אבל ישל לך טעות גדולה ביחס לליבוביץ
הוא לא קרא להפרדת הדת מהמדינה לשם הפרדה זו עצמה, אלא לשם שמירה על עצמאותה של הדת שלא תהא בגדר פילגש מוחזקת של השלטון המדיני, ושתוכל לפעול באין מפריע כאופוזיציה של ממש לאותו שלטון.
בפועל מעולם לא היתה לישראל מדינת תורה, גם אם עקרונית כוונת התורה היא ליסד מדינה כזו. כל אימת שהיתה לישראל מדינה עצמאית, תמיד התחוללו מאבקים בין השלטון לבין הנביאים או החכמים שומרי התורה. מכאן הסיק ליבוביץ שבפועל שומה על הדת להוות אופוזיציה נצחית לשלטון המדיני, לא כל שכן לשלטון הנוהג במדינת ישראל הנוכחית.
הוא לא קרא להפרדת הדת מהמדינה לשם הפרדה זו עצמה, אלא לשם שמירה על עצמאותה של הדת שלא תהא בגדר פילגש מוחזקת של השלטון המדיני, ושתוכל לפעול באין מפריע כאופוזיציה של ממש לאותו שלטון.
בפועל מעולם לא היתה לישראל מדינת תורה, גם אם עקרונית כוונת התורה היא ליסד מדינה כזו. כל אימת שהיתה לישראל מדינה עצמאית, תמיד התחוללו מאבקים בין השלטון לבין הנביאים או החכמים שומרי התורה. מכאן הסיק ליבוביץ שבפועל שומה על הדת להוות אופוזיציה נצחית לשלטון המדיני, לא כל שכן לשלטון הנוהג במדינת ישראל הנוכחית.