בין יהדות לנצרות

Henryf

New member
מדוע לקרוא שוב?

אני מסכים איתם גם מקריאה ראשונה. לא ניסיתי לשלול, אלא להוסיף.
 

Henryf

New member
אני מאשים!

בישראל שלט השלטון הרומאי, שלטון חזק. הרומאים גזרו את גזר דין המות על ישו. הרומאים הם אלה שביצעו למעשה את גזר הדין. יותר מכך, הם גם אלה שכתבו את הברית החדשה. איך ישכתב בן הרומאים את ההיסטוריה הקרובה של אבותיו בהרגם את בן האלוהים? האם יש בכלל סכוי שההיסטוריה הנכתבה הינה אמת? ולא יפויה הרומאי. האם קיימת איזושהיא סבירות הגיונית שליהודים בביהשמ"פ הרומאי היתה זכות להוציא לחופשי אדם שגזר דינו ע"י השליט היה מוות? האם יש סבירות שביהש"מפ הרומאי פעל לפי האינטרסים היהודיים, ולא הרומאיים? האם יש איזושהיא פרוצדורה דומה באיזושהיא מדינה אחרת שרומי כבשה? הרומאים שיכתבו את ההיסטוריה וזרקו את האשמה על היהודים. יש מקום היום, לעם היהודי ונציגיו, להעמיד למשפט הבינלאומי את נציגי הוואתיקן וצאצאי הרומאים, באשמת שיבוש ההיסטוריה וגרימת סבל ללא סוף לעם שלם. זה ממש נסיון להשמדת עם! ישראל, כנציגת העם היהודי צריכה לדרוש פיצוי סימלי של 1 אגורה, לא עבור הסבל היסטורי, אלא כחינוך למיליונים של מאמינים נוצריים שנולדים, וממשיכים ללמוד, שעם הספר שפט למוות את בן האלוהים.
 

masorti

New member
אתה רק שוכח דבר קטן..

שעד שנת 324 לספירה היתה הנצרות דת נרדפת באימפריה הרומית. וכתבי הקודש הנוצריים נחתמו די קרוב לתקופה זו. ואחזור שנית... השאלה הקובעת אינה האם הרומאים או היהודים גזרו את דינו של ישו, אלא האם הרומאים "סימנו" אותו כבעייתי על דעת עצמם או שהאליטה היהודית הפנתה את תשומת לבם אליו. לצערי, תחושת הבטן הלא-מוכחת שלי היא שלאליטה היהודית היה קשר לענין. הסיבה היא שהרומאים לא ממש התעניינו בסכסוכים הפנימיים של היהודים והיה צורך בעושה-צרות ברמה הלאומית כדי שהם ירגישו צורך להתערב. אני בספק האם ישו הצליח להגיע למעמד כזה.
 

Henryf

New member
תחושת בטן.

על סמך תחושות בטן לא משמידים עם. ישו היה בהחלט בעייה במישור הרומאי, כמתסיס ועושה צרות הוא איים על השקט שאותו היו צריכים בראש וראשונה הרומאים. בקשר ללוח הזמנים, כן, מדובר במאה הרביעית לספירה.
 

masorti

New member
גם אם יוכח שהכוהנים מעורבים...

עדיין זו לא סיבה להשמיד עם. (כך שתחושת הבטן היא לא השיקול או הנימוק) אני עדיין חושב שישו לא היווה בעיה משמעותית מנקודת מבט רומית. כ-ו-ל-ה עוד מטיף עם כמה אלפי חסידים שמעצבן את הממסד המקומי בפרוביניציה האוטונומית יהודה. הרי אין ידיעות הסטוריות שהוא היה קרוב לגרום למרד עממי. היות ואנו מסכימים על המאה ה-4, המשמעות היא שהרומאים לא יכלו לזייף את הברית החדשה. הרי עד 324 לספירה השלטון היה עוין את הנוצרים וממילא לא סביר שהתערב בעריכת כתבי הקודש שלהם. אז יש להניח שבמשך 300 שנה אלה נוצרו מסורות נוצריות (כולל כתבים) די מוצקות. בשנים הספורות שבין קבלת הנצרות ע"י המדינה הרומית ובין חתימת הברית החדשה לא סביר שהשלטון מחק את כל המסורות הנ"ל וברא יש מאין. לכל היותר יכלו לשנות פה ושם. שים לב שהשינויים התיאולוגיים שאנו יודעים עליהם אינם בטקסט של הברית החדשה אלא בפרשנות. למשל: הקביעה שישו היה בן האל ולא שליח, והכרזת הטוענים אחרת (למשל האריאנים) ככופרים.
 

Henryf

New member
לשנות פה ושם

1. לשנות פה ושם זה ניראה לי מספיק בהחלט. 2. השינויים ייתכן ונעשו גם לפני קבלת הנצרות ע"י הרומאים, וזאת כדי למשוך אנשים לנצרות, ולהקל את הלחץ מהמתנגדים. חשיבות ישו לרומאים האם מוכרים לך מקרים היסטוריים נוספים, שממלכת רומא שפטה למוות אנשים שהיוו איום כלשהוא על השליטים המקומיים, ולא איום לאינטרסים של רומא? (זו לא שאלה רטורית, זו שאלה אינפורמטיבית). זה לא היה סתם גזר דין מוות, זה האיום בגזרי הדין, מוות בצליבה, מוות ארוך מאד תוך יסורים רבים.
 
אין ספק.....

אבל בברית החדשה רשום במפורש שהרומקים צלבו את ישוע אז אין פה שיכתוב ההיסטוריה אלא פירוש מוטעה של הספר
 
לדעתי הוא לא הביא משהוא חדש לגמרי

היהידות של היום איננה מה שהיא הייתה התקופתו .. היא התפצחה למשהו אחר לגמרי.. ישוע ע"פ אותם ימים היה יהודי לכל דבר ושמר מצוות דבר אחד אין ליהדות היום -כפרה על חטא-.. בלי כפרה על חטא אין גישה לאלוהים.. כי הרי כולנו חוטאים.. היהדות של היום תטען שכיום בגלל שאין בית מקדש אזי המצוות הם תחליף לכפרה על החטא.. אך אין זה מוזכר כלל בתנ"ך בתנ"ך נאמר שה´ יכרות ברית חדשה עם עמו ..וישכיח את החטאים ויסלח לכל אדם.. דבר זה מתאפשר רק דרך ישוע איני מאמין בנצרות אני מאמין באלוהים.. והגישה לאלוהים שהוא קדוש הוא רק דרך כפרה על החטא.. ואם אין לך את זה תהיה הההור של ההורה של כל הדתות ולא תגיע לאלוהים.. השאלה כאן היא איך להגיע לאלוהים לא איזה דת הייתה ראשונה ומי בעל זכויות היוצרים.. איך ניתן להתרצות לאלוהים...
 
למעלה