למוסכניק אתה משלם בכל שבוע סכום קבוע מבלי לקבל הבטחה לתוצאה?
בכל קשר עסקי מתמשך אחר (כרטיסי אשראי, בנק, מסלולי סלולר, אינטרנט)
כשיש תשלום חודשי קבוע (ועל אחת כמה וכמה שבועי), מקובל לקבל מסמך מראש ובו סיכום פרטי העסקה הכללים: בין היתר האפשרויות ליצירת קשר עם מוקד שירות הלקוחות דרכי הניתוק וכן אפשרויות הניתוק מצידם אם קיימות.
רו"ח מקבל תשלום אך נותן בדרך כלל תמורה מאוד ספציפית שניתן לכמת אותה, וגם עו"ד.
רק בטיפול פסיכולוגי אין הבטחה לשום תוצאות מראש, זמן הטיפול לא בהכרח ידוע מראש, המטופל משלם כסף באופן קבוע והמטפל רשאי בכל רגע לנתק את הקשר חד צדדית.
גם כאשר זה המצב - לכל הפחות אני חושבת שראוי שהמטופל יידע על כך מראש!
כיום לצערי כל עוד מטופלים לא נפגעים באופן אישי הם לא חושבים על כך.
שהרי אם מטפל רשאי לנתק את הקשר עם המטופל במיידי (תוך מפגש אחד זה מיידי מבחינתי) ללא התראה מראש - במה שונה הקשר הזה מקשר חברי?
יתר על כן, נכון לעכשיו אין כל כתובת שאפשר לפנות אליה לקבלת מידע על זכויות המטופל, מהסיבה הפשוטה שכיום למטופל על פי החוק אין זכויות!
ו"חוק זכויות החולה", שמאפשר בסעיף 14 א' הסכמה מדעת בעל פה או בדרך של התנהגות, כאשר ההסכמה לא חובה להינתן על ידי המטופל ובכתב קשה עד בלתי אפשרי להוכיח שהיא לא ניתנה כלל!
אתה מוזמן לחפש: במקרה של טיפולי פסיכותרפיה, לא תמצא, מכיוון שאין!
ואני לא מתכוונת לתלונה על מטפל אלא לקבלת מידע על זכויות המטופל.
כיום מבחינת החוק אין כל חובה רשמית בלתי תלויה של מטפל כלפי המטופל.
מעבר לכך אני טוענת שגם אם למטופל היו זכויות בחוק- במידה והן לא נמסרות לו ביוזמת המטפל, הוא לא בהכרח יהיה מודע אליהן, ולכן יש שצורך לא רק בכך שיהיו לו זכויות אלא שימסרו לו זכויותיו ובכתב ומראש על ידי המטפלים!
כל עוד זאת איננה חובתם, המטופל למעשה נתון כולו בידי 'טוב ליבו' ו'שיקול דעתו' של המטפל. ומה קורה אם המטפל טועה? כיום אין כל ביקורת על מטפלים.
ולא כל עזרה למטופלים במקרה הצורך.