האם לאדם שמת בפיגוע אכן הגיע למות?

gushnick

New member
נוסיף עוד פרט -

התוספות שם אומרים במפורש שמדובר באמו של אותו האיש. שלא יגידו כאן שאני רק מנסה לעשות פרובוקציה מהגמרא...
 
אם כבר נכנסתם לזה...

רמבש הזכיר אותה וציין בסוגריים "פאנית" אז יכולתי להבין שהיא כאילו גרמה לבנות ישראל ללכת עם שיער לא צנוע ולכן היתה צריכה למות... אבל מה הכוונה "מרים מגדלא שיער נשיא"? שהיה לה שיער ארוך? מה החטא בזה? ולמה שאלת אם זה נשמע מוכר למישהו?
 

gushnick

New member
הפוך

'מרים מגדלא שיער נשיא' הכוונה היא שהיא מגדלת (או גודלת) שיער נשים. כלומר - מעצבת שיער. ולפשט השם שלה אין דווקא קשר עם הסיבה שהיא מתה; להיפך - הגמרא דנה בכך שהמלאך שבא לקחת את נשמתה פשוט התבלבל בגלל השמות הדומים בינה לבין מרים מגדלא דרדקי, ולקח אותה במקום... ושאלתי אם זה נשמע מוכר למישהו בגלל שזה מוכר. שמעת פעם את השם מריה מגדלנה? ובכן, לפי תוספות זו היא.
 
עכשיו אני צריכה לומר שאתה פרובוקטור?

כי אני ממש אוהבת שאתה מקשר בין המקורות למושגים של ימינו אנו.
 

odery

New member
הסנדלר הולך יחף

אם אני לא טועה ישו הלך עם שיער ארוך.. (זכרון עמום מ"הרהורים-אלוף בשחור" שם בניון מכנה אותו "היפי מנצרת")
 

gushnick

New member
אני לא יודעאם זה באמת היה כך

או שזו התמונה המודרנית שלו. אבל סנדלר הוא לא...
אבא שלו היה נגר, אמא שלו - בעצם לא ממש ברור שהיתה לו אמא, והוא גם יכול היה ללכת על המים - נראה לי שהתבלבלו עם פינוקיו.
 

odery

New member
איך אתה מעז?

אביו זה אלוהים(אחרים) איך נגר איך?
 

gushnick

New member
אני מקווה

שאת לא תגידי את זה לנוצרי, כי איך נאמר - זו לא ממש האמונה שלו. כדי לומר שהא-ל הוא אביו של ישו, צריך לומר שישו אינו א-ל ואינו שווה לא-ל, וזו אכן הגירסה של הנצרות הארנאית. אלא שמה לעשות ובשנת 324 לספירה החליט קונסטנטינוס לכנס את ועידת ניקאה כדי להחליט מה נכנס לנצרות ומה לא, והנצרות הארנאית הוצאה משם ומאמיניה נרדפו ועונו? כיום, למיטב ידיעתי, אין פלג בנצרות שמעיז לומר דבר כזה.
 

odery

New member
בשנה שעברה

יצא לי לשבות עם נוצרים ודיברנו על ישו האל,הם גרסו שישו נולד כבן אנוש שהתקדש לדרגה הגבוהה מהאל מולידו ולא רק שהוא ירש אותו הוא אף מתעלה עליו...
 

gushnick

New member
נכון.

אמנם זו גירסה אחת בנצרות (יש עוד), אבל בכל מקרה יוצא מכאן שישו היה בן אנוש תחילה. והוא היה צריך להוולד איכשהו. אז אמנם יש אומרים שהוא נולד מבתולה, אבל האב שנחשב לאביו הוא יוסף הנגר.
 

ישרkל1

New member
אולי...

שאינו מבחין בין צדיק לרשע, זלא באמת צדיק ורשע, אלא יש אדם שנגזרו שנותיו ל70 שנה ויש ל80 ואם נתנה רשות למשחית, אז הוא אינו מבחין מה הקץ שלו ומה שלו. אך וודאי שמזמנים למקום שיש משחית את אותו אחד שמגיע לו למות. כמו במקרה של רוצח בשוגג.
 
ספקולציה שלי: (מקווה שזו לא כפירה)

האם ניתן לומר שההרוגים בפיגוע הם מצבור של אנשים (צדיקים ורשעים) שהגיע להם למות כל אחד מסיבתו הוא ואז -ורק אז- מלאך המוות פוגע בהם בלי אבחנה של צדיק ורשע? דוגמאות לסיבות למוות: * מעשיו רעים "סתם" * מעשיו הכריעו כשנכנס למקום סכנה * "בקרובי אתקדש"-שה' קוטף את הצדיקים, * צדיק כקרבן ציבור, *"נספה ללא משפט" שלא הבנתי מה זה * מי שמגיע לו מוות וזה התעכב בגלל הסובבים אותו. כלומר - האם נין לומר שהרשות ניתנת למשחית להרוג רשעים עם צדיקים אבל רק במצב שיש לכל אחד מהם גזר דין מוות?
 
ברור.

למה חשבת שכשניתנה הרשות אז זה אומר בלא צדק? או בלא שיסכימו מלמעלה? רק שלפעמים צריך סיבה כדי להרוג וכשניתנה הרשות כולם חוטפים.
 
פספסת את הפואנטה או שלא הבנתי אותך:

ניתנה רשות להרוג צדיקים ורשעים? גם אלה שמגיע להם מוות וגם אלה שלא? כלומר - מה הם "חוטפים" (כלשונך)?
 

odery

New member
יש בכלל כאלה ש

"לא מגיע להם למות"? היו רק ארבעה כאלה לא שמתו בעטיו של נחש ולא בעטיו של החטא
 
תקראי את כל השרשור

יש צד לחשוב ש"משנתנה רשות למשחית אינו מבדיל בין צדיק לרשע" זה סוג של "גם אלה שבמצב אחר היו נשארים בחיים" וזה נשמע כאילו לא מגיע לו. אני לא יודעת אם זה נכון או לא אבל לפי הספקולציה שלי - זה נכון שהמשחית פוגע גם בצדיקים וגם ברשעים אבל רק בכאלה שמגיע להם.
 
לא עלתה על שום נקודה. פספסה את השאלה.

ההנחה היתה שמי שמת - מגיע לו למות. אך רציתי ליישב את זה עם "משנתנה רשות למשחית אינו מבחין בין צדיק לרשע"
 
למעלה