לא מלאכותי אלא מבוסס על תכונה מדינית של השטח.
שטחי סי אינם מפוזרים "בתוך" הרשות הפלסטינית (כפי שבשוגג טענת), אלא הם מצויים "מחוץ" לרשות הפלסטינית, וזו תכונה מדינית אוביקטיבית, שאינה מלאכותית כלל.
ולמה אתה חושב שהגדה המערבית היא פחות מלאכותית משטחי סי? מצד אחד: אבו מאזן קובע לו קריטריון אוביקטיבי התלוי בעובדה היסטורית (שנת 67); מצד שני: ראש מפלגת הבית היהודי נפתלי בנט, שקרא אך לפני חודשים ספורים לספח את שטחי סי (תוך הענקת זכויות אזרח מלאות לכל הגרים בשטחי סי, קובע לו קריטריון אוביקטיבי התלוי בשאלת הסמכות השלטונית הנוכחית בשטח, בעוד שכידוע אין כיום לפלסטינים סמכות שילטונית בשטחי סי (בשונה משטחי איי למשל, שבהם יש לפלסטינים סמכות שלטונית מלאה, ובשונה משטחי בי, שבהם יש לפלסטינים סמכות חלקית של שליטה). עכשיו שים לב, שלא הקריטריון (של אבו מאזן) הנמדד לפי המדד ההיסטורי, ולא הקריטריון (של בנט) הנמדד לפי מדד הסמכות השלטונית בשטח, אינם קריטריונים מלאכותיים, אלא שניהם קריטריונים המבוססים על עובדות אוביקטיביות.
ועוד הערה על טענת ה"מלאכותיות" שהעלית: כידוע, החמאס טוען שהיהודים מהוים מיעוט קטן בכל המזרח התיכון כולו, ומבחינת החמאס זו סיבה מספיקה לכך שהיהודים יעופו מהמזרח התיכון, אבל היהודים הגרים במדינת ישראל אינם מודדים את הרוב-והמיעוט לפי הסרגל של המזרח התיכון אלא לפי הסרגל של מדינת ישראל, בעוד שלפי הסרגל הזה, שאינו מלאכותי כלל, הם רוב. באותה מידה, הפת"ח טוען שהיהודים מהוים מיעוט קטן בכל שטחי הגדה המערבית, ומבחינת פת"ח זו סיבה מספיקה לכך שהיהודים יעופו מהגדה המערבית, אבל היהודים הגרים בשטחי סי אינם מודדים את הרוב-והמיעוט לפי הסרגל של הגדה המערבית אלא לפי הסרגל של שטחי סי, והראיה לכך שזו דעתם היא, שראש מפלגתם (בנט) מעולם לא קרא לספח את הגדה המערבית אבל כן קרא לספח את שטחי סי; ומתברר שלפי הסרגל הזה, שאינו מלאכותי כלל, היהודים הם רוב.
חוץ מזה, שכל סוגית שטחי סי הוכנסה להודעתי הקודמת בהבלעה, כשהזכרתי את הסוגיה האגבית של הדמוגרפיה, אבל עצם הטיעונים שהועלו בהודעתי הקודמת אינם תלויים בשטחי סי. הרי גם אילו התעלמנו משטחי סי והתחשבנו בשטחי הגדה המערבית כולה, עדין היו נותרים תקפים שאר הטיעונים שהעליתי (כפי ששמת לב לכך בעצמך), כולל אגב הטיעון האגבי שהדמוגרפיה ששם היא בינתיים "לטובת" היהודים ששם: כי מתברר שבין בגדה המערבית שבה היהודים הם מיעוט, ובין בשטחי סי שבה הם רוב, מטפס לו אט אט כלפי מעלה אחוז היהודים הגרים שם, והמגמה הזאת נמשכת מאז 67, כשאז עדין היוו היהודים שם אפס אחוז: כי בשנת 77 הם גדלו שם לשלושה אחוזים, ובשנת 87 הם גדלו שם לששה אחוזים, ובשנת 97 הם גדלו שם לתשעה אחוזים, ובשנת 2007 הם גדלו שם לשנים עשר אחוז, ולטענתם "עוד היד נטויה". ואגב: מבדיקות אוביקטיביות בשטח מתברר, שמגמת העלייה הזו נובעת, לא רק משוני בנתוני הילודה של הפלסטינים ושל היהודים תושבי הגדה המערבית (עם 7 ילדים למשפחה יהודית ממוצעת בגדה המערבית, שזה קצת יותר מגודלה של משפחה פלסטינית ממוצעת שם), אלא גם בגלל השוני בין מגמת ההגירה היהודית אל תוך שטחי הגדה, לבין מגמת ההגירה הפלסטינית ההפוכה אל מחוץ לשטחי הרשות הפלסטינית,
כפי שהודה בכך ראש הממשלה הפלסטינית סלאם פיאד.
לגבי טענתך "שהמתנחלים ברובם...לא יתנגדו לזה. רוב רבניהם יקבלו את הדין": אינני מבין מה ענין "הרבנים", לענין "המתנחלים" (שרק אותם הזכרת בתגובתך הראשונה לדוקטור דוליטל): הרי רוב היהודים הגרים כיום בגדה המערבית הם חילונים. כבר עמד על כך פעמים רבות לא אחר מאשר ראש מועצת ישע, דני דיין, שהוא בעצמו חילוני גמור כפי שהצהיר על כך בעצמו.
לגבי טענתך ש"אם הציבור הדתי ימצא דרך להחליט יחד כציבור" אז "רוב רבניהם יקבלו את הדין": אינני יודע עד כמה אתה מכיר את רוב רבניהם, אבל רוב רבניהם אינם ליבוביציאניים, אלא חושבים שמי שמוסמך להחליט בכל סוגיה שהיא בעלת השלכות הילכתיות, אינו הציבור הדתי אלא הוא פוסק ההלכה: עד כדי כך שאם רוב הציבור הדתי יחשוב שמותר להבעיר אש בשבת, אז עדין *כל* רבניהם לא ישנו את דעתם וימשיכו לחשוב שזה אסור. זה מה שיחשבו "כל רבניהם", כי הרבנים הללו אינם ליבוביציאניים. ואם הרבנים הללו יחשבו (כפי שאכן חשבו בשנת 2005) שיש איסור מהתורה של "לא תגזול" בפריצת חיילים לתוך בית פרטי ובהוצאה *כפויה* של יהודים (בוגרים) מתוכו, אז אותם רבנים ימשיכו לחשוב כך גם אם כל הציבור הדתי יחשוב אחרת. אני מדגיש "כפויה" כי זה מה שכתבת בהודעתך הקודמת ("בניגוד לרצונו").
ולגבי עצם הערכתך (שלא הובעה מפורשות) על עמדת רוב הציבור הדתי בענין העברה כפויה של יהודים מהגדה המערבית, הייתי אומר כך: יש סיכוי גדול יותר שרוב הציבור החילוני יחליט להעביר בכפייה את כל העם היהודי מישראל לאוגנדה, מאשר הסיכוי שרוב הציבור הדתי יחשוב שמותר להעביר בכפייה (ממקום הולדתם) רבבות יהודים, שרובם נולדו בגדה המערבית והספיקו להקים שם דור שני ושלישי
ולפעמים אפילו רביעי. העברה בכפייה, בין אם היא נעשית מתוך גרמניה בשנות השלושים כלפי יהודים ע"י גויים, ובין אם היא נעשית מתוך הגדה המערבית בשנות האלפיים כלפי יהודים ע"י יריבים פוליטיים יהודים מחמת טרור של גויים, נתפסת בעיני רוב הציבור הדתי כסוג של טרנספר כפוי, כל עוד שההעברה היא אכן *כפויה* (כלומר "בניגוד לרצונם" ככפי שכתבת בהודעתך הקודמת). אינני נכנס כרגע לשאלה האם זה מוצדק להחשיב זאת כטרנספר, אבל עדין אפשר בקלות להיווכח שלפחות ככה זה *נתפס* בעיני מרבית הציבור הדתי. ומהו לדעתך אחוז הדתיים התומכים בטרנספר? אינני מתכוון דווקא לטרנספר כפוי כנגד יהודים; טרנספר כפוי כלפי ערבים למשל? מתברר שאחוז הדתיים התומכים בטרנספר כפוי הוא זעיר ביותר,
אף כשזה טרנספר כפוי כלפי ערבים וכל שכן כלפי יהודים, וזו הסיבה לכך שמפלגות שדגלו בטרנספר (אפילו רק טרנספר מרצון) לא עברו את אחוז החסימה, לפחות בעשרים השנים האחרונות.