מגהתחת יקירי, אתה טועה. אין לך
600000 עדים. יש לך רק מעשיה מיתולוגית בודדת בה רק כתוב שהיו 600000 עדים. זה הבדל עצום. יש לך רק עדות אחת (single account) - המעשיה המיתולוגית היהודית, ותו לא. בוא נצטט מעט מדברי פרופ´ זרטל (האיש ש"גילה" מזבח על הר עיבל). OK? "כל התפישה הזאת (התפישה המינימליסטית) נשענת לא על היש הארכיאולוגי אלא על האין, כלומר על העובדה שלא נמצאה שום הוכחה ארכיאולוגית לסיפור יציאת מצרים והכניסה לארץ, וש
אין בכלל שום הוכחה ארכיאולוגית לסיפורי התנ"ך עד למסע המלך המצרי שישק לארץ-ישראל" שים לב, מגהתחת ידידי. ארכיאולוג מקצועי המכיר את מצב הממצאים אומר זאת בגלוי. בנוסף, מסתבר כי זרטל, נוסף על היותו לא-מומחה למזבחות (ה"מזבח" שלו בעל חתך מלבני 7 על 9 מטרים, בתבנית מסופוטמית בעוד התאור המקראי מדבר על מזבח בעל חתך רבועי), הינו גם לא-מומחה לחרסים. "נתיב" התנועה ש"זיהה" אינו מוכר אף לאחד. הנה מה שאומר מאמר באתר הטכנולוגיה החנוכית: "החדירה בצפון בקעת הירדן ושלושת השלבים של ההתנחלות הישראלית בכנען ---------------------------------------------------------------- על-פי הסיפור המקראי, נכנסו הישראלים לארץ המובטחת מול יריחו ושם החלו את מסע הכיבוש. כבר ראינו, ש
בתל יריחו לא נמצאה כלל עיר כנענית, שחומותיה היו עשויות ליפול מול חילות בני ישראל. הדבר מעלה מיד את השאלה, האם לא צריך לחפש גם מקומות אחרים, שדרכם יכלו הישראלים להיכנס לכנען. ואמנם, בתהליך הסקר בהר מנשה הוברר, כי אחד ממקומות הכניסה הראשיים של הישראלים היה דווקא בצפון בקעת הירדן - ולא בדרומה" (סוף צטוט) משמע, הקבוצות האתניות הללו חצו את הירדן בסביבות בית שאן, התישבו באזור גבעות ג´נין, ומשם משך הזמן נעו דרומה על גב ההר. לא תנועה ממזרח למערב כמו ש"זיהה" זרטל לבדו בבדידות, אלא חדירה ממזרח בצפון הבקעה, ותנועה איטית דרומה. לסכום זרטל הפגין כשרון שווה בזהוי מזבחות ובזהוי pottery trail. כשרון לא מוגזם... אה, ובל נשכח: הידעת כי אין שום אישוש למעשיות שקדמו למאה ה- 9/10 לפנה"ס? הידעת כי אף אחד ממלכי האזור לא שמע על שלמה, למרות שלטענת התנ"כ, נשא את בנותיהם לנשים? הידעת כי לא נמצא מעולם אבק זנב פסיק שריד מבית ראשון? הדבר היחיד שמנסים לשייך לבית ראשון הוא
קשוט בצורת רמון בגבה 43 מ"מ ובקטר 21 מ"מ(!), נזוק, שנמצא בדוכן בשוק ולא בחפירות הר-הבית, וכתוב עליו "לבי. ...ה קדש כהנמ", אשר פוענח כ- "לבית יהוה קדש כהנמ" (אין בטחון בי מדובר במקדש בירושלים. אולי הכוונה למקדש מקומי של הידוע בצבור של אשרה). הידעת כי בעצם המאה ה- 8 לפנה"ס יוצרו בירושלים כדים עם כתוביות הקדשה לאשרה ולידוע בצבור שלה, יהוה? (לחפש the large pithoi came all from Jerusalem) הידעת כי ב- Susa (שושן) לא נמצאה אף תעודה המתארת את ארועי מגילת אסתר, והשמות אסתר ומרדכי דומים להחשיד לשמות האלילים הפרסיים אישתאר ומרדוך? ואנו מדברים על המאה ה- 5 לפנה"ס!!!