"נו אז אני שואל אותך היתכן שלעניין
הזמן שעבר מראיה לראיה יאמר ר"ג שיעור מדויק עד חלק?" זו הראיה הטובה ביותר לכך שהגמרא טועה (או ר' גמליאל טעה. הרי לא היה אסטרונום). הוא צטט ערך בבלי שהוא הממוצע, ביחידות בבליות, וטען עליו שהוא המינימום. טעות, זו האפשרות המכובדת ביותר, אולם לא הכל רואים זאת. "פשוט שלא זו הכוונה. ומדוע אין חידושה של הלבנה פחותה וכו'? אם העדים בחודש שעבר הגיעו מאוחר ועדי החודש הזה מוקדם - אז יש פחותה. לכן לא על זה דובר" לא משנה מתי הגיעו העדים. העדים זוכרים מתי _ראו_ את החרמש החדש, כיוון שהם מודעים לחשיבות הענין. המלה "חידושה" בין אם מתכוונת מ- conjunction אחד למשנהו, ובין אם מתכוונת מ- new moonsighting אחת למשנה, התיחסה לערך הבבלי הממוצע כאל ערך מינימום. פשוט אינך מצליח "לקשור קצוות". נסה שוב. `"_אם_ קיימת השפעת שמש אזי היא כבר באה לידי בטוי ברדיוסי המסלול אשר משקפים את שקול הכחות" - אני מסכים גם לזה אלא שאינך יכול להסיק את המהירות הזויתית מן הרדיוסים בהתחשב אך בחוקי קפלר. עליך להתחשב גם בקרבה לשמש` לא. הרדיוסים כבר משקפים את שקול הכחות. הוכח אחרת. `אין לי הצעת נגד ל- 7 מעלות אך איני רואה בכוחו של Danjon לסתור את ר"ג` אם כן, "שש שעות" אינו מאושש, אינו מבוסס, אינו מוכח, ואפילו איננו בטוחים מה פרושו, ולעומתו "7 מעלות" אינו מוכחש, אינו מעורער, אינו במחלוקת. "ואף הוא כנראה לא התיחס בחישוביו למספרים קטנים של פוטונים שכן מגיעים כבר לאחר 6 שעות" הרגע ראינו ש"שש שעות" אינו מאושש, אינו מבוסס, אינו מוכח ואין אנו אפילו יודעים למה הכוונה. אתה יכול לנסות למדוד החזר אור מן הלבנה האפלה המוארת ע"י earthshine ולבדק מתי מתחילה להמדד עליה בשטף האור. "סליחה - 6 שעות ו 160 חלקים" טענה מונחית תכלית, נטולת בסיס, חסרת אשוש, המועלית כעת, כמפלט אחרון, לאחר כשל כל הטעמים, "תפורה" תפרים גסים מבצבצים, ונוקבת בערך המכוון לכך שסכום אריתמטי של מספר גורמים יתן ס"ה מבוקש. אגב, עליך לנסות פעם נוספת בכל מקרה כיוון ש- 9 דקות הן 162 חלקים... 972357O34IOC7