ההר המעונן- מאמר חדש ב"חומריו העתיקים"

Moiraine

New member
חח בדיוק.

זה ספר שמאגד את כל התופעות המוזרות שהיו או פלאי תבל וכו' והראה איך אלה שמאמינים בחייזרים (שכחתי איך קוראים להם אולי קסיונובים) כן, היה גם על הפירמידות (של האינקה) ועל יחזקאל.
מי יודע כמה מאירועי היום שלנו הם השתלטות של חייזרים שהממשלה השתיקה!
ודוד היה פשוט ג'ינג'י- חמום מוח. ועכשיו ראיתי את החתימה.לא אמרתי שאת מתיימרת אבל זה היה נראה קצת נחרץ האופן בו אמרת את הדברים. לא משנה. העיקר שהדברים הובנו
 
ספר "מרכבות האלים"? ../images/Emo153.gif

גם היתה פעם סידרה עם קריינות של לאונרד נמוי ("ספוק" המיתולוגי מהסדרה "מסע בין כוכבים") על הסבר כביכול "מדעי"/מד"בי לתופעות בלתי מוסברות בעולם. הסברים משעשעים , אך כמו שאומרים: "אם אתה שומע קולות של פרסות , זה לא אומר שזה זברות, אלו יכולים להיות סוסים".
 

DHallow

New member
את לא מכירה?

הצלחת לשרוד את שנות התשעים בלי להתקל בו בכל שיחה? זה כמו לא לשמוע על "הסוד" היום! (שיחלוף כבר!!!) זה משעשע כמה שחייזרים זה קטע חזק. אני אוהבת לעשות תרגיל לתלמידים שלי- הם מקטרים שהם לא מבינים מילה מהתנ"ך ושהם לא מסוגלים לקרוא קטע ולהבין. ואז אני רומזת להם מיני רמזים מסתוריים על" סודות וצפנים" ומכוונת אותם ליחזקאל א'. בשיעור שאחרי מסתבר שכולם קראו והם מלאים שאלות כרימון! אולי זה היה טריק שיווקי של המו"ל של יחזקאל?
 

Moiraine

New member
לגבי "המרכבה"

אישית האסוציאציה הראשונה שעלתה לי הייתה מעשה המרכבה המופיע בספר יחזקאל.(ויכול להיות שלזה גם התכוונת במושג מהקבלה) הקטע הזה קשור לקבלה ויש בו איזה דבר מיסטי וובעיקרון כמעט ולא קוראים אותו ולומדים אותו בעיון אלא עוברים על הקטע בריפרוף. במעשה המרכבה הוא למעשה אחד מחזיונותיו של יחזקאל הנביא, הרואה את מרכבת הבורא ועליו דמות פני חיות שונות (אריה, נשר, שור) ופני אדם. אני עצמי לא ממש יודעת את הסיפור המלא והפירוש והמשמעות וכו'. בסיפור של אליהו לעומת זאת, מתואר שהוא עלה בסערה השמיימה. לא ממש מפרטים שם הכל.
 

האבק

New member
../images/Emo47.gifהדיון על המאמר הקודם

הוא לא נגמר וכבר עבר דף, לכן שרשרתי אותו לכאן
 

Moiraine

New member
../images/Emo13.gifכל הכבוד.

אני חושבת שהבעיה במאמרים מסוג כזה שהתנ"ך פשוט לא מפרט מספיק, אז זה נשאר לפעמים קצת עמום כזה, לא ממצה מספיק... קראתי את המאמר ונגעת בנקודות יפות ומעניינות. הייתה לי קצת בעיה עם חלק מדברים, בנימה שהם נכתבו. (דתייה, מה לעשות.) לדעתי, היית צריכה לנסות לעשות את המאמר בצורה רציפה ולא בנקודות. ח"ח
 

DHallow

New member
תודה רבה

בעיניין הנימה, חשוב לי לומר שאין בכוונתי לפגוע ברגשות של אנשים. אני כותבת ממקום מאוד מסויים ומהשקפה מחקרית ביקורתית, ולא פעם חוטאת בחד צדדיות ואין לי ספק שכשופטת הייתי נפסלת על הסף. זה נפלא שיש אנשים בעלי השקפה מסורתית שקוראים את דבריי ומתיחסים אליהם. זה יהיה נפלא אף יותר אם הגישה המסורתית תבוא לידי ביטוי בתגובה לדבריי וכך נשיג דיון מעניין על סוגיות מרתקות, מתחומים שונים ומהבטים שונים. הדיון ב"חומריו העתיקים" עשוי לחדד נקודות חשובות ביצירה של פולמן, הנוגעות להשקפות בעיניין הדת, ונתרם פי כמה אם זה יכוסה הן מהרמה הביקורתית והן מהרמה המסורתית, לא?!
 

Moiraine

New member
../images/Emo45.gif

למרות שאני עדיין חושבת שזה בעייתי. לא משנה כמה לומדים את התנ"ך וכמה בקיאים בו עדיין יש דברים שקשה להסביר אותם. אני אישית עשיתי 5 יחידות תנ"ך (של דתיים שזה יותר קשה) וחוקרת כל הזמן וקוראת מאמרים על התנ"ך אבל עדיין -יש כל כך הרבה דברים שאני מרגישה לא בקיאה בהם. לא תמיד יש התשובות הרבה נובע גם מאמונה. וכמובן שיותר קל להטיל ספק בהכל. אם את צריכה עזרה מהבחינה הדתית אני יכולה לנסות.
 

DHallow

New member
את מוזמנת ../images/Emo24.gif

תשפכי אור מהכיוון המסורתי, גם על חנוך וגם על ההר המעונן. ואם לא די בשני אלה, אני מבטיחה שבקנה יש אי אלו דברים שבהחלט יש מקום לאזן. הכי חשוב זה לא להיפגע ולא לקחת את הדברים אישית. אני כותבת מתוך השקפת עולם חד ממדית אבל לפחות גלויה בעיניין. יהיה נחמד לראות ממדים נוספים.
 
למעלה