לא קראת את הודעתי האחרונה שבה עניתי לשאלותיך.
מה שכתבת לא רלוונטי ליהודים הגרים בגדה המערבית. כי אכן יצאתי בזמנו (וממשיך לצאת) נגד הכיבוש, וכמובן מעולם לא חזרתי בי, אבל הרי מהו הכיבוש? זוהי השהות של הצבא הכובש בשטחים שאינם חלק מהמדינה ששלחה את אותו צבא כובש. לצערנו אנו רואים יומיום, איך הצבא מגשים יום יום את הכיבוש בשטחי סי, רומס יומיום זכויות אדם, מדכא, דורס, מבצע מעצרים מינהליים; הכיבוש הצבאי, שהוא הוא הכיבוש, זה המחסומים, זה הדיכוי, זה ההרס והחורבן, לא רק הפיזי, אלא גם הנפשי, הנגרם לתושבי המקום מעצם שהותו של הצבא בשטח. אבל:
מי שעושה את זה הוא הצבא, לא היהודים הגרים בגדה המערבית. אני חוזר ומזכיר, את מה שכתבתי לך בלפחות ארבע הודעות שלי, כולל בהודעתי האחרונה שאותה כנראה לא קראת: הרוב המכריע (מעל 90 אחוז) של היהודים הגרים בגדה המערבית *נולדו* שם, ואפילו הספיקו להקים שם דור שני ושלישי
וחלקם אפילו רביעי. הם לא "הלכו לגור שם" כטענתך, אלא *נולדו* שם. הם לא "נכנסו לבית של מישהו אחר וישבו שם" כטענתך, אלא פשוט *נולדו* שם. זה ביתם לא פחות מכפי שזה ביתם של הפלסטינים. ממתי הפכו הפלסטינים להיות אדוני הארץ? ועוד יותר מוזרה בעיניי טענתך שכאילו ישיבת היהודים שם היא "אלימות", שהרי בדיוק כנגד טענתך הנ"ל הבאתי יותר מפעם אחת את הדוגמה מהיהודים של גרמניה של שנות השלושים: ואכן, האם לדעתך ישיבתם של יהודי גרמניה בגרמניה של שנות השלושים היא "אלימות"? אם כבר היתה שם אלימות, אז היא לא הופנתה מהתושבים היהודים, אלא להפך: הופנתה כלפיהם. אז דע כי ככה גם בגדה המערבית: אמנם יש שם אלימות, אבל היא לא מופנית מהתושבים היהודים (למעט מקרים חריגים מסוגו של גולדשטיין), אלא היא מופנית בעיקר משני כיוונים: א. אלימות יומיומית (אבנים, בקבוקי תבערה, ניסיונות לינץ', ועוד) המופנית מכיוונם של טרוריסטים פלסטינים כלפי תושבים יהודים, מה שאגב קורה יומיום, ויודע זאת רק מי שגר שם וחווה את זה על בשרו יומיום; ב. אלימות המופנית מכיוונו של הצבא הכובש, לא רק כלפי תושבים פלסטינים (למשל ע"י מחסומים, מעצרים מנהליים של פלסטינים חפים מפשע, וכו'), אלא גם כלפי תושבים יהודים - כמתואר בפרוטרוט בדו"ח אדמונד לוי (למשל: ע"י מעצרים מנהליים של יהודים חפים מפשע, ע"י מינהל אזרחי שהורס בתי יהודים ללא אזהרה מוקדמת וללא צו בית משפט, או מסלק יהודים מקרקע יהודית, המועברת באופן לא חוקי ע"י פקידי המינהל לתובעים פלסטינים מבלי לפנות קודם לכן לבית משפט על מנת לאמת את טענת התובעים הטוענים שהקרקע היא פלסטינית, ועוד עשרות סוגי עוולות כהנה וכהנה המפורטות כולן בדוח אדמונד לוי). דע אם כן כי מי שסובל מהכיבוש, זה לא רק ילידי המקום הפלסטינים, אלא גם ילידי המקום היהודים, כשמי שמודע לצד השני הזה של מטבע הכיבוש, זה רק היהודים ילידי המקום, וכאמור רובם המכריע של היהודים ששם הם אכן ילידי המקום.
אז נכון שיש שם גם יהודים שאינם ילידי המקום, אלא כאלה שעברו לשם, אבל הם לא עברו לאדמה פלסטינית, כי כאמור הפלסטינים אינם אדוני הארץ. אם מותר ליהודי לעבור לגור בגרמניה, אז גם מותר ליהודי לעבור לגור בגדה המערבית, ואף אחד לא יכול להאשים אותו (כלשונך) שהוא "נכנס לבית של מישהו בלי רשותו": הגדה המערבית אינה "הבית" של הפלסטינים. ובטח לא נוכל לומר זאת על שטחי סי, שברובם לא היו מאוכלסים ע"י פלסטינים מעולם ועד רגע זה, כולל. מה עוד, שאם למהגרים ערבים היה מותר להגר בתחילת המאה העשרים לגדה המערבית מטורקיה וממצרים ומעירק וממדינות המיפרץ, כשבכך הם הפכו בשנות הארבעים ל"עם הפלסטיני", אז גם ליהודים היה מותר להגר לשם בתחילת המאה העשרים וגם בתחילת שנות השבעים.
שלא כפי שטענת, דע כי אותם יהודים שהגיעו לשם, שהם כאמור המיעוט (כי כאמור רוב היהודים הגרים שם נולדו שם), לא עשו זאת "בגלל גיבוי של צהל": הרי למשל כפר דרום שבגוש קטיף, שהוחרב מחמת יוזמה פוליטית של ישראלים שהיו יריביהם הפוליטיים של הישראלים האחרים תושבי המקום, לא הוקם בזכות "גיבוי של צהל": הוא הוקם ב-1930, ולמרות שנחרב ע"י פורעים פלסטינים ב-1939, הוא הוקם בשנית בשנת 1946, עוד לפני שהיה צה"ל. טענתך שכאילו יהודים הגיעו להתגורר בגדה המערבית בזכות "הגיבוי של צהל" סותרת את המציאות, שלמעשה הפוכה במאה ושמונים מעלות אל מה שאתה טוען: כי הרוב המכריע של אותם תושבים יהודים מסויימים מאד, אשר לא נולדו שם אלא הגיעו לשם, ואשר עדין חיים שם כיום, הגיעו לשם בעיקר בתריסר השנים האחרונות, ורובם היגיעו לשם *למרות* צה"ל: לא בזכותו אלא תוך התעמתות איתו. והראיה לכך היא, שיהודים הרי מנסים השכם והערב לבנות שם מבנים על קרקעות שנקנו מפלסטינים, או ממש לעבור פיזית למבנים שנקנו מפלסטינים (כגון הבית החום בחברון, בית המכפלה בחברון, וכדומה), וכשצה"ל מגלה זאת, אז הוא בא למקום ומנסה לסלק אותם משם (שלא כדין, כמפורט בדוח השופט אדמונד לוי). אמור מעתה: אותם יהודים מסויימים שלא נולדו בגדה המערבית אלא עוברים להתגורר בה, מגיעים לשם לא "בגלל הגיבוי של צהל" (כלשונך) אלא "למרות" צה"ל: ככה זה לפחות בתריסר השנים האחרונות, שהן השנים העיקריות, משום שכאמור הרוב המכריע של אותם תושבים יהודים מסויימים מאד, אשר לא נולדו שם אלא הגיעו לשם, ואשר עדין חיים שם כיום, הגיעו לשם בעיקר בתריסר השנים האחרונות. על כל פנים, כל זה לא רלוונטי למעל תשעים אחוז מיהודים הגרים בגדה המערבית, שכאמור לא באו לשם אלא *נולדו* שם, וכמובן לא ניתן לומר שהם "נולדו שם בזכות הגיבוי של צהל".