חיים פרידמן1
New member
אכן. "חמישה הם הנקראים מינים..
והאומר... שהוא גוף ובעל תמונה" (הל' תשובה ג' ז')
"וכיוון שנתברר שאינו גוף וגוייה יתברר שלא יארעו ולא אחד ממאורעות הגוף לא חיבור (או"א וזו"נ) ולא פירוד ולא מקום ("הא"ס נמצא גם למטה בזמן ומקום" שעהיוה"א תניא) ולא מידה (בא"ס יש גם כח הגבול - שו"א הקדמון / עבוה"ק) ולא עלייה (של המלכות לבעלה) ולא ירידה (של השפע) ולא ימין (מסטרא דימינא) ולא שמאל ולא פנים (זיווד פב"פ) ולא אחור (זיווג אב"א) ולא ישיבה ולא עמידה ואינו מצוי בזמן עד שיהיה לו ראשית ואחרית ומניין שנים ואינו משתנה שאין דבר שיגרום לו שינוי ואין לו לא מוות ולא חיים (איהו וחיוהי חד) כחיי הגוף החי (איהו וגרמוהי חד) ולא סכלות ולא חכמה (עילאה) כחכמת האיש החכם ולא שנה (דורמיטא) ולא הקיצה ולא כעס (גבורה) ולא שחוק (המתקת הדינים) ולא שמחה ולא עצבות ולא שתיקה ולא דיבור (עליון) כדיבור האדם" (יסוה"ת א' י"א)
והאומר... שהוא גוף ובעל תמונה" (הל' תשובה ג' ז')
"וכיוון שנתברר שאינו גוף וגוייה יתברר שלא יארעו ולא אחד ממאורעות הגוף לא חיבור (או"א וזו"נ) ולא פירוד ולא מקום ("הא"ס נמצא גם למטה בזמן ומקום" שעהיוה"א תניא) ולא מידה (בא"ס יש גם כח הגבול - שו"א הקדמון / עבוה"ק) ולא עלייה (של המלכות לבעלה) ולא ירידה (של השפע) ולא ימין (מסטרא דימינא) ולא שמאל ולא פנים (זיווד פב"פ) ולא אחור (זיווג אב"א) ולא ישיבה ולא עמידה ואינו מצוי בזמן עד שיהיה לו ראשית ואחרית ומניין שנים ואינו משתנה שאין דבר שיגרום לו שינוי ואין לו לא מוות ולא חיים (איהו וחיוהי חד) כחיי הגוף החי (איהו וגרמוהי חד) ולא סכלות ולא חכמה (עילאה) כחכמת האיש החכם ולא שנה (דורמיטא) ולא הקיצה ולא כעס (גבורה) ולא שחוק (המתקת הדינים) ולא שמחה ולא עצבות ולא שתיקה ולא דיבור (עליון) כדיבור האדם" (יסוה"ת א' י"א)