האם יש בידינו עדות כל שהיא לשיטה שבה ליבוביץ למד גמרא?

ראה באריכות בספר "מלחמות ה'"

נגד זה נכתב גם ספר אמונת ה' בו נכתב שאמנם עובדים את הא"ס רק בהתלבשותו בספירות אבל זה מותר כי הספירות הן שמותיו. כך מופיע גם בלשם.
 

u r i el

New member
מה נמוקיך המלומדים

להעדיף את הדרדעים על הרב קוק ?

צר לי, חיים, נראה שאין לך תשובות של ממש לשאלותי.
 

u r i el

New member
איזה רמב"ם ?

אתה מתכוון לניסוח הזה ?
" ... אל עניין זה רמזו החכמים במות משה ואהרון ומרים ששלושתם מתו בנשיקה ואמרו שדברו וימת שם משה עבד ה' בארץ מואב על-פי ה' (דברים ל"ד, 5) מלמד שמת בנשיקה וכן נאמר על אהרון: על-פי ה' וימת שם (במדבר ל"ג, 38). וכן אמרו על מרים: אף היא בנשיקה מתה, אבל לא נזכר בה: על-פי ה' בגלל היותה אשה, שלא נאה להזכיר משל זה לגביה. הכוונה היא ששלושתם מתו במצב של עונג ההשגה מעוצם החשק. החכמים ז"ל נהגו באשר לקביעה זאת בדרך השירית המפורסמת הקוראת את ההשגה המצויה בשעת עוצם החשק בו יתעלה בשם נשיקה, כמו שאמר: ישקני מנשיקות פיהו [כי טובים דדיך מיין] (שיר השירים א', 2) .... " [ מו"נ נ"א ]
למה אתה חושב שלמקובל אסור ללכת בדרכי המקרא וחכמים ולתאר את עוצם ההשגה בדרך משל הנלקח מעוצם החשק ?

האם אתה יודע מה זה עוצם החשק ?
 
לא זו הבעיה. אלא האמירה שאת האין סוף ללא התלבשות בספירות לא

ניתן לעבוד כי הוא חסר תמונה
 

u r i el

New member
אז

הנביאים וחז"ל אליליים, אלא אם כן תגייס סניגור ממולח שיפרש לך את הכתובים אחרת - ואז נשאלת השאלה מדוע לא לגייס אותו לטובת לקוח אחר, הקבלה.
עובדה היא שגדולי תורת ישראל בכל הזמנים חשבו אחרת ממך. מה תגיד ?
 
הנביאים אמרו בפירוש לא לעבוד בעל תמונה

ובזוהר נאמר בפירוש לעבוד דווקא בעל תמונה ושלא ניתן לעבוד חסר תמונה.
 

u r i el

New member
על מה אתה מדבר ?

יחזקאל בנבואת ההקדשה שלו רואה " דְּמוּת כִּסֵּא וְעַל דְּמוּת הַכִּסֵּא דְּמוּת כְּמַרְאֵה אָדָם עָלָיו מִלְמָעְלָה....כְּמַרְאֵה-אֵשׁ בֵּית-לָהּ סָבִיב, מִמַּרְאֵה מָתְנָיו, וּלְמָעְלָה; וּמִמַּרְאֵה מָתְנָיו, וּלְמַטָּה .... מַרְאֵה דְּמוּת כְּבוֹד-יְהוָה ... "

אלילות ?

וישעיהו אומר לך במפורש בִּשְׁנַת-מוֹת הַמֶּלֶךְ עֻזִּיָּהוּ, וָאֶרְאֶה אֶת-אֲדֹנָי יֹשֵׁב עַל-כִּסֵּא רָם וְנִשָּׂא; וְשׁוּלָיו, מְלֵאִים אֶת-הַהֵיכָל.... וָאֹמַר אוֹי-לִי כִי-נִדְמֵיתִי, כִּי אִישׁ טְמֵא-שְׂפָתַיִם אָנֹכִי, וּבְתוֹךְ עַם-טְמֵא שְׂפָתַיִם, אָנֹכִי יוֹשֵׁב: כִּי, אֶת-הַמֶּלֶךְ יְהוָה צְבָאוֹת--רָאוּ עֵינָי.. "

אלילות ?

ומשה אדון הנביאים מה מעיד עליו אלהים " לֹא כֵן עַבְדִּי מֹשֶׁה בְּכָל בֵּיתִי נֶאֱמָן הוּא. פֶּה אֶל פֶּה אֲדַבֶּר בּוֹ וּמַרְאֶה וְלֹא בְחִידֹת וּתְמֻנַת ה' יַבִּיט .... "

אלילות ?
ועוד - וְלֹא קָם נָבִיא עוֹד בְּיִשְׂרָאֵל כְּמֹשֶׁה אֲשֶׁר יְדָעוֹ יְהוָה פָּנִים אֶל פָּנִים....

אלילות ?

אהה, פרשנות אתה אומר ... ?
יפה לך. אין לי בעיה. מצדי תפרש גם ע"פ הנוכרי היווני אבל תהיה לארג' ותפרש בזה הדרך גם את הבלי המקובלים.
ואם לא - הסבר לי למה.
 
קו ההבדלה עובר בין ההלכה לאגדה

את המצוות אסור להוציא מפשוטן והן אומרות בפירוש לא לעבוד בעל תמונה. הזוהר אומר כהוראה מעשית "דיפלחון ליה" לזעיר אנפין.
 
אגב, לגבי "מלמטה למעלה" בנוגע למעמד הר סיני (!)

ראה רש"י דברים ה יט ע"פ תרגום אונקלוס שם
 
מבחינה היסטורית דתית הרי שהוא אחד ממעשי ההונאה הגדולים

ביותר שידעה האנושות. וראה בעיון רב את כל ממצאיו של גרשום "המאוחר".

מבחינה תוכנית, ראה ערך מטפחת סופרים.

מבחינה הגותית, לחשוב שיש במעשי ידי בשר ודם כדי להשפיע על האלוהים בעצמו - זה טינוף! זיהום! פרוסטיטוציה של אלוהים. פשוט כך.

אני נחשפתי אל העולם המתועב הזה בגיל 11 בהר נוף באנקדוטה טראומטית, שבה אבי שיחיה, שנחשב "מקובל" ה' ישמרהו ויצילהו מפגע זה וישוב בתשובה שלמה, שוחח בטלפון עם מנטעלי קרנאקן אחר על רכישת תפילין "שצריך לקשור את אבא ואת אמא" - ואתה מבין על מה חשבתי שהוא דיבר. אבא אמא זה אלוהים על שני צידיו, באם אתה לא יודע! בבית אבי מתקיימים שיעורי תועבה מפיו של הגר"י עדס בנושאים אלו, תיצלנה אוזניים השומעות.. שני אחיי ואני ניהלנו במשך שנים ג'יהאד נגד הכפירה הזו, ועודנו. אל תרמוז ולו לרגע מהי שואת הקבלה עבורי - אובדן צלם אבי! נכון, אני סובייקטיבי ונגוע מאוד ברגשותיי באשר אליה - אבל אני כן יודע מהי אומרת - אלילות ביי דפנישן שילוב של זראוטסטריות, סופיות ופגאניות ורסטילית באיצטלה יהודית!
 

u r i el

New member
ואת ספר התורה כתב אלהים ? בעברית מקראית, היינו בניב כנעני ?

בזה אתה כן מאמין ? מה בדבר ההונאה הזו ?

כל הטקסטים הדתיים עוסקים ביחסי אלהים-אדם ולהפך. מה נזעקת ?
מה, אינך באמת מאמין שה' צבאות ביקש מר' ישמעאל "ברכני" ?

והרשה נא לי, על הערותיך על אביך אינני מוצא לנכון להגיב בפורום זה.
 
יותר מזה. נראה שפריחה תלמודית וקבלית באו יחד.

הרמב"ן שייבא לספרד את שיטת הלימוד של בעלי התוספות הוא גם מקובל גדול. באותו זמן פורחים הן הפלפול התלמודי והן הקבלה בספרד. אח"כ הפריחה המקבילה עוברת לצפת עיר המקובלים. הפריחה של עולם התורה בפולין באה יחד עם פריחת הקבלה בה. שקיעת הקבלה באשכנז מקבילה לשקיעת העיסוק התלמודי...
 
טוב. כל קביעותיך נעדרות כל עיגון אובייקטיבי.

הכול מבטא אך ורק את תפיסת עולמך הסובייקטיבית. אני לא לומד חסידות כלל. למרות שלמדתי הרבה בעבר ראיתי שהעומק הגדול נמצא אצל הרמב"ם ול'. הרמ"א הב"ח הט"ז הפרישה הש"ך המ"א הגר"א הגר"ז המקנה הח"ח קיבלו כולם את הזוהר. בשביל ל' ההכרעה לעבוד את ה' אינה תלויה בשום חכמה.
 
למעלה