הפרופסור צעק יש אלוקים

דוד170

New member
האם אתה נברא או שאתה

האם אתה נברא או שאתה בראת את עצמך? אז הוא אמר אני נברא, שאלתי האם תוכל להוכיח שאתה נברא? אמר לי לא אבל אני יודע שאני נברא, אמרתי לו ההוכחה שאתה נברא היא כך; יש שתי אפשרויות אם אתה בראת את עצמך, או שהיית לפני שבראת את עצמך או שלא היית לפני שבראת את עצמך. אם היית לפני שבראת את עצמך לא צריך שתברא את עצמך כי כבר היית, אם לא היית לפני שבראת את עצמך לא יכולת לברוא את עצמך כי לא היית בשביל לברוא את עצמך, מוכרח שאתה נבראת ע``י מי שקדם לך. הבין. אמרתי לו כל נברא מעיד שיש מישהו שקדם לו שברא אותו, כל הנבראים כולם, נלך אחורה אחורה עד הראשון שבהם כולם נבראו ע``י מי שקדם להם. הנברא הראשון מי ברא אותו? מוכרחים להגיע למסקנה שאמרנו בהתחלה שהיה בורא שברא את הנברא הראשון, אם לא היה בורא שברא את הנברא הראשון לא היה נברא.
 

G o v er n o r

New member
אולם מי אמר שיש בורא? אין כלל בעיה,

כיוון שאין בורא. "הוכח" שיש בורא ואדגים לך היכן הפירכה. אין _שום_ צורך בקונספט "בורא". אני מעיד על עצמי שאני חקרן, ספקן, מקשן, ובכל זאת, בהתבונני בעולם סביבי אין חולפת במוחי מחשבה ולו לשבריר שניה שיש צורך ב"בורא". אמנם לא כל תופעות הטבע מובנות עדיין, אולם "אלהים ברא" היא התשובה האידיוטית ביותר בנמצא. הפתרון הוא במחקר, שכן "אלהים ברא" אינו תשובה כלל. הנה הסבר מתקבל על הדעת הרבה יותר. נראה כי אלהים הוא פרי דמיונו של האדם, מן התקופה בה תופעות הטבע היו כל כך לא מובנות ומפחידות. אצל חלק מן האנושות חלף הפחד. אצל חלק אחר, לא, ונשאר מקודד בג´לי אשר בין אזניהם. גם אם לצרך הדיון בלבד (והדגשתי שאין צורך בקונספט "בורא" כלל) נניח שיש "בורא" - אינך יכול להראות שזה "בורא" מן הסוג המפקח באופן קבוע על היקום תוך כוונון ורגולציה רציפים והשגחה אישית, היינו, המודל היהודי. מכל בחינה, "בורא" זה יכול היה להיות מן הסוג שלחץ על כפתור START כדי להניע את היקום, ומיד אח"כ נמלך בדעתו והתאבד..
 

דוד170

New member
אם אתה יוצא מנקודת הנחה שיש בורא

אתה חייב להסכים שהוא משגיח. קל וחומר אם הוא ברא יש מאין, קל וחומר שהוא יכול להשגיח. ועוד קל וחומר אם הוא ברא את כל היצורים בעולם שיוכלו להביא תולדות בכדי להמשיך להם חיים, קל וחומר שהוא יכול לגרום לכך שהוא יכול לחיות בלי למות. וכן רואים שהוא משגיח מכך שבל דור ודור קמים עלינו להשמדינו ולא מצליחים. וגם בדור הזה יש מיליוני ערבים שרוצים לחסל אותנו ולא מצליחים.
 

דוד170

New member
אם כן איך זה שבכל דור ודור קמים עלי

עלינו להשמידינו והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם. הדבר הזה כתוב מראש לפני אלפי שנים. http://www.kby.org.il/invei-akerem/bereshit/vaishlach/tshs/vaivater.htm הבטחות לישראל לתקופת הגלות בצד ההודעה הנבואית בדבר הגורל המר הצפוי לעם ישראל בגלות, ניתנו לו גם מספר הבטחות מעודדות המוסכות מעט נוחם בכוס יגונו, )וזאת מלבד הנבואות אודות הגאולה העתידה(. למרבה הפלא, גם הבטחות אלו אינן ניתנות לחיזוי מראש וגם הן התקיימו. לפי כללי ההיסטוריה היה צריך העם היהודי כבר מזמן להעלם מן האופק, למרות כל זאת נשאר עמנו חי וקיים. עמים אחרים, גדולים, חזקים ומבוססים מאתנו נעלמו כבר מזמן מעל במת ההיסטוריה, ורק עמנו, שסבל ותלאות היו מנת חלקו נשאר איתן בקיומו. גם זה נכתב בתורה משכבר הימים: "ואף גם זאת בהיותם בארץ אויביהם לא מאסתים... לכלותם להפר בריתי אתם" )ויקרא כו, מד(. גם בארץ אויביהם כאשר יקויים בהם: "ואכלה אתכם ארץ אויביכם", גם אז לא נכחד העם, הוא נשאר אמנם קטן ומועט יחסית, כאמור: "ונשארתם מתי מספר בגויים", ואעפ"כ קיומו כעם מובטח לעד. "כה אמר ה´ נותן שמש לאור יומם, חוקת ירח וכוכבים... אם ימושו החוקים האלו מלפני, נאום ה´, גם זרע ישראל ישבתו מהיות גוי לפני כל הימים" )ירמיהו לא, לד(. הבטחה זו חוזרת ונשנית פעמים רבות בתנ"ך, והיא מהוה אחת מאבני היסוד בו. הובטחנו גם שהתורה עתידה להשאר קיימת בעם לעולם, שכן נאמר בתורה "כי לא תשכח מפי זרעו" - הרי זו הבטחה שאין התורה משתכחת מזרעם לגמרי )דברים לא, כא, ורש"י שם(. לגבי עם שחיה שנים כה רבות בקרב עמים אחרים, ונתקל בתרבויות שונות, הרי זו תופעה בלתי טבעית לחלוטין. אין זאת אלא שהקב"ה קיים בזה את בריתו לעם "ואני זאת בריתי, אמר ה´... דברי אשר שמתי בפיך, לא ימושו מפיך ומפי זרעך ומפי זרע זרעך, אמר ה´, מעתה ועד עולם" )ישעיהו נט, כא(. הרבה גלגולים עברה התורה בגלותה מא"י ביחד עם בניה. מענין, שעם חורבן מרכזי התורה במקום מסוים, מיד קמו וצצו במקומם מרכזים אחרים במקומות אחרים, ובלבד שההבטחה האלוקית תצא אל הפועל. בכל דור ודור קמים עלינו לכלותנו ולהשכיח מאתנו באמצעים שונים את תורתנו, והקב"ה מצילנו מידם ושומר הבטחותיו לישראל. קיומו הפיזי של העם וקיומה של התורה בעם, הם מן הפלאים הגדולים ביותר במהלך ההיסטוריה. לפנינו תופעה שאין דומה לה בכל תולדות העמים. למרות שעמנו בא במגע עם תרבויות שונות, התורה נשארה כצורתה ובטהרתה. יהודים שומרי תורה ומצוות, גם כאלו התופסים עמדות מפתח בעולם המדע, חיים כיום את עיקר סדר יומם, חייהם ותרבותם, ממש כפי שחיו אבות אבותיהם לפני 3000-כ שנה ויותר. עובדה זו מעידה כאלף עדים שהקב"ה הוא המקיים הבטחתו לשמור על עם ישראל ועל תורתו. http://www.shevanet.org.il/07/07-07.htm בקישור הזה קרא את המאמר ניצחיות עם ישראל http://www.orhayahadut.co.il/msilot/index.htm
 

G o v er n o r

New member
זו אינה הוכחה או ראיה שיש בורא.

היהודים מתקימים פחות או יותר הודות לפזור גאוגרפי ובדלנות מוקפדת. ההבדל המורפולוגי בין מוסלמי מאינדונזיה לבין מוסלמי מבוסניה קטן מזה הקיים בין יהודי מחצרמוות לבין יהודי הולנדי, ובכל זאת היהודים קרויים עם והמוסלמים לא? על סמך מה? "התורה נשארה כצורתה ובטהרתה" טעות. ה- Masoretic Text הנו בן כ- 2000 שנה בלבד.
 

Alcharzor

New member
אני פשוט אוהב את הבחור הזה

בשם דוד170 הוא אחד מהמחזירים בתשובה האהובים עלי לפני עומד רק עמנון יצחק.כל ההוכחות שלו באות מאתרים של מחזירים בתשובה ולא מספיק שההוכחות בדרך כלל לא הגיניון וחסרות בסיס מוצק אלה דוד170 בעצמו לא רוצה לפעיל את הראש ולהיכנס לסיחה נורמלית. ולכן בדרך כלל אני לא מגיב להודעות שלו אבל אני רואה שהמחלה מתפשתת גם לפורומים אחרים וזה עצוב.
 

Jinno

New member
צודק...

בגלל זה גם הרבה מהתשובות שלו זה ציטוט מהסיפור הארוך והמייגע שלו...
 
אני חייבת להגיד

שהדברים האלא כמה שהם מצחיקים אותי גם נישמעים ממש משכנעים יאללא לרבנות סתם הוא באמת כמו שכולם האמרו מזכיר את כל המחזירי תשובה למיניהם ויש לי רק שאלה אחת אליך דוד: למה? למה אתה מנסה שלכנע אנשים לחזור בתשובה? למה לא לתת לאנשים לחיות איך שהם רוצים? מה הם מפריעים לך? ו... עדיין לא שיכנעתי אותי ונגיד ונוצרנו כתוצאה מאבולוציה (שני כוכבים שהיתנגשו בלה בלה בלה) מה אז מי הבורא בידיוק? ליל מנוחה שקט וטב לכולם לילה טוב חלומות פז ו... ביי
 

דוד170

New member
על האבולוציה

על האבולוציה http://www.hidabroot.org/monky_man.htm http://www.hidabroot.org/bereshit.htm#evolution http://www.arachim.co.il/ArticlePrivets.asp?word=אבולוציה&page=1 http://www.shofar.net/site/SearchArticle.asp?KEY=%E0%E1%E5%EC%E5%F6%E9%E4 באתר שלהלן אתה מקיש אבולוציה בחלון חיפוש ומקיש חפש ומקבל עוד בנושא זה. http://www.manof.org.il/
 

point618

New member
למה הוא צועק?

מדוע הוא צעק? אין הוא יכול לדבר באופן נורמלי? התשובה היא שזה סיפור שמעולם לא התרחש. גם אם נקבל את הטענה הפילוסופית בדבר קיומו של אלוהים, הרי עדיין רחוקה הדרך לאמונה בסיפורי התנ"ך ודרישותיו התמוהות של אלוהים מאיתנו.
 

דוד170

New member
אם אתה מסכים שיש בורא ואתה רואה

שהוא חכם, כי העולם מתוכם, אתה צריך להבין שהוא צריך למסור לנו מדוע הוא ברא את העולם. והוא אכן מסר לנו תורה ובה הוא מסביר לנו מדוע הוא ברא את העולם.
 

neko

New member
נכון, אז למה אתה מתכחש למשיח

בן דוד, ישוע מנצרת? הרי כתוב בספר יוחנן הכל!
 

דוד170

New member
neko

כל הדתות דורשות מאנשיהן אמונה המבוססת על אמונה. (ישו דרש מכולם: האמינו לתפקידי שהרי אלוקים דיבר איתי" נקודת התורפה הגדולה שכאן היא העובדה הפשוטה שאיש לא ראה שאלקים מדבר איתך! ואם כן אולי הוא משקר?? אולי מחלת נפש מסוימת גרמה לו לשמוע קולות והוא דמיין שהיה זה אלוקים שדיבר?? (בבתי החולים לחולי-נפש יש הרבה כאלה). ואם ישאל השואל ומה עם המופתים? התשובה פשוטה. גם אם נניח שאכן היו כאלה, יש לדעת כי מופתים אמנם יכולים לשמש כגורם מסייע לדת, אך אינם יכולים להיות עצם ההוכחה. שהרי מופתים אפשר לבצע באמצעות כוחות שליליים כגון כישוף ומאגיה שחורה לסוגיה (בנוסף לאפשרות- במקרים מסוימים של אחיזת עיניים, השפעה פסיכולוגית וכדו´) וכפי שהטביע הבורא בבריאה (לשם איזון הבחירה ואכמ"ל) ואינם הוכחה כלל כי מחוללם הינו נביא המעביר מסר מהאלוקים. [אמנם הבדלים דקים אך משמעותיים הוטבעו בין מופתים הבאים מצד הקדושה, למופתים הבאים מהצד האחר (=הסטרא אחרא). כגון זו שהבאים מצד הקדושה יהיו מדויקים בתכלית הדיוק כפי שנאמרו מראש כגון השעה תהיה מדויקת ביותר. לעומת זאת לסטרא אחרא לא ניתנה האפשרות לדייק לחלוטין והתרחשות המופת תהיה תמיד לפני או לאחר המועד המדויק עליו דובר]. ואכן מסיבה זו כאשר בא אדם אחר בשם מוחמד והכריז על עצמו כשליח האל, רדפו אותו בני שבטו שבט כורייש בטענה: ´אם כדבריך מדוע אינו מראה לנו ולו פעם אחת שהוא מדבר איתך?´ עד שנאלץ נביא השקר לברוח עם קומץ מאמיניו הפתיים ממכה למדינה, ומשם יצא להשליט את דתו-דעתו בכח הזרוע, כידוע. לעומת זאת, היהדות היא היחידה הטוענת שכל העם היו עדים למעמד ההתגלות בעת מתן-התורה. ועדות זו נמסרה מאב לבן ברצף במשך כל הדורות עד דורנו אנו. ובפרט שגם רשימת מקבלי ומוסרי התורה נמצאת בידינו עם תאריכי לידתם ופטירתם, מקום חייהם, הספרים שכתבו, וכל שאר הפרטים ההיסטוריים כאשר גם הממצאים הארכיאולוגיים החדשים מאשרים ומאששים את הדברים. ועדיין לא נגענו במנגנוני ההוכחה הקיימים בתורה כגון מנגנון צפיית העתיד בדיוק מדהים, מנגנון ההצפנות, ,מנגנון ידיעת סודות הבריאה הכמוסים ביותר ועוד, המוכיחים את עובדת היותה כתובה ביד הכח העליון, שליט ומחולל הבריאה, קורא הדורות מראש. אמונה כזו אינה מבוססת כשאר הדתות על אמונה (-בדבריו של אדם יחיד המספר על התגלות), אלא על ידיעה (כל העם ראו את ההתגלות!). ואכן, על ההבדל החד והברור שבין תורתנו תורת-האמת , לבין תורות החיקוי, מעמידתנו התורה עצמה. וכך נאמר: "כי שאל נא לימים ראשונים אשר היו לפניך, למן היום אשר ברא אלקים אדם על הארץ, ולמקצה השמים ועד קצה השמים, הנהיה כדבר הגדול הזה, או הנשמע כמוהו? השמע עם קול אלוקים חיים מדבר מתוך האש כאשר שמעת אתה ויחי?? "אתה הראית לאדם לדעת כי ה´ הוא האלוקים, אין עוד מלבדו. מן השמים השמיעך את קולו וכו´ ואת דבריו שמעת מתוך האש וכו´. וידעת היום והשבות אל לבבך כי ה´ הוא האלוקים". (דברים ד, ל"ב-ל"ט) וכלשון הרמב"ם בהלכות יסודי התורה (ח,א): "משה רבינו, לא האמינו בו ישראל מפני האותות שעשה... ובמה האמינו בו? במעמד הר סיני. שעינינו ראו ולא זר, ואזנינו שמעו ולא אחר, האש והקולות והלפידים והוא נגש אל הערפל והקול מדבר אליו ואנו שומעים וכו´". http://www.hidabroot.org/torat_emet.htm דברים פרק יג א אֵת כָּל-הַדָּבָר, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם--אֹתוֹ תִשְׁמְרוּ, לַעֲשׂוֹת: לֹא-תֹסֵף עָלָיו, וְלֹא תִגְרַע מִמֶּנּוּ. {פ} ב כִּי-יָקוּם בְּקִרְבְּךָ נָבִיא, אוֹ חֹלֵם חֲלוֹם; וְנָתַן אֵלֶיךָ אוֹת, אוֹ מוֹפֵת. ג וּבָא הָאוֹת וְהַמּוֹפֵת, אֲשֶׁר-דִּבֶּר אֵלֶיךָ לֵאמֹר: נֵלְכָה אַחֲרֵי אֱלֹהִים אֲחֵרִים, אֲשֶׁר לֹא-יְדַעְתָּם--וְנָעָבְדֵם. ד לֹא תִשְׁמַע, אֶל-דִּבְרֵי הַנָּבִיא הַהוּא, אוֹ אֶל-חוֹלֵם הַחֲלוֹם, הַהוּא: כִּי מְנַסֶּה יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם, אֶתְכֶם, לָדַעַת הֲיִשְׁכֶם אֹהֲבִים אֶת-יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם, בְּכָל-לְבַבְכֶם וּבְכָל-נַפְשְׁכֶם. ה אַחֲרֵי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם תֵּלֵכוּ, וְאֹתוֹ תִירָאוּ; וְאֶת-מִצְו‍ֹתָיו תִּשְׁמֹרוּ וּבְקֹלוֹ תִשְׁמָעוּ, וְאֹתוֹ תַעֲבֹדוּ וּבוֹ תִדְבָּקוּן. ו וְהַנָּבִיא הַהוּא אוֹ חֹלֵם הַחֲלוֹם הַהוּא יוּמָת, כִּי דִבֶּר-סָרָה עַל-יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם הַמּוֹצִיא אֶתְכֶם מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם וְהַפֹּדְךָ מִבֵּית עֲבָדִים--לְהַדִּיחֲךָ מִן-הַדֶּרֶךְ, אֲשֶׁר צִוְּךָ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ לָלֶכֶת בָּהּ; וּבִעַרְתָּ הָרָע, מִקִּרְבֶּךָ. {ס} http://www.mechon-mamre.org/i/t/t0513.htm
 

neko

New member
מה הקשר? כל הדברים שכתבת נכונים,

אבל משיח בן דוד ישוע מנצרת הגיע, והברית החדשה נחתמה ונסגרה. אתה וקומץ המתנגדים הקטן והאומלל שלך לא יחזיקו מעמד זמן רב, ובסוף תבינו כי המשיח כבר שילם על חטאינו. ואם מישהו היה מטורף, היה זה משה שדיבר עם עץ. ישוע עשה ניסים ונפלאות לפני כל העם, ועובדה שהוא סחף אחריו את רוב היהודים בזמנו, ועוד עובדי אלילים רבים שנאותו להאמין בה´ אחד ויחיד בזכותו.
 

M e s s i a h

New member
Pater noster, qui es in caelis

sanctificetur nomen tuum. Adveniat regnum tuum. Fiat voluntas tua, sicut in caelo et in terra. Panem nostrum quotidianum da nobis hodie, et dimitte nobis debita nostra, sicut et nos dimittimus debitoribus nostris. Et ne nos inducas in tentationem: sed libera nos a malo. Amen
 

דוד170

New member
הלכות עבודה זרה פרק ה

הלכות עבודה זרה פרק ה א המסית אחד מישראל, בין איש בין אישה--הרי זה נסקל, אף על פי שלא עבד המוסת ולא המסית עבודה זרה: אלא מפני שהורהו לעבוד. בין שהיה המסית הדיוט, בין שהיה נביא, בין שהיה המוסת יחיד איש או אישה, או יחידים--מיתתו בסקילה. [ב] המסית את רוב אנשי העיר--הרי זה מדיח, ואינו נקרא מסית. ב היה זה שהדיח רוב העיר נביא, מיתתו בסקילה. והנידחים, הרי הן כיחידים, ואינם כאנשי עיר הנידחת, עד שיהיו המדיחים שניים. ואחד האומר אמרה לי עבודה זרה עבדוה, או שאמר אמר לי הקדוש ברוך הוא עבדו עבודה זרה--הרי זה נביא שהדיח; ואם הודחו אחריו רוב העיר, נסקל. ג המסית שהסית, בין בלשון רבים בין בלשון יחיד--הרי זה נסקל. כיצד--האומר לחברו אעבוד עבודה זרה, אלך ואעבוד, נלך ונעבוד, בעבודה פלונית שדרך אותה עבודה זרה להיעבד בה; אזבח, אלך ואזבח, נלך ונזבח; אקטר, אלך ואקטר, נלך ונקטר; אנסך, אלך ואנסך, נלך וננסך; אשתחווה, אלך ואשתחווה, נלך ונשתחווה: הרי זה מסית. ד הסית לשניים, הרי הן עדיו; והן מביאין אותו לבית דין, ומעידין עליו שכך אמר להן, וסוקלין אותו. [ג] ואין המסית צריך התראה. אמר לאחד, הוא אומר יש לי חברים רוצים בכך, ומערים עליו עד שיסית בפני שניים, כדי להורגו. אם לא רצה המסית להסית לשניים, מצוה להכמין לו; כל חייבי מיתות שבתורה, אין מכמנין עליהן--חוץ מזה. ה כיצד מכמנין לו: המוסת מביא שניים ומעמידן במקום אפל כדי שיראו המסית וישמעו דבריו, ולא יראה אותם. והוא אומר למסית, אמור מה שאמרת לי בייחוד; והוא אומר לו, והמוסת משיבו היאך נניח את אלוהינו שבשמיים ונלך ונעבוד את העצים ואת האבנים. אם חזר בו, או ששתק--פטור; ואם אמר לו כך היא חובתנו, וכך יפה לנו--העומדים שם ברחוק מביאין אותו לבית דין, וסוקלין אותו. ו [ד] מצוה ביד המוסת להורגו, שנאמר "ידך תהיה בו בראשונה להמיתו" (דברים יג,י). ואסור למוסת לאהוב את המסית, שנאמר "לא תאבה לו" (דברים יג,ט). ולפי שנאמר בשונא "עזוב תעזוב, עימו" (שמות כג,ה), יכול אתה עוזב לזה--תלמוד לומר, "ולא תשמע אליו" (דברים יג,ט). ולפי שנאמר "לא תעמוד על דם ריעך" (ויקרא יט,טז), יכול אין אתה עומד על דמו של זה--תלמוד לומר, "ולא תחוס עינך" (דברים יג,ט). ז ואסור למוסת ללמד עליו זכות, שנאמר "ולא תחמול" (דברים יג,ט); ואם ידע לו חובה--אינו רשאי לשתוק ממנה, שנאמר "ולא תכסה עליו" (שם). ואזהרה להדיוט המסית מניין, שנאמר "וכל ישראל--ישמעו, וייראון; ולא יוסיפו לעשות" (דברים יג,יב). ח [ה] המסית אחרים לעובדו, ואמר להם עבדוני--אם עבדו אותו, נסקל; ואם לא עבדוהו--אף על פי שקיבלו ממנו ואמרו לו הין, אינו נסקל. אבל אם הסית לעבודת איש אחר, או לשאר מיני עבודה זרה--אם קיבל ממנו, ואמר הין נלך ונעבוד--אף על פי שעדיין לא עבד, שניהם נסקלין המסית והמוסת: שנאמר "לא תאבה לו, ולא תשמע" (דברים יג,ט)--הא שמע ואבה, חייב. ט [ו] נביא המתנבא בשם עבודה זרה, כיצד--זה האומר אמרה לי עבודה זרה פלונית או כוכב פלוני שמצוה לעשות כך וכך, או שלא לעשות כך וכך. אפילו כיוון את ההלכה לטמא את הטמא, ולטהר את הטהור--אם התרו בו בפני שניים--הרי זה נחנק, שנאמר "ואשר ידבר, בשם אלוהים אחרים--ומת, הנביא ההוא" (דברים יח,כ). ואזהרה שלו, מכלל שנאמר "ושם אלוהים אחרים לא תזכירו" (שמות כג,יג). י [ז] ואסור לערוך דין ותשובה עם מתנבא בשם עבודה זרה, ואין שואלין ממנו אות ומופת; ואם עשה מעצמו--אין משגיחין עליו, ואין מהרהרין בו. וכל המחשב באותות שלו שמא אמת הן--עבר בלא תעשה, שנאמר "לא תשמע, אל דברי הנביא ההוא" (דברים יג,ד). יא וכן נביא השקר--מיתתו בחנק, אף על פי שנתנבא בשם ה´ ולא הוסיף ולא גרע: שנאמר "אך הנביא אשר יזיד לדבר דבר בשמי, את אשר לא ציוויתיו לדבר, ואשר ידבר, בשם אלוהים אחרים--ומת, הנביא ההוא" (דברים יח,כ). יב [ח] אחד המתנבא מה שלא שמע במראה הנבואה, או מי ששמע דברי נביא חברו ואמר שדבר זה לו נאמר והוא נתנבא בו--הרי זה נביא שקר, ומיתתו בחנק. יג [ט] כל המונע עצמו מהריגת נביא השקר מפני מעלתו, שהרי הוא הולך בדרכי הנבואה--הרי זה עובר בלא תעשה, שנאמר "בזדון דיברו הנביא, לא תגור ממנו" (דברים יח,כב). יד וכן המונע עצמו מללמד עליו חובה, או הפוחד וירא מדבריו--הרי הוא בכלל "לא תגור ממנו" (דברים יח,כב). ואין דנין נביא השקר, אלא בבית דין של שבעים ואחד.
 

neko

New member
אני לא רואה למה ישוע אמור להיות

נביא שקר או מורד או מדיח או כל דבר שכזה. הוא הממשיך האמיתי של הדת. באותה מידה אפשר היה להגיד שמתתיהו היה מסית, ולכן כל מי שמאמין בשינויים שיצר הוא עבודה זרה, ויש לחסלו. זה לא ככה, כי כל מי שלא האמין בו כנראה חוסל, והפלג שבעדו ניצח (רטרואקטיבית).
 
למעלה