דב אלבוים

מרגיז אותי שאנשים למדו מאלו הספרים

וחשבים שהם יודעים קבלה עוד מצאתי טעויות בדברי הרב של קבלה לעם וכתבתי לו שאלות בעינין - שאלות שאם יעברו את הסלקציה יכנסו לתכנית שיש לכת בימי חמישי שאלתי תחת השם אליהו מת"א את יכולה להמתין מול המסך 8 שבועות - כי הם לא יעזו להראות את שאלתי מעניין , אני לא רואה את התכנית (שהרי זה לא קבלה) - ועל הפעם הראשונה אני מוצא טעות וכבר אמרתי שאולי טוב שאנשים הולכים לאילו הספרים שהרי אסור להם ללמוד מהספרים האמיתיים
 
מי לימד אותך

שהספרים של בעל הסולם אינם ספרי קבלה.? אתה מוציא לשון הרע ובכלל.....כמה השגה יש לך עד כדי כך שאתה מעז לומר בביטחון כי הספרים שלו הם אינם אמיתיים? אני תוהה מי הרב שלך, אבל בוודאי, גם לכך יש סיבה, רק חבל שזה באמת קורה בצורה כזאת מחפירה.
 
מורי ז"ל גדול הדור

לא יצא נגד בעל הסולם אך גם לא למד מכתביו אני אישית - כאדם שלמד קצת מכתבי האר"י ושומע את הדברים/רעיונות שאומרים תלמידי/מורי כת בני ברוך אומר לך בצורה חד משמעית (חד משמעית) כל קשר בינם לבין דברי רבינו האר"י ז"ל מיקרי בהחלט את יכולה לקרוא לדבריהם קבלה - קבלת בני ברוך
 
מנין לך שהם לא יעזו?

דווקא יצא לי לראות את שאלתך בנודע לאר"י ולרפואה שבכתביו....זה אכן מופיע ברשימה. אל תזלזל......אולי הוא עוד ייתן לך תשובה שתחמיא לליבך. :) :) :)
 
תודיעי לי אם כן

(אבל אם הם עונים בחלום זה לא תופס) אני תמהה שהם לא מחקו - אולי א"א לא טרח לקרוא
 
את יכולה לתת לי קישור לאתר

של השאלות ? אבדתי בתוך הטומאה מה את אומרת ע"ז שהם מלמדים גם נוצרים ומוסלמים?
 
אני אגיד לך את האמת.

על כל השאלות האלו לייטמן עונה בשיעורים שלו בין שלוש לשש בבוקר. אתה יכול להיווכח ממנו למה זה ראוי או לא. אני לא חושבת כלום. אני לא מתערבת בהחלטות של גדולים ממני, ההסברים שלו נראים לי מאוד הגיוניים לזמן ולתקופה, גם על פי כתבי בעל הסולם (תתפלא, אבל יש שם רמיזה למרכז עולמי) מה אני אגיד לך, חבל על ההכפשה ועל לשון הרע, אולי תחכה קצת עד שיענו לך , תברר מחדש עליהם, תהיה קצת יותר פתוח. אני יודעת שעד עכשיו לייטמן לא התחמק משאלות כמו שלך, למה שיעשה כך באמת? נוצרים ומוסלמים מבחינתי גם הם בני אדם ועל כולם חובת התיקון, אם התעורר בהם רצון לרוחניות והכרת הבורא למה למנוע מהם? כי ישראל חייבים בכך קודם? אם הם באמת רוצים ללמוד יש לטפל בדבר ולא להתחמק ממנו. לפי דעתי זה אכן מזרז את הגאולהיש גם זרמים של קבלה בנצרות ובאיסלאם, היהדות לא לבד בעניין הזה. משמע, גם הם התעניינו בכך ואולי אפילו הגיעו להכרת הבורא (כן, גם הם מסוגלים) אז יש פה הרבה אופציות ולי לא נחמד להישאר באופצייה סגורה, במיוחד שהעולם שלנו כל כך במשבר, שכל העולם כיחידה נראה לי בבעיה. ממש כך.
 
מצאתי - קבלי את החומר עליו השאלה מתבססת

שאלה: האם יש רפואה קבלית כמו שיש רפואה סינית ורפואה טיבטית? האם יש רפואה כזאת לפי הקבלה? האם ניתן לרפא אנשים בעזרת הקבלה? הרי ידוע שהרמב"ם היה גם רופא וגם מקובל. הרב לייטמן: למרות שיש לכאורה הרבה ספרים בנושא הרפואה הקבלית ויש הרבה אנשים שטוענים שהם מטפלים בצורה קבלית, התורה אומרת חד וחלק, בצורה מאוד ברורה: "וניתן לרופא רשות לרפא". זאת אומרת שרפואת הגוף שלנו נמסרת לרופא הרגיל שאינו מקובל. הגוף שלנו הוא גוף חי, הנמצא כאן במסגרת העולם הזה, תחת כוחות העולם הזה. כך שאין לו כל קשר לכוחות רוחניים. כוחות רוחניים פועלים על הנשמה שלנו ולא על הגוף שלנו, ולכן אין רפואה קבלית. ואם יש לאדם בעיות, עליו לפנות לרופא. כמו שהתורה אומרת, כי "ניתן לרופא רשות לרפא". שאלה: אבל יש בשוק הרבה מרפאים לפי הקבלה, בשיטות כאלה ואחרות. הרב לייטמן: אני עוסק בקבלה מעל לשלושים וחמש שנה. ואני יודע שבקבלה האמיתית, היינו בכל ספרי המקרא, בזוהר, בכתבי האר"י, בכתבי רמח"ל, בכתבי הגר"א ובכתבי בעל הסולם, אין דבר כזה. להיפך, המקובלים חיים, סובלים וגם חולים, כמו כל הרופאים הרגילים. ובמקרה של מחלה הם פונים לרופא הרגיל, כפי שהתורה מצווה לנו. שאלה: אז מי שחולה שילך לרופא? הרב לייטמן: כן. אבל קיימות כמובן תופעות משניות רבות. למשל, כשאדם מאמין שהריפוי פועל, הוא מעורר בתוך עצמו כוחות פסיכולוגיים, שבעזרתם הוא באמת מתרפא. ידוע לנו גם המקרה של תרופות "פלצבו", כשנותנים לאדם כדור ריק, ואומרים: "זה כדור שצריך לעזור לך". ואז, אמונתו מעוררת בו כוחות גופניים פנימיים שבאמת עוזרים לו להתרפא. אבל אין בתופעות אלו יותר מהכוחות הפנימיים שהן מעוררות. ולכן צריכים להבדיל בין האמונה, שפועלת ומחזקת את האדם מאוד ויכולה באמת לגרום לריפוי, לבין רפואה אמיתית, שפועלת כנגד מחלה, ולא רק להגברת הכוחות הנפש. ורוחניות, היינו קבלה ותורה, מיועדות אך ורק לתיקון הנשמה, לריפוי הנשמה. וזו הסיבה שבענין ריפוי הגוף כתוב: "ניתן לרופא רשות לרפאות" (ניתנה רשות לרופא לרפא). כך שאת הנשמה יש לקחַת לקבלה, ואת הגוף יש לקחַת לרופא, לקופת חולים. ד"ש (ד"א מה את אומרת על זה שהם מלמדים גם נוצרים ומוסלמים?)
 
מתלמידים נוספים של הרב"ש

גם ניתן לדעת שכאשר המקובלים היו חולים הם הלכו לרופא. הם לא חילקו ברכות ולא השתמשו בסגולות קבליות (אני יודעת..) כולם יגידו לך אותו הדבר, לא רק לייטמן.
 
למה את/ם מביא/ה/ים ראיות מאנשים של הדור

האחרון? אני שם לב דכל השייכים לכת הלזו - דעתם מצומצמת לבעל הסולם ולבאים אחריו. (וכן גם החומר הלימודי שלהם הוא מן הנ"ל) עוד, נמחק באתר החלק השני של שאלתי - ---> (המקור וכן הבקשה באם לא אענה - שתשלח לי התשובה למייל--נתתי תכתובת) אמרת לי לבוא ל"שיעור" ב 3 סתם שתדעי שכאשר אדם שואל שאלה (ברמה) ליד הרבה אנשים הוא לא מרוכז וכן לא נעים לו להקשות על הנשאל באם צריך מה גם שלקהל אין שמץ של מושג בכתבים האמיתיים ויראה לו שהשואל טיפש או קנטרן נלע"ד דהדרך של בעל הסולם והדרך של הכת שונים בתכלית אני לא מאמין שבעל הסולם תמך בלימוד לגויים ואני לא מכיר אף ראיה לכך שמותר ללמד גויים וכן אנשים שאין להם מושג ביהדות - --- מחכם קדמון למעשה חברי הכת הלזו מסתמכים רק על כתבים מה40 שנה האחרונות- ---> וידוע מדברי המשנה האחרונה של מסכת סוטה שעל הדור הזה נאמר ---> האמת תהיה נעדרת / חכמת סופרים תסרח את הלכת לשעורים של זאת הכת?
 
יש לך ביקורת קשה

כמו רבים על "בני ברוך". אני לא רואה בהם כת מהסיבה הפשוטה שמבחינתי זו בדיחה בטעם רע ולא אתחיל להגיד מדוע כי חבל לריב בגלל עניין שכזה (אני כבר נוכחתי לדעת להיכן מגיעים הוויכוחים האלה וזה לא בדעתי להגיע לשם, עימך הסליחה) בעל הסולם ביאר את כתבי האר"י, משמע, דבריו מתבססים על כתבי מקובל שחי עוד לפני הדור האחרון. אבל אתה מתעלם מכך שהיום, אנחנו באמת בדור אחר! אני לא בטוחה אם זה אכן הדור האחרון שעליו בעל הסולם דיבר אבל אנחנו בהחלט בדרך לשם. לכן, כפי שכבר ציינתי, גם בתלמוד עשר הספירות וגם בכתבים נוספים, שנכתבו על ידי מקובלים מתקופתינו האחרונה, המותאמים לדור זה במיוחד, כתוב בפירוש שההגבלות שהיו בדורות הקודמים אינן עוד. ואתה מוזמן לקרוא בהקדמה לתלמוד עשר הספירות, ללכת עיוור אחרי רב זה לא טוב, צריך לבוא עם מחשבה והגיון מינימלי ואפילו ביקורת ולברר מהכתבים עצמם, כמובן שמורה נדרש על מנת לכוון את התלמיד אבל התלמיד צריך להגיע למצב שהוא לומד מתוך חקירה על עצמו כי בזה מתבטא התיקון. והתיקון של כל אחד הוא שונה ואישי ביותר ולכן רק האדם יודע איך ומה עליו לתקן.
 
חיכוטבינמהאקםךורכהנמבכדכרד נבמהףימ

"וגם בכתבים נוספים, שנכתבו על ידי מקובלים מתקופתינו האחרונה" למה את תמיד מזכירה את הדור הזה???? לא ענית לי מהם יחסייך עם הכת וכן האם למדת איתם בשיעורים וכן מי מלמד אותך "קבלה"
 
למה בזילזול?

"קבלה", מי לימד אותך שדבריך הם הם הקבלה? אולי לא? אולי כן? למה לטעון כך? למה לשלול? הדור הזה, כפי שאתה אומר, הוא הדור בו אנחנו חיים. לתשומת ליבך. יחסי עם "בני ברוך"- צופה בשיעורים, קוראת מאמרים באתר וכו'. הייתי פעם בהרצאה של לייטמן אפילו. עד כדי כך. אני אגיד לך משהו, כשאני פונה אל כתבי בעל הסולם אני נוכחת לראות שלייטמן מסביר אותו בדיוק ובאופן נכון. כשאני בודקת, אני רואה אישור נחרץ. הוא מלמד גויים כי הוא מאמין שחבל על אלו שכבר בוערת בהם נקודא דליבא. לפי דעתי, זה נכון. דעתך יכולה להיות שונה. כפי שכבר ציינתי, העולם כולו יחידה אחת מבחינתי, וכולם יגאלו כפי שכתוב בספר ישעיהו (אתה בהחלט מוזמן לבדוק) ישראל צריכים להיגאל קודם זה נכון , אבל למה להשאיר בצד את הנשמות שרוצות להתפתח? תגיד לי אתה. הרבה תלמידים בסופו של דבר מקיימים מצוות תוך כדי הלימוד. לשיפוטך.
 
א. הנבואה אומרת שרק לאחר שיבוא

המשיח ויבנה ביהמ"ק כל הגויים ירצו להתגייר (קצת שונה..) ב. אם תמצאי בדברי משהו שאין לו יסוד אצל חכמי האמת - תודיעי לי.
 
כמלומדת בקבלה/תלמידת בעל הסולם

מה את אומרת לגבי התשובה שנתתי למעלה להשואל בעינין יד ימין? וכן מה דעתך לגבי השאלה שלי באתר ההוא?
 
לאו דווקא

שהאמת נעדרת מלייטמן. חבל לקבוע. דבר אחר: כפי שניתן להבחין באתר, לפני השאלה שלך מופיעה שאלה באותו העניין כך שנראה לי שפשוט צמצמו את השאלה שלך כי הבחינו במה העניין האמיתי ואין צורך להרחיב בשאלה. כשאמרתי שהוא עונה על השאלות התכוונתי לכך שאתה מוזמן לעשות מאמץ קטן, לפתוח שיעור ממאגר השיעורים, לצפות ולקבל תשובות מהשיעור עצמו על בעיות שעולות בליבך או במוחך. אני אגיד מניסיון: הרבה פעמים אני חושבת על משהו שלא מסתדר לי ולאחר שאני פותחת שיעור פתאום כל השאלות נפתרות כי הוא עונה לי על כולן (!) :) :) :)
 
קבלה בידי משנה אחרונה של מסכת סוטה

בענין הספרים שבימי ימות המשיח ע"ש ומ"מ הכל לטוב כמו שכתבתי במ"א
 
אני אגיד לך משהו

כמה שאתה יותר מדקדק במצווה זה לא עושה אותך מתוקן או צדיק יותר, השינוי בא מבפנים, בשינוי הפנימי ברצונות האדם, ברצונות האנושיים שלו, הגשמיים שלו, הטבעיים שלו. על האדם להפוך את טבעו ממקבל למשפיע ואז הוא יגלה את גודלה של תכונת הבורא שהיא להשפיע. קבלה זה לא רק שמירת שבת......זה גם לא לריב בשבת, לא לקנא בשבת, לא להתרגז בשבת, לא לחשוב על טובת העצמי בשבת וכו' וכו'.... כשאתה תצליח לעשות את כל אלו...אז תדבר על מה זה קבלה ומה זה לא..עד אז. שאלוהים ינחה אותך אל האור והאמת שבלבך (כי רק בלבך יתגלה האור)
 
למעלה