הרב אילעאי עופרן

u r i el

New member
זה בכלל לא חשוב ולא רלוונטי לטענתי !

טענתי מורכבת מ-2 טיעונים עקריים :

1. המקרא איננו הומני. איש אמת לא יכול שלא להזדעזע ממה שההיסטוריוסופיה המקראית מספרת על עלילות צבא ישראל בצו אלוהיו, זה האל שליבוביץ לא מעשן בשבת כדי ליצור עמו קשר. אני רוצה לדעת מה הרב עופרן וסבו אומרים על הרציחות של צבא ישראל המקראי.

2. לעומת זאת, אם האל איננו מצווה ואיננו מתקשר עם האדם ( וכך גם לדעתי ) - הרי שעם ישראל לדורותיו ותודעתו צמחו ( גם ) על פולקלור אנושי גזעני, מושחת וחסר רחמים.
לא לכבודנו. גם על כך הייתי רוצה לשמוע את דעת מורנו.

מבחינה עקרונית כל עם יכול להטיח בפני יהודי ציוני את הטענה שישראל מתנחלת על אדמה כבושה בכוח רצחני ושלא בצדק הומני, בין אם הדברים נעשו "בצו ה' " או בצו האדם. ושיפי הנפש המאמינים יפסיקו לגלגל עינים.
 

u r i el

New member
אין לי רעיונות

לא לגבי העבר ולא לגבי סיפורים שכך עוצבו בידי מספריהם.
את השאלה הזו תשאל את הרב עופרן ותומכיו הגלויים כאן, שמזדעזים זעזועים סלקטיביים וצבועים.
באותה הזדמנות תברר אצלו כיצד בדיוק קיבלו משה ויהושע את הצו האלוהי לחסל כל נשמה - כ ל נ ש מ ה !
 

u r i el

New member
משני דברים.

1. שזה הפולקלור שעליו מושתתת הדת היהודית על כל חכמיה ונבוניה ( והם היו כאלה ) שאליה אני משתייך.
2. מהצביעות של אותם אלה שמאמינים שזה אכן היה, ועוד בצו האל ואינם מביעים כל זעזוע. הרב עופרן כתב : " ... והמשכנו הלאה, דפדפנו במורד הפיד, עברנו לידיעה הבאה בחדשות. בלי טלטול ערך החיים, בלי חשבון הנפש ובעיקר - בלי האינטימיות ". הוא ושכמותו ממשיכים מדי שנה ולעתים כמה פעמים בשנה להמשיך ולדפדף בספר הספרים, עוברים לפרק הבא וממשיכים לקרוא, לספר ולדרוש את אותן הזוועות - ואינם מבטאים כל זעזוע. למה ?
לעומת זאת הם מגלגלים עיניים ומזדעזעים מכמה מושחתים שמבצעים זוועות בימים אלו.
 
למה הדבר דומה?

לאדם שאינו מאמין בקריעת ים סוף ובא בטענות מוסריות שפרעה וחילו טובעו בים סוף...
אבל מי שמאמין שאכן הייתה קריעת גם סוף, אז ממילא מאמין שיד ה' הייתה בדבר. ואם כן לא תיתכן שום טענה.
כמו ששמעון פרס אמר פעם: רק מי שיוצר חיים יש לו זכות ליטול חיים.
ובמקרה של כיבוש הארץ הדבר נעשה ע"פ צו אלוהי ובלוויו.
 

u r i el

New member
לכל אחראית יד ה'.

גם לזוועות של היום, לא רק לאלה של אז.
ועדיין אני סבור שגם מבחינת המאמין יש מקום לבקר, כמו שנהגו חכמינו ז"ל שלא היססו לבקר ושלא הייתה דמות שלא זכתה לביקורתם.
 
המאמין מאמין

שאלוהים ברא שמים וארץ, וממילא ורחמיו על כל מעשיו.
הביקורת של חז"ל אינה אלא בבחינת גל עיני ואביטה.
&nbsp
 

u r i el

New member
גם החמאס מאמינים ...

והיות האדם מאמין איננה ערובה למעשים רחומים.
 
ראה נתתי לפניך היום...

את החיים ואת הטוב ואת המוות (דעאס) ואת הרע (חמס)
ובחרת בחיים..
 

u r i el

New member
נראה לי

שאנחנו מתרחקים מאד מהעניין.
להזכירך - טענותי מתייחסות לכך שעם ישראל עשה בשם ה' מעשים שלא ייעשו, גם היסטורית וגם היסטוריוסופית, אם לשפוט ע"פ קריטריונים הומניים עכשוויים, שאלה הם הקריטריונים שעל פיהם אנו שופטים את אוייבנו המושחתים, שאף הם עושים את זוועותיהם בשם אלוהם.

לא טוב הדבר בעיני וצר לי שההגות היהודית וההלכה היהודית לא מצאו דרך לטהר עצמה באספקט זה ( אולי חוץ מהרב קוק הגדול, וצ"ע ) למרות הרגישות לעני, לגר, ליתום ולאלמנה שבנושאים אלה נעשו "מקצי שיפורים" משמעותיים למדי.
 
להזכירך

שכל המעשים הלא הומניים כלשונך, נעשו בהוראות אד הוק ע"פ ה' ולא כ"כ קשה להסביר אותם.
אבל ככלל אנחנו מחויבים ל"וקראת אליה לשלום" "ונתתי שלום בארץ, לאהבת הגר וכו'
והמסר שעולה מחוקי התורה ודברי הנביאים, הוא מסר של שלום ורעות, וגר זאב עם כבש ועוד ועוד.
&nbsp
שבת שלום.
&nbsp
 

u r i el

New member
שבת שלום.

המסרים "כפשוטם" אינם תמיד של שלום ורעות.
עובדה שהתלמוד מתפתל כדי להציל את עם ישראל למשל מפני "בן סורר ומורה".
 
איזה רע עשו לך דאעש?

האם אתה יודע שע"פ ההלכה הם חייבים להרוג את היזידים ואת הנוצרים ואם לא הם מתחייבים בעצמם מיתה?
 
באמת מה רע בדאעש?

מה רע בעריפת ראשים של הגברים, ובאונס נשותיהם?
הם לא צריכים לחכות לעולם הבא כדי לקבל את אותן ה72, אלא ביומו תתן שכרו..
&nbsp
אגב מה ידוע לך על היזידים שלדעתך חייבים להרוג אותם?
 
למעלה