בעד ונגד המסע לפולין

אוהד11

New member
עירבת כאן בין מיסטיקה לארועים

מחרידים בתולדות האנושות, ובכלל לא הבנתי מה היה לך להכניס כאן את מדיום ואת המיסטיקה. חוץ מזה, אם בנך לא ידע שמסיבה לא עושים על יד מחנה דכאו משמע שלא טרחת להסביר לו בילדותו דברים בסיסיים שעברו על העם הזה במאה העשרים. דברייך לא לענין, ובודאי שלא בקרב צעירים שמתלבטים לגבי המסע והשלכותיו.
 

Tal_Ya_Tal

New member
אוהד היקר../images/Emo24.gifכצעיר מתלבט אתה דיי

שיפוטי. הלא כן?!? ראשית, לא דברתי כאן על מיסטיקה, אף על פי שאם כבר מזכירים זאת, אז הגרמנים בהחלט נעזרו בכך. המושג מיסטיקה נגזר מהמילה היוונית `מיסטיקוס`. כלומר, סודי. מיסטיקה משמעה מסתורין, תורת הסוד והנסתר. אני לא דברתי על מיסטיקה, אלא יותר על מודעות. מודעות עצמית. אתה יכול לקרוא לזה אפילו מודעות רוחנית. חשבתי שצעירים בגלכם, פתוחים יותר לכך. זה לא עולם נפרד. לגבי דכאו, בני לא ידע שהמקום הזה מצוי בקרבת 'דכאו' ואני שמחה שכך הוא. שכן, דעתי, בניגוד לדעתך, היא כדעתו של אותו אדם מבוגר. שדווקא מישהו מישראל בא להפיג את אנרגיית המוות מעל האדמה ההיא ולפזר שם שמחה, הנאה ואנרגיות של חיות וחיוניות
ורק צר לי מאד, אם בני נוער אחרים נוהגים לשפוט כך, אזי נראה לי שהדרך לשלום ולשלווה עדיין רחוקה מאתנו מרחק רב הרבה יותר מכפי שסברתי. אני את בניי גדלתי כשפניהם לשלום, שוויון ואחווה בין עמים ולאומים. לא לנפרדות, לטיפוח כאב, צער, אבדן וצדקנות. וברצוני לתרום בהחלט למתלבטים, על ידי הצגת פן פחות מוכר או נהיר להם, אך לא פחות משמעותי ומשפיע ב 'השלכותיו' כדבריך. ואם בחרת רק לקחת מכאן את הסנסציות הפיקנטיות, שיערב לך
חן, חן. L&L TALYA
 

אוהד11

New member
גברתי הנכבדה, אינני צעיר, בניגוד

למרבית משתתפי הפורום הזה. לפי כרטיסך אני אפילו מבוגר במעט ממך, וגם לי יש ילדים, ושניהם נסעו לפולין, אחד יחד אתי והשני במסגרת התיכון. הם חזרו עם חוויות עזות. צר לי על "הרוחניות" שאת מנסה להכניס למשתתפי הפורום הזה, משום שאת מחטיאה את המטרה, ובפרוש התבטאתי במילה מיסטיקה, שאת מעדיפה לקרוא לה רוחניות. דברייך הם דברים בעלמא, ובעולם הזה הם חסרי שחר. בכל מדינה שאת נמצאת בה את מגלה את הפן הפשיסטי של כל מדינה, על אף ההצהרות הבומבסטיות בדבר שלום ושוויון ואחווה, גם אם מנסים להסתיר אותו. עצם הדיבור בשפה שונה, היסטוריה ודת שונים ודברים אחרים שמאפיינים ומייחדים כל מדינה ומדינה מקנים לה צביון שביסודו הוא פשיסטי. גם אני חינכתי את בניי ברוח של שלום, אחווה ושוויון וערכים חינוכיים וטובים אחרים שאינני רואה בהם כל פסול. אדרבא, אני גאה בהם, הן בערכים והן בבניי המחונכים. לכן דבריים נראים לי מופרכים, ושימי לב לתגובות של בני נוער בהמשך לדברייך.
 

Tal_Ya_Tal

New member
סלח לי אוהד11 על טעותי../images/Emo9.gifאך אתה

בהחלט יכול להתיחס אל כך כאל מחמאה. נקודת מבט היא נקודת מוצא להתבוננות על החיים. ככל שאנו פתוחים יותר לסגת מידי פעם שתי פסיעות אחורנית ולראות את הכל מפרספקטיבה אחרת, כך נוכל יותר להעביר את המסר הלאה. אנחנו 'קורבן' של העולם אותו אנו רואים. אם אנו רואים עולם נאור, לא נזדקק לכך שיצילו אותנו ממנו. אף אחד לא טען שדתות ומדינות התעלו מעל אותן דיעות קדומות בהן מחזיקים גם אנו. אין זאת אומרת שאין מקום להראות תמונה אחרת ולגרום לאנשים צעירים לבחון מחדש את מה שהם כל כך כל כך בטוחים בו, כי עליו הם גודלו- דיעות קדומות, רגשיות ותחושות קיפוח הם מעכבי השלום והאחווה הגדולים. בלבול, אנדרלמוסיה ואי אמון, מובילים לעתים לפתיחות לתפישה חדשה. L&L TALYA
 
אני נגד דמות היהודי הקורבן,

אבל אני גם נגד הגישה האסקיפיסטית שלך! את מציבה פה חשיבה תודעתית פרטית (אם אני אחשוב ככה אז זה מה שיהיה- דומה לתאוריית הברווזים המגוכחת של גבי ניצן ב"באדולינה") אל מול זוועות עולם- שואה, טבח, רצח... משהו במשקל של הדברים פשוט לא מסתדר לי. כמו שכבר אמרתי, אני נגד הקורבנות היהודית שנותנת לגיטימציה למעשים אחרים ("לנו עשו שואה, אז שמדינות אירופה לא יגידו לנו כלום על כיבוש!") אבל הגישה שלך מציגה בפנינו את ביטול ההסטוריה וניתוחה. אם לא נלמד מההיסטוריה סופה לחזור על עצמה. חבל שמנעת מבנך לנסוע לפולין בגלל מסרים שקיבלת- החיים הם כאן ולא ב"אנרגיות" ו"מדריכים רוחניים".
 
המשפט האחרון היה ממש לא לעניין!...

זו דרך החיים שלה וזו האמונה שלה וכל זמן שאתה לא יכול להוכיח שהיא מוטעית אז אתה לא יכול לשלול אותה. לא שאני מסכימה איתה. אני לא מסכימה איתה כמעט בכלום, ועם המאמר שלה אני עוד יותר לא מסכימה (להגיד לעצמך סליחה נשמע לי בדיוק כמו לוותר, להגיד, לא, בעצם לא עשיתי כלום, ובכך לברוח מהמציאות, וכתוצאה, בסופו של דבר, לגרום לכך שתחזור עוד פעם על אותן טעויות. הייתי רוצה לדעת על מה היא מבססת את כל תיאוריית הפחד של המוח. ועוד דבר - אם אלוהים לא סולח, בגלל שהוא לא כועס, מהו "חרון אפו", ומהו "אל רחום וחנון"?), אבל לא אומרים כאלה דברים כל עוד לא יודעים את כל הפרטים או אם לא יודעים לתת בסיס מספיק למה שאתה אומר.
 
אז מה?...

שוב מובעת פה הגישה הפוסט מודרניסטית שלך... אני לא צריכה להוכיח לה שהדרך חיים הזאת מוטעית בעזרת אמצעים מדעיים. זה בכלל לא משנה. אני כן יכולה לבקר את דרך החיים הזאת מתוך האמת שבה אני מאמינה! אני כן מקבלת שזו הדרך חיים שבה היא בחרה (למרות שגם אוסיף- לצערי הרב). ומאיפה לך שאין לי בסיס? אני אולי לא מכירה אותה אבל תאמיני לי שאני מכירה את הגישה ה"רוחנית" הזאת טוב מאוד.
 
../images/Emo13.gif אה, את בת! את חמודה...

וסליחה שטעיתי. זו לא אני, הפוסט מודרניסטית, זו הייתה רוני, אאל"ט. אני כן חושבת שיש אמת אחת, רק שאי אפשר לדעת אותה, ולכן כל זמן ששום דבר לא ברור ומוכח אז אי אפשר לשלול משהו אחר, ולכן, יש טעם להתווכח רק אם יש לך טענות מבוססות. אני גם יודעת די הרבה על הגישה ה"רוחנית", אבל אני לא מוצאת שום דבר שיכול לסתור אותה חד משמעית חוץ מתיאוריות אחרות, שלפיהן אני בוחרת לחיות, אבל גם להן אין לי שום הוכחה חד משמעית... אני לא מאמינה בלבקר משהו סובייקטיבית. אני מאמינה באובייקטיביות בכל ליבי ואני משתדלת לחיות ככה. לכן גם נראה לי שכל דרך חיים אחרת היא מוטעית, אבל, שוב, אני לא יודעת את כל ההשקפות והפרטים ולכן אני לא יכולה לשלול דרכי חיים אחרות.
 

Tal_Ya_Tal

New member
../images/Emo78.gifיקירה עם חמור../images/Emo9.gif כשאת אומרת

"זוועות העולם" וגם מפרטת:"שואה, טבח, רצח" את מגדירה את העולם שאת רואה(חווה) אם הגישה הזאת נראית לך ריאלית, את שבוייה בתוך המבוך של אשליית המיינד האנושי. (כולנו כך למעשה) אחרת לא היינו חווים את העולם כפי שהוא. א-ב-ל חלקנו, 'המתעוררים' נקרא להם, נכונים לראות תמונה יותר רחבה. את יכולה לקרוא לזאת גישה אסקפיסטית. אך היא ריאלית הרבה יותר מן הגישה ש"אם לא נלמד מההיסטוריה סופה לחזור על עצמה." היא דווקא עשויה לחזור כל עוד אנו לומדים הימנה. כשאני אומרת ש"סליחה היא ההבנה שמה שחשבנו שאחינו עשה לנו- לא קרה מעולם". אין זה ביטול ההסטוריה. כי אין זה נאמר מאותה עמדת הכחשה שנתגלתה במספר מקומות בעולם לגבי אירועי מלחה"ע ה-2 אלא ההבנה, שמה שנראה לנו כעולם אמיתי הוא אשלייה ועל כן, גם כל מהשחשבנו שנעשה לנו הוא אשלייה. תעתוע של שכל מטורף. הסליחה איננה חוננת חטאים. זוהי ההבנה שמעולם לא היו חטאים הסליחה רואה את האשליה שב'חטא' ועל כן מוותרת עליה. הסליחה היא אמצעי להבנת האשליה. זהו 'כלי עבודה' של השכינה. הסליחה היא סוג של סיפור דמיוני משמח. דרך שבה אלה שאינם יודעים יכולים לגשר על הפער שבין תפישתם לבין האמת המוחלטת. החיים א-כ-ן כאן ועכשיו. בהווה בהוויה. וההוויה שלנו היא המהות האמיתית שלנו. שחייה לנצח ולעולם אינה נכחדת. המהות הפנימית היא אנרגיה קלילה וצלולה, שמקורה באחדות המוחלטת וצורתה זהה לה. זהו ה'יאנג'. זהו כח החיים. היא מכונה גם 'גוף הרוח' הואיל שמקורה באחדות המוחלטת, היא נצחית ואינה נולדת כלל ועיקר. זהו 'הניצוץ האלוהי' שבתוכנו. ולא אותה אנרגיה דחוסה, שיש לה צורה. המכילה את התודעה, החלק החושב שבתוכנו, הכולל את ההכרה ואת תת ההכרה. שהיא החלק בתוכנו, שחש את תחושת הנפרדות. שתופש את השניות. את הקוטביות. L&L TALYA
 
זה נשמע מענין (בחלקו)...

אבל לא כל כך הבנתי, ואני מבקשת שברוב טובך תסבירי לי ביתר פירוט: מה הכוונה "מה שנראה לנו כעולם אמיתי הוא אשלייה"? הרי אם אנחנו רואים את זה, או, לצורך העניין, אם מישהו אמר לנושזה היה קיים, ונניח שאנחנו מאמינים לו, אז זה אכן קרה, וזה חלק מהעולם. אולי כל העולם הוא בכלל לא אמיתי, אין לדעת. אולי כל מה שקורה זה רק בתוך הראש שלנו? אולי אנחנו חיים במטריקס? השאלה היא, אולי, מה הכוונה ב"אמיתי", או ב"אשליה"? של מי האשליה? מי יוצר אותה? אם זה המוח, אז - הזיות?? את המשפט הבא אני חושבת שהבנתי, או לפחות זו התפיסה שלי לגביו: אנחנו מחליטים אם מעשה מסויים הוא חטא או לא. כאילו כל דבר הוא בעצם לגיטימי, מעצם היותו קיים. פשוט אם זה קיים אז זה שם, ואין טעם להתווכח אם זה נכון או לא, או אם זה חטא או לא. צריך פשוט לקבל את זה. ואם נחליט שהכל בסדר, ולא נעשה לנו שום עוול (בעצם, מעשי הנאצים - יימח שמם - הם גם לגיטימיים ולא נחשבים כחטאים כלפינו אם אנחנו לא נחשיב אותם כחטאים), אז העוול לא נעשה, ואנחנו נוכל להמשיך לחיות בשקט, בשלווה ובלי כעס ורגשי נחיתות על כך שנעשו לנו עוולות - כי הם בעצם לא נעשו. (או יותר נכון, הם נעשו, אבל הם לא נחשבים עוולות). אז, אם נותנים לך סטירה, תן גם את הלחי השנייה? (האמת, אין לי מושג מתי משתמשים במשפט הזה, אבל זה התאים לי פה...) זה שזה בסדר מצד מישהו להרביץ לך, ואין פה בעצם שום דבר רע, לא גורע מהכאב... זה גם לא מעלים את הסבל שסבתא של חברה שלי עברה... זה רק מעלים את התירוץ שלנו להרגיש מסכנים, ואז אנחנו חושבים שאנחנו מסכנים לא בצדק, אז אנחנו הופכים להיות לא מסכנים. אבל... אנחנו כן צריכים להיות, כי כן הכאיבו לנו!! אם כל הזמן נוותר, אז אנשים ינצלו את זה, ויפגעו בנו עוד פעם ועוד פעם. אנחנו יכולים לוותר עוד פעם ועוד פעם, או שאנחנו יכולים לפעול נגדם! אם היינו מוותרים עוד פעם ועוד פעם אז בסופו של דבר היו משמידים אותנו באמת. היינו נכחדים. זו אבולוציה. מי שמוותר - נכחד. לכן דרך החיים הזו לא מעשית, כי מי שחי כך יוכחד בסופו של דבר. אבולוציה. זה עובד. לכן, כאן בא המשפט "הקם להורגך - השכם להורגו". אנחנו צריכים להקים מדינה וצבא ולהלחם על היותינו כאן. כי אם נוותר, ונסלח, ולא נלחם, אז התוצאה תיהיה מרה...
 

Tal_Ya_Tal

New member
../images/Emo42.gifSilver Spiderweb../images/Emo29.gif חמודה

מעט קשה להסביר את הרעיון הזה על רגל אחת והוא בודאי יוצר התנגדות עצומה. מפני שהוא מנוגד לכל מה שתמיד לימדו אותנו. משום כך, בחרתי להפנות אותך למאמר שכתבתי והוא נקרא 'סיפור גן העדן' וא-כ-ן, הבינות נכון בחלקו. המיינד (החלק החושב בתודעתנו- אפשר לתרגם בעברית לשכל) הוא, הוא האחראי לתפישת העולם הקוטבית שלנו. תפישת העולם כניגודים. אך אנחנו לא רק רואים ניגודים, אלא גם שופטים את מה שאנו רואים (או תופשים). העולם נוצר במיינד שלנו, כשדה החלומות, כמגרש משחקים שעליו מתפתחת התודעה. זוהי המסגרת שבה עובדת הקוטביות של ההווה שלנו ומשנה את המציאות התלת ממדית שעליה אנו מתבססים. זוהי העטיפה של הניגודים , ש"משמיעה קולות" של 'המציאות הנבראת', כאילו היתה מפלט אחורי, של אופנוע. העולם, הוא מגרש המשחקים. המראה של הנפרדות מקורו של העולם הוא בתפישה שלנו. הוא מעוגן בתפישת השניות. זהו השלד של הבריאה, של שלושת הממדים, אשר בה מתגלם העולם הקוטבי. זהו מגרש המשחקים האבולוציוני, שבו מתקיים משחק היצירה האוניברסלי. הזמן והמרחב הם האריזה של ה"מציאות הנפרדת". אשר מנקודת ההשקפה הנפרדת, היא ה"מציאות" שאנו חווים. אולם מנקודת השקפה נרחבת יותר, איננה אלא משחק של אור, בשכל של התודע המוחלטת (אלוהים). כמו סרט קולנוע שאנו צופים בו ומאמינים שאנחנו חלק ממנו. מזדהים עם הדמויות וחווים את הרגשות. א-ב-ל אנחנו שכחנו שאנחנו בסרט. וכשמסתיימת הצגה אחת, אנחנו נשארים בבית הקולנוע להצגה נוספת. אנחנו פשוט לכודים. לגבי הסיפור עם 'הלחי השניה' זה מה שאנשים חושבים שישוע אמר. א-ב-ל זה לא מה שהוא אמר. הוא התכוון לההיפך מ"הקם להורגך השקם להורגו" כי זוהי התפישה של הפחד, של ההתגוננות שמזמינה התקפה. כי ברגע שאנו מאמינים שאנו פגיעים, אנו מזמינים (בתת מודע) את אלו שיתקיפו אותנו. מה שישוע , לעומת זאת אמר, הוא שצריך לסלוח. כי ברגע שמחשבת הפירוד תוחלף במחשבה של סליחה אמיתית, יראה העולם באור אחר ללללגגגגגגגגמממממממממרררררריייי. L&L TALYA
 
אני מסכימה עם התיאוריה...

לא עם המסקנות. אני מסכימה שמה שאנחנו חושבים קורה, ושאנחנו לא מסתכלים על התמונה הכוללת, ושאנחנו משליכים את האשמה שלנו על אחרים. זה פסיכולוגיה בגרוש. אבל אני לא מסכימה שהמצב הזה הוא לא בסדר. אני לא מאמינה שהמוח שלנו בכלל מסוגל לראות את התמונה הכוללת ולא להתחשב ברגשות, בין אם אלו רגשות אשם, או רגשות טובים, כמו אהבה. אני לא מבדילה בין רגש לרגש, כמו שאת לא רוצה שנבדיל בין "טוב לרע". כי "טוב" ו"רע" אלו מושגים שהאדם הגדיר, כדי שיהיו מוסכמות חברתיות כלשהן. [טוב, התחלתי את ההודעה הזו לפני יומיים, אבל אז הייתי חייבת ללכת מייד מהמחשב, ולא יכולתי לסיים אותה, אז רק שמרתי בקובץ txt את מה שהיה וקיוויתי לסיים אותה במועד אחר. עכשיו שהגיע מועד אחר, שבו יש לי זמן לסיים, אני כבר לא זוכרת לאיזה כיוון רציתי ללכת... בעסה... בכל אופן, את(ם) יכולה(ים) להגיב על זה, אם את(ם) רוצה(ים)...] [אגב, זה פותח פה פתח לנושאים אחרים, כמו בעצם, למה לחיות, אם ממילא, כמו שאת טוענת, המוות הוא לא הסוף, ואנחנו פשוט ממשיכים תמיד להתקיים, אבל יש לי הרבה מה להגיד על זה, ולא מספיק סבלנות בשביל לכתוב את הכל..]
 

PaNDa BoY

New member
על היהודי הקורבן ועוד..

ראשית אני שמח לקרוא תגובה מעניינת כ"כ ובלתי שיגרתית (לדעתי לפחות). הגישה שלך מזכירה מאוד את גישתו של ד"ר ווין וו.דייר ("אזורי המשגה שלי","השמיים הם הגבול"), וגם אני יישמתי חלק מהמובא בספריו. עם כל זאת נראה לי שקצת חרגת מהמותר. נתחיל בזה שאני לא רואה במסע לפולין דבר שמעודד את היהודי הקורבן. אצלנו לפחות הגדישו במיוחד את ההומניות שבאדם- וזה היה עיקרו של המסע. אמנם התייחסו לא מעט לטבח של היהודים- ובצדק, שכן זה אחד ממטרות המסע, אבל מצד שני לא ניתן להגיד שזה עודד אצלנו את רגש היהודי הקורבן. הפטריוטות והציונות, שאף הם מודגשים במסע- מבטלות את הערך הזה. המשתתפים יוצאים בהרגשה שהנה, יש לנו מדינה, יש לנו בשביל מה לחיות, ודבר כזה, מבחינתנו לא יקרה שוב- כי אנחנו לא נהיה מוכנים שזה יקרה שוב. הכל תלוי בנו. הדבר השני: אני האמנתי, מאמין ועדיין אאמין שאי אפשר לשכוח, וחייבים לזכור את השואה. השואה היא נקודת דרך שמלמדת אותנו כ"כ הרבה. בעצם הויתור על זכרון השואה, הוא ויתור על ערכים אחרים- שלא פחות חשובים בגיבוש החיים שלנו. ערכים אותם ניתן להבין רק מתוצאות טרגיות נוסח השואה. אם תרצי אוכל לפרט לך לאילו ערכים אני מתכוון. ועל רגש האשמה בגרמניה: אמנם אני בטוח שחלק חשים אשמה, אבל תרשי לפקפק בחוזק האשמה ובהיקפה. תופעת האנטישמיות מוכיחה לנו את זה היטב. עם כל הכבוד, אם 10% מהנוער הגרמני רואים בהיטלר דמות נערצת, כנראה שרגש האשמה לא חילחל אצל כולם עד תום, ועצוב שכך. PaNDa BoY
 

Tal_Ya_Tal

New member
היי שוב../images/Emo24.gifPaNDa BoY א-כ-ן אולי

לא ממממש טפחו שם את הקורבנות היהודית. למרות שבאותה נשימה אתה אומר: "התייחסו לא מעט לטבח של היהודים- ובצדק" מה ההבדל??? אם הגישה שלי מזכירה לך את גישתו של דר' ויין וו. דייר זה לא בכדי. זוהי התפישה הנפוצה כיום בתנועה הנקראת באופן כוללני מידיי 'העידן החדש' או כפי שאני נוהגת להגדירה כמודעות רוחנית, או תודעה רחבה יותר. זוהי גישה המעודדת התרחבות, מיזוג, איחוד ואחדות ואינה מעודדת שיפוט, הגבלה וגבולות.
על פי הגישה הזאת, כולנו אחד. אך אנו רואים את עצמנו כנפרדים זה מזה. זוהי מערכת תפישות, הנובעת מפחד ואשר מקורן באמונה הראשונית המוטעית שאנו חלק נפרד הן מאלוהים והן האחד מן השני. זוהי מחשבה כוזבת על עצמנו. תחושת הנבדלות הזאת, האמונה ב"אני" מוגבל ומופרד, שנולד בגוף לסבול ולסיים את חייו במות. הוא הרצון הרואה את אלוהים כאויב. זהו ההיבט המטיל ספק של העצמי הנפרד, שלא נברא אלא נעשה. האשליה בתפישתנו את עצמנו כישות נפרדת. שונה מאחרים. כאינדיבידואל. כגוף שמתכלה. לעומתה, עומדת מנגד התפישה של 'בן האלוהים'. לאלוהים יש רק בןאחד
וכולנו- בנו! בן האלוהים הוא אנחנו. נוצרנו בהבזק מסנוור אחד של חשיבה היולית, כשאלוהים שלח מעצמו שלוחות של אהבה. וכל מה שהוספנו על עצמנו, הוא חסר תועלת. היות שהוא ברא אותנו בצלמו, הוא האציל את עצמו אל תוכנו. כמו אמבה שמתחלקת ומכל תא, נוצר תא נוסף ובו גרעין עם תכונות האמבה. בנו היחיד של אלוהים הוא הרוח המאוחדת. או המשיח. כלומר, כולנו כאחד. סך כל האנושות יחדיו כשהיא מאוחדת במחשבת האלוהים שהוא בראה בצלמו. ואם ברצונך להכיר יותר את הגישה הזאת, יש
אחד מומלץ- קורס בניסים
 
חחחחח... ../images/Emo13.gif

ומה קורה עם אלה שההנחה הבסיסית שלהם הוא שאלוהים לא קיים?? כל התיאוריה שלך לא שווה כלום... והרי הקיום של אלוהים היא הנחה "נכונה" בדיוק כמו אי קיומו. אי אפשר לדעת בוודאות. אבל את כל כך בטוחה בצדקתך... חוץ מזה, בכל התנועות הטוטאליטאריות האלה, פאשיזם, נאציזם וכו', היה איחוד של כולם, "כולנו אחד"... אין אינדיוידואל... ולא יצא כל כך טוב...
 

Tal_Ya_Tal

New member
גם אם לא תקרא לזה 'אלוהים'../images/Emo9.gifלא

מוכרחים להסכים על כך, אי אפשר להמנע מן התחושה שהיקום כלו הוא גוף חי. הוא הוויה. מה זה חשוב איך מגדירים זאת? אלהים מבחינתי הוא אינו אל קנא, או לחלופין אל חנון ורחום. אלוהים מבחינתי הוא אנרגיית האהבה המוחלטת שיש לה היכולת לברוא. אלוהים הוא האהבה שבתוכנו. אלוהים הוא הסיבה הראשונה. הכח הראשוני. שלמות מוחלטת. נתינה מוחלטת, כלנו שלוחות של אהבתו. האהבה היא אנרגיה. איננו יכולים לתפוש אותה בחושים, אולם אנו יכולים להבחין מתי אנו חשים בה ומתי לא. זוהי אנרגיה אדירה, הכוללת בתוכה את כל הקיים. זוהי אנרגיה יצירתית, אנרגיה בוראת.
ומה הקשר כאן לכל התנועות שהזכרת? הם לא וויתרו על האינדיווידואל. רק הרחיבו אותו מיחיד, לקבוצה. כמו שאנו עושים הרבה פעמים בלא משים כשאנו מדברים על 'העם היהודי'. במיוחד אלו הטוענים ש'כל ישראל ערבין זה לזה' L&L TALYA
 

PaNDa BoY

New member
אחרי שקראתי את כל ההודעות שלך

גישתך מנותקת מהמציאות.. לפי מה שאת אומרת:"הסליחה איננה חוננת חטאים. זוהי ההבנה שמעולם לא היו חטאים","אלא ההבנה, שמה שנראה לנו כעולם אמיתי הוא אשלייה"-אפשר לעשות הכל כולל הכל מבלי ששום דבר ירסן אותנו. שכן אם אני ארצח אותך, למשל, אין זה אומר שחטאתי..הכל אשליה
 
למעלה