מאחר וגם
למשפחתי יש קשר לעניין, כל מי שנשאר שם נרצח ולא היה לו הכבוד להנצל ע"י הא"ק האצילה, תרשה לי להעיר, לאדם לא רהוט כמוני, מספר הערות: 1. נכון, לא הפולנים רצחו את יהודי פולין. זאת עובדה בסיסית,הזכרת הינה אווילית למדי. 2. דודי המנוח עלה ב-57 - עליית גומולקה - שהייתה עלייה שנבעה מ"הרצון הטוב" ומאהבת האדם היהודי הטבועה בעם הפולני. ואל תתחיל עם הנושא של משטר וכו'. המשטר לא היה משתמש באנטישמיות אם לא הייתה שם קרקע פולנית דשנה.אני מניח שגם אצלך זה קיים כל מורשת הקרב הזאת. 3. אותו דוד שמר על קשריו עם ידידיו הפולניים. וגם נסע לבקר שם והם הגיעו לכאן. רק שתבין עם מה היה לנו עסק ב-81 דומני נבחר יוחנן פאול ה-2 ,באותה העת התארחה בישראל ידידה שלהם, פרופ' להמטלוגיה מאוניברסיטת קרקוב ( בתור פולני אני מניח שאתה מבין את גודל המעמד והכבוד...). דודי פנה אליה ושאל אותה-בבדיחות הדעת כמובן - נו אולי עכשיו יכוננו יחסים בין הוותיקן לבין ישראל? הידידה הסתכלה עליו ועל אשתו ואמרה לו :"איך הדבר יתכן? הרי היהודים רצחו את ישו..." אני מקווה שאתה מתחיל להבין עם אילו בריות יש לנו עסק.תסכים עימי בוודאי שהפרופ' איננה פלאח מכפר נידח בהרי זאקופנה... או הקרפטים.... 4. החשדנות האישית שלי, והתיעוב האישי שלי כלפיהם יש לה בסיס מסויים ולא הזוי.אינני טוען שכל הפולנים היו נבלים, הציניות שלך בקשר לפחד ממוות והטירור הגרמני בפולין, מבוססים מאוד. אכן בהולנד ובצרפת חגגו לא פחות ,גם על הרכוש היהוד. מצד שני בצרפת 25% מהקהילה ניצל, בהולנד אינני יודע אחוז, אבל בבלגיה ניצלה חצי מהקהילה רק 25 אלף נפש. מדינה קתולית. מה שאני רוצה לומר לך ולקוכלין שכל מקרה לגופו. דניה למשל שהזכרתם היא מדינה מתריסנית. ראה היום-בקפיצת ראש להווה- את סיפור הקריקטורה על מחמד ומה שזה חולל. היה כיבוש וכדנים באקט של התרסה הם הצליחו להציל את הקהילה, ודומני שגם יהודים שברחו אליה. לכן המאזן לטובת פולין הוא מאוד שלילי. במילים אחרות - אין בכלל ספק שיש זכות מלאה לעמת את הפולנים עם עברם. ובכלל לדון במכלול היחסים יהודים -פולנים. עכשיו שמע סיפור אחר: בחורה מהארץ הכירה והתחתנה עם גוי פולני כאן בישראל.הסבתא החרימה אותם,היום הוא החבר הכי טוב שלה, מדוע? מפני שהוא מדבר פולנית מ"הבית" ומזכיר לה את בית אבא....אתה רואה בכך סיום אופטימי? אני לא.