האידיאולוגיה ה"פייגלינית"

כשאין לכם מה להגיד אתם פשוט מקצינים

ואז מראים עד כמה נוראי, המשפט המהונדס והמוקצן שלכם. אף אחד לא דיבר על לפגוע, חלילה וחס להשמיד, את הערבים. הנסיון להשוות יהודים לנאצים פשוט מעורר בי חלחלה. הוא לא אוהב ערבים ולא בוטח בהם. מה יש להתבייש בזה? גם אני לא בוטח בערבים. אני מאמין שלעולם לא נוכל להשיג שלום אמת עם הערבים. נוכל להשיג שקט, פשרה ואולי אפילו יחסי ידידות. אבל את כל זה נוכל להשיג רק אם נשמור תמיד את כח ההרתעה שלנו, כי ברגע שהם ירגישו חזקים, או שאנחנו חלשים, הם יתקפו אותנו שוב. אני לא בוטח בערבים.
 

אבנר.

New member
את זה היא אמרה

בע"ה לא משה פייגלין. חוצמיזה, אין חובה לאהוב ערבים. וגם לבטוח בהם אחרי שהם שיקרו לנו אין ספור פעמים, כך שההשוואה שלך לתקופה של טרום מלחמת העולם השניה היא פוגעת ושקרית, בעוד שהיהודים היו נאמנים לגרמניה והשינאה אליהם הייתה נטו "אנטישמיות", שנאה עיוורת, ללא כל בסיס. אם היהודים היו פועלים נגד גרמניה, ואזרחי גרמניה בעלי לאום גרמני היו חוששים להסתובב ברובעים היהודים מאימת "היהודים", היה באמת מקום לא לאהוב אותם ולא להאמין להם, אבל הבעיה היא שהמצב לא היה כזה. אחי, וחבל שאתה נתפס לדמגוגיות של השמאל. אין צורך ואין זה מכובד (בלשון המעטה) להשוות את הערבים של היום ליהודים בשואה. זה מתחיל ככה ואח"כ משווים את צה"ל ל...
 

טל ר

New member
אינני משווה את הערבים של היום

ליהודים בשואה. אני משווה דעות של מספר יהודים כיום לדעות גזעניות טרום השואה, ומי שלא לומד מההיסטוריה וגו'. טל.
 
שזה דבר לא נכון לעשות במקרה

הספציפי הזה, כי אין פה גזענות כלל וכלל. לא רק שזה לא נכון, זה אפילו מאוד פוגע, ולו אני הייתי ה"נמען" של ההשוואה הזו, הייתי שוקל לתבוע על הסתה את המשווה אותי לנאצי.
 

טל ר

New member
ועכשיו כשיש לי מעט יותר זמן

הרי ציטוט מהסעיף בחוק העונשין העוסק בהסתה: "המפרסם קריאה לעשיית מעשה אלימות או טרור, או דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה אלימות או טרור, תמיכה בו או הזדהו עמו (בסעיף זה - פרסום מסית), ועל פי תוכנות של הפרסום המסית והנסיבות שבהן פורסם, יש אפשרות ממשית שיביא לעשית מעשה אלימות או טרור, דינו - מאסר חמש שנים". מה אתה אומר, יש קייס? טל.
 

טל ר

New member
יש "הוצאת דיבה" ויש "לשון הרע"

אינך חייב לגלות לעיני כל שאינך יודע על מה אתה סח. וגם על זה אתה מוזמן לתבוע אותי. טל.
 
אני לא בקיא בכל סעיפי החוק ובכל

המונחים השונים, אבל אני בטוח שלהשוות יהודי נאצי זה אכן לשון הרע.
 

טל ר

New member
רק כדי להדגים עד כמה טענתך מגוכחת

הפעם הראשונה בשרשור הזה שאני מזכיר את המילה "נאצי" היא בהודעה זו. אני מתנצל על טעותי - אמרתי שאינך חייב לגלות לעיני כל שאינך יודע על מה אתה סח, ועל פי תשובתך ברור לי כעת שאתה כן חייב לעשות כן, אולם הסיבה לכך אינה ברורה לי. בכל שאר הדברים שכתבתי עומדת לי הגנת "אמת דיברתי". טל.
 
לא דיברת אמת

ההשוואה שלך את פייגלין להיטלר: עכשיו ננסה לקחת את אותה הצהרה 70 שנה אחורה. "מה הוא כבר עשה? הוא לא אוהב יהודים ולא בוטח בהם, אדם שאוהב את ארצו ועמו, בניגוד להרבה שמאלנים..." פשוט מחליאה. האם אתה אומר שזה לא לשון הרע?
 

טל ר

New member
לא השוויתי את פייגלין להיטלר

וכמו שאבנר כתב, את זה לא פייגלין אמר. אותי החליאה ההצגה של פייגלין באופן חיובי כאדם שאינו אוהב ערבים ככלל (הווה אומר: גזעני). לא אמרתי שפייגלין גזעני - אינני מכיר אותו, אולם בפורום זה נכתב עליו (שלא על ידי) שהוא גזעני, ותכונה זו הוצגה בחיוב לצד פטריוטיות, ועל כך הגבתי, בתגובה שלמעשה אמרה שגזענות היא שלילית ללא הבדל דת, גזע ומין. אמרה מפורסמת אומרת שהפטריוטיות היא מפלטו האחרון של הנבל (סמואל ג'ונסון אם זכרוני אינו מטעני). אני חולק על כך - לדעתי היא מפלטו הראשון (ושים לב ששוב לא התייחסתי לאדון פייגלין בהצהרה זו). אני ממתין לכתב התביעה. טל.
 
אז על מי אמרת

את מה שציטטתי לך בהודעה הקודמת? להגיד על מישהו שהוא לא אוהב ערבים, זו לא אמירה גזענית. הוא לא אוהב אותם, לא מפני שהם ערבים, אלא מפני שהם פועלים נגד המדינה או לא מגנים את אלה שפועלים נגדה, או לא פועלים נגדם. "לא אוהב ערבים" זו לא אמירה גזענית כאשר יש לה הסבר ונימוק. יש סיבה ברורה מאוד, מדוע מישהו עלול לא לאהוב את הערבים הללו. לא לאהוב אין פירושו לשנוא. אתה לא יכול להכריח מישהו לאהוב מישהו אחר. אף אחד לא אמר כאן "שונא ערבים", אלא לא אוהב אותם. אני, באופן כללי, לא שונא את הערבים, אבל אני לא אוהב אותם, כי הם מסכנים את המדינה ואת האופי היהודי של המדינה. הערבים רוצים להפוך את ישראל לדו לאומית, וזה מפחיד אותי, ואני לא יכול לאהוב מישהו שרוצה לחסל את המדינה היהודית היחידה בעולם. אולי לא הבנת מה הייתה כוונתי במשפט "לו אני הייתי הנמען, הייתי שוקל לתבוע את המשווה אותי לנאצי על הסתה". אין הכוונה כאן שאני אתבע מישהו, ולכן לא יהיה כאן שום כתב תביעה. הכוונה הייתה אך ורק להראות שהשוואה של יהודי לנאצי הגדול מכולם, יכולה להוות (לדעתי, לפחות) עילה לתביעה.
 
אתה כ"כ יפה נפש, עם רגשי נחיתות

איך אתה מעז להשוות את היהודים לנאצים?! אנחנו, היהודים, לא אוהבים את הערבים ויש לזה סיבה מוצדקת והגיונית! הערבים פוגעים בנו ללא רחם, וזכותנו המלאה להתגונן מפניהם ולהציב מחסומים ועוצרים וכ"ו... אתה משווה זאת לנאציזם? אתה לא מתבייש?! אתה אומר שזה לא מוצדק לחסל מחבלים ערביים?, מה, אנחנו פוגעים במכוון בערבים חפים מפשע? (למרות שאני לא מאמינה שיש כאלה). אף יהודי לא חושבים כך מתוך גזענות, אלא מתוך התגוננות.
 

טל ר

New member
בתשובה לשאלתך

כן, אני מאוד מתבייש. הבושה על כך שלא למדנו את לקח ההיסטוריה, ולא השכלנו להיות טובים יותר אוכלת בי כל יום. אני מרגיש שבכך אנו בוגדים בזכר אלו שנספו בשואה. זה שאת לא מאמינה שישנם ערבים חפים מפשע רק מוכיח את הנקודה שלי. לגבי פגיעה במכוון בערבים חפים מפשע, את מוזמנת לעיין בדפי ההיסטוריה הלא רחוקה, בארועים כמו הטבח בכפר קאסם, עמי פופר, ברוך גולדשטיין, המחתרת היהודית, הניסיון לפיגוע במזרח ירושלים, ועוד. אין לי ולו טיפת רגשי נחיתות. ואוסיף ואחזור - אם ניקח את מה שאמרת, נחליף את המילה "ערבים" במילה "יהודים", נחליף את המילה "יהודים" במילה "גרמנים", ונלך 70 שנה אחורה - נקבל התבטאות טיפוסית לחלוטין לאותה תקופה. ומי שחושב שניתן לתבוע אותי על התבטאות זו, קדימה. אמת דיברתי. טל.
 
למעלה