דיבור ואבולוציה

pozetiv

New member
דיבור ואבולוציה

אחת הטענות של תומכי תיאוריית האבולוציה היא שמכיוון שהאדם עבר אבולוציה הוא עדיין ממשיך בתהליך הזה .
הטענה נשמעת ממש הגיונית בהתחשב בעובדה שהכל מתפתח וניתן לצפות מראש התפתחויות לפי נתוני פתיחה , אולם ,אבל, יש בעיה אחת- האדם הוא גם מדבר .
מה זה אומר ? חיות לא מדברות, לכן לא יכולות לברור בין אפשרויות והן מחויבות לתהליך אבולוציוני. לעומת זאת, בני אדם מדברים בניהם ויכולים לבחור בין אפשרויות השונות ואפילו להפסיק את מהלך ההתפתחות.
אני לא יודע עד כמה אבולוציה קשורה לאתאיזם אבל עצם העובדה שאתאיזם מדבר הרבה על שלילה ,שלילת משהו, שלילת אל או בורא, מלמדת על כיוון חשיבה שלא מאפשר וכיוון חשיבה שלא מאפשר זה בדיוק כיוון חשיבה של דיבור בין בני אדם שלא מאפשרים אפשרויות. ואפילו בלי כוונה או בלי ידיעה, מפסיקים את מהלך ההתפתחות של המוח, של החשיבה. ובסיכומו של דבר מונעים מעצמם התפתחות, מעצמם, רק מעצמם .
 

Hameln

New member
1. אין קשר הכרחי בין אתאיזם לבין אבולוציה.

2. "אחת הטענות של תומכי תיאוריית האבולוציה היא שמכיוון שהאדם עבר אבולוציה הוא עדיין ממשיך בתהליך הזה" - לא מוכרת לי טענה ספציפית כזאת בניסוח ספציפי כזה של "תומכי האבולוציה" (מי שיהיו או לא יהיו "תומכי האבולוציה"). לעניות דעתי תורת האבולוציה מתארת שינוי של אורגניזמים ומשום שביניהם גם המין האנושי מכאן שהתהליך חל גם על המין האנושי (ובעצמך התייחסת להנחה הזאת כהגיונית).

3."חיות לא מדברות, לכן לא יכולות לברור בין אפשרויות והן מחויבות לתהליך אבולוציוני. לעומת זאת, בני אדם מדברים בניהם ויכולים לבחור בין אפשרויות השונות ואפילו להפסיק את מהלך ההתפתחות" - א. לא הראית כיצד הגעת למסקנה שהיכולת לדבר אמורה\יכולה להפסיק שינוי אבולוציוני ולכן זאת נראית כמו מסקנה שלא נובעת מההנחות.
ב. דיבור זו צורת תקשורת אחת מכמה צורות תקשורת אפשריות (שפת גוף, הבעות פנים, שפת סימנים, ציור\כתב וכו'). לעניות דעתי הצגה שניונית (יש מוחלט או אין מוחלט) של היכולת לתקשר בסגנון "מדבר=מתקשר ולא מדבר=לא מתקשר" לוקה בברירה כוזבת. לעומת זאת, אם ניקח בחשבון מגוון צורות אפשריות של תקשורת אולי נמצא ספקטרום של יכולות לתקשר (שעשויים להימצא עליו מינים נוספים פרט למין האנושי).

4. "אני לא יודע עד כמה אבולוציה קשורה לאתאיזם אבל עצם העובדה שאתאיזם מדבר הרבה על שלילה ,שלילת משהו, שלילת אל או בורא, מלמדת על כיוון חשיבה שלא מאפשר וכיוון חשיבה שלא מאפשר זה בדיוק כיוון חשיבה של דיבור בין בני אדם שלא מאפשרים אפשרויות" - א.אתאיזם זו לא בהכרח שלילת קיום אל\ים (אתאיזם חזק) אלא גם העדר אמונה בקיום אל\ים (אתאיזם חלש).
ב. אתאיזם חלש לא מצריך הצדקה בצורת שלילת קיום אל\ים (ניסיון לטעון כך זו העברת נטל ההוכחה). העדר האמונה מוצדק כל עוד לא מוצגת סיבה טובה להאמין בפרופוזיציה התאיסטית (כשם שהעדר אמונה בקיום פיה\יות מוצדק). לעומת זאת, אם למשל הייתי מביע עמדה של העדר אמונה בקיומו של הכינוי 'pozetiv' באשכולות 'תפוז פורומים' או אז היה מוטל עלי נטל ההוכחה להסביר מדוע עמדתי סבירה.

5. "ואפילו בלי כוונה או בלי ידיעה, מפסיקים את מהלך ההתפתחות של המוח, של החשיבה. ובסיכומו של דבר מונעים מעצמם התפתחות, מעצמם, רק מעצמם" - עוד ברירה כוזבת מצידך: כאילו שאמונה בקיום אל\ים (תאיזם במילים אחרות) זה הנושא היחיד שאפשר לחשוב עליו ובלעדיו אין שום תהליך חשיבה. זו טענה מופרכת מיסודה.
 

pozetiv

New member
1.רק אתה עושה את הקשר בין אתאיזם לבין אבולוציה

נכון שאפשר לחשוב שאין אלוהים או לא להאמין אבל בסופו של יום כשרוצים להגיע מנקודה אחת לנקודה אחרת בחיים חייבים להסתמך על מערכת כלשהי (מתייחס לסעיף 1)
אם האבולוציה היא שינוי איטי באמצעות ברירה טבעית אזי ששלילת התמשכות תהליך זה שוללת גם את הבסיס לשני הגורמים בהגדרה כלומר אין שינוי ואין ברירה טיבעית מכאן שאתה חייב לקבל את הטענה שטענת לאי נכונותה בסעיף 2.

דילמה כוזבת היא האם אל קיים או לא קיים, ואין עוד אפשרות. יש עוד אפשרות אחת שהיא שזה בכלל לא משנה, הטענה שלי היא שזה בכלל לא משנה אם יש אל או לא, זה לא משנה לעצם העובדה שהאדם בוחר אם להפסיק את חייו בהחלטה מודעת בהסתמך על שיקולים מוחלטים שהגיע אליהם בעקבות בחינת כל האפשרויות שבחן בדעתו והגיע למסקנה שהמוצא היחיד הוא להפסיק את חייו ולמעשה את מהלך התפתחותו (מתייחס לסעיף 3 א ).
לשיקולים האלו הגיע אחרי שהקשיב וניהל דו שיח עם הרבה אנשים, זה לא יכול לקרות לחיות שאינן מדברות ואפילו אם תגיד שהן מתקשרות, התקשורת שלהם לא מתייחסת לאפשרויות רבות אלא לאינסטינקט אם לברוח או לתקוף (מתייחס לסעיף 3 ב ).
כל זה לא יכול לקרות לאדם שמאמין באל שפותח אפשרות אחת מבין מיליארדי אפשרויות בהתאם למצבו הנוכחי שהאדם מאפשר .
לעומת זאת אדם שלא מאמין שיש אופציה כזאת בכלל לא מתכנן את חייו בהתאם אלא מסתמך על על אחרים אלו שמעליו ואלו שסובבים אותו.
וההבדל הוא עצום, גם אם לא נראה הרבה הבדל בצורות החשיבה או בהתנהגות כלפי חוץ .
ההבדל הוא עצום כי מגיע שלב של סוף הדרך שנגמרו האפשרויות אצל מי שאינו מאמין באופציה שכל האפשרויות פתוחות .
כי אמונה היא דבר שאתה חושב עליו כל הזמן, כשאתה הולך לישון ומיד שאתה מתעורר בבוקר (מתייחס לסעיף 4) וזה דבר שבונים במשך שנים ואי אפשר לעבור מצד לצד כלכך בקלות, אני כשלעצמי לא מאמין בבני אדם אלא כשליחים שמגיעים בהתאמה להתפתחות בנקודת הזמן הנוכחית שלי, זה אומר שאני מאמין באלוהים שמארגן ובודק כל רגע מה מתאים להתפתחות הלא נגמרת שלי (מתייחס לסעיף 5).
 

Hameln

New member
1. לא. *אתה* העלית קשר בין אתאיזם לבין אבולוציה בהודעה שפתחת

איתה את האשכול. אצטט מהודעתך את הקטע שבו העלית תהייה לגבי קשר כזה: "אני לא יודע עד כמה אבולוציה קשורה לאתאיזם..." על כך הגבתי שאין קשר הכרחי.

"נכון שאפשר לחשוב שאין אלוהים או לא להאמין אבל בסופו של יום כשרוצים להגיע מנקודה אחת לנקודה אחרת בחיים חייבים להסתמך על מערכת כלשהי (מתייחס לסעיף 1)" - לא ברור לי כיצד זה מתייחס לסעיף 1 שלי, שהוא סה"כ אמירה די טריוויאלית - אין קשר הכרחי בין אתאיזם לבין אבולוציה (לא חסרים תאיסטים שלא רק מכירים בתקפות של תורת האבולוציה, כולל אבולוציה של האדם, אלא שזה גם תחום העיסוק המקצועי שלהם).

2. "אם האבולוציה היא שינוי איטי באמצעות ברירה טבעית אזי ששלילת התמשכות תהליך זה שוללת גם את הבסיס לשני הגורמים בהגדרה כלומר אין שינוי ואין ברירה טיבעית מכאן שאתה חייב לקבל את הטענה שטענת לאי נכונותה בסעיף 2" - חייב
אין לי מושג מנין הקרצת את "שלילת התמשכות תהליך זה..." כך שבינתיים אין לי שום סיבה טובה לקבל את דבריך. לעניות דעתי פורום אתאיזם זה לא המקום להדגים (כי במדעי החיים לא מספיק רק לטעון טענות אלא צריך גם להדגים) תגליות לגבי אבולוציה ביולוגית.


3. א. "דילמה כוזבת היא האם אל קיים או לא קיים, ואין עוד אפשרות. יש עוד אפשרות אחת שהיא שזה בכלל לא משנה, הטענה שלי היא שזה בכלל לא משנה אם יש אל או לא, זה לא משנה לעצם העובדה שהאדם בוחר אם להפסיק את חייו בהחלטה מודעת בהסתמך על שיקולים מוחלטים שהגיע אליהם בעקבות בחינת כל האפשרויות שבחן בדעתו והגיע למסקנה שהמוצא היחיד הוא להפסיק את חייו ולמעשה את מהלך התפתחותו (מתייחס לסעיף 3 א )" - לא ברור כיצד זה מתייחס לסעיף 3א שלי ומנין הקרצת את "העובדה שהאדם בוחר אם להפסיק את חייו..." (איזו "עובדה"? איזה אדם? היכן? מתי? איך? למה? כמה?
האם לאותו אדם יש צאצאים? כי אם כן ממש לא בטוח שהפסקת חייו תפסיק את התהליך האבולוציוני. ...Just saying). אגב, לא הראית שתאיזם\אתאיזם זו ברירה כוזבת כי הברירה השלישית שהעלית לא ממש קשורה לברירה תאיזם\אתאיזם (במילותיך "זה בכלל לא משנה", כלומר זו התעלמות מהנושא ולא ברירה נוספת כשלעצמה).
ב. "לשיקולים האלו הגיע אחרי שהקשיב וניהל דו שיח עם הרבה אנשים, זה לא יכול לקרות לחיות שאינן מדברות ואפילו אם תגיד שהן מתקשרות, התקשורת שלהם לא מתייחסת לאפשרויות רבות אלא לאינסטינקט אם לברוח או לתקוף (מתייחס לסעיף 3 ב )" - כן, תקשורת אנושית היא מפותחת. לא, למיטב ידיעתי תקשורת אנושית, על אף היותה מפותחת, לא מבודדת את המין האנושי מכל תהליך אבולוציוני (נראה לי שאתה טוען שכן אבל, כאמור, אין סיבה טובה לקבל את הטענה הזאת). צמצום מיני בעלי חיים אחרים לכדי 'תגובת הילחם או ברח' זה פישוט יתר רדוד (במקרה הטוב).

"כל זה לא יכול לקרות לאדם שמאמין באל שפותח אפשרות אחת מבין מיליארדי אפשרויות בהתאם למצבו הנוכחי שהאדם מאפשר" - לאיזה "כל זה" כוונתך?

"לעומת זאת אדם שלא מאמין שיש אופציה כזאת בכלל לא מתכנן את חייו בהתאם אלא מסתמך על על אחרים אלו שמעליו ואלו שסובבים אותו" - ברירה כוזבת. אליבא ד-pozetiv אתאיסט "בכלל לא מתכנן את חייו בהתאם..." (בהתאם למה שאיזשהו תאיסט חושב כנראה...) "...אלא מסתמך על על אחרים אלו שמעליו ואלו שסובבים אותו".
אין אפשרות אחרת? למה? ככה? (כי pozetiv כתב...) תאיסט, לעומת זאת, מעולם לא מסתמך על הרבי, או על הכומר, או על הקאדי ומעולם לא עושה מה שחברי מועדון הכובעים המצחיקים מורים לו לעשות.


"ההבדל הוא עצום כי מגיע שלב של סוף הדרך שנגמרו האפשרויות אצל מי שאינו מאמין באופציה שכל האפשרויות פתוחות" - מה הבעיה? אין סיבה טובה להאמין בקיום אל\ים ומלא אפשרויות אחרות פתוחות (כמו למשל האפשרות לא לבזבז את הזמן בסגידה לחבר דמיוני ו\או בסגידה לנציגיו מטעם עצמם).

"כי אמונה היא דבר שאתה חושב עליו כל הזמן, כשאתה הולך לישון ומיד שאתה מתעורר בבוקר (מתייחס לסעיף 4)" - לא ברור כיצד זה מתייחס לסעיף 4 שלי. ...Anyhow אמונה (במובן של Faith) זה התירוץ שנשאר לתאיסטים לאחר שמיצו את יכולות האפולוגטיקה שלהם ועדיין כשלו בהצגת עמדתם כסבירה.

"וזה דבר שבונים במשך שנים ואי אפשר לעבור מצד לצד כלכך בקלות" - כן... נו... אינדוקטרינציה מגיל אפס... סוגסטיה... אוטוסוגסטיה... וכל ה-"Goody goody's" האלה...

"אני כשלעצמי לא מאמין בבני אדם אלא כשליחים שמגיעים בהתאמה להתפתחות בנקודת הזמן הנוכחית שלי, זה אומר שאני מאמין באלוהים שמארגן ובודק כל רגע מה מתאים להתפתחות הלא נגמרת שלי (מתייחס לסעיף 5)" - שוב, לא ברור כיצד זה מתייחס לסעיף 5 שלי.

(להבא אשתדל לא להגיב שוב לערימה של מליחים אדומים אלא אגיב אם וכאשר באמת תתייחס למה שכתבתי)
 

tomtom56

New member
אם באמת התרחשה האבולוציה אז היא חייבת להמשך גם היום

(הרי חוקי הטבע לא השתנו).
פרושו של דבר שאם אז היו גזעי בני-אדם שלא היו מוצלחים ולכן לא שרדו ולעומתם גזעים מוצלחים כן שרדו - הרי תהליך כזה מתרחש גם כיום (האתאיזם טוענים שהגזעים המותאמים שרדו אבל מותאמים כאן זו מילה נרדפת למוצלחים. הרי בעולם החילוני מודדים את הצלחתו של האדם לפי היכולת שלו להיות מותאם יותר לעולם שבו אנו חיים).
ומה קרה לפי טענת מדעני האבולוציה כאשר 2 גזעי בני-אדם התמודדו בינהם על שטחי מחיה? הם נלחמו בינהם והחזק חיסל את החלש לכן הוא שרד והחלש נעלם.
(לפי האבולוציה היו מליוני קרבות כאלו בין גזעי בני-האדם).
אם נשליך את מה שקרה בעבר להיום. אז עמים חזקים בהחלט יכולים להלחם ולחסל עמים חלשים בגלל שזו האבולוציה. היו עמים באירופה שאימצו בעבר את האבולוציה הגזענית ושעבדו ורצחו באכזריות אפריקאים.
באופן טבעי כל עם מאמין שהוא הגזע המוצלח ביותר כך האמינו גם הגרמנים ופשוט חיסלו את העמים הנחותים יותר (לדעתם) מבחינה אבולוציונית.
 

Hameln

New member
תגובה

"אם באמת התרחשה האבולוציה אז היא חייבת להמשך גם היום" - אתה משרשר את זה אלי כי...
לא אני הוא שטען אחרת באשכול הזה.

"(הרי חוקי הטבע לא השתנו)" - חוקי טבע הם ניסוחים אנושיים על הטבע (והשתנו לאורך ההיסטוריה האנושית).

"פרושו של דבר שאם אז היו גזעי בני-אדם שלא היו מוצלחים ולכן לא שרדו ולעומתם גזעים מוצלחים כן שרדו - הרי תהליך כזה מתרחש גם כיום" - המילה 'גזע' כלל לא מופיעה בהודעתי. בהקשר למין האנושי לפחות 'גזע' זאת המצאה שאין לה אחיזה במציאות.
"There is great genetic diversity within all human populations. Pure races, in the sense of genetically homogenous populations, do not exist in the human species today, nor is there any evidence that they have ever existed in the past." American Association of Physical Anthropologists

"(האתאיזם טוענים שהגזעים המותאמים שרדו אבל מותאמים כאן זו מילה נרדפת למוצלחים. הרי בעולם החילוני מודדים את הצלחתו של האדם לפי היכולת שלו להיות מותאם יותר לעולם שבו אנו חיים)" - כשל איש קש: אתאיזם זה העדר אמונה בקיום אל\ים. כשל איש קש 2: חילוניות כוללת בעלי השקפות עולם שונות (חילוני יכול להיות למשל הומניסט, טרנס-הומניסט, מרקסיסט, פשיסט, אנרכיסט, ליברל וכו') לכן הקריטריונים שלהם להצלחה והחשיבות שהם מקנים להצלחה עשויים להיות שונים.

"ומה קרה לפי טענת מדעני האבולוציה כאשר 2 גזעי בני-אדם התמודדו בינהם על שטחי מחיה? הם נלחמו בינהם והחזק חיסל את החלש לכן הוא שרד והחלש נעלם" - סימוכין בבקשה (רצוי בצורת מאמר בכתב עת מדעי שעובר ביקורת עמיתים).

"אם נשליך את מה שקרה בעבר להיום" - את זה אולי אמור לעשות מי שהסכים עם ההנחות (טעונות ההוכחה) שלך. אני (בינתיים) דוחה אותן.

"אז עמים חזקים בהחלט יכולים להלחם ולחסל עמים חלשים בגלל שזו האבולוציה" - 1. לא אם מדובר באבולוציה ביולוגית, שהיא תורה במדעי החיים ולא תורה במדעי החברה.
2. יש לך כאן קפיצה (בלתי מוסברת) מ'גזע' (שזו, כאמור, המצאה שאין לה אחיזה במציאות) ל'עמים', שזה לא ממש אותו דבר, נכון


"היו עמים באירופה שאימצו בעבר את האבולוציה הגזענית ושעבדו ורצחו באכזריות אפריקאים" - סימוכין בבקשה. למיטב ידיעתי התנהגות כזאת קדמה לתורת האבולוציה (סחר העבדים הטרנס-אטלנטי התרחש כבר במאה ה-16. זמן רב לפני גיבוש תורת האבולוציה) ולכן תורת האבולוציה לא הייתה יכולה לשמש לכביכול הצדקה של ההתנהגות הזאת באותו זמן.

"באופן טבעי כל עם מאמין שהוא הגזע המוצלח ביותר כך האמינו גם הגרמנים ופשוט חיסלו את העמים הנחותים יותר (לדעתם) מבחינה אבולוציונית" - אשמה בגלל קרבה: "על אף שהנחות מסוג זה רווחו בתרבויות שונות, בדתות שונות ובזמנים ומקומות שונים, את הביטוי "תורת הגזע" נהוג לייחס למסורת של חשיבה ומחקר שהתחילו באירופה ובארצות הברית במהלך המאה ה-19, והגיעו לשיאם בגרמניה הנאצית. מסורת זו, שהתיימרה להיות דיסציפלינה מדעית, הייתה למעשה אוסף אקלקטי של הגיגים, ששאבו ממקורות שונים, דרוויניזם (שפורש בהתאם להשקפתם), דרוויניזם חברתי, רעיונות אאוגניים, תורות פסבדו מדעיות שונות כתורת הפרנולוגיה, פיזיונומיה ותורתו של צ'זארה לומברוזו, ראייה היסטורית מעוותת, רעיונות פילוסופיים של רומנטיקה, ניהיליזם, פרשנות מעוותת לתורת פרידריך וילהלם ניטשה ואנטישמיות לשמה. כל אלו אוחדו לתאוריה שאמורה הייתה להיות מדעית, ומתבססת על מדידות מדויקות המסוגלות להבחין בין הגזעים ותת הגזעים השונים לפי מאפיינים כצבע העור, צורת ומידת הגולגולת, צבע העיניים והשיער, וכיוצא בזה." מתוך הערך הויקיפדי 'גזענות מדעית' (ההדגשות שלי)

הודעתך כושלת (מלבד הכשלים שכבר ציינתי בגוף תגובתי) גם בכשל ראוי-מצוי. אתה טוען (לא ברור מדוע) שתורת האבולוציה היא תורה שעוסקת ב'ראוי' (במובן של: כיצד ראוי לקיים חברה אנושית) ולא היא. תורת האבולוציה זאת תורה במדעי החיים (ביולוגיה), מדעי הטבע, כלומר שזה חקר ה'מצוי' (ולא ה'ראוי').
 

tomtom56

New member
מרבית דבריך הם סתם התפלספות על מילים:

זה ששרשרתי אילך את זה בטעות, ההחלטה המצחיקה שלך שחוקי הטבע השתנו כי בני-אדם החליטו שהם משתנים, התפלספות על המילים "גזעים" ו"עמים", מכניס לי את הקומוניזם, פשיזם ואנרכיזם - שלא קשורים לענין.

""ומה קרה לפי טענת מדעני האבולוציה כאשר 2 גזעי בני-אדם התמודדו בינהם על שטחי מחיה? הם נלחמו בינהם והחזק חיסל את החלש לכן הוא שרד והחלש נעלם" - סימוכין בבקשה (רצוי בצורת מאמר בכתב עת מדעי שעובר ביקורת עמיתים)."
איזה סימוכין אתה מבקש? הרי יום יום אתה רואה חתולים וכלבים שנלחמים בינהם על מקורות מזון ועל נקבות. אתה יודע שזה גם מה שמתרחש בגונגלים בין החיות. חלק מהחיות המובסות נהרגות במהלך הקרב וחלק מתות בגלל שהובסו ואיבדו את אמצעי מחיה. לפי טענתכם בני-האדם לפני עשרות אלפי שנים נהגו כך (ולמה שלא ינהגו כך אם אתם טוענים שהם בעצם חיות). אז לשם מה אתה צריך מאמר מדעי?

המסקנה ההגיונית מהדרויניזם היא שאם באופן טבעי (לפי טענת הדרוניזם) אם כך נוהגות החיות במאבקים בינהם וכך נהגו בני-האדם לפני עשרות אלפי שנים, אז סביר להניח שכך צריכים לנהוג גם כיום. כלומר החזק צריך להשמיד את החלש. בגלל זה התורה הדרווניסטית מאוד מסוכנת.

בקשר לראוי ולמצוי. יש הרבה הוכחות שתורת דרוין איננה נכונה אבל לא התייחסתי אילהם כאן. פה רציתי רק להראות עד כמה היא מסוכנת לאנושות.
 

Hameln

New member
תגובה

"מרבית דבריך הם סתם התפלספות על מילים" - אני לא חייב לאמץ את הרטוריקה שלך (כמו למשל להתייחס למושג 'גזע' כמשהו ממשי, או למשל לכנות את טענותיו של מי שמתכתב איתך בכינוי "התפלספות") ואכן דוחה לפחות חלק מהרטוריקה שלך.

"זה ששרשרתי אילך את זה בטעות" - אז אולי תתקן את הטעות ותשרשר למי שכן מתאים לשרשר אליו (סתם הצעה ידידותית).

"ההחלטה המצחיקה שלך שחוקי הטבע השתנו כי בני-אדם החליטו שהם משתנים" - זו אינה החלטה שלי.

"התפלספות על המילים "גזעים" ו"עמים" - 1. שוב, לכנות את טענותיו של מי שמתכתב איתך בכינוי "התפלספות" זו רטוריקה ריקה מהתייחסות לגוף הטענות.
2. לדעתי עצם חלוקת המין האנושי לגזעים לוקה בגזענות ואין לה אחיזה במציאות (אלא אם תוכל לספק קריטריונים אובייקטיביים, שניתן לכמת ולמדוד אמפירית, להבחנה בין "גזע" כלשהו ל"גזע" אחר ולהגדיר, גנטית למשל, הבחנות מדויקות בין "גזע" כלשהו ל"גזע" אחר
].
3. הנחת כל מיני הנחות לגבי כביכול גזעים ומשם קפצת (קפיצה בלתי מוסברת) למסקנה לגבי עמים. מה לעשות...
הרעיון האמורפי (בהקשר למין האנושי לפחות) של 'גזע' והמושג 'עם' הם לא ממש אותו דבר.

"מכניס לי את הקומוניזם, פשיזם ואנרכיזם - שלא קשורים לענין" - 1. קרא שוב. המילה 'קומוניזם' כלל לא מופיעה בהודעתי.
2. אם היית קורא את כל טענתי ולא רק כמה מלים בודדות ממנה (שהועלו כדוגמאות לרבגוניות השקפות העולם במרחב החילוני) אולי היית מבין שאני למעשה טוען שתיאורך את החילוניות הוא כשל איש קש והסברתי מדוע לדעתי זה כשל איש קש.

"איזה סימוכין אתה מבקש?" - כתבתי בבירור איזה סימוכין אני מבקש.

"הרי יום יום אתה רואה חתולים וכלבים שנלחמים בינהם על מקורות מזון ועל נקבות" - 1. חתולים וכלבים זאת הדוגמה שלך ל"גזעים" שונים? (מבחינה טקסונומית הם לא רק מינים שונים אלא גם סוגים שונים ומשפחות שונות).
2. אז כשכתבת "...לפי טענת מדעני האבולוציה..." התכוונת לזה שאתה רואה יום יום חתולים וכלבים...? ואתה מתפלא שאני מבקש ממך סימוכין?

"אתה יודע שזה גם מה שמתרחש בגונגלים בין החיות. חלק מהחיות המובסות נהרגות במהלך הקרב וחלק מתות בגלל שהובסו ואיבדו את אמצעי מחיה" - בין היתר (זאת לא האינטראקציה היחידה בין בעלי חיים בטבע). רק שלא על זה ביקשתי סימוכין. קרא שוב על מה ביקשתי סימוכין.

"לפי טענתכם בני-האדם לפני עשרות אלפי שנים נהגו כך " - כשל איש קש. מי זה "טענתכם" (מדוע בלשון רבים)? היכן אני טענתי כך? אתה יכול לקשר להודעה שלי שבה אני טענתי כך?

"(ולמה שלא ינהגו כך אם אתם טוענים שהם בעצם חיות)" -1. מי זה "אתם" (שוב, מדוע בלשון רבים)?
2. אני לא חייב לאמץ את הרטוריקה שלך. אני מעדיף את המונחים 'בעלי חיים' או 'אורגניזמים' על פני המונח "חיות" (הטקסונומיה של ממלכת החי רבגונית מ"בני אדם" ו"חיות"). האם טענתך היא ש'הומו ספיינס' אינו מין בעל חיים? האם טענך היא ש'הומו ספיינס' אינו אורגניזם רב-תאי?
3. המסקנה שלך לא נובעת מההנחות. מכך ש'הומו ספיינס' הוא מין בעל חיים לא נובע שהוא אמור לאמץ\לחקות התנהגות של מין אחר. למיני בעלי חיים שונים התנהגויות שונות (יש גם מן המשותף אבל קיים גם שוני).

"אז לשם מה אתה צריך מאמר מדעי?" - כי כתבת "...לפי טענת מדעני האבולוציה..." ואני מעוניין לאמת שזה "לפי טענת מדעני האבולוציה". צרף\לנקק מאמר\ים בכתבי עת מדעיים שעוברים ביקורת עמיתים שבהם "מדעני אבולוציה" (Whatever that means) טוענים את הטענות שאתה מייחס להם, או שאתה לא מעוניין לאמת שדבריך הם אכן "לפי טענת מדעני האבולוציה" (כלומר שאתה לא מעוניין לבסס את טענותיך ולכן אין בכלל צורך להתייחס אליהן ברצינות).

"המסקנה ההגיונית מהדרויניזם היא שאם באופן טבעי (לפי טענת הדרוניזם) אם כך נוהגות החיות במאבקים בינהם וכך נהגו בני-האדם לפני עשרות אלפי שנים, אז סביר להניח שכך צריכים לנהוג גם כיום" - 1. כשל ראוי-מצוי ומסקנה שלא נובעת מההנחות (מדוע סביר להניח כך?). שוב, את המסקנה הזאת אולי (וזה "אולי" נדיב מאוד מצידי) יסיק מי שמקבל את ההנחות (טעונות ההוכחה) שלך ואת הסלט שאתה עושה (לא פעם ראשונה) מתורת האבולוציה, דרוויניזם חברתי וכיו"ב. אני (בינתיים) דוחה אותם.
2. בני אדם טבחו בבני מינם הרבה לפני גיבוש תורת האבולוציה, לפעמים בשם איזושהי דת.

"כלומר החזק צריך להשמיד את החלש. בגלל זה התורה הדרווניסטית מאוד מסוכנת" - כיצד ביצעת את הקפיצה (הבלתי מוסברת) ל'חזק', 'חלש' ול"החזק צריך להשמיד את החלש"? (מדוע לברור דווקא עפ"י הקריטריון הזה?)
מה בין זה לבין תורת האבולוציה?
האם ב'חזק' ו'חלש' כוונתך להבדל בכוח פיזי?
האם ידוע לך ההבדל בין 'ברירה טבעית' לבין 'ברירה מלאכותית'?

"בקשר לראוי ולמצוי. יש הרבה הוכחות שתורת דרוין איננה נכונה אבל לא התייחסתי אילהם כאן. פה רציתי רק להראות עד כמה היא מסוכנת לאנושות" - 1. תורת האבולוציה העדכנית אינה "תורת דרוין" (וכוללת אספקטים שצ'ארלס דרווין לא ידע, לא גילה, לא שיער והם פרי עמלם של חוקרים אחרים).
2. תורת האבולוציה היא תורה במדעי החיים, מדעי הטבע, לא תורה במדעי החברה ולא אידאולוגיה חברתית.
3. האם ידוע לך מהו כשל ראוי-מצוי?

ולסיום (קוריוזי): מה יש לד"ר ריצ'רד דוקינס להגיד על הרעיון שלך? (תשובה בסרטון המצורף)

 

חנוך25

New member
א. מושגים: "תאורית האבולוציה" היא קיצור לשוני ל -

"שינוי איטי באמצעות ברירה טבעית".
ב. ההומוספיאנס מזה כ50,000 שנה יצא בהדרגה מהמשחק הזה באמצעות ברירה תרבותית, ונמצא כיום למעשה כמעט רק בברירה תרבותית.
ג. זה קרה באמצעות מה שאתה מכנה בצורה מעט מגושמת "יכולת הדיבור". אבל זה לא עצם היכולת לתקשר (כל בעלי החיים מתקשרים בכל מיני דרכים), אלא באמצעות היכולת לעשות הדמיות של עתידים אפשריים על סמך סיפור, ולשתף פעולה להגשמת הסיפור.

ד. האתאיזם לא שולל שום רעיון. האתאיזם דוחה טענות שרירותיות על ה-יש.
לכן טענתך כאילו האתאיזם "חוסם אפשרויות" אינה נכונה.
 
א. לא מדויק.

אבולוציה לא בהכרח חייבת להיות איטית - אם כי התרגלנו לחשוב עליה ככזו. אצל הוירוסים שגורמים לנו לחלות בשפעת, למשל, האבולוציה מהירה מספיק בשביל שחיסון נגד שפעת של העונה הזו כבר יהיה בלתי יעיל בעונה הבאה.
&nbsp
ב. גם זה אני לא בטוח עד כמה מדויק. אחרי הכל, ניתן לטעון שהברירה התרבותית היא חלק מהברירה הטבעית כמעט אצל כל בעל חיים חברותי. אצלנו המאבק הפיזי עבר למישורים אחרים, אבל עדיין נקבות נמשכות לזכרי אלפא וזכרים נמשכים לנקבות פוריות.
&nbsp
ג. עם זה אני מסכים לגמרי. מה שמיחד את האדם היא לא היכולת לדבר אלא היכולת לדמיין.
&nbsp
ד. כמעט - האתאיזם, בהגדרתו הצרה ביותר, דוחה טענה ספציפית על ה-יש.
&nbsp
 

חנוך25

New member
א. נכון. אבל הדגש במילה אבולוציה הוא האיטיות היחסית.

יחסית לרבולוציה.
ב. גם נכון. במוח שלנו יש חלקים עתיקים עתיקים שהם מאוד דומיינטיים בהעדפות האישיות שלנו,
אבל השאלה כמה ילדים יהיו לך ומה הסיכויים שלהם להגיע לגיל פוריות תלויה הרבה יותר בתרבות לתוכה נולדת מאשר בגנים שלך או של זוגתך. למעשה שניכם יכולים להיות עקרים ועם מחלות תורשתיות ועדיין להביא ילדים בריאים ופוריים.
כך שמה שנברר כאן הוא אלמנטים תרבותיים ולא גנים. אפשר להגיד שזאת ברירה טבעית של אלמנטים תרבותיים.

ד. זה נכון, אבל בכל זאת יש כאן עיקרון כללי יותר.
 

חנוך25

New member
הברירה התרבותית על האדם היא ברירה

של האדם כנשא של מטען תרבותי ולא כנשא של מטען גנטי.
כלומר - היחידות שמופעל עליהן לחץ סלקציה הן רעיונות, אמונות, שאיפות, מבנים חברתיים, וכאלה...
 
יותר מדויק להשתמש במושג שפה

תופעה ייחודית לאדם הנבון המודרני
הטמונה במבנה של מוח אנושי, ואזורים ספציפיים
האחראים למלא פונקציות כמו דיבור, כתיבה, וקליטה
 
למעלה