אתה לא רק רשאי אלא יכול ממש
בכל רגע לכתוב בשבת. ואתה באבו אבוה שואל את עצמך, ומכריע שלא לכתוב בשבת. ואם אתה עושה זאת בגלל אלף ואחת סיבות שאינן קשורות לרצונך בעבודת ה' (כגון משפחה, סביבה, וכו') הרי שלא התגברת על יצרך ועבדת את ה' אלא קיימת את רצונך שלא להיות "חריג" בנוף בו אתה מצוי, וזה זול מאוד (כמובן שברור שאני לא מייחס זאת לך).
יחד עם זאת, וזה רק על קצה המזלג למה שהערתי לך קודם שאמרת דבר גדול, שכן עפעפיי כבדים מנשוא: העובדה שלא יאמר אדם אי אפשי באכילת חזיר, אלא אפשי באכילת חזיר ומה אעשה וגו' היא עדיין "אפשי" כלומר רצוני (ללא שום חילוק לא מובן של אק פס', הנאה או לאו) אבל גם יצירת קשר יחיד (היחיד) במציאות האקזיסטנציאלית עם הטרנסצנדנטי. וזה עמוק מאוד, והוא כן תלוי בכפיית הרצון = או מה שהגדרת חוסר "ההנאה" ממנו.