דין תורה בישראל

אסור להם לזיין רק פעם בחודש כמו שנאמר והיה מידי חודש בחדשו יבוא כל בשר

ועין בספר בית ישראל על הפסוק
 

גנדרן

New member
ונו באמת

אם כל הכבוד לרבי מגור לא כל החרדים גור... האיסור הוא על 11 12 יום בחודש לערך שזה כולל זמן הנידה ועוד... כל שאר הזמן הם יכולים להזדווג כמה שבא להם מה את מקשקשת
 

rachel437

New member
וְקַצֹּתָה, אֶת-כַּפָּהּ: לֹא תָחוֹס, עֵינֶך

יא כִּי-יִנָּצוּ אֲנָשִׁים יַחְדָּו, אִישׁ וְאָחִיו, וְקָרְבָה אֵשֶׁת הָאֶחָד, לְהַצִּיל אֶת-אִישָּׁהּ מִיַּד מַכֵּהוּ; וְשָׁלְחָה יָדָהּ, וְהֶחֱזִיקָה בִּמְבֻשָׁיו. יב וְקַצֹּתָה, אֶת-כַּפָּהּ: לֹא תָחוֹס, עֵינֶךָ. ידוע שבדרך כלל הנשים הם האלימות בחברה, לכן דאגה התורה להגן על ביצי הגבר העדינות ופסקה לחתוך את ידי האישה שתעיז לגעת בביצים קדושות. ההלכה לפעמים מחמירה ולפעמים מקלה כך שאי אפשר לעשות הכללות, למשל שני גברים המקיימים יחסים בהסכמה דינם מוות, אבל האונס ילד קטן פטור מעונש מוות. צריך להקים שני בתי משפט, אחד ליהודי ואחד לגוי כמצוות התורה, חז"ל ציוו אותנו כי אי אפשר להשוות בין ההורג יהודי להורג גוי או בין הגוזל יהודי לגוזל גוי, ולהטיל קנסות כבדים למי שיחלל שבת כדי להציל גוי,או למי שיחזיר אבידה לגוי, ולתת מענקים להורג אפיקורס. משרד הדתות צריך לחלק שוטים מעור מהודר לבעלים, כדי להכות בהם נשים שתסרבנה לרחוץ את רגלי בעליהם הקדושות. לייחד בכל עיר כיכר מיוחדת שבו יסקלו אנשי העיר נשים שלאחר חתונתם לא נמצאו להם בתולים. במקום לאסור אונסי בתולות, לחייב אותם להתחתן עם הנאנסות. "יום האישה" לא לתת לנשים לצאת לרחובות אלא פעם ב 30 יום כדי שיוכלו לקנות אוכל לבעליהם, ובאותו יום הגברים ישבו בבית כדי להנצל ממראות אסורות. כל אישה חייבת לשאת איתה תעודה המראה כי היא טובלת במקווה טהרה. להקים מוסדות בהם ילמדו תלמידי חכמים כיצד לבדוק את תחתוני האישה. צריך גם ללמוד מהתורה איך להתייחס לנכים, לא יתכן שנכה יוכל לעבוד היכן שירצה, אם כותב התורה אסר על נכים לעבוד בבית המקדש כנראה שכך צריך לנהוג, הכניסה לנכים אסורה.
 

בינגi

New member
אחד הדברים התמוהים ביותר

זה שהתורה אומרת מפורשות `והיה אם לא תמצא חן בעיניו וכתב לה ספר כריתות ושילחה מביתו` ז``א התורה כביכול דוגלת בחיי אושר ואומרת לבעל אין לך צורך לסבול מישהי שנדפקת איתה חפש`ך מישי אחרת ופתאום מספרים שמזבח מוריד דמעות שזה עוד איכשהוא מובן וקביל. אבל לא כתוב בשומקום שחייבים לאמלל זוג לכל החיים..
 

גנדרן

New member
סוגי הוצאת את דבריו מהקשרם

חבל שלא שמעת אותו מתראיין היית מבינה שלא דובים ולא יער
 
לי אין בעיה עם התורה אלא עם מה שהוסיפו עליה

יש איזה מקום שכתוב שגם בתקופת הסנהדרין, שהחוקים היו בתוקף, בית דין שהיה הורג אחת לשבע שנים היה נקרא רצחנית. הבעיה שלנו זה כל האיסורים שהוסיפפו כמו: אוטבוסים נפרדים. הלבוש השחור האיסור לעבוד ולהתפרנס בכבוד ועוד ועוד
 

rachel437

New member
לא רק האיסורים של היום

הם הוספות של בני אדם, כל חוקי התורה הם המצאות של בני אדם, מתוך תרי"ג מצוות שכותב התורה ציווה, למעלה משני שליש נהפכו ללא רלוונטיות כמה מאות שנה לאחר נתינתם, האם כותב התורה לא ראה יותר ממרחק של כמה מאות שנה.
 
אני בעד !

קישקשו לי אי שם בפורום העולם החרדי תוכנית כבקשתך במצוות ועשית ככל אשר יורוך. ואני מבכר את הפסיקה התלמודית המייפה את כוחה של ממשלת המינים. והחולק עליהם מתחייב בנפשו מדין זקן ממרה. הגיע הזמן וממשלת המינים יוציאו פשקווילים על נשות הטאליבאן במוקטעה העוברות על דת יהודית. "ואיזו היא דת יהודית הוא מנהג הצניעות שנהגו בנות ישראל ואלו הן הדברים שאם עשת אחד מהן עברה על דת יהודית יוצאה לשוק או למבוי מפולש וראשה פרוע ואין עליה רדיד ככל הנשים אע"פ ששערה מכוסה במטפחת" והעיקר שמראה יהודית גובלת בהעברה על דת יהודית. איראן זה כאן ועכשיו.
 
אין כל פסול בדברי שר המשפטים..

על מה יצא הקצף?? שר המשפטים פרופ' יעקב נאמן, אמר את דבריו בכנס של דיינים בבתי דין פרטים שאינם מטעם המדינה, העוסקים בדיני ממונות בלבד. (בתי דין רבניים אינם יכולים לדון בדיני ממונות גם ע"פ הסכמה וכבוררות, ע"פ פסיקת בג"ץ שקבעה כי כיוון שהם משתכרים מהמדינה אינם יכולים לשמש כבורר פרטי). ולעצם העניין, מה ההבדל בדיני ממונות שבין אדם לחברו, בין שיטת משפט אנגלית או גרמנית מלפני כמה מאות שנים, שנכנסה לחוק הישראלי, לבין שיטת המשפט העברי שנכתבה לפני קצת יותר.. האם העובדה שאת זו כתבו יהודים שומרי תורה ומצוות ואת אלו כתבו נוצרים מאמינים, יש בה כדי לתת טעם לפגם בשיטת משפט שבאה לברר את דיני קניינו של אדם?! וכבר הקדים את פרופ' נאמן בעניין זה השופט אלון, שרצה להכניס את המשפט העברי בדיני ממונות וניסה להילחם ע"כ בכותבו פס"ד בבית המשפט העליון. כך שהיו רעיונות כאלו לפנים, והשר נאמן רק אמר שמבחינתו נכון הדבר, לא יותר. אמנם, מצאו שונאיו של השר פינה להתגדר בה, ולהורות על שר חשוך, שדוגל בשיטת משפט מלפני אלפי שנים, וכו'. ועל כן החליטו להוציא את דבריו מהקשרם ולעוות את מה שנאמר על ידו, להחלפת כל שיטת המשפט הישראלית למשפט העברי... השר ממש לא התכווין לכך, לא חפץ בזה, ויודע שאין דרך לעשות זאת. אני מסכים, כי התבטאותו בעניין "החזרת עטרה ליושנה" באה היות והדובר איש מאמין, המאמין כי שיטת משפט זו לא רק מועילה לאדם ביושבו כאן, אלא גם אחרי לכתו. אך אין כל חוק האוסר על אמונה..
 

moshe010

New member
תתפלא לשמוע אבל המשפט האנגלי יותר הומני

המשפט האנגלי שלפני מאות שנים אינו מתיר לרצוח גוי, ואינו פוטר מלשלם נזיקין לגוי, ואינו אוסר לקחת ריבית מיהודי ואינו פוטר שואל מפשיעה בגלל בעליו עמו ואינו כולל משפט "כל דאלים גבר" ואינו כולל עוד אלפי עיוותים בדיני ישראל כולל בדיני ממונות אפשר ללמד זכות על עם ישראל שככה נראים המשפטים בגגל שהוא נכתב כמה מאות שנה לפני אבל זה וודאי לא מקנה לו שויון זכויות לדיני המשפט האנגלי שנכתב לאחר האמינציפציה גם בשאר דיני ממונות אלו שלא נראים מיד אבסורדים אזי הם בדרך כלל לא מתאימים לכלכלה כיום, כמו כן באופן כללי אני מאמין שאנשים כיום יותר אינטלגנטים מפעם ואינם צריכים להסתמך על מערכת ישנה כ"כ, אם כל זאת אם נמצא משפטים חכמים הגונים אפשר לאמצו בבחינת" קבל את האמת ממי שאמרה"
 
אני מסכים איתך בהחלט

יש במשפט העברי הרבה דברים שאינם עולים בקנה אחד עם המציאות כיום, יש בו הרבה גזענות, "מציאת הגוי מותרת" וגזילת הגוי אסורה רק משום דרכי שלום. אך אני לא חושב שמישהו יקח את הדברים האלו וינסה להכניסם לתוך המשפט הישראלי, בדיוק כמו שלא יחשבו בכלל להכניס את דיני שמירת שבת כהלכתה לתוך המשפט הישראלי. כל מה שאמרתי הוא, שלדעת השר נאמן, ולדעת אחרים, יש מקום לעיתים להתחשב במשפט העברי בדיני ממונות, ולא בכדי נקטתי בדיני הקניין, כי אמנם כיום דיני הקניין במטלטלין אין אדם שיחשוב שעדיף לשכלל קניין ע"י הגבהה או משיכה, ולו י זה בלתי אפשרי בקנייה ברשת, אך ישנם עניינים שכמו שנלקחו משיטות משפט אחרות אחרי בדיקת התמאתם לישראל, אין מניעה שיילקחו מהמשפט העברי וכמובן בהתאמה.
 

moshe010

New member
אבל לא זה מה שהוא אמר

הוא אמר "להחזיר עטרה ליושנה" שהמשמעותה חזרה לימי הביניים או הדמות לאירן
 
אגב, הידעת שבארצנו הנאורה

היה עד שנות ה80 חוק שהטיל עונש מאסר על קיום יחסי מין בין שני גברים?? (למרות שכמובן לא עשו בו שימוש, אך החוק היה קיים).
 

ItsikH

Member
החוק המדובר כלל לא היה מההלכה כי אם מתקופת המנדט כלומר מהחוק הבריטי - שהיה הרבה יותר מחמיר מהישראלי באותה תקופה. החוק הופעל פעם אחת בלבד בשנות החמישים, וכבר אז קבע היועץ המשפטי לממשלה שאין להפעיל את החוק - ומאז ועד לביטולו ממש לא הוגשה מעולם תביעה כזו. מה שכן, לחוק היו השלכות עקיפות על מעמד הומואים בחברה הישראלית. בכל אופן, בהשוואה ל"עולם הנאור", ישראל דווקא היתה מתקדמת למדי בשנות החמישים, אז היו מדינות כמו בריטניה שבהן הומואים נשלחו למאסר ולטיפול הורמונלי בכפיה. החוק הבריטי נחקק בימי המלכה ויקטוריה. מספרים שהוא כלל גם סעיף הנוגע ליחסים לסביים אבל המלכה ויקטוריה סרבה לאשר זאת בטענה ש"אין דבר כזה"../images/Emo6.gif
 

גנדרן

New member
והנה הודעת השר בעצמו

ובהודעה מיוחדת נמסר כי "שר המשפטים פרופ' יעקב נאמן מבהיר כי אין בדברים אלה משום קריאה להחליף את חוקי המדינה וחוקי ההלכה לא במישרין ולא בעקיפין".
 
"שנתה ופירשה יותר מכולם..."

"גדולה שנאה ששונאים עמי הארצות את תלמידי החכמים יותר משנאה ששונאים הגויים את ישראל. ונשותיהם יותר מהם. ותלמיד ששנה ופירש יותר מכולם". זכית, ולך יש גם את ה'מעלה' של "נשותיהם" וגם את המעלה של "שנה ופירש", ואת אכן עומדת במשימה של לשנוא את הדת ואת הדתיים יותר מכולם. אשרייך! רק כמה דברים ש'שכחת' לציין: גנבים - לגנב אין עונש מוות בתורה. העונש של גנב הוא החזרת הגניבה, ובמקרים מיוחדים לשלם בנוסף קנס בגובה הגניבה, שזה הרבה פחות ממה שהחוק החילוני נותן על גניבה. יש עונש מוות לאדם שגונב אדם אחר ומוכר אותו לעבדות. אם הייתה כתבה ב- YNET על אדם שעשה דבר כזה, לא היית רואה עשרות טוקבקים של חילונים שתומכים בעונש מוות על דבר שפל כזה? בן סורר - 'שכחת' לציין שמדובר רק בבן 13 עד 13 ורבע לכל היותר, שגונב מההורים שלו ומשתכר, וגם אז זה רק אם ההורים שלו רוצים להרוג אותו (ואיזה הורה ירצה בזה לבן שלו על גניבה?) ואם ההורים שלו זהים כמעט לחלוטין, ואחרי שהפעם השלישית שהוא עושה את זה. הגמרא, אם 'שכחת', אומרת על זה שדין בן סורר לא היה מעולם ולא עתיד להיות. אוכלי חמץ - 'שכחת' לציין שעונש כרת הוא בידי שמים, ולא שבית דין הורגים אותו. מכים - 'שכחת' לציין שהגמרא מביאה 8(!!!) ראיות לכך שהכוונה בפסוק היא לשווי הכספי של המכה, בתור פיצוי שניתן, ולא כמו שעמי הארץ קוראים וחושבים שבאמת עושים לו את אותו הדבר. ודרך אגב, אני בטוח שיש לא מעט חילונים שחושבים שאם מישהו דוקר מישהו ומוציא לו עין, זה יהיה צודק לעשות לו אותו הדבר. אבל ביהדות כאמור, זה ממש לא המצב. עונש מוות בכלל - כמובן ש'שכחת' לציין שעל פי היהדות כדי להרוג מישהו יש צורך בשני עדים צדיקים שראו אותו, הזהירו אותו לפני המעשה שיהרגו אותו על זה, והעבריין אמר במפורש שהוא יודע (לא מספיק הינהון), ועשה את המעשה תוך 3 שניות מהאזהרה. מספיק שחסר אחד מהתנאים כדי שלא יהרגו אותו. אבל כמובן שבשביל לכתוב הודעה מלאת שנאה והסתה נגד היהדות, מותר 'לשכוח' הרבה מאוד דברים. אחרי הכל, היום את 'נאורה', ולכן אין לך שום מחוייבות לאמת לפני שאת מלכלכת על היהדות!
 
למעלה