אתה מתחיל להבין...
אני לא צריך להודות שרס"ג לעג לאמונה בגלגול (כפשוטה). דבריו כתובים שחור על גבי לבן בספרו. חכמת הקבלה היא לא רק ספר הזהר, אלא שהזהר הוא חלק בה. היות וחכמת הקבלה היא "חכמת הנסתר" ייתכן מאד שרס"ג והרמב"ם לא הכירוה, וחכמי ישראל אחרים - גם מבני דורם ולפניהם - כן הכירוה. אין שום בסיס להבנה שרמד"ל חיבר את הזהר. לכל היותר הידיעה היא שהוא "גילה" או "פרסם" את הזהר. כשאתה בוחר ברמב"ם לנגח את חכמת הקבלה, אינך עושה זאת רק מפני שהוא פילוסוף, אלא מפני שהוא פוסק יהודי מקובל. היות שכך, דבריו יבחנו ע"פ גדרי היהדות. לכן דברי עומדים בתקפם. אם אתה מביא את דעת הרמב"ם רק כפילוסוף, הרי שדבריו לא מחייבים את המסורת היהודית כלל ואין שום משמעות לניגוח בהם.
אני לא צריך להודות שרס"ג לעג לאמונה בגלגול (כפשוטה). דבריו כתובים שחור על גבי לבן בספרו. חכמת הקבלה היא לא רק ספר הזהר, אלא שהזהר הוא חלק בה. היות וחכמת הקבלה היא "חכמת הנסתר" ייתכן מאד שרס"ג והרמב"ם לא הכירוה, וחכמי ישראל אחרים - גם מבני דורם ולפניהם - כן הכירוה. אין שום בסיס להבנה שרמד"ל חיבר את הזהר. לכל היותר הידיעה היא שהוא "גילה" או "פרסם" את הזהר. כשאתה בוחר ברמב"ם לנגח את חכמת הקבלה, אינך עושה זאת רק מפני שהוא פילוסוף, אלא מפני שהוא פוסק יהודי מקובל. היות שכך, דבריו יבחנו ע"פ גדרי היהדות. לכן דברי עומדים בתקפם. אם אתה מביא את דעת הרמב"ם רק כפילוסוף, הרי שדבריו לא מחייבים את המסורת היהודית כלל ואין שום משמעות לניגוח בהם.