הכרת כל הדגים ויצורי המים בעולם

לדוד170

לא קראתָ כנראה את דברַי בתשומת לב. דיברתי בדיוק על כל יצורי המים. חכמי המשנה הבחינו, שכל יצורי המים בעלי הקשקשים הם דגים! הם גם הבחינו, שלכל הדגים יש סנפירים. וכו´. כל הכבוד לחכמי המשנה. מדוע אתה סבור שמישהו הכתיב להם משהו? ומדוע המישהו הזה הכתיב את ההוראה קודם לכן בצורה מסובכת יותר, עם העניין המיותר של הסנפיר?
 

רון סי

New member
לא זו ההבחנה

ההבחנה היא שכל יצור מים ("דג") שיש לו קשקשת, יש לו גם סנפיר. אם אין לו קשקשת, יכול שיהיה לו סנפיר, ויכול שלא. כדי להפריך זאת יש להצביע בפשטות על יצור מימי שיש לו קשקשת ואין לו סנפירים. יש כזה?
 

dar האחת

New member
אבל אין שום הסבר המתקבל על הדעת

לה נבחרו בעלי הקשקשים והסנפירים ולא צדפות. מדוע אלוהים שברא את כל היצורים, נותן לאדם רשות לאכול יצורים אלה ולא אחרים. מדוע זה בכלל לא מטריד את עובדי האלוהים?
 

דוד170

New member
ל--dar האחת

אני מבין שאתה מקבל את הראיה ואתה מסכים שבורא העולם נתן את התורה. בורא העולם נתן מצוות בכדי שנעמול על עצמינו ונתגבר על היצר בכדי שנקבל שכר בעולם הזה ובעולם הבא והשכר המושלם ביותר הוא כאשר עמלים בעדו ולא כאשר מקבלים אותו חינם.
 

dar האחת

New member
כמו רבים וטובים אחרים ממקימי המצוות

אתה בכלל לא מתקרב אפילו לענות לי. בכל פעם שנשאת שאלה מאוד פשוטה אבל מחייבת לחשוב בהגיון בריא , המחייבת לעמוד מול המראה ולשאול למה באמת...זה קשה כי זה מחייב אותך להטיל ספק גדול בכל הפולחן המיותר שאתה העבד שלו! חוץ מזה על איזה יצר אתה כל הזמן מתגבר?
 

דוד170

New member
ל---dar האחת

יסוד החסידות ושרש העבודה התמימה הוא - שיתברר ויתאמת אצל האדם מה חובתו בעולמו ולמה צריך שישים מבטו ומגמתו בכל אשר הוא עמל כל ימי חייו. והנה, מה שהורונו חכמינו זכרונם לברכה הוא: שהאדם לא נברא אלא להתענג על ה´ ולהנות מזיו שכינתו, שזהו התענוג האמתי והעדון הגדול בכל העידונים שיכולים להמצא. ומקום העדון הזה באמת הוא העולם הבא, כי הוא הנברא בהכנה המצטרכת לדבר הזה, אך הדרך כדי להגיע אל מחוז חפצנו זה הוא זה העולם. והוא מה שאמרו זכרונם לברכה (אבות ד, ו): "העולם הזה דומה לפרוזדור בפני העולם הבא". והאמצעים המגיעים את האדם לתכלית הזה, הם המצוות אשר צונו עליהן האל יתברך שמו. ומקום עשית המצוות הוא רק העולם הזה. על כן הושם האדם בזה העולם בתחלה, כדי שעל ידי האמצעים האלה המזדמנים לו כאן יוכל להגיע אל המקום אשר הוכן לו, שהוא העולם הבא, לרוות שם בטוב אשר קנה לו על ידי האמצעים האלה. והוא מה שאמרו זכרונם לברכה (ערובין כב, א): "היום לעשותם ומחר לקבל שכרם". וכשתסתכל עוד בדבר תראה, כי השלמות האמתי הוא רק הדבקות בו יתברך, והוא מה שהיה דוד המלך אומר (תהלים עג, כח ): "ואני קרבת אלהים לי טוב" ואומר (שם כז, ד): "אחת שאלתי מאת ה´ אותה אבקש שבתי בבית ה´ כל ימי חיי", כי רק זה הוא הטוב, וכל זולת זה שיחשבוהו בני האדם לטוב אינו אלא הבל ושוא נתעה. אמנם לכשיזכה האדם לטובה הזאת, ראוי שיעמל ראשונה וישתדל ביגיעו לקנותה, והינו: שישתדל לדבק בו יתברך בכח מעשים שתולדותם זה הענין, והם הם המצוות. יש עוד המשך. אם אתה מעונין נא להודיע. http://www.shechem.org/torah/mesyesh/h1.htm
 

dar האחת

New member
אני רוצה לידע אותך

אף אחד לא חזר מ"עולם האמת" כך שכל מה שאומרים עליו הוא בהחלט בגדר השערה , חלומות וכד´ זוכר אנחנו האטאיסטים רוצים הוכחות כך אנחנו בנויים. תנסה פעם להסביר את עצמך בלי לצטט. היה אתה עצמך ותבהיר את דעותיך אלא אם תהליך החשיבה שלך הוא רק דרך רבנים למנהם. אם כך אז הרשה לי להשתתף בצערך כי אתה מפסיד!! היכולת לחשוב לבד זה תענוג גדול!!
 

דוד170

New member
מה אתה אומר על הראיה של יצורי המים

כתוב בגמרא לפני אלפי שנים שכל יצור מים שיש לו קשקשים חייב להיות לו סנפירים? ואין בעולם יצור מים שסותר את דברי חז"ל.
 

G o v e r no r

New member
התוכל להציג דג נטול סנפיר, או לא?

אני טוען שלכל דג יש סנפיר, ולכן, לכל דג בעל קשקשת יש סנפיר, ולכן אין כל רבותא בדברי חז"ל. אתה יכול להפריכני רק על ידי הצגת דג נטול סנפיר...
 

vizini

New member
יש. נחש ים. יש לו קשקשים, אין לו

סנפיר, סוף הסיפור.
 

preacher

New member
אתה משחק לידיהם

אז חז"ל גילו איזה... בוא לא נקרא לזה חוק-טבע... מתאם בין צורת הקשקש לצורת הגוף. כל מה שזה מצריך זה להסתכל קצת על הטבע. הרבה מאוד אנשים גילו הרבה מאוד דברים על הטבע מהסתכלות, וזה לא מוכיח את קיומו של אלוהים או משהו, אלא אם כן אתה חושב שהקשקש הוא התגלות אלוהית ממעלה ראשונה.
 

רון סי

New member
אפשר בבקשה לראות תמונה

של הנחש הזה? (רצוי עם קישור לעובדת היותו נחש ים). תודה.
 

vizini

New member
מה תעזור לך תמונה?

אתה תמיד יכול להגיד שהיא מבויימת, שהקשקשים דבוקים, שיש סנפירים מאחור אבל לא רואים אותם, ואלף ואחד תירוצים אחרים. אבל בשביל כל האחרים, הנה תמונה: http://www.divegallery.com/sea_krait_2.htm
 

רון סי

New member
אין לו קשקשים

מה שיש לו זה תצורה של משושים על עורו. המשושים טבועים בתוך העור. אם הולכים עם הלינק של ה-BACK רואים את התמונה של הנחש מעל איזה אלמוג או משהו, שראה זה פלא - יש לו בדיוק אותה תצורה של משושים על פניו. אני לא אומר שהקשקשים דבוקים - אין לו שום קשקשים. אני לא אומר שיש לו סנפירים. בטח לא שהתמונה מבויימת. וגם לא עולים בדעתי שום תירוצים נוספים. אבל תמשיך לחפש. אולי כן תצליח למצוא נחש ים עם קשקשים.
 

vizini

New member
אתה רואה? אמרתי שזה לא יעזור...

אני משוכנע שחוץ ממך כולם רואים את הקשקשים. אגב, אם היית יודע לקרוא באנגלית, היית רואה שבאותו דף כתוב במפורש שלנחש יש קשקשים (לא משושים). ועוד פרט קטן - הקשקשים על עור הנחש (שלא כמו המשושים על האלמוג) מחזירים את האור בצורה שונה, לפי הזוית שבה הם נמצאים, ולכן יש להם בוהק שונה. אבל אני סתם מבזבז זמן. אני בטוח שלא תתן לעובדות לבלבל אותך...
 

רון סי

New member
מי עוד רואה קשקשים?

שישמיע קול. אודה לך מאד אם תואיל בטובך לצטט כאן את המילים המדוייקות בדף שמתייחסות להיות הנחש בעל קשקשים. תודה. (שים לב - bands, זה לא קשקשים)
 

רון סי

New member
אוקי, מצאתי את המשפט

בדף הקודם. אבל עדיין יש להראות ש"קשקשים" אלה הם נתיקים, כמו קשקשים של דג, ולא "דבוקים". התייחסות לזה לא מצאתי בדף, ומהתמונה לא נראה שכך הדבר.
 

vizini

New member
קדימה - סקר. מי רואה קשקשים?

הציטוטים המדברים על קשקשים: המשפט בשורה האחרונה של הפיסקה הראשונה: "Unlike eels, sea snakes are reptiles and have scales"
 

vizini

New member
הבנת הנקרא

כל גוף הנחש מכוסה קשקשים. הקשקשים על הבטן הם רחבים ושטוחים יותר. ואל תנסה להטות בצורה כזו את תוצאות הסקר!
 
למעלה