרסים שלי. אמרתי לך בפרטי, יש הבדל בין לעזור לחבריך לבין לחתור לצדק "אבסולוטי" בצורה עיוורת. אני, מן הסתם, דוגלת במעשה הראשון, זה שמצביע באופן ענייני על הבעיה האמיתית מבלי למכור את האמינות שלי על הדרך.
 
למעלה