אינני ימין. אני בעד נסיגת צהל מהשטחים הכבושים
כמו מקודם, אחזור ואצטט באותיות עבות את כל מילותיך שמעלות את רמת הדיון. חשוב לחברים כאן לדעת מי מאבד עשתונות ע"י ירידה לפסים אישיים (אינני מתכוון אליך חלילה), ומי מצליח לשמור על קור רוח לאורך כל הדרך.
אתה פשוט בושה וחרפה לכל מי שמנסה להציג עמדת הימין. עד כאן ציטוט המלים שמעלות את הרמה, וכעת לגופו של ענין, ובכן: אינני ימין. אני נגד הכיבוש אבל גם נגד הגירוש. לא כמו הימין שמזיל דמעות על הגירוש אך לא איכפת לא כלל מפשעי הכיבוש, ולא כמו השמאל שמזיל דמעות נגדיות על הכיבוש אך לא איכפת לו כלל מפשעי הגירוש. 1. "טיהור אתני? מישהו מת? מה זה טיהור אתני?" טיהור זה ניקוי. בגלל הגירוש, ארבעה מגורשים (או חמישה) חטפו התקף לב ומתו ביום הגירוש עצמו ויום אחד אחריו (עיין בדוח של מבקר המדינה על ההתנתקות), וגם אשה אחת קפצה אל מדורת מותה (זה היה שבועיים אחרי הגירוש), אבל כשאני אומר טיהור אני לא מתכוון למובן של מוות אלא למובן המילוני הרגיל של המונח, כלומר הכוונה היא לניקוי. רצועת עזה נוקתה מיהודים (לא רק מישראלים) שכולם היו ילידי המקום ולא גזלו אדמה מאיש ומעולם לא ביקשו שצהל יגן עליהם, ואת זה הם גם הצהירו בבית המשפט העליון בעתירתם נגד ההתנתקות. 2. "כל אותם האנשים שרוצים לחיות בגוש קטיף יכולים לחזור לשם בכל עת!...שיהיה להם בהצלחה, למה אני לא רואה אותם נוהרים לשם?" מה אתה אומר? אחרי שהמדינה (בניצוחה של קואליציית השמאל) החריבה את בתיהם בלי רשותם, ואחרי שאיפשרה לחמאס להקים בגוש קטיף קיני צרעות ומתקני שיגור קאסמים - אתה מציע שהם יחזרו לבתיהם? מזכיר לי את השודדים שבאו והשתלטו של ביתה של משפחה, שרפו אותו, נתנו את קרקע הבית לאויבה של המשפחה, ואחר כך מתנצלים בפני המשפחה: "עכשיו אתה יכולים לחזור לשם"... חוץ מזה, הם כבר חזרו לחומש (שבצפון השומרון), אבל המדינה ממשיכה לגרש אותם משם! הם חוזרים שוב, אבל שוב מגורשים! ושוב חוזרים, וחוזר חלילה. 3. "הם יכלו מראש שלא להגיע לשם דרך מדינת ישראל" תסלח לי, רוב מגורשי גוש קטיף לא הגיעו לשם, אלא פשוט נולדו שם. רובם הקימו שם דור שני ושלישי, וחלקם גם רביעי. כפר דרום שבגוש קטיף נוסד עוד ב-1930, הרבה לפני קום המדינה, וחלק מאדמות גוש קטיף נרכשו שם ע"י היהודים עוד לפני קום המדינה, כפי שקבע נשיא בית המשפט העליון אהרן ברק בפסק הדין שהכשיר את תוכנית ההתנתקות. 4. "ואז גם לא היו מפונים משם!" האמנם? אז למה המדינה גרשה את ילידי גוש קטיף - שזה היה רוב היהודים שם? למה המדינה גירשה משם את היהודים שלא היו ישראלים? למה המדינה פלשה לשטח כבוש שאינו שלה וביצעה בו - הן פשעי כיבוש נגד פלשתינים - והן פשעי גירוש נגד יהודים? היהודים ילידי גוש קטיף לא ביקשו שצהל יגן עליהם, וזה כבר נקבע ברורות בפסק הדין שהכשיר את ההתנתקות. למדינה אין סמכות להתערב בחייהם של אלו שאינם מעוניינים לבקש ממנה טובות. האם המדינה היתה מעיזה לחטוף יהודים (או אפילו ישראלים) שגרים בטיבט כדי "להגן עליהם"? 5. "כל אותם האנשים שרוצים לחיות ביהודה ושומרון, למה כועסים כשצה"ל לא מגן עליהם מספיק, למרות ששם יותר בטוח מבנתניה, וכשאמרתי שאני רוצה שבנתניה ובשטחים רמת הבטחון תהיה זהה האשימו אותי שאני מפקיר את דמם של המחבלים היהודים?" המחבלים האלה לא נכנסו לצלחתך, ולא לדירה שלך, ולא כפו עליך לחיות בשטחים הכבושים, וגם לא כפו עליך להגן עליהם, למרות שהמדינה כן כופה עליהם להתגייס למילואים ולהגן עליך, וגם כופה עליך להתגייס למילואים ולהגן עליהם - בניגוד לרצונם. אבל זה לא אומר שהם מחבלים. הם לא גזלו אדמה מאיש - אלא נולדו שם (או קנו שם אדמות כדין מבלי לרמות אף אחד - חלקם עוד לפני קום המדינה). חטאם היחיד של המחבלים האלה - הוא עצם קיומם שם, ממש כמו שחטאם היחיד של המחבלים היהודים בגרמניה של שנות השלושים - זה עצם קיומם שם. אבל דבר אחד לא הבנתי: מי האשים אותך שאתה "מפקיר את דמם של המחבלים היהודים"? לא מכיר מישהו שאמר את שש המלים הנ"ל. אני מכיר שונאי מתנחלים, ששמחים על הפקרת דמם של המחבלים היהודים, כשם שאני מכיר אוהבי-הארץ שעצובים על הפקרת דמם של החלוצים היהודים, אבל אינני מכיר מישהו שמאשים על הפקרת דמם של המחבלים היהודים. הכעס הוא לא על אי הגנת צהל. הכעס הוא על כך שצהל מנצל את הגנתו על היהודים כתירוץ כדי להצדיק אחר כך את פלישתו לבתיהם ואת גירושם משם. אז הם אומרים לצהל ולמדינה: "לא מדובשך ולא מעוקצך: אל תגנו ואל תגרשו אותי. לא צריך טובות". 6. "למה שיהיו יהודים בשטחים הכבושים?" ולמה שיהיו ערבים בשטחים הכבושים? ולמה שיהיו ערבים ביפו? תשובה: כי הם נולדו שם, ולכן אין לאף אחד זכות להגיד להם איפה לחיות. גם לך אין זכות לעקור בני אדם ממולדתם, למרות שאתה מאד שונא אותם וקורא להם מחבלים. 7. "מה הם איבדו שם?" ומה הערבים איבדו בגדה? למה הם לא חוזרים לירדן (שרובה כיום פלשתינית)? תשובה: הם לא איבדו בגדה שום דבר, אלא פשוט נולדו שם, זו מולדתם, ולכן אין שום סיבה שהם יעזבו אותה לירדן. גם היהודים שנולדו בגוש קטיף ובשטחים - שזה בעצם רוב היהודים שם, לא איבדו שום דבר ביהודה ובשומרון, אלא פשוט נולדו שם (והשאר קנו שם אדמות במיטב כספם - חלקם עוד לפני קום המדינה), ולכן אין שום סיבה שבגינה יהיה מוצדק שאתה תכריח אותם להגר לישראל שאיננה מולדתם. 8. "ואם הם כל כך רוצים להיות שם, למה הם לא מוכנים להיות שם בתור אזרחי פלשטין הערבית?" מאותה סיבה שבגללה הפלשתינים לא מוכנים לחיות בעזה בתור אזרחי מדינת ישראל. גוש קטיף ויהודה ושמרון - מעולם לא היו בריבונותה של איזושהי מדינה פלשתינית. כאשר כפר דרום (שבגוש קטיף) נוסד ב-1930, זו היתה אדמת טרשים שלא היתה שייכת לאיש, ומעולם לא היתה בריבונתה של איזושהי מדינה פלשתינית. אז מה פתאום לכפות על ילידי גוש קטיף את ריבונותה של מדינה אשר (עד הגירוש) מעולם לא היתה הריבון שם? 9. "כמו שהם לא רוצים ערבים במדינת ישראל...האם היהודים בשטחים מוכנים לראות ערבים ביפו וירושלים? בגליל ובנגב?" מי אמר לך שהם לא רוצים ערבים במדינת ישראל? מה, הם כהניסטים? יש כמה מאות כהניסטים, שרובם אגב גרים בתוך שטחי הקו הירוק, וכמובן גם בקרב החילונים יש רבים שלא רוצים לראות ערבים מול העיניים (ולכן לא מוכנים לחיות בשכנותם של ערבים),
כפי שניתן לראות כאן, אבל כמעט כל היהודים תושבי השטחים אינם כהניסטים, ומוכנים לגור בשכנות לצד ערבים, ומוכנים שיהיו ערבים במדינת ישראל, כי יהודי-השטחים אינם גזענים, ואת זה אומר לך מי שגר יחד איתם, ומכיר אותם ואת דיעותיהם. 10. "למה הם מופתעים שערבים לא רוצים אותם במדינתם?" הם לא מופתעים מהערבים, אלא מכך שהגזענות האנטי-יהודית הזאת פושה גם בקרב חלק מהישראלים. 11. "רוצה טרנספר מרצון? תעיף מרצון את היהודים מהשטחים" זה גם מה שאומר המיעוט הגזעני שבקרב הימין: "תעיף את הערבים מהשטחים". אני נגד כל טרנספר, כולל טרנספר מרצון, כי זה גזעני, אבל לדעתי תוכנית הטרסנפר מרצון - אשר נהגתה ע"י רחבעם זאבי וע"י חלק קטן מהימין (ואשר לה מתנגד רוב הימין) - היא הרבה יותר הומנית מתוכנית הטרנספר-בכפייה שזכתה לתרועה רמה בקרב כל אנשי השמאל (חוץ מבודדים, כגון ידידי, מייסד תנועת שינוי, פרופ' אמנון רובינשטיין, שהבהיר עד כמה זה מרושע ואכזרי לגרש בני אדם מבתיהם בניגוד לרצונם, לא משנה אם זה יהודי או ערבי). 12. "משום מה לא רואה שהם כל כך רוצים" ובצדק אינם רוצים. שם נולדו. 13. "למה לדעתך שהערבים ירצו?" ובצדק אינם רוצים. שם נולדו. 14. "למה אתה בא בטענות לחמאס ואש"ף חברייך הטובים?" חמס, ממש כמו השמאל, לא מוכן לראות יהודים בשטחים ובישראל, בעוד שאני כן מוכן לראות ערבים בשטחים ובישראל