אקספרימנט דתי

u r i el

New member


 
וכי לא בא לי לכתוב בפורום גם בשבת?

ואע"פ כן החלטתי לא לכתוב. ה"בא לי" שייך לחוויה (הנאה) ואילו ההחלטה, לא.
 
כאן עברת להגדרה אחרת

של מושג הרצון, והוא אינו פסיבי ואקטיבי... אלא "להנאה" או לא.. ואני אומר לך שגם אם אדם עושה משהו שהוא לא נהנה ממנו, זה עדיין רצונו.

בלי שום קשר, אמרת דבר גדול מאוד לטעמי והוא לא קשור במישרין למושג הרצון ואכמ"ל.
 
אמרתי שהנאה שייכת אך ורק לרצון פסיבי

בא לי לכתוב בשבת, ואני "מתגבייר" ורוצה שלא לכתוב בשבת. ברצון זה אין שום חוויה.
 
מה זה רצון פסיבי ריבונו של עולם?

ואם אתה רוצה שאהיה ציני: העובדה שהתגברת על רצונך, מסבה לך הנאה.
 
אני הייתי מעדיף שלא יבוא לי לכתוב בשבת

אבל "אני" (כיש תופעתי) לא שואל אותי ובכל זאת בא לי (לו). ומכאן שגם תרי גווני הנאה
 
אתה לא רק רשאי אלא יכול ממש

בכל רגע לכתוב בשבת. ואתה באבו אבוה שואל את עצמך, ומכריע שלא לכתוב בשבת. ואם אתה עושה זאת בגלל אלף ואחת סיבות שאינן קשורות לרצונך בעבודת ה' (כגון משפחה, סביבה, וכו') הרי שלא התגברת על יצרך ועבדת את ה' אלא קיימת את רצונך שלא להיות "חריג" בנוף בו אתה מצוי, וזה זול מאוד (כמובן שברור שאני לא מייחס זאת לך).

יחד עם זאת, וזה רק על קצה המזלג למה שהערתי לך קודם שאמרת דבר גדול, שכן עפעפיי כבדים מנשוא: העובדה שלא יאמר אדם אי אפשי באכילת חזיר, אלא אפשי באכילת חזיר ומה אעשה וגו' היא עדיין "אפשי" כלומר רצוני (ללא שום חילוק לא מובן של אק פס', הנאה או לאו) אבל גם יצירת קשר יחיד (היחיד) במציאות האקזיסטנציאלית עם הטרנסצנדנטי. וזה עמוק מאוד, והוא כן תלוי בכפיית הרצון = או מה שהגדרת חוסר "ההנאה" ממנו.
 
אתה יכול לקרוא לזה ההבדל בין רצון להכרעה

ברור שחרות האדם היא בהכרעתו ולא ב"אפשי" שלו.
 
זה במובן מסויים

טאוטולוגייה - שכן הרצון הוא המביא להכרעה. וביתר שאת, אין הכרעה בלא רצון.
 
בוודאי. אין בי שום דבר שיגרום לי לרצות לא

לכתוב בפורום בשבת אבל יש בי בהחלט דברים הגורמים לי לרצות לכתוב בפורום בשבת.
 
רצונך המצוי- בך - הוא בשמירת המצוות

או "שבך" קיימות ישויות מטאפיזיות אחרות, אם כן ספר לי עליהן?
 
יפה מאוד.

ליצרים ודחפים יש ארגון גג מוכר - רצון! והשאלה הקיימת מימות האנושות החושבת ועד רגע זה ממש היא, אם אתה מכניע אותם במסגרת ארגון הגג הזה, או לא. שכן אני מניח שלא תוכל לטעון - שברגע שהכרעת שלא לכתוב בשבת, זה לא "רצון", וברגע שנכנעת ליצריך ודחפיך - זה לא רצון!.

ברצונך אתה שומר, וברצונך אתה מחלל, ורק בשל האפשרות הזו ניתן לדון אותך לכף חובה או זכות
 
אם את היצרים והדחפים אינך מכנה רצון

ניתן לומר פשוט שרק דחפים ויצרים הם חוויה ואילו הרצון לא. אני לא חווה שאני רוצה אלא פשוט רוצה.
 
למעלה