הצעת חוק חשובה - מי שלא משרת - לא מצביע !

אחדים ימשיכו לסכן את חייהם

ולעתים, למרבה הצער, גם לקפח אותם, לטובת הכלל בעוד שאחרים לא יעשו זאת. עם צבא עם (מה שלא קיים גם ככה) או בלעדיו. השאלה היא אם אתה רוצה לשפר עבורם את המצב או להרע את המצב עבור אחרים בשביל שהם ירגישו פחות מקופחים.
 
../images/Emo45.gifגם אני חושב

שלא צריך לפגוע או לשלול זכויות של חיילים"רגילים" אבל כן לצ'פר לוחמים. אולי זה מה שיעלה את המוטיבציה.
 

Jen74

New member
צריך להגדיר בדיוק מה זה משתמט

החרדים טוענים שתלמידי הישיבה לא משתמטים משירות המדינה ושהם משרתים בצבא השם. מבחינתם הם תורמים לבטחון המדינה בכך שהם מתפללים גם בשביל כל היהודים שלא מתפללים. אז חרדים הוצאנו מהמשוואה. מה לגבי אותם בעלי סעיפי בריאות שמשוחררים מהצבא? גם הם לא משרתים בצבא, גם להם נבטל את זכות הבחירה וההצבעה? לא מספיק שהם סובלים מנכות או בעיית בריאות שמפריעה להם להתגייס, עכשיו נהפוך אותם לחסרי יכולה בחירה? ויש עוד כמה דוגמאות. גם אני באופן אישי מאוד כועסת על משתמטים למיניהם אבל אם הסיבה מוצדקת ויש גורמים בצה"ל שקובעים אם סיבת הרצון לא לשרת היא מוצדקת אם לאו ולא אני ולא אתה ולא את נקבע את זה... אז יש להתחשב בהתאם לנסיבות. אני שירתתי בצבא, לא שירות מלא, כי התחתנתי. לא דתיה ולא ערביה, פשוט בחורה צעירה שרצתה להתחתן ובמקרה זה קרה בזמן שהייתי בצבא והצבא החליט לשחרר אותי כי כמוני יש מאות בחורות (פקידה בחיל אוויר). אז אולי בגלל ששירתתי רק 10 חודשים גם יגבלו לי את הזכויות שלי כאזרחית במדינה? למרות השירות הצבאי שלי, למרות שאני עובדת ומשלמת מיסים וביטוח לאומי, למרות שנולדתי בארץ וגדלתי בה - לא מגיעות לי שום זכויות מלבד זכות ההצבעה וחופש הביטוי. עולים חדשים ותושבים חוזרים שבקושי נתנו משהו למדינה הזאת, מקבלים מהמדינה הנחות והטבות לרכישת דירה ורכישת מוצרי חשמל ולי אין בית ואין כלום. יש לי את הבגדים שלגופי ותו לא. אז לא מפליא ולא מפתיע שצעירים מעדיפים למצות את עצמם מחוץ לגבולות המדינה ולחזור לכאן כשהם כבר עם השכלה וכסף.
 

Jen74

New member
אגב מה שכתבתי בסיפא של ההודעה שלי

אני לא מסכימה עם כל אלו שבוחרים בדרך הקלה ועוזבים את הארץ לתקופה כלשהי או לצמיתות. אני חושבת שמי שנולד כאן, למי שהגיע לכאן מארצות אחרות בגלל זיקה למדינה, צריך להישאר ולהתמודד. לא קל, אפילו קשה מאוד. אם לעזוב בצד את הבעיות הבטחוניות של המדינה, קשה כאן מבחינת אלימות וכלכלה. אם רוצים לדאוג שצעירים ירצו להישאר בארץ ולהתגייס ולתרום לארץ - צריך לשפר את התנאים הבסיסיים בה.
 

yonatan87

New member
אני מנסה לבחון אפשרות של שרות צבאי במקביל

רק שכבר שנה וחצי מושכים אותי באף בלשכת הגיוס והבנתי את זה רק לפני חודש (מאז הגשתי קבילה לנציב קבילות החיילים בנושא שלי)
 
../images/Emo12.gifשבקושי נתנו משהו למדינה הזאת?!

אוח...השורה הזאת עיצבנה אותי "עולים חדשים שבקושי נתנו משהו למדינה הזאת, מקבלים מהמדינה הנחות והטבות לרכישת דירה ורכישת מוצרי חשמל" עצם עלייתם זאת תרומה...
 

white star

New member
../images/Emo54.gif זווית הראיה שלי

שכל אזרח ישראלי שרוצה זכויות, חייב לתרום מהחיים שלו לשרות צבאי. באם נבצר ממנו מסיבות אמיתיות לשרת, הוא יכול לעשות שרות לאומי. אני לא מסכים שצריך להוציא את החרדים מהמשוואה. בן גוריון נתן לחרדים פטור משו שהיה מדובר על כמה מאות שהמשקל שלהם היה זניח. מאז רוכבים על הגל הזה שזה הגיע למימדים עצומים, שגם אני חושב שגורר השתמטות של חילוניים שאומרים לעצמם "אם הם יכולים להשתמט באופן חוקי, למה שאני אעשה צבא?!" בלי לדבר על שככה החרדים עוברים על חוקי התנ"ך לגבי מלחמת חובה, מה שיש פה מאז קום המדינה. אבל זה דיון אחר לחלוטין. מי ששוחרר מסיבה זאת או אחרת יכול לעשות שרות לאומי. שרות לאומי לא קשה יותר מכל עבודה אחרת שצריך למצוא בחוץ וזה תרומה למדינה אפילו יותר ישירה כי הרבה הוא טיפול ישיר באזרחים. אני לא מדבר כמובן על נכים או כאלה שגם באזרחות לא יכולים לעבוד. ההשוואה לעולים חדשים איננה רלוונטית מהסיבה שהדיון הוא לא על ההטבות שהם מקבלים. זה נושא אחר שלגביו אני מסכים איתך, אגב.
 

Lto22

New member
חחחחחחח... איזה "עונש"...

אפשר לחשוב שהאזרח הישראלי עומד היום בפני בחירה במנהיג "טוב" ומנהיג "רע". כולם גרועים, כולם מושחתים, כולם דואגים לעצמם, וכולם מתניידים בין המפלגות השונות כך שלמעשה אין הבדל למי מצביעים. הגב' עמירה דותן פשוט מכה על הברזל כל עוד הוא חם, כאשר כל מה שהתקשורת עסוקה בו זה סוגיית ה"השתמטות" של אנשים או כוכבים נולדים למינהם, והיא פשוט רוכבת על הגל. חבל שהתקשורת לא טורחת להעמיד בראש סדר היום דברים חשובים יותר, כמו שלושת החטופים (נכון שאין חדש בעניין, אך היה טוב אם היו עושים בידיעות ומעריב בדף הראשון מודעה קטנה מידי יום שתוודא שהעניין לא ישכח). עניינים נוספים שקצת יותר מהותיים, הם השחיתות שפושה כיום במוסדות השלטון, ראש הממשלה האימפוטנט, התייבשות ים המלח, ייבוש הכינרת לטובת בניית מלון (מישהו שמע על זה, או שזה רק אני?) ועוד שאר תחלואים. ואם ממש ממש חייבים לעסוק בסוגיית ההשתמטות, ייטב אם יעשו לבדוק מה מוביל את בני הנוער לכך. לא לשווא מתאבדים מידי שנה כ-20 חיילים.
 

white star

New member
../images/Emo54.gif מסכים לגבי הפוליטיקאים

גועל נפש אחד גדול
 

M e g g i

New member
דעתי

באופן כללי הרעיון נשמע מזהיר במיוחד. אך עם זאת לדעתי ישנן כמה בעיות: 1. כפי שצופית דורי טענה, חקיקת חוק שכזה תוביל להפסקת כל המגעים והגישורים עם העולם החרדי [כמובן שלזרמיו השונים]. החרדים טוענים ומאמינים בכל ליבם שהם משרתים בצבא ה' ומתפללים עבור המדינה ועבור כל אלה שאינם עושים זאת. הכעס שיווצר בעולם החרדי יהיה עצום ואני בטוחה שהדתיים הלאומיים יחזקו את ידיי החרדים אף שהם עצמם כן משרתים בצבא. 2. עקב בעיות בטחוניות עדיף לנו כמדינה שהערבים לא ישרתו בצבא. כאשר מציעים חוק כזה חייבים להיות מודעים לסתירה, שהרי אחרי חקיקה כזאת לא ניתן לשכנע ערבי לעשות דווקא שירות לאומי, שעדיף מבחינה בטחונית על גבי צבא. 3. על מנת למנוע סתירות ופירצות בחוק צריך להבהיר את הסעיפים לגבי, עולים חדשים, אנשים בעלי פתור נפשי / פיזי שלא שירתו בשירות לאומי [אני מדברת על מצבים בהם באמת לא "כל אחד יכול"] וכו'. ** וכמובן שלדעתי, אין ספק שחייבים לפעול מההספקט החברתי והתרבותי שלא קשור לחוק כדי לשנות את המצב הנוראי בו אנו נמצאים!! **
 

פלסטיק

New member
הצעה לא חשובה, סתם פופוליזם זול.

מה פתאום מסגרת אזרחית שווה למסגרת צבאית? אני בטוח שאמא של מגישת תה ישנה הרבה יותר טוב בלילה מאמא של חבריו ליחידה של שליט או גולדווסר. מי יחליט מהי מסגרת אזרחית שתתקבל? חרדי שרשום בתור עוזר לאשתו הגננת נחשב? מי בכלל מחליט מי צריך לסכן את חייו וחייו של מי שווים יותר והוא לא צריך לשרת בצבא? ומה לגבי נכים? עולים חדשים? נשים שהתחתנו טרם הגיוס? היא חושבת שכולם צריכים לתרום? יופי, שתתחיל בהצעה לביטול הבושה שקוראים לה "חוק טל". מה הסיכוי שהיא תעשה מעשה כזה? בערך אפס, לא טוב לפוליטיקאית להציע הצעה כזו.
 

yonatan87

New member
שטויות

מסגרת אזרחית שווה בהחלט למסגרת צבאית. זה שהצנחן או התותחן מסכן את חייו בשדה הקרב, לא הופך אותו ליותר טוב מבת השרות שמחנכת את הדור הבא לציונות ודרך ארץ, וגם אם אדם לא תורם באותה פרודוקטביות כמו אדם אחר זה לא משנה כל עוד הוא עושה את זה מהלב. בקשר למסגרת, כל מקום שרוצה בן או בת שרות צריך להיות אירגון ללא מטרת רווח או מוסד של המדינה.
 

פלסטיק

New member
שטויות במיץ

ברגע שכל אחד יחליט מה בא לו לעשות במקום שירות צבאי, כי נראה לי שהוא עושה מעשה חשוב כדאי לנו לתפוס קשרים טובים אצל החמאס, אולי הם יתחשבו בנו.
 

yonatan87

New member
לגבי נכים ועולים חדשים

אני יכול להבטיח לכם שנכים לא יחויבו ולגבי עולים חדשים לדעתי, כמו שבעבר גיסו עולים חדשים מעל לגיל 18 לשרות צבאי מקוצר ככה גם עולים חדשים צעירים צרכים להיות מחויבים לשרות לאומי מקוצר כדי להרגיש את חלקם בנטל.
 

פלסטיק

New member
אז על מי מדברים בחוק?

לא על החרדים, לא על נכים וחולים ולא על עולים חדשים. בטח גם לא על בנות שמצהירות. אז כל השאר מתוך הגדרה מגוייסים, לא צריך חוק.
 

יניצרית

New member
במצב כזה,

מ7 מיליון איש, יישארו פה כמה מאות אלפים. מי ירצה לחיות במדינה כזאת? אני אישית, חיילת משוחררת, אחרי שירות צבאי מלא של שנתיים, מתנגדת בתוקף להצעה הזו. המצב האידיאלי זה לא גיוס כולל, אלא מצב שבו לא נצטרך גיוס כולל שכזה! ההצעה הזו זה בפירוש ללכת עם הראש בקיר, שהרי היא מתעלמת מהשאלה המהותית והקיומית יותר - למה שבכלל נצטרך את הגוף הזה ששמו צה"ל עם כל הגודל שלו, המשאבים שנדרשים כדי להחזיקו, משאבים שיכלו להגיע לתחומים אחרים כמו פיתוח, רווחה וחינוך? כאמור, שירתתי שנתיים בצה"ל, היה לי מדהים וכיף והרווחתי מזה המון. יחד איתי ותחת פיקודי שירתו אנשים שמה לעשות, התגייסו כי יש חוק. אני מבטיחה לכם, האנשים האלה גרמו ליותר נזק מתועלת. הרבה יותר. לעומתם יש אנשים שמתגייסים מכל הלב, חלק גדול מהם יכלו להימנע מלהתגייס (אני יכולתי בקלות) אבל לא עשו זאת, והתרומה שלהם זה מה שמחזיק בפועל את הצבא. אז לא. אני ממש לא תומכת בחוק הדיקטטורי הזה. ההורים שלי לא אשמים שהם עלו ארצה מאוחר מידי. מפה עד לשלול להם זכות הצבעה והטבות? סליחה?? והקריירה האקדמית שצברו בארץ מולדתם, זו לא תרומה למדינה? אנשים חולים לא אשמים שהם חולים. הטענה הזו ש"כל אחד צריך לתרום" מזכירה לי ימים חשוכים בהיסטוריה, הרי על אותה הטענה בדיוק אפשר פשוט להקים "מחנות הבראה" נניח, כמו שאתם יודעים מי עשה, כדי להיפטר מהשכבות שלא תורמות ושמהוות נטל על המדינה ועל החברה. אנשים מהשמאל שמתנגדים בתוקף לשרת בצבא ומוצאים דרכים חוקיות להימנע ממנו, הם בעיני חלק חשוב מהשכבות המועטות שעוזרות לדמוקרטיה להישאר כזו ולא להידרדר למשטרים חשוכים אחרים. זכותו של הפציפסט להחזיק בדעותיו, גם אם זה בא על חשבוני, בדיוק כמו שדעותיי יכולות לבוא על חשבונו. בקיצור, אני לא מאמינה שכל אחד צריך להתגייס. הסטטיסטיקות בנושאי ההשתמטות הן תמונת ראי להרבה דברים, ובמקום שהממשלה תטפל בהם, היא מעדיפה לכסות את המראה, להתעלם מהתמונה העגומה שהסטטיסטיקות מראות, כמו למשל התנהלות המדינה בנושאים מסויימים, שבאים לידי ביטוי בהתנהלות הצבא (ופה אני מאמינה שאין צורך להרחיב. כולנו היינו עדים למחדלים במלחמה האחרונה, וכולנו יודעים שזה רק חלק קטן מכל המחדלים האמיתיים או הפוטנציאליים), כמו למשל חוסר המוטיבציה לשרת בצבא (כן, 700 שקל תמורת חיים, זה מה שיגרום ללוחמים להתגייס). בקיצור, בהתחשב במצב המדינה היום, קשה לי מאד, עם כל הסלידה שלי מקבוצות כאלה ואחרות, להאשים אותן בזה שהן משתמטות באופן מאסיבי.
 

L m a o

New member
אז אף אחד לא ילך לצבא

איפה את חיה? למה את חושבת שאנשים ילכו לצבא אם זה לא יהיה חובה? ובלי קשר הצבא תורם המון, וכל אחד מבין את זה בשלב מוקדם או מאור יותר. ותאמיני לי שלחיילים הקרביים יש מוטיבציה, והם נלחמו מלחמת גבורה בלבנון, ואפילו ניצחו את הקרבות. מה שהפריע למלחמה היה המחסור בציוד והצעדים האסטרטגיים הלא כל כך נכונים.
 

goldy

New member
וחייב לגור בת"א, וליתמוך בעבודה, להיות אשכנזי

גבר וזקן... ואים חס וחלילה הוא אינו-לא-בילתי זהה לאברהם פורז אז גם נישלול לו את האזרחות. מה זה הצבא הזה על כל צעד הכי קטן? הדבר היחיד שיש בישראל זה רק מה שהתישקורת מדווחת עליו במהדורה המרכזית? מה זה השטויות האלה?
 
../images/Emo45.gif

וצריך הרבה יותר מזה.. רק צריך לעשות תיקון שאנשים שלא מתגייסים מסיבות רפואיות החוק לא ייושם עליהם
 
למעלה