בוקר טוב ונעים לי מאוד- ושאלה

משמע- יהודי מלידה יכול לא למלא אף

מיצווה ולהקרא יהודי. ויכול גוי למלא חלקית את המיצוות- ועדיין לא להחשב כחלק מהעם היהודי... כך?
 
../images/Emo127.gif

לגבי גוי - אני לא בטוחה. אני יודעת שגוי בתהליך של גיור צריך לחלל שבת במשהו, כל שבת, כדי שלא יהיה מצב שבו הוא שמר שבת כהלכתה בעודו גוי - אבל אני לא יודעת לומר אם זה מנהג או שאסור לגוי לשמור מצוות מעבר לשבע מצוות בני נח.
 
הרמב"ם, בהלכות מלכים, כותב כך :

יא [ט] גוי שעסק בתורה, חייב מיתה; לא יעסוק אלא בשבע מצוות שלהן בלבד. וכן גוי ששבת--אפילו ביום מימות החול--אם עשה אותו לעצמו כמו שבת, חייב מיתה; ואין צריך לומר אם עשה מועד לעצמו. יב כללו של דבר: אין מניחין אותן לחדש דת, ולעשות מצוות לעצמן מדעתן, אלא או יהיה גר צדק ויקבל כל המצוות, או יעמוד בתורתו ולא יוסיף ולא יגרע. ואם עסק בתורה, או שבת, או חידש דבר--מכין אותו ועונשין אותו, ומודיעין אותו שהוא חייב מיתה על זה; אבל אינו נהרג.
 
משמע- כל הנוצרים בני מות הם

למרות שלא יוציאו לפועל- כיוון שהם עוסקים בתורה בטרם התגירו. אלא אם אנו חוזרים אחורה ומתארים אותם כיהודים לפי שורשיהם...
 
יש סיבה הרבה יותר פשוטה - ע"ז

כי הנצרות מאמינה בשילוש ולא בא-ל יחיד. איסור ע"ז הוא אחת משבע מצוות בני נח, ובזה לכל הדעות הם חייבים.
 

shushu10

New member
תורה לא קדמה למצוות ומצוות לא קדמו

לתורה כי - חד הם!. מי שנולד לאדם יהודיה ייחשב כיהודי בין אם הוא שומר מצוות, סתם "חילוני" או רוצח (דתי/חילוני). לגבי גרים - האמונה המוצהרת אינה תופסת כי לאמונה אין "בשר" ואינה נראית לעין. זו הסיבה שלצורך גיור יש להוכיח "מעשית" שאתה מקבל עליך את החוקים והמצוות, אם כך היישום המעשי של הגיור בא לידי בטוי בקיום המצוות.
 
בנוגע לחלק הראשון שאמרת

לפי הבנתי- התנהל ויכוח מאוד ער ביהדות האם לימוד תורה ללא שמירת מיצוות הינו לחיוב או לשלילה- האם הוא מקרב את המיצוות או שלימוד תורה ללא מילוי מצוות אינו שווה ולא כלום. וכמו תמיד- יש שני צדדים לפחות לאותו מטבע. כך שאולי אצלך חד הם- אבל היהדות ידעה להפריד בינהם לפי הצורך ולדון בחשיבות כל אחד מהם. לפחות ככה אני הבנתי...
 
אבל הויכוח הוא פנימי, בתוך היהדות

לא לגבי קבלת גרים, אלא לגבי יהודים - אם האמונה קודמת לקיום המצוות או להיפך.
 

shushu10

New member
../images/Emo45.gif עכשיו זה נשמע מתאים לדיון

וגם מסביר מדוע מבקשים מהמתגיירים לקיים את המצוות משום שהרבה פעמים מטרת המתגייר אינה דתית כלל אלא ענין של כדאיות (נישואין למשל)
 

masorti

New member
שוב נחזור לאנלוגיית האזרחות...

אזרח מלידה יכול להיות פושע ואזרחותו לא תישלל. נדמה לי שכמעט בלתי אפשרי לשלול אזרחות מלידה על רקע פלילי. לעומת זאת, התאזרחות דורשת הוכחת חיים נורמטיביים. ככה זה בכל העולם, ואף אחד אינו חולק על כך. אז אותו דבר לגבי היהדות. יהודי מלידה יכול להיות אתיאיסט וחילוני גמור ועדיין ייחשב יהודי, ואילו מתגייר חייב להוכיח רצון לאורח חיים דתי. אגב, היהדות רואה בקיום מצוות חלק חשוב מאוד. התפישה שהמצוות הן סרח עודף והעיקר הוא אמונה בלבד היא גישה נוצרית. (תשאל את פאולוס שביטל את המצוות.)
 

אלי ו.

New member
אני לא יודע.,אבל מה משמעות הגיור?

סתם ציון בתעודת הזהות?! מה שאני מכיר זה סיפור מענין על בחור חרדי מאומץ שהוריו לא טרחו לשאול אותו אם הוא רוצה להתגייר עד לפני החתונה. הבחור גדל והיה בחור ישיבה רציני, את השאלה הוא שקל בכובד ראש והחליט שעדיף לו שלא להתגייר. (הרבה יותר קל לקיים 7 מצוות בני נח מאשר את כל המצוות שיהודים מחוייבים בהם)
 
משמע- יש היום גיור שלא מוכר ע"י

כל זרמי היהדות? מלבד הרפורמים או הקונסרווטיוים שלפי הבנתי לא נכללים ביהדות על פי האורטודוקסיה. משמע- מרכז היהדות מגייר גיור שלא מוכר ע"י זרם יהודי אחר? מתכון לצרות- לא?
 

טובהמ

New member
לא נורא משנה

כי סביר להניח שחרדי גם ככה בחיים לא ייתחתן עם גיורת. הגיורים שהזכרתי מוכרים ע"י הרבנות.
 

masorti

New member
כנראה שהרב עמרם בלוי לא היה חרדי...

כי הוא נשא גיורת. יכול להיות שמנהיג "נטורי קרתא" לא היה חרדי?
 

טובהמ

New member
זה באמת מקרה חריג מאוד

ואל תשכחי שמדובר באלמן מבוגר. לא בבחור צעיר. (אם גיורת, בעלת תשובה, וכדו' נשאת לגבר חרדי - הוא לא צעיר עשיר ובריא)
 
למעלה