האם לאדם שמת בפיגוע אכן הגיע למות?

רמבש א

New member
ראשית

עניתי לך על מה ששאלת אם כי באיחור מה ב. אצל צדיקים לא צריך להגיע דוקא לכיון שניתנה רשות.... אלא בגלל גילגולים קודמים כמו למשל 10 הרוגי מלכות שהם גילגול של 10 השבטים ועוד רבות כהנה הרמ``ע מפאנו נותן דוגמאות לאין מספר
 
כתוב ../images/Emo27.gif

שכשהמלאך מקטרג הוא מקטרג על כולם ללא כל הבחנה ולכן אנחנו חייבים לשמור על עצמנו ממצבי סכנה
 

ישרkל1

New member
שמת לב שאת סותרת את עצמך?

אם לכל אחד מהם מגיע גזר דין מוות, אז זה כבר לא נחשב שהוא נפגע מהמשחית ללא הבחנה! מה שאדם מת מהמשחית.- זה אפילו מתי שלא מגיע לו.
 

פפינס

New member
המשך לתשובות שנתנו

כל פסוק מדבר על הנהגה אחרת זה שאדם מת בגלל חטאו זה בהנהגה פרטית משא`כ שנתנה רשות למשחית זה הנהגה כללית ש ה` מעורר את עמ`י שם אין הבדל בין צדיק לרשע.
 
איך תסביר ת`גמרא

בברכות )הגם` לא לפני ואני לא זוכר דף( שמלאך המות נשלח להביא את נשמתה של מרים מגדלת שיער הנשים והביא בטעות את נשמתה של מרים אחרת (לא זוכר)? ואגב גם בפשרת קורח רשי מסביר איך הקטורת ביטלה ת`מגפה, שכיון שניתנה רשות למשחית משחית מעצמו ועל זה הקטורת עזרה.
 

gushnick

New member
זה בחגיגה.

וביחזקאל יש את הענין שהוא מנסה לומר: לרבים אין הבדל בין צדיק לרשע בחורבן, ואילו לכל יחיד ויחיד זה הולך לפי צדקתו. איך אפשר לשלב ביניהם? רק ה' יכול...
 

פפינס

New member
טעיתי

רשי מביא במכת בכורות שבנ`י לא יצאו מפתח ביתם כיון שנתנה רשות למשחית ושם לא שיך שום ענין שיהודי ימות אלא להפך . ולגבי אם אדם יכול למות אם לא מגיע לו אין אדם שלא מגיע לו אלא הזמן לא מחיב לדוגמא אדםשנתן את חיו לעורר אנשים ה` מכוין שיהרג באופן טרגי שאנשים יתעוררו
 
כפירה? אם לשפוט לפי התגובה ההחלטית שלך - אתה

הוא זה שתתן את הדין. אני לא עשיתי שום דבר מלבד: 1. לשאול, וזה לגיטימי לשאול אז בלי סתימת פיות 2. שאלתי לגבי 2 פסוקים שנראים לי כהפוכים. שום פירה חייב להיות הסבר. 3. הייתי פתוחה לשמוע דעות אחרות כי הודיתי שאיני יודעת (מה שאתה לא עשית, פשוט הנחת שהבנת מה בדיוק שאלתי והתכוונתי) ובמטוטא ממך, תקרא את כל השרשור, אחרכך נדבר.
 
אז כך.

כל יהודי שנולד נגזר עליו כמה זמן יחיה וכו`. והחטא יכול לזרז את יום מותו. אבל אין מצב לומר ולהגיד בשום אופן שאדם שמת בפיגוע לא היה במקום הנכון. כי אם לא היה מגיע לו למות הקב``ה היה דואג שהוא לא יהיה שם, כי אין טעויות בדברים הללו טעויות יש אצל בני אדם, ולא אצל הקב``ה. וסליחה אם הייתי כזה ישיר סורי.
 

gushnick

New member
ואיך העובדה הזו הופכת את השאלה לכפירתית?

רמז: היא לא. אין כזו חיה "שאלה כפירתית". כל שאלה יכולה להיות כפירתית ולא כפירתית, וזה תלוי במטרת השואל: אם רצונו להגיע לתשובה אמיתית או רק למצוא סיבות לכפור.
 

ישרkל1

New member
בדקתי היום את המקור של `משניתנה

רשות למשחית שוב אינו מבחין בין צדיק לרשע` (רש``י פרשת בא על הציווי ואתם לא תצאו) ולפי מה שכתוב שם, לעניות דעתי התשובה היא במקרה זה אך ורק החטא! ואני אסביר: הענין שהמשחית אינו מבחין נאמר רק במקרה של ז מ ן ומקום של מגיפה כללית או זמן ומקום של סכנה. והוא כותב שם והרמב``ן מסביר אותו, יש זמן של מגיפה, כמו במכת בכורות ששם ה` עבר ברחוב, וכשמלך עובר המלווים שלו מעיפים כל מכשול מהדרך. לא אכפת להם מי הוא אותו אחד בזמן שיש מלך באיזור. והוא אומר שאפילו משה היה צריך את ההגנה הזאת. (כשהוא קיבל את 13 מידות-ה` שמו בנקרת הצור). ויש עוד דוגמה של סכנה שהיא לילה. בלילה יש משחית שמסתובב. רואים שם שאין הבדלה רק במקרים כאלה. פיגוע- עדיין לא נחשב למגיפה, או מקום הפיגוע לא נחשב למקום סכנה. אז וודאי שיש סיבה. או של חטא. או סיבות אחרות שהזכירו כאן.
 

פפינס

New member
אוי.,. הבדל עצום

בין תאונה שזה כביכול משהו טבעי לבין הרג המוני ומתכון האם את הפיגוע האחרון ההית מכנה תאונה אתמאההה
 
למעלה