ואם
הוא היה מגיע למסקנא כזו בעבודה לתואר. גם היית תוקף אותו? ואם אחד יגיע למסקנא שהמוסלמים מתכננים להרוג את כל הכופרים המערביים, גם בעיה? לדעתי יש להבדיל בין דעה שנאמרת מתוך הכללה לדעה שנאמרת מתוך ראיה היסטורית או לימוד הדת (לדוג'). כלומר אם אתה חוקר על איזו כת בהודו ומגיע למסקנא שהדת שלה זה שביום הולדת 32 צריך להביא קרבן אדם, אין בכך שום בעיה. כל הבעיה היא כשתשמע על כת בהודו שיש שם רוצחי אדם ומזה תגיע למסקנות על כל הכת. (אני אישית ממש לא מסכים עם הקביעה הזו. הייתי מסכים איתה לפני 200 שנה. כיום כפי שכתבתי הדתות עברו רפורמות, ורוב הנוצרים מאמינים שלא חושבים שצריך להרוג את כל היהודים שרצחו את אלוהם). בכל אופן, לא זו הייתה עיקר הטענה, אלא שגם אם זו פגיעה היא נובעת מאותו מקום שאומר לא לשמוע מוזיקה נוצרית ואת זה אתה מבין.
הוא היה מגיע למסקנא כזו בעבודה לתואר. גם היית תוקף אותו? ואם אחד יגיע למסקנא שהמוסלמים מתכננים להרוג את כל הכופרים המערביים, גם בעיה? לדעתי יש להבדיל בין דעה שנאמרת מתוך הכללה לדעה שנאמרת מתוך ראיה היסטורית או לימוד הדת (לדוג'). כלומר אם אתה חוקר על איזו כת בהודו ומגיע למסקנא שהדת שלה זה שביום הולדת 32 צריך להביא קרבן אדם, אין בכך שום בעיה. כל הבעיה היא כשתשמע על כת בהודו שיש שם רוצחי אדם ומזה תגיע למסקנות על כל הכת. (אני אישית ממש לא מסכים עם הקביעה הזו. הייתי מסכים איתה לפני 200 שנה. כיום כפי שכתבתי הדתות עברו רפורמות, ורוב הנוצרים מאמינים שלא חושבים שצריך להרוג את כל היהודים שרצחו את אלוהם). בכל אופן, לא זו הייתה עיקר הטענה, אלא שגם אם זו פגיעה היא נובעת מאותו מקום שאומר לא לשמוע מוזיקה נוצרית ואת זה אתה מבין.