רבותי - לכו ללמוד לפני שאתם מדברים
גוברנר- לך ללמוד לפני שאתה אומר שיש סתירה בין המשנה לתורה: כתבת: "• התורה דרשה קשקשת וגם סנפיר.ו G o v er n o r ו המשנה מסתפקת בקשקשת. או שהתורה דרשה תנאי מיותר, או שהמשנה ויתרה על תנאי נחוץ. מכיוון ששתיהן ניתנו, לטענתך, על ידי אותו מקור - המקור טועה ב_אחת_ משתי טענותיו." המשנה אינה מסתפקת בקשקשת כדבריך - המשנה באה לחדש לנו שאם נמצא נתח של דג עם קשקשים הנקלפים ללא פציעת עור הדג ( אין קשר ליציאת דם מן העור ) נוכל להתיר את הדג באכילה. נמצא שהמשנה לא ויתרה על תנאי, אלא באה לחדש לנו שנוכל לתלות שהיה לדג סנפירים במקרה הנ"ל. 000000000 - אם היית לומד היית ודאי יודע על החילוק בין חיות ים לדגים. ויזיני- אם היית לומד היית בודאי מגלה שלדג טהור יש סימני טהרה נוספים, שאינם מצויים בדגים טמאים. ממילא ההנחה שלך שדוד170 מחטיא את הרבים נופלת, מכיוון שחתיכת הנחש הטמא לעולם לא היתה "זוכה" לסימני הטהרה הנוספים שאותם לא למדת. דבר נוסף- אין כל חשיבות לכך האם קשקשי הנחש נקלפים או לא - הם צריכים להיקלף ללא פציעת עור הנחש. ממילא אם הם פוצעים את עור הנחש - הם אינם נקראים קשקשים - אלא "עור". דומני - כי קצת קשה לברר את הנקודה הנ"ל - האם הם פוצעים את העור בזמן קליפתן - אבל אם יש לך את האצמעים להוכיח שאינם פוצעים את העור - נשמח לקבל קישור למקור המוכיח זאת ולבחון נקודה זו. לכל המעוניין ללמוד על הנושא להלן רשימת מקורות : יורה דעה סימן פ"ג . נא לעיין היטב בסעיפים א-ד. נא לעיין היטב בפוסקים הבאים על הסימן: ט"ז , ש"כ. משבצות זהב (פרי מגדים על הט"ז ) שפתי דעת (פרי מגדים על הש"כ ) כרתי ופלטי - יורה דעה סימן פ"ג ( רבי יונתן אייבשיץ ) מעדני יום טוב (שם) פר"ח ( פרי חדש ) - (שם). למי שיש קושיות נוספות אחרי שילמד - מוזמן לכתוב לי. לסיכום: מאוד לא רציני לכתוב על נושא שכזה בלי ללמוד היטב את המקורות שציינתי- לידיעתכם - אחרי שלמדתי את הנ"ל - השכלתי להבין את גדלות חז"ל - ומדוע ? מכיוון שהם הקשו קושיות הרבה יותר חזקות מהקושיות שלכם על הנחש - וזה מעיד כאלף עדים על ישרותם של חז"ל - ועל החתירה לאמת . מי שילמד יגלה שהשאלות שלהם הרבה יותר נוקבות ממה שהעלתם כאן- ויחד עם זאת - אין הם נרתעים מהצבתם ומההתמודדות איתם. בברכה, בועז