ביקור מנכ"ל העיריה בבית הספר הדמוקרטי "מרחב"

מה הטעם?

מה הטעם לנהל ויכוח עקרוני אם המתדיינים אינם טורחים לבדוק עובדות ועלויות בכל הצדדים ? מה הטעם בדמוקרטיה אם אינכם מרגישים צורך בבדיקת הדרך בה אתם צועדים ? שמא את מושג הדמוקרטיה עלינו להבין ? ובנוסף אדוני המלומד כתב על מחיר שיעורי העזר, האם טרחת לבדוק מדוע אתה מחשב את עלות שיעורי העזר כחלק מהוצאות משפחה? האם טרחת לדאוג לאלה שידם אינה משגת לשיעורי עזר? הרי אדוני מודאג מאוד מהפערים. ומדוע כולם צריכים שיעורי עזר כדי ללמוד ? האם עובדה זו איננה מדאיגה כשלעצמה ? בואו ונחשוב יחד איך דואגים לחינוך פלורליסטי, אמיתי. בואו נשתמש בכוחנו האלקטורלי הדמוקרטי , ונשפיע. בואו נדאג שיהיה מקום לכולם. בסופו של יום, עלינו לקבוע את סדר העדיפויות , ואם חינוך ילדינו עומד בראש מעיננו כפי שצריך להיות, בואו נמצא פתרונות לכולם, הגיע הזמן.
 

lul5

New member
אז אולי תספרי כמה זה עולה?

כמה יהיה עלי לשלם כדי ששלושת ילדי ילמדו בבית ספר שאנו מוכר ע"י משרד החינוך? את שעורי העזר תשאירי לי שאני אחליט אם ארצה לתגבר אותם וזה נראה לי יומרני מצדך לומר שאם ילמד בדמוקרטי לא יהיה צורך בשעורי עזר וסלחי לי שאומר שהערה זאת שלך לא רצינית ההתנגדות הגורפת של משתתפי הפורום "הרגילים" לקיום בתי ספר פרטיים בעיר היא רק בשל הדאגה לשויוניות בחברה ובכללם גם לאלה שידם לא משגת מה שנראה שלכם לא מזיז פלורליזם יכל להתקיים דרך מעורבות ההורים בבתי הספר הממלכתיים והכרה של בתי ספר יחודיים ע"י משרד החינוךו לא דרך הקמת בתי ספר פירטיים מסוגים שונים שלא קיבלו עדיין אישור משרד החינוך תנצלו את כשרון השכנוע שלכם בוועד של בית ספר ממלכתי ותשדרגו אותו לממלכתי דמוקרטי כמו בי"ס גבריאלי בת"א כמו שחנה הציע לכם או כשיבנה בי"ס חדש בשכונת 2005 תשכנעו את וועד ההורים להפוך אותו שוב לממלכתי דמוקרטי אבל זה בטח לא מתאים לכם כי אז תתערבבו עם כולם ואיך ילדכם יהיו "מיוחדים" לי אישית אין בעייה אתכם כל עוד הרשויות לא משתפות אתכם פעולה ולא מעודדות בתי ספר פרטיים השקפת עולמכם זה עיניין שלכם בלבד
 
מה הטעם?

מה הטעם לענות, כשאתה שואל ופותר ? הרי אנשי הדמוקרטי הסבירו לך שוב ושוב- הם רוצים להיות מוכרים הם מעוניינים להיות ממלכתיים- יש כאלה 28 בישראל וממלכתיים, במקום בו עזרה העירייה. יש בכפר סבא בית ספר דמוקרטי משובח שהעירייה הקימה. ביקרת שם? מומלץ, תקבל פרספקטיבה אחרת על מראה החינוך שיכולת לאפשר לילדיך. באשר למיוחדות- כל אדם הוא מיוחד, בכל אדם יש משהו שלאחר אין, קרא לזה באיזה שם שתרצה- כאן טמון היופי. באשר למחירים יש אפשרות לברר באתר בית הספר אם אינני טועה.
 
שמעתי שכותבים עלי, אז באתי

הנה אני. משפחה עם שני ילדים. לא שלושה. זה מה שיצא לנו. יש הרבה משפחות עם שלושה ויותר בבית הספר, אבל לנו יש רק שניים. כאלה אנחנו. עצלנים כנראה. בכל אופן, כנראה בגלל אותה עצלנות, כל שעות העבודה שלנו כמשפחה, לא מגיעות לסכומים מרשימים. אולי סתם בגלל שחלקינו עובדים בחינוך, שזה הרי מקצוע שלא בדיוק מתוגמל בקשר ישיר בין כישרון, השקעה, השכלה למשכורת. ובחרנו לילדנו חינוך דמוקרטי, ומזה שבע שנים בערך, אנחנו פעילים בהקמת בית הספר ובקיומו היום יומי. איך אנחנו עומדים בהוצאה הכספית? וכן, יש עוד הוצאות על הילדים, זה קשה מאוד. אבל בסדר העדיפויות המשפחתי שלנו, זה נמצא ברשימה של הדברים שעושים הכל כדי לא לוותר עליהם. מראשיתו של בית הספר, היה קשר עם העיריה ועם משרד החינוך, בנסיון לענין אותם להקים בית ספר דמוקרטי גם ברעננה. גם. כי בערים אחרות יש. ממלכתי לגמרי. אבל לא היתה נכונות לכך. העדפנו להתחיל את בית הספר, שיהיה בית ספר לילדים שלנו ברוח החינוך שלנו. ידענו מה המחיר. ולא רק הכספי. השאיפה מהיום שלפני היום הראשון, להיות חלק מהחינוך הממלכתי. ועד אז, אנחנו מממנים הנחות לילד שני ושלישי ורביעי, ומלגות למי שידו אינו משגת, ממלגה חלקית ועד מלאה. ואז יש בין התלמידים ילדים למשפחות אמידות. ויש תלמידים למשפחות ממוצעות, ויש תלמידים למשפחות שנתמכות על ידי שירותי הרווחה. וגם עולים. המטרה בבקשת את עזרת העיריה לקבל מבנה, היא לא להמשיך לקיים בית ספר פרטי. זו לא היתה השאיפה מעולם. זו לא השאיפה היום. הבקשה לעזרה במבנה, היא כדי שאפשר יהיה לחצות את המשוכה הזאת,שהיא. ורק היא, מפרידה ביננו לבין הכרה ממשרד החינוך, עם כל המשתמע כלכלית מכך. אני לא שולחת את ילדי לבית הספר הדמוקרטי כדי לבדל אותם משאר החברה. אני שולחת אותם לשם כי הערכים שם תואמים את תפיסת העולם האנושית והחינוכית שלי, ואני מאמינה בכל ליבי שזה המקום הטוב ביותר שאני יכולה לייצר עבורם. גם אם המחיר הכלכלי שאני משלמת הוא אדיר, ומשתקף בכל רגע מהיום-יום שלי. ואני רוצה שיהיה מקום לתפיסות עולם שונות. זהות אישית היא לא התבדלות. לחרדים, ולתל"י, ולכל אדם, גם אם הוא ילד.
 

amitai3

New member
מידע וגם הפתעה

משרד החינוך נמנע מלהכיר בנו 3 פעמים עקב מבנה שאינו יעודי ציבורי, בכל הפעמים הצד הפדגוגי עבר בגדול מכאן שמבנה הוא המעקב את ההכרה ואת תקציבי משרד החינוך. מבנה יעודי בגודל הדרוש ל-140 תלמידים, ועוד נרשמים ממתינים, יש רק לעיריה. ניסינו, חיפשנו ולא מצאנו. מבנים קטנים הדורשים הרחבה ואפילו לא בבניה אלא ע"י מבנים יבילים - אכן איננו יכולים לעמוד בעלויות. נשאר רק שהעיריה תתן מבנה, וכדי שתנוח דעתך לגבי מימון עמותה פרטית אנו מוכנים לשלם שכירות לעיריה עד לקבלת ההכרה. הפתעה- ביקשנו הכרה כמוסד מוכר לא רשמי - מי שהיתה צריכה לתת תשובה ממשרד החינוך לוועדה -לא באה לבקר בבית הספר היא פנתה לעיריה ושם השיבו שאין צורך ברעננה בחינוך דמוקרטי
והרי לכך בירוקרטיה במיטבה ושחיקת האזרח בתוכה
והרי לך חופרי המפרסם את עצמו לבחירות כמי שמאמין בפלורליזם חינוכי - אכן לא בבית ספרו...
 

lul5

New member
האם משרד החינוך יתחייב להכרה אחרי תשקבלו מבנה

האם משרד החינוך יהיה מוכן להתחייב בפני העירייה ובפני התושבים של העיר (שמתנגדים לחינוך פרטי בתמיכת הראשויות)שאכן תקבלו הכרה ומימון כך שבית הספר יהיה פתוח לכל ויהיה חלק מחוק חינוך חינם? לגבי" 3 פעמים שבקשתם ."..לפני כחצי שנה הייתי בקשר עם משרדה של ג"ב גנית ווינשטיין ממשרד החינוך בהקשר אחר ושאלתי אותם מה עם ההכרה של מישרד החינוך בתל"י רעננה ובבית הספר הדמוקרטי ואז תשובתם הייתה כי תל"י נמצאים בהליכים ולגבי הדמוקרטי רעננה הם רק קיבלו את הבקשה וצריכים ללמוד אותה וזה דבר שלוקח שנים כך שאני אומר לך זאת ממקור ראשון אולי יש לך מכתבים ממשרד החינוך שמוכחים כי ברגע שיהיה לכם מבנה ציבורי אז תקבלו את האישור ואת מימון משרד החינוך? שוב בית ספר פרטי (ללא תיקצוב משרד החינוך ופיקוחו) יכל להיות הרסני לחינוך הממלכתי באותו עיר וליבש אותו מאוכלוסיה חזקה וליצור מעמדות כך שראש העיר לוקח אחריות ציבורית ולאומית בכך שנותן למשרד החינוך להחליט איזה בתי ספר יקבלו הכרה ויהיו חלק מהחינוך הציבורי ממלכתי על כל גווניו
 

amitai3

New member
משרד החינוך מכיר בחינוך דמוקרטי ממלכתי !

לא ברור לי המשפט "שראש העיר לוקח אחריות ציבורית ולאומית ... ברעננה ראש העיר פשוט החליט שלא יהיה חינוך דמוקרטי
משרד החינוך -לא בתהליך של ועדת ווינשטיין, אלא בועדת ערער המאשרת הכרה רשמית- הצהיר כי המכשול היחידי להכרה מבחינתו הוא יעודו של המבנה. ראש העיר מסרב לעזור לנו. הפיתרון שלו הוא לכו להוד השרון או תעלמו בתוך המערכת שלי. לו היינו חבורת מוזרים עשירים ניחא. אבל אנחנו חבורת אנשים, רובם מרעננה, מכל שכבות האוכלוסיה, שהחינוך בראש סדר העדיפויות שלהם. בחרנו בצורת החינוך הדמוקרטי שאנו מאמינים שהיא הנכונה ביותר לנו ולילדינו. בחרנו בדרך מקובלת ומוכרת עם כללים ברורים. לתכנים של מקצועות היסוד לקחנו על עצמנו להשתמש רק בחומר המוכר ע"י משרד החינוך-ואכן כך מבוצע. איך יתכן שחופרי היחיד שיודע שאנחנו מהווים סכנה לאומית וציבורית?? בימי שישי ההורים מחתימים את תושבי רעננה על עצומה בה חופרי מתבקש לתמוך בחינוך הדמוקרטי. ההענות היא מדהימה מבוגרים וצעירים חותמים ברצון, מתעניינים בשיטה, מביעים תמיכה, מציעים מבנים ודרכים לפתרונות ... רובם לא ישלחו את ילדיהם לבית ספרנו, גם אם יהיה בחינם ומתחת לביתם, אבל חשוב להם שזו תהייה אופציה קיימת לבחירה בפני כל אחד. אגב הודעתך עלה בי רעיון- אולי העיריה תתן לנו מבנה לשנתיים ואם עד אז לא נקבל הכרה נוכרז כפרטיים חסרי זכויות והמבנה ילקח? שבוע טוב
 
משרד החינוך אינו מכיר בכם

ולהציג מצג שווא של מצב עתידי היפוטתי, כאילו הוא מציאות, זה במקרה הטוב דמגוגיה. אני לא רוצה לתת סופרלטיבים למקרה הרע.
 

amitai3

New member
לפעמים לאמר חצי אמת גרוע מהאמת כולה

אני תארתי עובדות אמת ויש לראותם בקונטקס של המציאות בימינו
 
מכל ערי ישראל

בישראל נכון לשנת 2008 קמים בכל שנה שני בתי ספר דמוקרטיים, קמים גם אנתרופוסופיים, בתי ספר של תל"י ועוד ומשרד החינוך הופך אותם למוכרים בעזרת ה ע י ר יי ה. הויכוח המתנהל כאן איננו רלוונטי, כל הטענות אינן ענייניות, ומעוררות דאגה: והתשובה היא: בכל זאת נוע תנוע. אנשים תמיד חששו מן החדש, ובכל זאת העולם התפתח השתנה והתקדם.
 

amitai3

New member
עולה חדש שחינוך ילדיו בראש מעייניו יתקבל עם

מילגה לפי יכולתו לאחר ההכרה אמנם נמשיך לשלם לצוות מורים לחינוך דמוקרטי שאנחנו שוכרים, אך זו תהיה הוצאתנו היחידה, העלות תהייה סבירה וכמות המילגות תגדל בצורה משמעותית. אגב אני לא מציעה לך להצטרף כי חשקה נפשך, אלא מציעה שתתעניין מה קורה בבית ספר דמוקרטי רעננה מרחב- תחשוב טוב אם זה מתאים לילדיך ולך ואז כשבית ספרנו יראה לך הדבר הכי נכון לחינוך ילדך נדבר על המחיר בשקלים שבוע טוב
 
האם את רומזת

שרוב תושבי רעננה, חינוך ילדיהם אינו בראש מעייניהם? ערכים, פלורליזם, אהבת האדם, כבוד, דמוקרטיה - אה?
 

amitai3

New member
אני אומרת שמערכת החינוך ברעננה טובה אבל

מי שמעוניין בחינוך אחר...כגון תל"י ושאר עמותות מוותר באיכות חיים כדי לשלם עבור חינוך. צריכה להיות אפשרות לכל אחד לחנך את ילדיו לפי אמונתו, גם חינוך שונה מהניתן ע"י משרד החינוך. העלות צריכה להיות סבירה - לעולם חינוך אחר לא יהיה חינם, אבל יש גבול ליכולת ההורים - אילו היינו עשירים כמו שמתארים אותנו הרי שלא היינו יוצאים במחאה. רב ההורים מגדילים את תקציב החינוך על חשבון דברים אחרים, מיעוט לא מרגיש בנטל כמו גם אחוז מסויים שמקבלים מילגה. (אגב ידוע לי שיש גני עירייה ברעננה שההורים משלמים סכום כסף עבור סייעת נוספת -פרטי במערכת ....) וכדי שתנוח דעתך - משרד החינוך הכיר בצורת החינוך הדמוקרטי מפני שהבין את חשיבותה וגם מפני שלא יכול לעמוד בפני הרבים שמביעים צורך בה. בנוסף מתרשמים שם מהיתרונות ומעוניינים לשלב חלקים לתוך המערכת הקיימת שהיא אנכרוניסטית. כלומר אין מדובר ברעיון הזוי של בודדים אלא נושא שבראש מעייני כולנו. מה שתמוה הוא למה ראש עיר כרעננה שהוא עצמו איש חינוך ודוגל בפלורליזם וכו' מתנגד כל כך. וגם לא ברור למה את לא מצדדת בנו שכן האינטרס הוא של כל התושבים גם אלו שאינם מצטרפיכ
 
אינרציה

המ.. חצר מגודרת היטב בגדר ברזל בגובה 2 מטרים. מבנה בן מספר קומות חלונותיו עטויים בסורגים. מסדרונות ארוכים מאוכלסים בחדרים (עשרה במקרה הטוב). בחדרים סגורים מאחורי דלתות פלדה כשלושים וחמש נפשות (במקרה הטוב).כולם סגורים לאותו פרק זמן בין ארבעים וחמש דקות לתשעים בזמן זה יעסקו הנפשות באותו הנושא המוכתב על ידי אדם אחד או מוסכם על ידי קבוצה אחת. עם השמע האות (צלצול או מנגינה) יפתחו הדלתות לפרק זמן קצוב והנפשות שאיכלסו את החדרים כשש מאות יפרצו בריצה אדירה אל עבר חצר הבטון (יש מקומות עם מספר מטרים דשא ועץ או שנים). עד הצלצול הבא... קוראים לזה אינרציה. האם מקומות העבודה שלכם נראים כך? אני לא מאמין שתושבי רעננה אינם אוהבים את ילדיהם, או אינם רוצים להעניק להם את הטוב ביותר. אולם ככה זה היה, כולם גדלו כך !!! וכמה מעניין כמעט ואין הבדל. מה רע הזה ? השאלה וגם התשובה בידכם. אפשר לשנות אפשר לשפר. בתנאי שנאפשר בחירה נרחבת יותר בחינוך. ואני חוזר ומזכיר יש עיריות שעשו זאת ויעשו זאת קחו לדוגמה את כפר סבא בקרו בבית הספר הדמוקרטי שם וראו מה תושבי רעננה מפסידים. מה יכול היה להיות לילדי רעננה הנהדרים אילו אפשרו להם .
 
למעלה