האם לאדם שמת בפיגוע אכן הגיע למות?

gushnick

New member
בהלכה אין תיאוריות.

בכל השאר יש המון דעות, ואין פסיקה להלכה. למעשה גם בהלכה יש נקודות מחלוקת, אבל זה תמיד מבוסס על הנחות יסוד שכן נפסקו ושני הצדדים מקבלים. אבל בעניינים שאינם הלכה למעשה - אין דבר כזה פסיקה.
 

פפינס

New member
אולי לא שמת לב

הבאתי את התורה תמימה שמבאר אחרת את משנתנה שאפי על חטא קטן שבזמן רגיל מחליקים בזמן פוראנות אפשר להענש עז
 
נכון. וזו נקודה שלא מסתדרת לי.

ואמרתי שאני צריכה לשאול. כשתהיה לי תשובה אני אכתוב אותה פה. (אגב, לכל התיאוריה שלי אין לי מקור, זה נבנה במהלך השרשור)
 

רמבש א

New member
אין מקור???

דבר אחד לדעתי לא נכון שההגדרה של ``ניתנה רשות`` לא שיכת באסון פתאומי אלא רק בשעת סכנה מתמשכת בפועל כמו מכת בכורות וכיוצא בזה
 

פפינס

New member
זה לא נכון שהרי המקור זה הגמ בבק ס.

ששם זה מובא לגבי אל יצא יחידי בלילה וזה זמן של דין
 
לכל מה שהביאו כאן - יש מקור אבל

למסקנה שלי - עדיין אין. הכל ספקולציה אישית שלי. ואני לא מתכוונת להשאיר את זה ככה.
 

gushnick

New member
זה נכון בהלכה.

באגדה זה יותר גמיש. בין השאר בשל העובדה שזה לא ישנה שום דבר אם תגיעי למסקנה מוטעית; זה לא יוביל אותך לעבירה על הלכה מסוימת.
 

רמבש א

New member
ועוד

לא הבנתי אפילו על עון קטן מענישים במיתה? אין דבר כזה יש גמ` שאומרת שעל דברים שאדם לא חייב אבל אם יעשה יקים מצוה כמו ציצית שבזמן שמידת הדין מתוחה נתפס על זה אבל מכאן ועד מיתה המרחק גדול מאוד
 

פפינס

New member
אדון רמבש אני משפריץ גמ מפרויקט השו

אני חוזר ושונה ומשלש וכו פתח את התורה תמימה שצינתי (או שזה גם ראיה לאחד מעשר הדעות שאמרת) מדובר בהנהגות שמים ואא לומר מה שרוצים תראה את ורוד באיזה הססנות היא אומרת דברים בלי מקור
 
למעלה