המלצות למוזיקה ווקאלית

maisels

New member
המלצות למוזיקה ווקאלית

שלום רב. אשמח לקבל המלצות למוזיקה ווקאלית לא כנסייתית/נוצרית (לאו דווקא ווקאלית בלבד, רצוי אף בליווי תזמורת).
 

ihtiyar

New member
כדאי להיות "קצת" יותר ספציפיים

כי לפי ההגדרה הערטילאית שלך אפשר להמליץ על אופרות של רוסיני, מקהלת הצבא האדום, אורטוריות של הנדל, הגבעטרון או לידר של שוברט
 

maisels

New member
נכון אבל..

אתה צודק במאה אחוז, וזו אכן שאלה של אדם שהוא בור ועם הארץ בתחום, ולכן הוא גם 'שאינו יודע לשאול'. אשמח לקבל בכל זאת המלצות, כל אחד על פי טעמו, ולאט לאט אגבש טעם משלי. תודה.
 

maisels

New member
האם הפורה זה לא משהו נוצרי?

על פי הבנתי הדלה, אגנוס דאי - זו מיסה לא? אני מחפש דווקא משהו לא נוצרי, שלא יתנגש עם עולם הערכים שלי.
 

maisels

New member
וסליחה, שכחתי להודות!!

היצירות שהמלצת עליהן היו מעולות! תודה.
 
רקוויאם היא מיסת אשכבה נוצרית.

כל ההמלצות בהודעה ההיא הן מתוך רקוויאמים, צר לי
.
 

ihtiyar

New member
לבקשתך

הנה כמה דברים שלדעתי לא יתנגשו עם עולם הערכים שלך: # על נהרות בבל של סלומונה רוסי ("שלמה מן האדומים") - חפש עוד ברשת אחרי יצירות שלו ( Salamone Rossi, ולפעמים שמו נכתב Solomone) # משהו יותר מודרני? נסה למשל את מזמורי צ'יצ'סטר של ברנשטיין (בקטע המצורף: תהילים ק' ו-קח') # מנדלסון כתב כמה מזמורי תהילים יפיפיים. כתוב ב-YouTube את המילים mendelssohn psalm ותקבל כמה מהם. בנוסף לתחום הדתי, יש אינסוף קטעי מקהלה נפלאים באורטוריות, אופרות וכד': # למשל הקטע המפורסם של שירת העבדים העבריים מתוך "נבוקו" של ורדי. או מקהלת הצוענים מ"הטרובדור" של ורדי: http://www.youtube.com/watch?v=edX-3PBrYIY&feature=related בטח לא תתנגד לקטע הזה מתוך "יהודה המכבי" של הנדל: http://www.youtube.com/watch?v=Yeqso4CX2f4 הקישורים אינם הביצועים שהייתי בוחר לעצמי, אבל זה מה שמצאתי ברפרוף קליל ברשת
 

udilir

New member
אין שום ...

סתירה בין כל אלה. אפשר (ואפילו כדאי לדעתי) לשמע אופרות של רוסיני וגם את מקהלת הצבא האדום וגם אורטוריות של הנדל וגם את הגבעטרון וגם לידר של שוברט (וגם הרבה דברים אחרים).
 

ihtiyar

New member
מי טען שיש סתירה? ביקשתי שימקד את השאלה

אם הוא יכול, כדי שיהיה קל יותר לסייע
 

ihtiyar

New member
../images/Emo8.gif

זה הוא המבקש, לא אתה. דעתי כדעתך: כדאי לנסות כמה שיותר תחומי מוזיקה, אבל המבקש יודע טוב משנינו במה הוא לא מעוניין. במוזיקה ליתורגית נוצרית, למשל.
 

Decadent

New member
לעזאזל,

עבר בי רעד נורא של חלחלה כשביקשת משהו שלא יתנגש עם עולם הערכים שלך.
 

kawai1

New member
מה הבעיה בדיוק?

אני שם לב שזו לא הפעם הראשונה שאתה בוטה כשמישהו אומר שהוא לא אוהב מוזיקה נוצרית.
 

Decadent

New member
כי אתה מטנף

מוזיקה טובה ושופט אותה בטיעונים דתיים בזויים. אתה חושב שלייבב " ה' ה'י, ה' אחד" עדיף מלשיר " הו מריה,מריה" ? לא.
 

kawai1

New member
יופי של שפה יש לך...

קח נשימה עמוקה קודם כל, ותראה למי אתה מגיב. שנית, זה לא עניין של עדיף. זה עניין של טעם אישי. אני לא אדם דתי, ואין לי בעיה לשמוע אורטוריות נוצריות, אבל אני בהחלט מסוגל להבין את מי שזה מפריע לו. ולא רק דתיים.
 

Decadent

New member
אני לא,

אני לא מסוגל להבין. לא מסוגל להבין אנשים שלעולם לא ישמעו מוזיקה בערבית - כי אנחנו בסכסוך מתמיד עם מדינות ערב לא מסוגל להבין אנשים שלעולם לא ישמעו מוזיקה בגרמנית-כי הייתה שואה לא מסוגל להבין אנשים שלעולם לא ישמעו מיסות כנסייתיות- כי הם יהודים וגילפו להם את הפין כסמל לברית, הידד. הדוגמא שתנציח את זה בצורה הטובה ביותר היא אנשים שטוענים- "איכיכיכייכככככ איזה מגעיל זה חזיר, איזה דוחה זה שרימפס... יאקק בשר עם חלב זה עושה בחילה וזה בעעע איאיכיכיכייכי פיחי. ורק כי, רק כי ככה כתוב באיזשהו ספר עתיק. רחמים!
 
למעלה