האם ה' הוא לא מן תירוץ

grwa

New member
הי שוב סלעגרט-בית המקדש

הנו הבית של הקב"ה. זהו תפקידו להיות מבנה / מקום אליו יכול כל יהודי להגיע על מנת להיות הכי קרוב לשכינה (בקדש הקדשים) בתי הכנסת של היום נקראו בראשית ימיהם לאחר החורבן בתי מקדש מעט כלומר דגמים מוקטנים של בית המקדש. ואכן משמשים עד היום למקום כינוס שבו יכול יהודי לעמוד מול ארון הקדש שגם הוא שימש בבית המקדש. פשוט חסר לך הרבה ידע. ואני ממליצה שתפתח את התנ"ך בספר ויקרא לקרוא על חלקי הכלים במקדש ןעל תפקיהם שם . פרוש רש"י מבהיר הכל בלשון קלה.
 

selgarat

New member
אני בהחלט מתכוון לשבת לקרוא

אבל זה יקח זמן אז תני לי בינתיים להמשיך להטריד אותך בעוד כמה שאלות תם שנשארתי איתם. למה ישות שאין לה גוף, ישות מאוד לא פיזית שקיימת בכל מקום ובשום מקום, צריכה בית? ובטח ובטח למה היא צריכה ארון? מה מחזיקים בארון אלוהים? את החליפה מהכביסה אני די בטוח שלא. אם נמשיך אז למה לה כלים? בסך הכול נראה לי שכל הדברים האלו הם מתוך צורך של אנשים להפוך את אלוהים לאנושי יותר, קרוב יותר אליהם, קשה להם עם המחשבה שאין משהו פיזי להתיחס אליו אז הולכים לבית שמסמל את אלוהים כדי שיהיה אקט של התקרבות. מתפללים אל ארון אלוהים כדי שיהיה גוף לדבר אליו. משתמשים בכלים קדושים כדי להעצים את החוויה, לעשות את הדברים מיוחדים יותר בעזרת כלים כי אנחנו לא מצליחים להגיע לעוצמה הזאת בעצמנו. קשה לקבל את הרעיון שאתה הכי קרוב לאלוהים שאפשר להיות כל הזמן, כי אלוהים בכל מקום, רואה תמיד. יש סיבה אחרת?
 

grwa

New member
אופס עומק בשעה זו של הלילה..

או קי . ההסתכלות היהודית על פי הכתובים הינה שאכן היהדות משתמשת הרבה בחומר ובסימבולים חמריים על מנת לקרב אותנו בני האדם הפשוטים שרואים רק מה שמול העינים ולוא דווקא במושגים רוחניים.(רובינו ככולינו) לידיעתך-היהדות היא דת פרקטית ממש לא פילוסופית אלא מאד מאד מעשית בכל תחום. כלומר כל תחום מאד מוגדר. ברור שכשאתה בחיפושים אתה עירני יותר למה שמעבר לחומר ולמה שזה אומר, אבל נניח שאתה אדם פשוט. ה' פונה אליך כאשר הוא אומר בתורה "ויבנו לי מקדש ושכנתי בתוכם " סתם כך פרוש שזכור לי שם אומר שכל יהודי יבנה מקדש בלב שלו להשכין בו את אלוקים(כלומר ה' כלומר הקדוש ברוך הוא) אבל הפרוש בפרקטי היה בהחלט הוראת ביצוע שהלך ונהיה מפורט מאד גדלים אורכים חמרי עבודה תיזמון מי בונה וכו'. לגבי שאלתך -הנחת היסוד שלך שאנו כבני אדם מבקשים לנו מקום להתאגד ולהתפלל בו, אז לא. זה בהחלט ציווי שהגיע מאת הבורא דווקא כי הוא מכיר את יצירי כפיו האנושיים מאד. ערב טוב
 

selgarat

New member
אז ככה אתה ראה את עצמך?

אם אני מבין נכון את מה שאמרת אפשר לראות את הציוויים של אלוהים לכמה כיוונים, תלוי באיזה אדם אתה. אתה יכול להבין את הדברים דרך החומר והפרקטיקה ולחשוב שאלוהים באמת צריך בית ומקום לגור בו מחומרים ואורכים מסויימים (שאלה בעצמך אמרת שנוספו מאוחר יותר על ידי אלו שהבינו דרך הפרקטיקה). ואפשר להבין בצורה השניה שבה אלוהים מבקש שכל אחד יפנה לו מקום בלב, מקום במחשבות, בלי טקסיות ובלי פרקטיקה, משהו מאוד יפה על הקשר בינך ובין אלוהים. לבקש מקום קבוע בלב שלך זה אומר להיות שם גם כשאתה לא מתפלל, גם מעבר לחובות הדתיים המצווים עליך. אז איך אתה רואה את עצמך, כאדם שמקרב אליו את אלוהים ושם אותו בליבך או כאחד ששם את אלוהים במבנה מסויים ובא לבקר רק כשצריך?
 

grwa

New member
תמיד צריך לא תמיד רוצים....

הפרוש ההוא היה פרוש על פסוק. ואין בזה שום סתירה לבנין המקדש לצורך תפילות והקרבת קרבנות שמקרבים אל ה'. שניהם שלובים האחד בשני הציווי המעשי הוא ללא ספק אינו ניתן לבחירה מה שאין כן בקשת הה' לשים אותו בליבינו. לצורך כך ליבינו צריך להיות מוכשר לקבלו. זאת נעשה אם נסיר את קליפות הכעס הגאווה ושאר מידות הרעות שאדם ניחן בהם. כך ש/השינוי שצריך אדם לעשות חייב להיות קדם בחשיבה לקבל את ה' בליבו ולדעת שאנחנו כאלה קטנים והוא כזה עצום ללא שיעור שאתה או אני נהיה מסוגלים לדמיין. ענווה ושפלות רוח הם צורך בסיסי בקבלת עול מלכות שמים. מרגע ש" ישכון בתוכינו" השינוי החיצוני כבר בא מעצמו נשמח ונרצה ליישם את מצוותיו כי האדם נוכח עד כמה זה נכון וטוב ומביא אושר.
 

selgarat

New member
אם הזכרת

הקרבת קורבנות אז זה ממש שייך לנושא שלנו. אני חושב שאין ביהדות משהו כמו הקרבת קורבנות כדי להדגיש כמה הדבקות בחומר כדי לדבר עם אלוהים גובלת בפאגניות. מה לאלוהים ולקורבן? למה אלוהים צריך שמשהו יאבד את חייו כדי לשמוע מה את רוצה או צריכה? ועוד למות בכזו טיקסיות שרצח מחושב זו הגדרה מזלזלת למה שעושים לו. אני יודע שזה משהו שכתוב בתנ"ך אבל אולי זה כמו עקדת יצחק, תמיד היה מבחן לעם ישראל לראות מתי יגדלו מעל הפאגניות ויבינו שלאהבת אלוהים אין צורך במוות.
 

grwa

New member
תגובה לגבי הקרבנות

אנחנו לא יודעים איך ישתנו הטקסים בעתיד כשהמשיח יבוא ויבנה לנו שוב את בית המקדש. אך לגבי זה באמת שמעתי שכנראה ישתנו עניים הקרבנות ושוב בתוך עולמו של הבורא אנו חיים ומי כמוהו שנתן לנו את פלאי הטכנולוגיה להכיר שיש דברים שאולי אמורים להשתנות...אננו יודעים ... אבל תראה איזה יופי! עד לפני כ40 שנה עוד לא המציאו את הטלויזיה והיום איזה טכנולוגיה התגלתה.. והרי החומר בעולם לא השתנה, אז איך זה שגילו את התגליות ההלו רק במאה הזאת? וכנ"ל לגבי שאר התגליות ?! אין זאת אלא שכל דבר קורה עם הכוונה בזמנו ובעיתו ועל פי מעשיהם של בני אדם אם ראויים הם לקבל את השפע מקבלים אותו.
 

selgarat

New member
מצויין

אז אם אנחנו מבינים שדברים יכולים להשתנות ושאמונה כמו כל דבר אחר בחיי בני האדם אמור להתפתח אז למה אנחנו מחכים למשיח כדי לעשות את ההתפתחות הזו? למה אי אפשר להתחיל כבר עכשיו לבדוק מה אפשר לחדש באמונה ואיזה תגליות מחכות לך בתחום הזה?
 

suki da yo

New member
חסרה פה הפרדה חשובה

בין אמונה באלוהים (שזה דבר מאוד מאוד חיובי וטוב) לבין אמונה בדת (שזה קצת פחות טוב). למה? כי אם אני מאמינה באלוהים, ואני אוהבת אותו והוא אותי וטוב לנו יחד הכל נהדר. אבל אם מישהו יבוא, ויגיד לי איך לאהוב את אלוהים, ולמה, איך בדיוק אלוהים יאהב אותי ורק אם אני אעשה ה שאומרים לי... זה קצת פחות טוב.
 

selgarat

New member
אבל הם לא דבר נפרד

האנשי הדת לא באים ואומרים שלמישהו מותר להגיד לך איך לאהוב את אלוהים, הם אומרים שהתורה היא הדרך שבה אלוהים אומר לך איך לאהוב אותו. ככה שאם את מאמינה באלוהים, אלוהים כמו שהיהודים מציגים אותו, אז את אמורה לקחת את התורה וכל הנספחים לה כדבר אלוהים, לא משהו שיש לך זכות לערער על תקפותו.
 

cha ching

New member
מצטערת, אבל מאוד קשה לי להתמודד

עם ים התשובות שקיבלתי. אז דבר ראשון- אני לא מזלזלת ביהדות, ואני לא מזלזלת בכלום. לא מכלילה ולא מחליטה כלום. פשוט שואלת. -לגיטימי לחלוטין וגם חסר מגמה אישית...(!) אני רק אומרת שאם איחלתי למישהו דתי, לא להרגיש את אלוהים, זאת לא קללה, זה לא זלזול, וזה בהחלט לא פגיעה בכבודו... כמו שבנאדם דתי יוכל לבוא ולאחל לי להיות "בנאדם טוב יותר" לדעתו, אני אוכל לבוא ולהגיד שאני מקווה בשבילו שיחשוב יותר רציונלית ויהיה בנאדם טוב לדעתי. כמו שלבנאדם דתי יש את הזכות לבוא והלמציא (המשמעות המשפטית של המילה) שאכן קיים אלוהים, לי יש את הזכות להגיד שלא קיים אלוהים. ויותר מזה- יש לי את הזכות להבין ולפקפק ולא פשוט לא להאמין. כלומר- לדעת בדיוק במה ולמה אני לא מאמינה. ובבקשה- אם בא לכם להרחיב מעבר ולהיכנס יותר עמוק לתוך זה- כיתבו לי במנסרים האישיים, אחרת הכל יתבלבל לי... וחבל
 

suki da yo

New member
יופי שך נקודה

השאלה היא, האם ה' הוא האל היחיד? או יותר נכון, האם הוא הדרך היחידה להאמין באל? מה עם ישו? כל מי שמאמין בו נידון לגהנום או משהו כזה? מה עם ילד שגדל בחברה נוצרית פנדמנטלךיסטית, ולא הכיר יותר טוב, אפשר להעניש אותו על זה? ואם לא, אז מה זה שונה מחילוני, שעושה משהו שונה גם הוא?
 

grwa

New member
הי סוקי יופי של שאלות

את גורמת לי לנער כמה תאים רדומים במח ולחדד את מוחי למצוא תשובות נכונות. אהמ... אם ה' הוא האל הכל יכול כפי שאני מאמינה אז בהחלט הוא היחיד ואם תיזכרי הוא כ"כ יחיד ויודע זאת שהדיברה הראשונה מה היתה ? אנכי ה' בדיוק כך. שלא יהיו לכם שופם פיקפוקים חבר'ה- אנכי ה'- ומיד אחר כך לחזק זאת -לא יהיה לכם אלוהים אחרים על פני- וואלה אני מכיר אתכם יצירים שלי אם יש אחד למה לא ניקח לנו שניים (ישראלים או לא ?) כלומר , ה' הוא האל היחיד והוא מקבע את זה מיד בתחילת "היכרותו הקרובה " עם בניו עם ישראל. ומי לא מאמין בעשרת הדיברות ? הטאבו קיים בכל העולם לגבי עשרת הדיברות, הפרוש הנוצרי הוא שונה וגם בתוכם יש חילוקי דיעות . הפרוטסטאנטים והקתולים. אלה מאמינים באב בבן וברוח והשניים מאמינם רק בבן כלומר בישו. הגמרא מספרת שישו היה יהושע יהודי מנצרת שאסף סביבו עדת תימהונים רק גברים (ויש על כך דעה שהיו הומוסקסואלים) והכריז על עצמו כמשיח. הוא הוקע מן העם כמשיח שקר (כמו שבתאי בן צבי) ולאחר מכן הוסגר לרומאים והסוף...ידוע ונראה לעין בכל כנסיה . הגויים מצווים בשבע מצוות בני נח שאני לא בקיאה בהם אם כי הם רק שבע. נדמה לי שזה כולל לא תגנב וכמובן גילוי עריות ושפיכות דמים וכו'. באשר לילד שהתחנך לנצרות סביר להניח שזו לא "אשמתו" כמו כל מצב נתון ולא את/ה ולא אני יכולים לדעת מה התייחסות הבורא אליו. אני רק רוצה שוב לציין כמה ברי מזל אנחנו שנולדנו יהודים ויש לנו המסוגלות לחיות עפ"י מצוות הבורא האמיתי ולדבר איתו מתי שרק נרצה . לסיום המורות שלי תמיד אמרו לנו הקב"ה רוצה שנפתח לו פתח כחודו של מחט ואז הוא מפתיח לפתוח לנו עולם מלא.
 

SupermanZW

Well-known member
התאים עדיין רדומים

כל הידע שלך על הנצרות מעוות ולא נכון. אם אינך יודעת הנוצרים כולם מאמינים בספר התנ"ך שלנו+הברית החדשה. גם הנוצרים מאמינים בעשרת הדיברות בדיוק כמונו. מבחינת הנוצרים הדיבר הראשון מתייחס לה' בשלושת הצורות שהוא לובש ע"פ אמונתם, האב, הבן ורוח הקודש. המחלוקת בין הפרוטסטנטים לקתולים אינה קשורה כלל למה שציינת, אלא המחלוקת היא האם ניתן לכפר על חטא בכסף (ע"פ הקאתולים כן, ע"פ הפרוטסטנטים לא) או שמספיקים וידוי, חרטה, ומאמץ שלא לחזור על החטא בלבד (כלומר ללא "שוחד" כפרות), ע"פ הפרוטסטנטים כן, ע"פ הקאתולים דווקא הויתור על הממון הוא הכפרה העיקרית, לטענת הפרוטסטנטים עושים הקאתולים עוול לעניים ונותנים לעשירים גושפנקא לחטוע, שכן הם כבר קבעו "מחירון" חטאים, כמה יש לשלם לכומר עבור סליחת כל חטא מסוים. שבתאי צבי (ולא שבתאי בן צבי) לא הוסגר לרומאים אלא ישוע הנוצרי, ידיעותיך בהיסטוריה גרועות מאוד כנראה. שבתאי צבי היה משיח שקר שהתאסלם וסחף עמו יהודים שהאמינו שהוא המשיח, והם התאסלמו בעקבותיו. ולסיום אומר לילה טוב לתאייך, שיתאוששו ויקומו לבוקר חדש רעננים ובעלי כוחות מחודשים, ללמוד את ההיסטוריה האמיתית.
 

saar7650

New member
סופרמן יקירי-

"מבחינת הנוצרים הדיבר הראשון מתייחס לה' בשלושת הצורות שהוא לובש ע"פ אמונתם, האב, הבן ורוח הקודש." מסכים. וזו בעיה אצל הנוצרים שטוענים כי יש א-ל אחד אך הוא שלוש ישויות שונות (האב, הבן ורוח הקודש/הטומאה). " שבתאי צבי (ולא שבתאי בן צבי) לא הוסגר לרומאים אלא ישוע הנוצרי, ידיעותיך בהיסטוריה גרועות מאוד כנראה." ראשית- נכון! שבתאי צבי, לא שבתאי בן צבי. שנית, היא לא טענה כי שבתאי צבי הוסגר לרומאים! שים לב- " הוא (ישו) הוקע מן העם כמשיח שקר (כמו שבתאי בן צבי) ולאחר מכן הוסגר לרומאים והסוף...ידוע ונראה לעין בכל כנסיה." היא לא טענה ששבתאי צבי הוסגר לרומאים. היא טענה כי ישו הוקע מהעם כמשיח שקר כמו אותו שבתאי צבי.
 

grwa

New member
לסופרמן לא סופר כלום

כנראה יש לך בעיה בהבנת הנקרא. הידע שלי בנצרות אינו מעוות אולי אינו יסודי כמו שלך (לשמחתי). לא אכפת לי ההבדלים בין הקתולים לפרטסטנטים וזו לא היתה הנקודה להזכירך כך שההסבר הטרחני שלך היה ממש מיותר ! שבתאי הוא אכן שבתאי צבי ולא כתבתי שהוא הוסגר לרומאים אלא שישו הוסגר לרומאים כמובן.(הבנת הנקרא? כבר אמרתי) כולי שמחה שאתה בעל כוחות נסתרים בהסטוריה אולם זה לא מעלה או מוריד מהבורות שלך ביהדות. אז תפסיק להעלב שאני שולחת אותך ללמד וממילא התגובה היתה לסוקי ששאלה על אל אחד וכו'. יום טוב! "לעולם יהיו לאדם שני כיסים. באחד מונח המאמר 'אנכי עפר ואפר' ובשני 'בשבילי נברא העולם'." (ר' בונם מפשיסחא)
 

lala897

New member
../images/Emo45.gif

גם אני טוענת שחסר לו ידע ביהדות למרות שהוא מחזיק מעצמו כמומחה לעניין.
 

SupermanZW

Well-known member
ידע זה דבר שתמיד חסר

אף אחד לא יודע הכל. גם אם חסר לי ידע ביהדות, עדיין חסר לי הרבה פחות מאנשים אשר אינם מסוגלים להרחיב את אופקיהם ולראות שגם ביהדות עצמה חסר ידע והיא רחוקה מלהכיל את כל הידע בעולם, וחסר לי הרבה פחות מאנשים שמקדישים את כל חייהם ללימוד התורה ולא שאלו את עצמם אף פעם על מה היא מבוססת ומי באמת כתב אותה.
 
למעלה