דב אלבוים

אתה באמת חי בסרטים

בתקופת רות לא שמעו גיור מהו ובטח שלא היו רבנים שילמדו גמרא.
 
../images/Emo12.gifכוונה להעליב../images/Emo35.gif

זה אתה בחרת בניק, לא אני. אני מניח שזה ניק שאתה מתגאה בו. אם לא, אז כדאי להחליף אותו ומהר, אין ספק שמפעם לפעם השם הזה יעורר את השאלה. אני למשל אוהב את ניקי ומתגאה בקוצים שלי. מפעם לפעם אני שומע הערות על קוצי אך מה לעשות זה הולך ביחד עם הניק.
 
הביטוי "לפי התנ"ך" מוטעה

שהרי אי אפשר להבין את התנ"ך ללא התורה שבע"פ אם תלמד אותה - תבין הכל / לא יהיו לך קושיות אמר רבינו יוסף אירגאס ע"פ דברי הרמב"ם : "המעיינים בחכמות בלא הקדמות יתחדשו להם קושיות וספקות שלא יוכלו להתירם"
 
זאת דוגמה יפה

לגמישות שהעם היהודי גילה בהתאמה של התורה למציאות. אם זה לא מסתדר, מתאימים פירוש. ואיני באה לבקר את הנקודה הזו חלילה. זו היהדות שלנו.
 
העם היהודי מצטמצם מסיבות שונות.

הנטיה של אנשים לבחור להם בני זוג , אינה נשלטת ע"י הקהילה. נכון ,בחברה החרדים יש יותר שליטה בחיי הפרט, אבל רוב העם היהודי אינו ממש דתי. והפורום הזה נועד לבנות קשר יהודי כלשהו בין חילונים.
 
התכוונת בודאי על פי הדת היהודית אורתודוכסית

לי כיהודי חופשי יש דעה אחרת לחלוטין, דתה של האם מעניינת אותי בדיוק כמו דתו של האב או בכלל לא. ההלכה שהיהדות נקבעת לפי האם התקבלה בתקופת התלמוד. לפני זה כמובן נכנסו ליהדות גם גויים גמורים (לא לפי האם) רק שהיום יהיה קשה מאד לזהות אותם. אם זכרוני אינו מטעני דוד המלך הוא נצר לאחת כזו. מיהו יהודי
 
הדעה שלך

לא מעניינת את משה רבינו שקיבלנו ממנו "היוצא מן הטהור טהור היוצא מן הטמא טמא" אל תפגע
 
להכשיר את השרץ

משה אולי קיבל את התורה אבל הגיור נקבע בתקופת התלמוד בין אם תרצה להודות בכך ובין אם לא. רות לא רק שהייתה מואבייה גם אם התגיירה הרי שלמואבי ועמוני אסור היה באופן מפורש לבוא בקהל ישראל. לכן דוד המלך כמובן היה פסול ממלוכה. אלא מה, כשנתקלים בבעייה מכשירים את השרץ ועושים פרשנות לאחור על מנת להתאים את הכתוב למציאות הקיימת. מה לעשות ובהכשרת השרץ פועלים אך ורק אינטרסים שקשורים לאותו מקום ואותו זמן. לכן, כל שרץ יוכשר במידה ויהיו בעלי עניין לעשות זאת. מגילת רות רות המואבייה
 

arriy80

New member
להבין את הנלמד

לא ניתן לקבוע שהגיור נקבע בתקופת התלמוד. אפשר לומר שהגיור מתועד לראשונה בתקופת התלמוד, שבתקופה שלפניו הותרה כתיבת התורה שבע"פ, ולפני תקופה זו, לא תעדו את פרטי ההלכות. ההסתכלות של "הכשרת השרץ" היא הסתכלות מנקודת מבט - תסלח לי - עויינת. לא חסרות דוגמאות להראות שאין ולא כלום בטענה כזו. אין הגיון בהסתכלות הזו, וחז"ל לא עשו פרשנות לאחור, אלא המשיכו ללכת בדרך שבה הלכו בעבר. חקור מעט מי היה בועז שהתחתן עם רות, מי סרב להתחתן עם רות, ייתכן ותבין.
 
משנה(שלא קשורה לנושא)

אבל מתאימה הלכתית ואולי הזכירו אותה גם בעניין זה-לא קראתי את כל הש"ס
 
אני אגיד לך את האמת?

לא רק שהציטוט שהבאת נשמע גזעני אם מתאימים אותו לקביעתו של מי יהודי ומי לא, אלא שנדמה לי משום מה שהמשורר הנכבד התכוון לדברים גבוהים בהרבה. תחשוב על זה.
 
כל בני האדם משתנים עם הזמן

אצל היהודים - במסגרת חוקי התורה שאינם משתנים
 
למעלה