פונטיוס פילאטיס
New member
או!
לזה אשמח לראות סימוכין
או!אבל בהקשר של תח"צ הוא לא תומך בהם
לזה אשמח לראות סימוכין
או!אבל בהקשר של תח"צ הוא לא תומך בהם
מקווה שאגיע לזהאו!
לזה אשמח לראות סימוכין
כל אלה הן שאלות חשובותמקווה שאגיע לזה
בכל מקרה, יש כאן כמה טענות/שאלות שונות:
1. האם מבחינה כלכלית יש הגיון בהעדפה ציבורית של הסעת המונים על רכב פרטי (זה יהיה הכי קל...)
2. האם סבסוד החלק ההפסדי של התח"צ הוא כדאי כלכלית למשק (זה יהיה הכי קשה...)
3. האם דה-רגולציה (בהיבט התכנוני, ברור שאנחנו לא מדברים על נושאים כמו בטיחות) ותחרות פתוחה השיגו עליה בנסועה
מוסכם עליך שאלה השאלות?
לגבי בתי חולים ובריאות בכלל, יש לי רק דבר אחד לומרתימוכין ראשונים לנושא בתי החולים
"בהתאם לפקודת בריאות העם 1940, ולתקנות בריאות העם (רישום בתי חולים) תשכ"ו - 1966, מוסדות רפואיים המפורטים בפקודה ובתקנות חייבים באישור מראש ממשרד הבריאות טרם הקמתם (בניה או הסבה של מבנה קיים), וכן חייבים באישור לפתיחתם, ניהולם והפעלתם (רישום/רישוי).
 
מוסד רפואי קיים המבקש לבצע הרחבה, הוספת מיטות או יחידה מקצועית, שינוי יעוד של יחידה מקצועית או של מיטות וכד', חייב גם הוא לקבל אישור של משרד הבריאות מראש לכל אלה וכן אישור לפתיחת והפעלת התוספות המצוניינות.
תעודת הרישום הניתנת לפעילות בית חולים היא לתקופה מוגבלת ויש לחדשה בתום התקופה.
 
אישור להקמת בית חולים או הרחבתו כפוף למגבלת מכסת מיטות אשפוז, בהתאם לצרכי האוכלוסייה בישראל ובאיזור בו מבוקש להקימו.
 
מדיניות
מדיניות משרד הבריאות היא להעדיף פיתוח והרחבת בתי-חולים כלליים קיימים על פני הקמת חדשים, ולא לאשר הקמת בתי חולים כלליים קטנים חדשים. "
 
http://www.health.gov.il/Subjects/Med_Inst/general_hospitals/Pages/default.aspx
מוזר מאוד שאתה מביא לי את הדוגמא של ארה"בלגבי בתי חולים ובריאות בכלל, יש לי רק דבר אחד לומר
ראה כאן, ובמיוחד את הגרף האחרון:
http://www.washingtonpost.com/blogs...ow-americas-health-care-prices-are-ludicrous/
 
האם אתה באמת רוצה להכפיל את עלות מערכת הבריאות הישראלית, שהיא גם כך מערכת ברמה גבוהה מאוד?
קיימת חלופה ליברטיאנית למערכת הנוכחיתכמה בתי ספר פרטיים יש בישראל?
מי יקים בית ספר פרטי בקרית שמונה?
מי יקים בית ספר פרטי באור יהודה?
מי יקים בית ספר פרטי בבית שמש?
כמה בתי ספר ציבוריים יש במדינה? האם אפשר להגיע לכמות כזו ולכיסוי כזה של בתי ספר פרטיים?
אתה פשוט מציע שהבריאות והחינוך (וגם התחבורה הציבורית) יהיו רק נחלת אלה שהחינוך והבריאות יגיעו אליהם ויוכלו להרשות לעצמם.
בנושא הבריאות למשל - שנים ארוכות שאין בית חולים בעיר החמישית בגודלה במדינה, אשדוד. האם קם איזשהו יזם פרטי שניצל את המצב הזה והקים בית חולים פרטי בעיר הגדולה הזו?
אין איסורים להקים בתי ספר ובתי חולים פרטיים. אבל כמה כאלה קמים והיכן?
זו אינה גישה ליברטינית זו גישה ליברלית/שמרניתקיימת חלופה ליברטיאנית למערכת הנוכחית
שאינה בהכרח התנערות כללית של המדינה מחינוך אלה שידם אינה משגת. בשיטה זו החינוך מופעל ע"י בתי ספר פרטיים והמדינה משתתפת במימונו. ההורה מקבל מעין קופון ורשאי לבחור לאיזה בית ספר לשלוח את ילדו. התשלום לבית הספר נעשה (גם) באמצעות הקופון, ואת תמורתו מקבל בית הספר מהמדינה.
ייתכן שהמדינה גם תתערב במידה כזו או אחרת בתכני הלימוד, למשל תפעיל מערך בחינות אחיד ומחייב, אבל ההבדל הגדול מהמצב הנוכחי הוא שהיא לא תתעסק ישירות בניהול בתי הספר.
זה מזכיר במידה מסוימת את המודל של התחבורה הציבורית.
ידוע לי שהתנסו פה ושם בהפעלת השיטה, עד כמה היא עובדת אין לי מושג.
אגב, הנתון שהובא כאן (37,000 ש"ח לתלמיד) נראה לי מופרז, זכור לי נתון של 6,000 דולר לתלמיד.
לא, הליברטאנים לא חושבים שזו בעיה שלוזו אינה גישה ליברטינית זו גישה ליברלית/שמרנית
שעדיין מכירה בצורך של המדינה לדאוג לשוויון הזדמנויות לכלל אבל מצדדת בהקטנת הביורוקרטיה ובהתערבות בשווקים.
 
הליברטינים חושבים שאין כמעט צורך בממשלה, השוק ידאג לכל ומי שדו אינה משגת - בעיה שלו.
אם דעאש הקימו/מקימים מדינה, מה הבעיה שהליברטאנים יקימו מדינהזו אינה גישה ליברטינית זו גישה ליברלית/שמרנית
שעדיין מכירה בצורך של המדינה לדאוג לשוויון הזדמנויות לכלל אבל מצדדת בהקטנת הביורוקרטיה ובהתערבות בשווקים.
 
הליברטינים חושבים שאין כמעט צורך בממשלה, השוק ידאג לכל ומי שדו אינה משגת - בעיה שלו.
אכןזו אינה גישה ליברטינית זו גישה ליברלית/שמרנית
שעדיין מכירה בצורך של המדינה לדאוג לשוויון הזדמנויות לכלל אבל מצדדת בהקטנת הביורוקרטיה ובהתערבות בשווקים.
 
הליברטינים חושבים שאין כמעט צורך בממשלה, השוק ידאג לכל ומי שדו אינה משגת - בעיה שלו.
לגבי תחום החינוך, בישראל המדינה בדרך כלל אינה המבצעת ואינהאכן
ההבחנה היא בין טענות ערכיות נגד זכותה של המדינה לפעול, בתחומים שונים, וטענות פרקטיות לגבי יכולתה לפעול.
בתחום התחבורה הציבורית, כמו בתחום סלילת הכבישים למשל (לדעתי התחומים זהים עקרונית וכל תחבורה היא במהותה ציבורית) מקובלת מאד התפיסה שלמדינה יש זכות וחובה להתערב, אך הביצוע בפועל מוטב שיהיה בידי השוק הפרטי מטעמים פרקטיים בעיקר. המדינה מסבסדת את קו האוטובוס וקובעת לו את המסלול אך אינה מעסיקה את הנהג בעצמה ואינה רוכשת את האוטובוס בעצמה.
בתחומים אחרים מקובלת מידה נמוכה יותר של מעורבות, ובאחרים - מידה גבוהה יותר. למשל המדינה אינה עוסקת בייצור בגדים בשום צורה, לא סבסוד ולא הכוונה; ולעומת זאת בתחום החינוך היא מממנת, מכווינה וגם מבצעת (בדר"כ) בעצמה.
בדיון זה הרשויות המקומיותלגבי תחום החינוך, בישראל המדינה בדרך כלל אינה המבצעת ואינה
המנהלת.
לגבי בתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים ותיכונים עיוניים, בדרך כלל האחריות על הניהול היא של הרשויות המקומיות. הן אלה שממנות את המנהלים, קובעות היכן יוקמו בתי ספר, מה יהיה הגודל של כל בית ספר וכד'.
לגבי בתי הספר המקצועיים, רובם מנוהלים על ידי גופים פרטיים.
המכללות והאוניברסיטאות עצמאיות בניהול שלהן.
יש מעט מוסדות חינוך שמנוהלים ישירות על ידי המדינה.
אחת הבעיות בתחום התחבורה הציבורית היא ריכוזיות היתר של משרד התחבורה ושיתוף לא מספק של הרשויות המקומיות בתכנון ובפיקוח על התחבורה הציבורית. בתחום הכבישים, למשל, כן יש חלוקת אחריות בין המדינה לרשויות המקומיות. בתחום התחבורה הציבורית המעורבות וההשפעה של הדרג המקומי והאזורי לא מספקים.
זה נכון בהקשר של המימון, אבל לא של הניהולבדיון זה הרשויות המקומיות
מצויות באותו צד של המדינה, שבצד השני מצוי המגזר הפרטי.
יש הבדלזה נכון בהקשר של המימון, אבל לא של הניהול
יש הבדל בין ניהול ריכוזי בידי המדינה לניהול מבוזר עם חלוקת אחריות בין המדינה לשלטון המקומי.
ובהקשר של תחבורה ציבורית יש לכך משמעות.
יש הבדל עצום בין השיטה הזו לבין מערכת חינוך פרטית ללא שוםקיימת חלופה ליברטיאנית למערכת הנוכחית
שאינה בהכרח התנערות כללית של המדינה מחינוך אלה שידם אינה משגת. בשיטה זו החינוך מופעל ע"י בתי ספר פרטיים והמדינה משתתפת במימונו. ההורה מקבל מעין קופון ורשאי לבחור לאיזה בית ספר לשלוח את ילדו. התשלום לבית הספר נעשה (גם) באמצעות הקופון, ואת תמורתו מקבל בית הספר מהמדינה.
ייתכן שהמדינה גם תתערב במידה כזו או אחרת בתכני הלימוד, למשל תפעיל מערך בחינות אחיד ומחייב, אבל ההבדל הגדול מהמצב הנוכחי הוא שהיא לא תתעסק ישירות בניהול בתי הספר.
זה מזכיר במידה מסוימת את המודל של התחבורה הציבורית.
ידוע לי שהתנסו פה ושם בהפעלת השיטה, עד כמה היא עובדת אין לי מושג.
אגב, הנתון שהובא כאן (37,000 ש"ח לתלמיד) נראה לי מופרז, זכור לי נתון של 6,000 דולר לתלמיד.
אתה הבנת נכון מאודיש הבדל עצום בין השיטה הזו לבין מערכת חינוך פרטית ללא שום
אחריות והשתתפות של המדינה.
הטענה של פונטיוס פילאטיס היא על מימון חינוך באמצעות מיסים. הוא טוען, לפי מה שהבנתי, שהמדינה לא צריכה לדאוג כלל לחינוך.
אתה מדבר על שיטת הואוצ'רים שמילטון פרידמן הציעקיימת חלופה ליברטיאנית למערכת הנוכחית
שאינה בהכרח התנערות כללית של המדינה מחינוך אלה שידם אינה משגת. בשיטה זו החינוך מופעל ע"י בתי ספר פרטיים והמדינה משתתפת במימונו. ההורה מקבל מעין קופון ורשאי לבחור לאיזה בית ספר לשלוח את ילדו. התשלום לבית הספר נעשה (גם) באמצעות הקופון, ואת תמורתו מקבל בית הספר מהמדינה.
ייתכן שהמדינה גם תתערב במידה כזו או אחרת בתכני הלימוד, למשל תפעיל מערך בחינות אחיד ומחייב, אבל ההבדל הגדול מהמצב הנוכחי הוא שהיא לא תתעסק ישירות בניהול בתי הספר.
זה מזכיר במידה מסוימת את המודל של התחבורה הציבורית.
ידוע לי שהתנסו פה ושם בהפעלת השיטה, עד כמה היא עובדת אין לי מושג.
אגב, הנתון שהובא כאן (37,000 ש"ח לתלמיד) נראה לי מופרז, זכור לי נתון של 6,000 דולר לתלמיד.
המדינה גם עוסקת ברישוי נהיגה וסלילת כבישים.האם תחבורה ציבורית צריכה להיות ממומנת ומוסדרת ע"י המדינה?
אולי עדיף לבטל את כל זה, מי שרוצה להפעיל תחבורה ציבורית פשוט יוכל לעשות את זה, באיזה מסלול, תדירות ומחיר שהוא רוצה ושייקבע בשוק החופשי. במקביל מי שלא משתמש בזה לא יצטרך לשלם על זה.
כל תחבורה היא ציבוריתהאם תחבורה ציבורית צריכה להיות ממומנת ומוסדרת ע"י המדינה?
אולי עדיף לבטל את כל זה, מי שרוצה להפעיל תחבורה ציבורית פשוט יוכל לעשות את זה, באיזה מסלול, תדירות ומחיר שהוא רוצה ושייקבע בשוק החופשי. במקביל מי שלא משתמש בזה לא יצטרך לשלם על זה.
זה עובד במדינות עולם שלישיהאם תחבורה ציבורית צריכה להיות ממומנת ומוסדרת ע"י המדינה?
אולי עדיף לבטל את כל זה, מי שרוצה להפעיל תחבורה ציבורית פשוט יוכל לעשות את זה, באיזה מסלול, תדירות ומחיר שהוא רוצה ושייקבע בשוק החופשי. במקביל מי שלא משתמש בזה לא יצטרך לשלם על זה.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.