הכרת כל הדגים ויצורי המים בעולם

G o v er n o r

New member
התורה דרשה קשקשת וגם סנפיר.

המשנה מסתפקת בקשקשת. או שהתורה דרשה תנאי מיותר, או שהמשנה ויתרה על תנאי נחוץ. מכיוון ששתיהן ניתנו, לטענתך, על ידי אותו מקור - המקור טועה ב_אחת_ משתי טענותיו. ענין זה לבדו הוא הוכחה שאין עליה הפרכה שלפחות אחת משתיהן, התורה או המשנה, חוברו ביד אדם, אשר _לא_ הכיר את כל החי הימי בעולם, אך למעשה אין ראיה למקורה השמימי של אף אחת משתיהן. ואחרי שהגענו למסקנה הבלתי ניתנת להפרכה כי לפחות אחת מהן נכתבה ביד אדם (וכנראה שתיהן), נטפל כללית בטענות המשנה בעניני-טבע: במשנה מצויים _מאות_ הגדים (statements) בעניני-טבע. ברור שלא כולם שגויים. ההפך הוא הנכון. רובם נכונים. אולם, קיימות די דוגמאות לטענות שגויות, ודי בדוגמאות רבות שגויות אלה להביאנו למסקנה שאין מדובר כאן בחכמה שמימית. ובאותם מקרים בהם צדקו חז"לינו - יש צורך לברר האם מידע כזה היה כבר נחלת החוקרים בני אומות העולם של זמנם, או שמא היו הם החלוצים. אני מניח כי ניתקל _גם_ במקרים ספורים בהם חז"לינו היו חלוצים בתגליות מסוימות. אולם, כאמור, לא צריך להסיק כי חכמתם באה משמים. חז"לינו, גם אם לא היו קוטלי קנים, וגם אם אחדים מהם נחנו בחריפות שלא נפלה מזו של טובי חכמי אומות העולם של תקופתם - _לא_ התענינו בעניני-טבע לשמם, אלא _רק_ כדי לפסוק הלכות (הרמב"ם הוא יוצא מן הכלל), חכמי אומות העולם התענינו בטבע התענינות לשמה, הם נהלו רשומים של תצפיות, בדקו רשומי תצפיות של קודמיהם, תכננו נסויים לבדיקת תקפות השערות, השקיעו מאמצי חשיבה ונתוח, החליפו מידע עם קולגים בני עמים אחרים והנחילו את שצברו לדורות הבאים. לכן ההשגים הבולטים הם של הגויים...
 

דוד170

New member
לפני אלפי שנים לא היה אפשר לדעת

נתון זה על ידי אדם. בכדי לדעת זאת צריך גם לדעת שבעתיד לא יהיה דג כזה.
 

G o v er n o r

New member
התורה דרשה קשקשת וגם סנפיר.

המשנה מסתפקת בקשקשת. או שהתורה דרשה תנאי מיותר, או שהמשנה ויתרה על תנאי נחוץ. מכיוון ששתיהן ניתנו, לטענתך, על ידי אותו מקור - המקור טועה ב_אחת_ משתי טענותיו. ענין זה לבדו הוא הוכחה שאין עליה הפרכה שלפחות אחת משתיהן, התורה או המשנה, חוברו ביד אדם, אשר _לא_ הכיר את כל החי הימי בעולם, אך למעשה אין ראיה למקורה השמימי של אף אחת משתיהן. ואחרי שהגענו למסקנה הבלתי ניתנת להפרכה כי לפחות אחת מהן נכתבה ביד אדם (וכנראה שתיהן), נטפל כללית בטענות המשנה בעניני-טבע: במשנה מצויים _מאות_ הגדים (statements) בעניני-טבע. ברור שלא כולם שגויים. ההפך הוא הנכון. רובם נכונים. אולם, קיימות די דוגמאות לטענות שגויות, ודי בדוגמאות רבות שגויות אלה להביאנו למסקנה שאין מדובר כאן בחכמה שמימית. ובאותם מקרים בהם צדקו חז"לינו - יש צורך לברר האם מידע כזה היה כבר נחלת החוקרים בני אומות העולם של זמנם, או שמא היו הם החלוצים. אני מניח כי ניתקל _גם_ במקרים ספורים בהם חז"לינו היו חלוצים בתגליות מסוימות. אולם, כאמור, לא צריך להסיק כי חכמתם באה משמים. חז"לינו, גם אם לא היו קוטלי קנים, וגם אם אחדים מהם נחנו בחריפות שלא נפלה מזו של טובי חכמי אומות העולם של תקופתם - _לא_ התענינו בעניני-טבע לשמם, אלא _רק_ כדי לפסוק הלכות (הרמב"ם הוא יוצא מן הכלל), חכמי אומות העולם התענינו בטבע התענינות לשמה, הם נהלו רשומים של תצפיות, בדקו רשומי תצפיות של קודמיהם, תכננו נסויים לבדיקת תקפות השערות, השקיעו מאמצי חשיבה ונתוח, החליפו מידע עם קולגים בני עמים אחרים והנחילו את שצברו לדורות הבאים. לכן ההשגים הבולטים הם של הגויים...
 

דוד170

New member
הכמות כן קובעת

אני לא מתעסק אם כמות קטנה של אנשים. אם כולם לא מקבלים את הטענה שלך, ברור שהיא לא נכונה.
 

G o v er n o r

New member
אז אינך יכול לסתור את טענתי. נכון?

לא משנה עם מי אתה בוחר להתעסק. אני בוחר להתעסק איתך. זה מה שקובע. אתה רשאי לפרוש בכל עת מובס וידיך על ראשך...
 

דוד170

New member
זה ראיה מוחצת לאמיתות התורה

זה ראיה מוחצת לאמיתות התורה דבר זה לא יכול היה אדם לדעת לפני אלפי שנים. למי שיודע רק תורה צריך לתת שני סימנים, ולמי שיודע גם גמרא מספיק סימן אחד.
 

G o v er n o r

New member
התורה דרשה קשקשת וגם סנפיר.

המשנה מסתפקת בקשקשת. או שהתורה דרשה תנאי מיותר, או שהמשנה ויתרה על תנאי נחוץ. מכיוון ששתיהן ניתנו, לטענתך, על ידי אותו מקור - המקור טועה ב_אחת_ משתי טענותיו. ענין זה לבדו הוא הוכחה שאין עליה הפרכה שלפחות אחת משתיהן, התורה או המשנה, חוברו ביד אדם, אשר _לא_ הכיר את כל החי הימי בעולם, אך למעשה אין ראיה למקורה השמימי של אף אחת משתיהן. ואחרי שהגענו למסקנה הבלתי ניתנת להפרכה כי לפחות אחת מהן נכתבה ביד אדם (וכנראה שתיהן), נטפל כללית בטענות המשנה בעניני-טבע: במשנה מצויים _מאות_ הגדים (statements) בעניני-טבע. ברור שלא כולם שגויים. ההפך הוא הנכון. רובם נכונים. אולם, קיימות די דוגמאות לטענות שגויות, ודי בדוגמאות רבות שגויות אלה להביאנו למסקנה שאין מדובר כאן בחכמה שמימית. ובאותם מקרים בהם צדקו חז"לינו - יש צורך לברר האם מידע כזה היה כבר נחלת החוקרים בני אומות העולם של זמנם, או שמא היו הם החלוצים. אני מניח כי ניתקל _גם_ במקרים ספורים בהם חז"לינו היו חלוצים בתגליות מסוימות. אולם, כאמור, לא צריך להסיק כי חכמתם באה משמים. חז"לינו, גם אם לא היו קוטלי קנים, וגם אם אחדים מהם נחנו בחריפות שלא נפלה מזו של טובי חכמי אומות העולם של תקופתם - _לא_ התענינו בעניני-טבע לשמם, אלא _רק_ כדי לפסוק הלכות (הרמב"ם הוא יוצא מן הכלל), חכמי אומות העולם התענינו בטבע התענינות לשמה, הם נהלו רשומים של תצפיות, בדקו רשומי תצפיות של קודמיהם, תכננו נסויים לבדיקת תקפות השערות, השקיעו מאמצי חשיבה ונתוח, החליפו מידע עם קולגים בני עמים אחרים והנחילו את שצברו לדורות הבאים. לכן ההשגים הבולטים הם של הגויים...
 

גל נעים

New member
הקישור לאתר הפלאויקאודוס לא פעיל.

אתה יכול להביא לינק תקין?
 

G o v er n o r

New member
אוי ואבוי. אתמול הקשור היה תקין.

יתכן שזו תוצאה של חגיגת סוף שנה. אמתין לערב לראות האם התפזרו אדי האלכוהול אצל מתחזקי האתר. בינתיים, הנה תמונה פחות טובה מן המקורית (צריף פונט יפני כדי לקרוא) שאינה מראה את כל הגוף המדהים...
 

גל נעים

New member
או שהיתה התקפה של האקר חרדי.

בעצם לא יתכן... אין להם את ההשכלה הדרושה...
 

giingiit

New member
הוא נטול סנפיר ו"נטול קשקשת"

אז בכל מקרה הוא לא יהיה כשר. חז"ל טענו שכל שיש לו קשקשת יש לו סנפיר, הם לא טענו שאין דגים ללא סנפיר.
 

G o v er n o r

New member
לא עקבת אחר השתלשלות הענינים.

אחת מטענותי היתה: אין רבותא בטענת המשנה "אם יש קשקשת אז יש סנפיר", כיוון שלכל דג יש סנפיר, אחרת איך ינוע במים, ואם לכל דג יש סנפיר, אזי לכל דג בעל קשקשת יש סנפיר. טענתי "לכל דג יש סנפיר" הסתברה כשגויה (אם כי הדג שהפריך את טענתי אינו שוחה במים אלא נע בזחילה ומתחפר בבוץ או בחול). בעקבות חלופי מכתבים שהציג דלעת170, חדשתי את חפושי תוך התמקדות בצלופחים, ומצאתי כי למרות שכולם בעלי סנפיר, הנה קיים סוג אחד, Apterichtus, אשר הנו חסר סנפיר לחלוטין. יתר טענותי נותרות תקפות.
 

G o v er n o r

New member
טל"ח. במקום "חדשתי את חפושי תוך

התמקדות בצלופחים, ומצאתי כי למרות שכולם בעלי סנפיר.." צריך להיות "חדשתי את חפושי תוך התמקדות בצלופחים, ומצאתי כי למרות שכמעט כולם בעלי סנפיר"...
 

giingiit

New member
אתה כנראה לא קלטת מה נאמר פה

לא משנה אם יש או אין סנפיר, מה שחז"ל אומרים, שכל שיש לו קשקשת יש לו סנפיר, ורק אלו כשרים. לכן לא בודקים לראות אם יש סנפיר, אלא מסתפקים בקשקשת. אם אין לדג סנפיר, במילא הוא לא כשר, אבל אם יש לו סנפיר ואין לו קשקשת, זו יכולה להיות הבעיה היחידה מבחינת חז"ל אבל דג כזה עדיין לא נמצא, גם לא זה שמצאת. לא שדעת המת הורידו קונטרס זה מהפורום אבל לא צריך לצפות לזה יותר מדי. ישנם יצורי מים שאין להם קשקשת וסנפיר, ואלו אינם כשרים.
 

G o v er n o r

New member
´אבל אם יש לו סנפיר ואין לו קשקשת,

זו יכולה להיות הבעיה היחידה מבחינת חז"ל אבל דג כזה עדיין לא נמצא´ טעית. דג חסר קשקשת ובעל סנפיר זה חזיון נפרץ למדי (רוב מוחלט של הצלופחים הם כאלה). מה שדומה שהוא נדיר זה דג בעל קשקשת וחסר סנפיר. זה עדיין לא פותר את בעייתכם, ועובדה שכולכם נרגשים. או שהתורה דרשה תנאי מיותר, או שהמשנה ויתרה על תנאי נחוץ, ומכיוון ששתיהן ניתנו מאותו מקור, המקור טועה באחת מטענותיו...
 

vizini

New member
ומה עושה מי שמצא בחנות דגים

חתיכת דג מכוסה קשקשים, ואחרי שאכל ממנה התברר לו כי זה היה חתיכה של נחש מיים? האם הוא מאשים את חז"לינו בעבירתו, או את דוד170? ולמי תיזקף העבירה בשמיים?
 

דוד170

New member
האם נחש מים נחשב דג? ואם כן האם

הקשקשים שלו נקלפים בלי שירד ממנו דם?
 

vizini

New member
נחשב דג? מה זה משנה?

אתה טענת על חתיכת בשר שמוצאים בחנות דגים. אז דייג שלא מבין בין ימינו לשמאלו דג נחש ים וחושב שהוא דג. חתך אותו לחתיכות ומכר את החתיכות בחנות דגים. לגבי השאלה עם הקשקשים, כבר דנו בה באריכות, אז למה אתה שוב שואל? התשובה היא כן. הקשקשים שלו נקלפים.
 
למעלה